Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

They Are Billions - Poradnik Do Gry

They Are Billions - Poradnik Do Gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Prowadzenie walk | Poradnik dla początkujących They Are Billions, solucja, poradnik

W tym rozdziale dowiesz się jak skutecznie prowadzić walki, rodzaje zombie, jak niszczyć wioski zombie, jak przygotowywać grunt pod dalszy rozwój. Poznasz zalety i wady jednostek oraz wpływ wygranych starć z zombie na ostatnią falę.

Wybór jednostek

Na początku gry dostajesz za darmo 5 jednostek do obrony kolonii (1 żołnierz i 4 zwiadowczynie). Najlepiej kiedy wyślesz łuczniczki do odkrywania terenu, wykrywania zombie, surowców stałych i te leżących luzem, następnie wytycz każdej pojedyńczej łuczniczce rozkaz patrolowania na granicach kolonii (krótkie odcinki, żeby mogły szybko reagować).

Wraz z rozwojem technologii będziesz mógł tworzyć coraz silniejsze jednostki. Oto krótki opis każdej jednostki, z jej wadami i zaletami. Więcej informacji i statystyki znajdziesz w Jednostki niedoświadczone, weterani, zombie - statystyki.

  1. Zwiadowczyni(Ranger) - najszybsza jednostka jaką możesz wytrenować. Idealna w początkowej i środkowej fazie gry, gdy nie chcemy zwracać na siebie uwagi zombie. Ze względu na bardzo małą ilość obrażeń jakie są w stanie zadać, zaleca się mieć grupę od 15 do 30 zwiadowczyń. Jedna zwiadowczyni zabija wolno poruszające się pojedyncze zombie w 4 strzałach. Dobre jako oddział szybkiego reagowania.
  2. Żołnierz(Soldier) - jednostka wolniejsza i mająca mniejszy zasięg strzału i widzenia, niż łuczniczki, za to posiada dwa razy więcej życia. Raczej nie warto ich rekrutować, ze względu właśnie na ich mały zasięg - są narażeni na ataki zombie atakujące z dystansu.
  3. Snajper(Sniper) - jednostka zadająca największe obrażenia spośród wszystkich jednostek, o dość dużym zasięgu. Posiada nieznacznie więcej punktów życia niż żołnierz. Nadaje się do obrony i do bezpiecznego, acz powolnego czyszczenia mapy i niszczenia wiosek zombie. Podczas strzelania np. do Chubby Zombie, nakłada mały efekt odrzutu. Grupa snajperów weteranów to istni terminatorzy zombie.
  4. Lucyfer(Lucifer) - jednostka mająca na wyposażeniu miotacz ognia, posiada szybką regenerację życia. Ma jeszcze krótszy zasięg niż żołnierz. Nie potrafią atakować zza murów.
  5. Thanatos(Thanatos) - jednostka mająca mniej życia niż Lucyfer, posiada rakietnicę, zdolną eliminować słabsze zombie jednym strzałem. Potrafi również walczyć wręcz. Idealny do obrony.
  6. Tytan(Titan) - najdroższa jednostka, dość szybka, najlepsza szybkostrzelność w porównaniu do reszty jednostek. Największy pancerz, największa ilość zdrowia. Kosztuje 2000 złota, podczas gdy Thanatos - 600. Wysoki koszt utrzymania. Warto mieć grupę tytanów, kiedy ekonomia jest w stanie udźwignąć rekrutację i koszty utrzymania. Nieźli w ataku i obronie.

Rodzaje zombie

Zombie w tej grze dzielą się na parę rodzajów:

  1. Zwykłe - idą zazwyczaj dużą grupą, nie zadają dużych obrażeń, również wiele nie potrzeba, aby ich zabić. Zwykle 4 strzały łuczniczki załatwiają sprawę. Czasami stoją samotnie na pustych terenach.
1 - Prowadzenie walk | Poradnik dla początkujących - They Are Billions - Poradnik Do Gry
  1. Opasły (Chuby) - to największe zombie w grze. Nie zadają dużych obrażeń, ale potrzebujesz wiele amunicji, aby ich zabić. Pojawiają się wraz z falą zwykłych zombie. Utrudniają tym zabicie słabszych jednostek, ponieważ często cały ogień trzeba skupić na nich.
2 - Prowadzenie walk | Poradnik dla początkujących - They Are Billions - Poradnik Do Gry
  1. Biegacze - są szybcy, zaatakują twojego żołnierza bez uprzedzenia. Występują w dwóch odmianach: słabszej oraz twardszej.
3 - Prowadzenie walk | Poradnik dla początkujących - They Are Billions - Poradnik Do Gry
  1. Truciciel (Venom) - ten rodzaj zombie pluje żrącym kwasem, infekuje wojowników oraz kolonistów. Ma sporo życia. Atakuje parę jednostek na raz.
4 - Prowadzenie walk | Poradnik dla początkujących - They Are Billions - Poradnik Do Gry
  1. Harpie (Harpy) - szybkie, niebezpieczne zombie, które potrafią przeskakiwać przez ściany. Najlepiej wystawić na nich snajperów. Zabiją ich bardzo szybko.

Wczesna faza gry - czyszczenie terenu pod poszerzanie kolonii

  1. Bardzo ważnym aspektem gry jest poszerzanie kolonii. Na początku gry będziesz zmuszony zamykać się na małej przestrzeni, ze względu na obecność zombie z każdej możliwej strony. Kiedy jednak już jesteś po pierwszej fali, zrekrutowałeś kilka, kilkanaście jednostek, czas na ekspansję w poszukiwaniu surowców i strategicznych punktów.
  2. Aby poszerzyć kolonię, musisz przygotować sobie grunt, oczyszczając go z zombie, najlepiej za pomocą Zwiadowczyń. Następnie poszerz zasięg działania kolonii za pomocą Wież Tesli, dopilnuj, aby zombie nie przekradły się i nie niszczyły zabudowań. Po powiększeniu zasięgu działania Twojej kolonii, jak najszybciej postaw podwójne mury i po 1-2 balisty. W tym momencie możesz korzystać z nowo zdobytego terenu i planować dalsze ekspansje.

Wczesna faza gry - przetrwanie pierwszych fal w przypadku słabej obrony

  1. Może się pojawić sytuacja, w której nie stać Cię było na kolejne jednostki, wieże lub mury. Istnieje pewna metoda oszukiwania zombie. Biorąc pod uwagę fakt, że zombie na pierwszym miejscu będą atakować Twoje jednostki, a dopiero potem budynki, możesz wystawić jedną zwiadowczynię na wabia.
  2. Kieruj ją w tę i nazad, zataczaj koła wokół zombie tak, aby być dostatecznie blisko nich, ale nie za blisko, aby nie zdążyli zadać obrażeń, jednocześnie staraj się być w zasięgu swojej wybrakowanej obrony. Tym sposobem łatwo ich zabijesz. Metoda działa tylko na pierwsze fale.

Środkowa i końcowa faza gry - atak na Village of Doom, czyszczenie mapy

Czyszczenie mapy oraz niszczenie wiosek zombie, jest bardzo ważne - Prowadzenie walk | Poradnik dla początkujących - They Are Billions - Poradnik Do Gry
  1. Village of Doom czyli wioski zombie, wysyłają zombie pod warunkiem wykrycia Twoich jednostek, usłyszenia strzałów lub gdy atakujesz zombie blisko VoD. Potrafią powiększyć każdą falę, włącznie z ostatnią. Zniszczone pozastawiają pokaźną liczbę surowców i złota, więc to dodatkowa motywacja, aby je zrównać z ziemią. Dobrą praktyką, jest wysyłanie grupy 30, nawet 40 snajperów ze wsparciem łuczniczek. Uzbieranie takiego wojska wymaga czasu, to fakt, ale zapewniasz sobie bezpieczny, acz powolny atak bez jakichkolwiek strat własnych. Dodatkowymi zaletami tej taktyki jest szybkość nabierania doświadczenia przez Twoje jednostki i specyfikacja jednostek. Przy pierwszej, drugiej wiosce zombie, większość Twoich jednostek osiągnie stopień weterana. Będą potem oni bardzo przydatni przy obronie murów podczas ostatniej fali. Pamiętaj, że środkowa lub wczesna końcowa faza gry to moment, w którym stacjonarne jednostki obronne kolonii to zmarnowanie surowców.
  2. Używanie łuczniczek i snajperów do ataku jest dość powolne, ale skuteczne. Oczyszczaj tereny przed VoD, wykorzystując zasięg snajperów, trzymaj blisko łuczniczki na "dobicie". Systematycznie zbliżaj się do wioski, jeśli zauważysz, że wioska nie nadąża z wysyłaniem zombie na Ciebie. Z każdym posunięciem jednostek, zatrzymuj je komendą Utrzymaj pozycję (Hold), dzięki czemu, każda jednostka będzie czekać na pojawienie się zombie w zasięgu, z podniesioną bronią gotową do strzału. Nie musisz nawet wskazywać celów ataku, ani tym bardziej atakować bezpośrednio budynki zombie. Twoja armia w zrobi to sama. Gdy pojawi się ryzyko, że zostaniesz otoczony przez zombie lub armia zaraz zacznie przyjmować na siebie obrażenia, wycofaj się na tyle daleko, aby przestały się formować nowe zombie. Wykorzystaj łuczniczki do zabijania biegaczy, aby zapewnić bezpieczny odwrót Twoim snajperom. Po chwili uspokojenia, możesz kontynuować podejście.
  3. Podczas zbierania surowców ze zniszczonych wiosek, pamiętaj, aby nie przepełniać magazynów. Szkoda by było, aby taka ilość została automatycznie sprzedana na rynku. Pozbieraj je z głową, natychmiastowo wydaj na mury lub ekonomie w kolonii. Surowce z VoD mają poważny wpływ na Twoją ekonomie i ją przyspieszają. Korzystaj z tego mądrze.
  4. Jeśli chcesz poprowadzić czyszczenie mapy również bez strat własnych, możesz wysłać samych snajperów, najlepiej po tym, jak zniszczyłeś wioski zombie. Im dalej od środka mapy, tym bardziej śmiercionośne zombie spotykasz, jednak Twoi weterani sprawnie sobie z nimi poradzą. Kontroluj ich, przesuwaj snajperów, zatrzymuj komendą Utrzymaj pozycję. Często sam dźwięk wystrzału sprawi, że zombie przyjdą z każdej strony, więc możesz je wyczekać. Staraj się unikać komendy Poluj (Chase). Twoje jednostki będą szukać zombie na własną rękę, często oddalając się od grupy, przez co spada ich wartość bojowa. Przemieszczaj ich zawsze razem.

Czyszczenie mapy oraz niszczenie wiosek zombie, jest bardzo ważne. Ostatnia fala zbiera wszystkie zombie z mapy, a VoD na bieżąco podsyła nowych zarażonych. Zabijając wszystkie zombie na mapie, drastycznie zwiększasz swoje szanse na przetrwanie.

Obrona kolonii

  1. Bardzo ważnym i nieuniknionym aspektem gry jest zapewnienie bezpieczeństwa kolonii poprzez budowę murów obronnych i wieżyczek. Musisz pamiętać, że wieżyczki nie potrafią strzelać nad skałami i nad lasem. Rób zawsze poczwórne mury kamienne, a jeśli Cię stać, nawet wielosegmentowe obrony (pierwsza linia obrony np. Great Ballista, druga - Executor). Zrób użytek z Wież Energetycznych (Shocking Tower) - wystawiaj je na pierwszą linię obrony, ze względu na ich niewielki zasięg. Jednak wyładowania elektryczne potrafią zabić sporą liczbę słabszych zombie, dodatkowo, nakładają efekt odrzutu na mocniejsze zombie. Do postawienia Shocking Tower odpowiednio się przygotuj, pobierają mnóstwo energii(30). Warto również przestawić piorytet wszystkich wieżyczek (podwójny lewy klik na wieżyczkę zaznacza wszystkie) na atakowanie najgroźniejsze zombie. Ta opcja powoduje nadal strzelanie nawet do tych słabych zombie, do czasu pojawienia się tych silniejszych. Jeżeli masz też jednostki przeznaczone do obrony, również przestaw im piorytet.
  2. Podczas poszerzania kolonii i formowania odpowiedniej obrony, zwróć uwagę na choke points, strategiczne punkty, przesmyki. Niewielkim kosztem możesz zbudować w tych miejscach mocną obronę. Korzystaj z faktu, iż zombie starają się zawsze najkrótszą drogą dojść do Centrum dowodzenia(Command Center). Każda następna fala zombie daje Ci informację o najprawdopodobnej drodze zombie do twojej kolonii, tym samym, pozwala Ci na sformowanie lepszej obrony na tej drodze. Nie używaj Zasieków (Stake Traps), są kompletnie nie opłacalne, chyba, że brakuje Ci żelaza do postawienia ich lepszej wersji a niebawem nadejdzie finalna fala. Staraj się zawsze ulepszać swoje balisty, stawiaj Egzekutory (Executors). Jeśli brakuje surowców, równie dobrze balisty spełnią swoje zadanie. Są dość tanie, a koszt utrzymania - niewielki.
  3. Pojawianie się ostatnich już fal, to dobry moment, aby przestawić swoją armie w tryb stacjonarny. W miarę możliwości buduj wieże dla swoich snajperów, tym samym zwiększając ich zasięg operacyjny. Łuczniczki trzymaj w odwodzie, tam gdzie pojawiają się problemy z obroną, wysyłaj je tam. Możesz też wykorzystać Tytanów (Titan) do roli odwodu. To małe chodzące egzekutory, całkiem szybkie. Bardzo dobrym pomysłem, jest uzupełnienie snajperów przy murach za pomocą Thanatos. Wystarczą 2-4 takie jednostki na fragment muru.
  4. Podczas finalnej fali bardzo ważne jest mikrozarządzanie swoimi jednostkami. Jeśli widzisz, że niedługo kończy się horda zombie z jednej strony kolonii i wieżyczki dadzą same radę, przemieść swoje jednostki w inne miejsce, radzące sobie gorzej.

Jeżeli jakimś cudem zombie przełamią Twoją obronę, nadal możesz zrobić użytek z murów, których nie usuwałeś podczas powiększania swojej kolonii. Możesz spauzować grę i na szybko dobudowywać mury i wieże oraz usuwać część budynków, aby zaraza nie rozprzestrzeniała się.