Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

They Are Billions - Poradnik Do Gry

They Are Billions - Poradnik Do Gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Kampania fabularna They Are Billions - kilka słów wstępu They Are Billions, solucja, poradnik

Wraz z premierą wersji 1.0, w They Are Billions pojawiła się pełnoprawna kampania fabularna. Składa się ona z 50 misji, których przejście, w zależności od poziomu trudności i chęci ukończenia wszystkich celów, zająć może nawet 60 godzin. Zanim jednak podejmiesz się tego czasochłonnego zadania, warto zaznajomić się z kilkoma informacjami, które znacząco ułatwią rozgrywkę - a znajdziesz je w tym rozdziale.

Kampania - informacje ogólne

Misje wybierane są z poziomu mapy kampanii. Tutaj także sprawdzić możesz poziom ukończenia kampanii, dostosować poziom trudności, rozwijać bohatera czy nowe technologie. - Kampania fabularna They Are Billions - kilka słów wstępu - They Are Billions - Poradnik Do Gry
Misje wybierane są z poziomu mapy kampanii. Tutaj także sprawdzić możesz poziom ukończenia kampanii, dostosować poziom trudności, rozwijać bohatera czy nowe technologie.

Kampania fabularna w They Are Billions dostępna jest od początku gry - w przeciwieństwie do map w trybie przetrwania, niczego nie trzeba tutaj odblokowywać. Na samym początku kampanii do wyboru będziesz mieć jednego z dwóch bohaterów. Są to Caelus i Calliope. Caelus to jednostka dobrze opancerzona, która jest w stanie wytrzymać sporo ataków wroga, jednocześnie jego ataki pozwalają eliminować większość wrogów pojedynczym strzałem i ranić kilka celów jednocześnie, choć jego ataki są wolne. Calliope z kolei to postać o niskiej wytrzymałości, która cały czas pozostawać musi w ruchu, jednak rekompensowane jest to bardzo dużą szybkością poruszania się i szybkostrzelnością broni. Wybór bohatera to kluczowa sprawa - duża część misji rozgrywana będzie przy pomocy wyłącznie tej jednostki (z okazjonalnym wsparciem innych jednostek). Pamiętać należy także o tym, że postacie te można rozwijać, podnosząc ich parametry - zadawane obrażenia, zdrowie czy pancerz.

Misje w kampanii podzielone są na kilka rodzajów. Są to:

  1. Misje regularne - podczas nich Twoim celem będzie eliminacja wszystkich wrogów, zniszczenie osad zagłady (Villages of Doom), uzyskanie odpowiedniej produkcji danego surowca czy zwiększenie poziomu kolonistów, bądź też dowolna ich kombinacja. Część misji posiada także dodatkowe atrybuty - jak zwiększenie produkcji surowców w konkretnym budynku.
  2. Misje taktyczne (Tactical Mission) - misje, w których rozpoczynasz wyłącznie z bohaterem wybranym na początku kampanii. Podczas tych misji trzeba znaleźć ukryty wewnątrz fortecy artefakt, przebijając się przez tabuny różnorakich wrogów. Podczas każdej z nich zebrać można dodatkowe punkty technologii czy punkty dla imperium, które wykorzystasz w kampanii. W trakcie niektórych misji natrafisz także na sojusznicze jednostki, które mogą do Ciebie dołączyć i wesprzeć Cię w wykonaniu celu.
  3. Walka z rojami (Infected Swarm) - co jakiś czas, na mapie kampanii pojawi się rój nieumarłych (Swarm), który blokował będzie Ci dostęp do kolejnej misji, dopóki się z nim nie rozprawisz. Walki w tych misjach to po prostu etapy przetrwania - na środku mapy znajduje się budynek, którego nie mogą zniszczyć bądź zainfekować nieumarli, a Twoim celem jest wybicie wrogów nadciągających często z każdej strony. Podczas tej misji rozstawić możesz własne umocnienia i jednostki, a do tego celu wykorzystuje się punkty imperium, które zdobywasz za wykonywanie misji. Ten rodzaj rozgrywki opisany został w oddzielnym rozdziale poradnika.

Kampania - porady

Przed rozpoczęciem kampanii warto zaznajomić się z garścią porad, które dla Ciebie przygotowaliśmy. Mianowicie:

  1. Największą nowinką w kampanii jest fakt, iż nowi koloniści nie przybywają do kolonii tuż po wzniesieniu domów - teraz poczekać trzeba, aż dostarczeni zostaną za sprawą pociągu, który odwiedza kolonię co kilka minut.
  2. Każdą misję rozegrać możesz na jednym z kilku poziomów trudności - działa to na tej samej zasadzie, co w trybie przetrwania. Im wyższy poziom trudności, tym wrogowie stanowić będą większe wyzwanie i tym wyższy wynik końcowy.
  3. Podczas kampanii zdobywać będziesz punkty nauki i punkty Imperium (Empire Points). Te pierwsze wykorzystywane są do rozwoju technologicznego - drzewko technologii dostępne jest z poziomu mapy świata. Punkty Imperium z kolei wykorzystywane są podczas misji, w których walczyć będziesz z rojami (Infected Swarm) - od ich ilości zależeć będzie, jak dużo oddziałów i umocnień będziesz w stanie wystawić. Obie te mechaniki opisane zostały w oddzielnym rozdziale tego poradnika.
  4. Podczas misji taktycznych (Tactical Missions), w których będziesz kierować bohaterem, zdobyć można dużą ilość dodatkowych punktów nauki i punktów Imperium. Wymaga to wchodzenia w interakcję z różnorakimi przedmiotami - beczkami, skrzyniami, artefaktami, komputerami. By sprawdzić, czy możliwa jest tego typu interakcja, najedź myszką na obiekt - jeśli podświetli się on, a kursor myszki zmieni wygląd, oznaczać to będzie, że możesz wejść w interakcję z obiektem.
  5. W trakcie misji taktycznych zdobywać będziesz dodatkowe przedmioty, jak apteczki czy granaty. Apteczki uzupełniają punkty zdrowia bohatera i pobliskich jednostek, granaty z kolei są w stanie wyeliminować sporą grupę wrogów. Używaj ich z rozwagą - jeśli nie potrzebujesz korzystać z granatu, zachowaj go na później, z pewnością się przyda. I nie rzucaj sobie granatu pod nogi!
  6. Nie podejmuj się misji walki z rojem (Infected Swarm) gdy tylko się pojawi. Jeśli to zrobisz, najpewniej nie uda Ci się jej ukończyć, gdyż braknie Ci Punktów Imperium, by zakupić wystarczającą ilość jednostek. Ukończ wszystkie dostępne misje i dopiero po tym przystąp do walki z rojem - dodatkowe kilkaset Punktów Imperium zrobi kolosalną różnicę.
  7. Pamiętaj, by odblokowywać nowe technologie. Do drzewa technologii dostać możesz się z poziomu mapy świata. Warto odpowiednio się zastanowić, gdyż nie ma możliwości przywrócenia wykorzystanych punktów.