Dishonored 2: Zamek Jindosha - Jak rozwiązać zagadkę?
Aktualizacja:

W poprzednich rozdziałach mogłeś przeczytać o sposobach na przedostanie się przez główną bramę prowadzącą do rezydencji Aramisa Stiltona. Jednym z tych sposobów jest bezpośrednie odgadnięcie kombinacji na drzwiach, bez pomocy Wyjców i rewidentów oraz bez zabierania notatki znajdującej się w biurze Durante'a. Żeby to zrobić, musisz przeczytać wskazówkę zawartą przy drzwiach i na jej podstawie wydedukować położenie każdego uczestnika przyjęcia oraz każdego przedmiotu do nich przypisanych. Kombinacja za każdym razem jest inna, dlatego niemożliwym jest wskazanie tej jedynej, która będzie pasować do wszystkich sytuacji, jednakże istnieje kilka rzeczy, które są stałe dla każdej permutacji. Warto jest rozrysować sobie tabelę 5x5 i wpisywać w nią znalezione składowe w zagadce.
Uwaga! Poniższe rozwiązanie zagadki jest tylko i wyłącznie przypisane do poniższego przykładu. W twoim przypadku wszystkie składowe, czyli imiona, przedmioty, kolory, miejsca oraz napitki będą zmienione. Nie zmieniają się natomiast całe zdania, dlatego wystarczy, że zastąpisz widniejące tu składowe tymi, które zawarte zostały w twojej zagadce.

Zacznijmy od rozłożenia zagadki na części składowe:
- Imiona kobiet - Natsiou, Contee, Finch, Marcolla, Winslow
- Przedmioty - diament, order wojenny, pierścień, wisiorek w kształcie ptaka, cynowa tabakiera
- Kolory ubrań - czerwony, zielony, niebieski, fioletowy, biały
- Miejsca przypisane do kobiet - Dunwall, Fraeport, Baleton, Karnaca, Dabokva
- Napitek - piwo, wino, rum, absynt, whiskey
Mamy więc pięć składowych informacji w każdej z pięciu kategorii do nich przypisanych. W ten sposób można rozpisać tabelę, która zaprezentuje ogólny pogląd sytuacji i wpisywać dane, które zawarte są w zagadce. Rozpoczęcie tabeli jest całkiem proste ponieważ w zagadce widnieje zdanie "Kobiety usiadły w rzędzie" oraz "Marcolla siedziała całkiem z lewej strony". Wpisujemy więc imię Marcolla do tabeli w pierwszej kolumnie z lewej strony.
Imię | Marcolla | ||||
Przedmiot | |||||
Kolor | |||||
Miejsce | |||||
Napitek |
Z kolejnego zdania "...obok pani w kurtce - kolor zielony..." wiemy, że pani w kurtce o kolorze zielonym siedzi obok Marcolli. Wpisujemy więc do tabeli w drugiej kolumnie kolor zielony.
Imię | Marcolla | ||||
Przedmiot | |||||
Kolor | Zielony | ||||
Miejsce | |||||
Napitek |
Zdanie "...po czym spadła na osobę siedzącą pośrodku i napój biedaczki (absynt)..." mówi nam, że osoba siedząca po środku pije absynt. Wpisujemy więc w kolumnie środkowej absynt.
Imię | Marcolla | ||||
Przedmiot | |||||
Kolor | Zielony | ||||
Miejsce | |||||
Napitek | Absynt |
Zdanie "Dama odziana w kolor niebieski siedziała po lewej stronie od kogoś ubranego w kolor biały. Pamiętam ten niebieski strój, bo przypadkowo wylany został na niego napój damy - piwo" sugeruje nam aż dwie rzeczy. Jedną z nich jest to, że kobieta w stroju niebieskim siedziała obok kobiety w stroju białym. Z poprzednich zdań jasno wynika, że jedynymi możliwościami na kobietę ubraną w kolor niebieski jest pozycja trzecia lub czwarta, ponieważ musi zostać przynajmniej jedno miejsce wolne po jej prawej stronie. Nie może być to jednak pozycja trzecia, ponieważ znamy także napitek kobiety w niebieskim, czyli piwo, a kobieta pośrodku piła absynt. Pozycją kobiety w niebieskim jest więc czwarta, wraz z napitkiem - piwem, a w pozycji piątej zasiada kobieta ubrana na biało.
Imię | Marcolla | ||||
Przedmiot | |||||
Kolor | Zielony | Niebieski | Biały | ||
Miejsce | |||||
Napitek | Absynt | Piwo |
Zdanie "Madame Natsiou przyszła w zawadiackiej czapce (kolor czerwony)" mówi nam, że do Natsiou przypisany jest kolor czerwony. Jako, że na tym etapie zostały wykorzystane już trzy kolory, możliwości są dwie. Czerwony znajduje się albo w kolumnie pierwszej, albo trzeciej. Kolumna pierwsza zajęta jest jednak przez panią o imieniu Marcolla, dlatego Natsiou w kolorze czerwonym zasiada po środku. Ostatnią sprawą jest fakt, że wykorzystaliśmy na tym etapie wszystkie kolory, prócz fioletowego. Oznacza to więc, że fioletowy strój posiada Marcolla, czyli pani po lewej.
Imię | Marcolla | Natsiou |
Zostało jeszcze 62% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...
... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium
Abonament dla Ciebie- Dishonored 2 - poradnik do gry
- Dishonored 2: Poradnik do gry
- Dishonored 2: Misja 6 - Dzielnica pyłu
- Dishonored 2: Wejdź do posiadłości Aramisa Stiltona
- Dishonored 2: Zdobądź ciało Paola
- Dishonored 2: Zdobądź ciało wicerewidenta Byrne'a
- Dishonored 2: Skaż przywódców na wygnanie
- Dishonored 2: Zamek Jindosha - Jak rozwiązać zagadkę?
- Dishonored 2: Działania specjalne Misja 6 - Dzielnica pyłu
- Dishonored 2: Sekrety Misja 6 - Dzielnica pyłu
- Dishonored 2: Misja 6 - Dzielnica pyłu
- Dishonored 2: Poradnik do gry
Komentarze czytelników
Witam. Zauważyłam że nie jest tu podane jedno działanie specjalne do misji 3. Na początku rozdziału kiedy wysiadamy z kolejki to za nami w wodzie znajduje się wrak łodzi. Należy się do niego dostać i zebrać z niego wszystkie fanty. Łódź wystaje w połowie z wody więc nie jest ciężko ją znaleźć. U mnie w podsumowaniu misji pisało: Udało się wypłynąć z zatopionej łodzi, a sama nazwa działania brzmi "Zatopiony wrak"
Przed wejściem na piętro do czarnorynkowego sklepu warto dać monetę biedakowi na parterze - ujawni pewne szczegóły dotarcia do ważnego miejsca w misji głównej.
W opisie dotyczącym wyboru postaci przeczytałem, że różnią się one umiejętnościami, które zostały szczegółowo opisane we wcześniejszych rozdziałach tego poradnika. Przeczytałem wszystko - rozdział podstawy /5 podrozdziałów/ oraz podrozdział Samouczek/Prolog, ale jedyna wzmianka mówi o tym, że Corvo dysponuje "mignięciem", natomiast Emily "dalekim chwytem". Nie znalazłem, żadnego szczegółowego opisu umiejętności. Oślepłem, czy brakuje mi jakiejś części poradnika?!
Aktualnie gram po raz 3 i nigdy nie miałam takich wyników. Czy ktoś spotkał się z czymś takim? Gdzie bym nie sprawdzała, na każnej stronie podają 10 run do zebrania i 2 kapliczki...
Jeśli chodzi o misję 9 - Śmierć cesarzowej - Dostań się do Dunwall Tower.
To w poradniku nie zauważyłem informacji o drugiej możliwości przedostania się na przyległe tereny zamku Dunwall Tower. Czyli, z zamkniętego magazynu rewidentów, po przez kanał w Coldride.
Owszem. Da się tamtędy wejść do sekcji z kanałami pod Dunwall Tower, ale nie ma tam nic godnego uwagi. Twórcy nie zdecydowali się nawet na dorzucenie jednej monety w tamtym rejonie. Ogólnie rzecz biorąc wszędzie jest kilka prowadzących do celu dróg. Nie ma tej jedynej najlepszej, ani tej jedynej właściwej, dlatego jest to tylko i wyłącznie decyzja gracza, z której drogi skorzysta. Pozdrawiam.
Witam. Mam małą uwagę dotyczącą misji 8 - Wielki Pałac - Znajdź wejście do Wielkiego Pałacu.
Dotyczy miejsca, jakby placu przed frontowym wejściem do sklepu czarnorynkowego, oświetlonego reflektorem. Rzeczywiście wszystko jest tak jak opisano w poradniku, też tak miałem, czyli czeka na nas pięciu wrogich Wyjców.
Ale przy prawidłowym przechodzeniu gry, sytuacja w tym miejscu jest inna, oczekujących Wyjców nie ma, a jest pojawiający się po raz ostatni w tej grze grający Muzyczny duet z dwoma słuchaczami. Którego wysłuchanie powoduje zaliczenie osiągnięcia, trofeum Pieśni Serkonos czyli Znajdź w Karnace 3 muzyczne duety i wysłuchaj ich piosenek. Nasuwa się pytanie, dlaczego są Wyjce, a nie ma Muzycznego duetu. Jest to spowodowane tym, że w poprzednich misjach 2 i 6 gdy ich spotykamy, nie zachowaliśmy odpowiedniej ostrożności przy słuchaniu ich śpiewanego utworu. Musimy wysłuchiwać całych piosenek od początku do końca, nie możemy muzyków wystraszyć naszym postępowaniem i w ogóle nie okradamy sklepów czarnorynkowych, bo duet w misji 8 się nie pojawi. W kryjówce gangu Howlers, tam gdzie spotykamy po raz drugi Paula, musimy wysłuchać utworu muzycznego ukryci zza baru i tylko z tego miejsca, bo gra nie zaliczy innego.
panowie gdzie jest Działanie #5 - Kapsuła czasu
bo nie mogę znaleźć.
Na 99% spowodowane jest to bugiem dotyczącym dwóch wiedźm, które zastawiły na ciebie pułapkę w uliczce, po prawej stronie ściany światła (tej początkowej). Błąd znany i znienawidzony. Spróbuj wczytać save i użyć dwóch strzałek usypiających na omawianych wrogach, albo totalnie je zignoruj. Wtedy nie powinieneś otrzymać żadnego zabójstwa. Ta sama sytuacja dzieje się w przypadku dokerów w misji ósmej.
Może być też, że pod koniec misji w piwnicach podpalając gniazda krwiogzów, przypadkiem zabijasz nieprzytomną wiedźmę. Pzdr.
@Adamus - Racja, do poprawy.
Drodzy czytelnicy! Jeżeli znajdziecie sekrety w grze, których jakimś cudem nie ma w poradniku (przede wszystkim działania specjalne), to podzielcie się nimi w komentarzu. Z chęcią zobaczę co pominąłem przy przechodzeniu poszczególnych misji. Aktualizacja poradnika już niedługo!
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
