Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Wiedźmin 3 Dziki Gon - poradnik do gry

Wiedźmin 3 Dziki Gon - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Wiedźmin 3 Dziki Gon: Inwentarz Wiedźmin 3 Dziki Gon - poradnik, solucja

Na tej stronie naszego poradnika do gry Wiedźmin 3 zawarliśmy szereg informacji o inwentarzu Geralta z Rivii. Dzięki nam dowiecie się, jak zarządzać ekwipunkiem, jak reagować na problem z niszczącym się inwentarzem, jak używać poszczególnych slotów na przedmioty oraz jak radzić sobie z limitem udźwigu.

Ostatnia aktualizacja: 20 grudnia 2022

Na tej stronie poradnika do gry Wiedźmin 3 Dziki Gon znalazły się wszystkie najważniejsze informacje na temat inwentarza i wyposażenia Geralta. Podpowiadamy m.in. jak skutecznie zarządzać inwentarzem, jak radzić sobie z limitem udźwigu, jak reagować na problem niszczejącego ekwipunku i jakie zastosowanie mają sloty na przedmioty.

Limit udźwigu

Bronie i elementy pancerza możesz naprawiać sam lub opłacać odpowiednie usługi - Wiedźmin 3 Dziki Gon: Inwentarz - Wiedźmin 3 Dziki Gon - poradnik do gry
Bronie i elementy pancerza możesz naprawiać sam lub opłacać odpowiednie usługi

Organizacja inwentarza i elementów wyposażenia Geralta nie jest sprawą, którą powinieneś lekceważyć, bo brak dostatecznej kontroli nad tymi elementami gry może doprowadzić na przykład do przeciążenia głównego bohatera czy go osłabić z racji nie dysponowania odpowiednio dobrymi przedmiotami. Poniżej znajduje się szereg wskazówek i podpowiedzi na ten temat.

Bardzo ważna kwestia, o której istnieniu warto powiedzieć, to maksymalny limit udźwigu. Każdy dodany do inwentarza przedmiot ma swoją wagę i o ile w przypadku np. dokumentów czy składników alchemicznych są to zazwyczaj marginalne wartości, to już na przykład miecz, pancerz czy skóra zwierzęcia potrafią dość sporo ważyć. Łatwo jest w rezultacie przeciążyć Geralta i w rezultacie do momentu obniżenia wagi przedmiotów z inwentarza uniemożliwić mu korzystanie z opcji biegu. Nie jest to jeszcze taki poważny problem w trakcie eksploracji, bo bohater może w dalszym ciągu podróżować szybko na koniu, ale przeciążenie jest już sporym utrudnieniem na przykład w trakcie walk, uniemożliwiając podbiegnięcie do bardziej oddalonego wroga czy wykonywanie innych zwinnych ruchów.

Z problemem limitu udźwigu możesz "walczyć" na dwa zasadnicze sposoby. Pierwsza metoda to pozbywanie się po każdej większej wyprawie niepotrzebnych obiektów z inwentarza. Wracaj do ulubionych handlarzy i w pierwszej kolejności sprzedawaj im te rzeczy, które najwięcej ważą (1 jednostka wagi i więcej). Druga metoda to zwiększanie na stałe maksymalnego limitu udźwigu. Jego domyślna wartość to 60 jednostek, ale w trakcie zabawy możesz go zwiększyć nawet do 160 jednostek. Limit udźwigu podnosi się dzięki pozyskiwaniu końskich juków (Saddlebags) - możesz odnajdywać je w świecie gry, kupować od handlarzy czy zaliczając wybrane questy. Szczególnie warto zainteresować się tą ostatnią opcją - pierwszą odmianę juków zwiększającą limit udźwigu do 90 jednostek możesz pozyskać dzięki wygraniu jednego z wyścigów konnych w pobliżu Kasztelu Wrońce (poboczne zadanie Wyścigi: Wrońce).

Naprawianie broni i pancerzy

Nadzorowanie inwentarzem i wyposażeniem to nie tylko dbanie o to żeby Geralt nie chodził przeciążony, ale też doglądanie stanu swojego oręża. Wszystkie bronie i elementy pancerza ulegają stopniowemu zużyciu i ich aktualny procentowy stan możesz podejrzeć w dowolnym momencie po podświetleniu ich w inwentarzu. Nie powinieneś ignorować tego problemu, bo w wyniku zużywania się przedmiotów obniża się ich jakość. Szczególnie widać to na przykładzie broni, bo Geralt mocno zużytym mieczem zadaje o wiele mniejsze obrażenia.

Elementy wyposażenia możesz przede wszystkim naprawiać u kowali oraz zbrojmistrzów zamieszkujących świat gry. Musisz jednak liczyć się z tym, że każda tego typu operacja jest dość kosztowna - przywrócenie mocno zużytego przedmiotu do idealnego stanu może kosztować kilkadziesiąt lub nawet ponad 100 koron (w przypadku bardzo wartościowych obiektów). Dobrym pomysłem jest w rezultacie łączenie wizyt u osób dokonujących napraw ze sprzedawaniem im odnalezionych mieczy i pancerzy, tak by w miarę możliwości nie tracić na każdej tego typu usłudze.

Alternatywnym sposobem przywracania obiektów do idealnego stanu jest korzystanie z zestawów naprawczych. Odnajdywane w świecie gry zestawy zostawiaj sobie właśnie na później, a nie sprzedawaj ich razem z innymi towarami. Przed dokonaniem naprawy sprawdź też na jaką procentową poprawę możesz liczyć i nie decyduj się na wykonanie akcji zbyt wcześnie. Przykładowo, jeśli zestaw naprawczy przywraca 40% stanu broni to nie używaj go jeśli posiadany miecz jest sprawny w 80 procentach (czyli gdy stracił tylko 20%).

Sloty na przedmioty w inwentarzu

W aktywnych slotach możesz umieszczać żywność i eliksiry, petardy (bomby) oraz specjalne przedmioty - Wiedźmin 3 Dziki Gon: Inwentarz - Wiedźmin 3 Dziki Gon - poradnik do gry
W aktywnych slotach możesz umieszczać żywność i eliksiry, petardy (bomby) oraz specjalne przedmioty

Innym bardzo ważnym elementem inwentarza jest to, iż zawiera on sześć aktywnych slotów na przedmioty (aktywnych tzn. takich, w których umieszcza się obiekty manualnie aktywowane lub zużywane). Przenoszenie odpowiednich przedmiotów do tych slotów może ci BARDZO ułatwić grę i w niektórych sytuacjach (np. w wybranych zadaniach) jest wręcz wymagane do osiągnięcia zamierzonych celów.

Dwa lewe sloty są zarezerwowane na żywność oraz eliksiry, czyli na przedmioty wykorzystywane głównie w trakcie walk. Obowiązuje tu pełna dowolność, tak więc możesz na przykład do obu slotów włożyć jakieś pożywienie. Najlepiej jest jednak jeden slot przeznaczyć na żywność, a na drugi na mikstury, np. na eliksir leczniczy (Jaskółka) czy podnoszący tymczasowo siłę ataków Geralta (Grom).

Do środkowych slotów wkłada się petardy (bomby). Także i w tym przypadku możesz wybrać dwa zbliżone rodzaje petard lub postawić na różnorodność (np. jedna wybuchowa petarda i jedna rozpylająca trudny gaz).

Prawe sloty są rzadziej wykorzystywane - zazwyczaj umieszcza się w nich specjalne przedmioty, np. magiczny kaganek otrzymany od Keiry Metz służący do lokalizowania duchów. Nie musisz ich mieć za wszelką cenę zapełnionych.