Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Wiedźmin 3 Dziki Gon - poradnik do gry

Wiedźmin 3 Dziki Gon - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Wiedźmin 3 Dziki Gon: Jak zabić pierwszego gryfa? Wiedźmin 3 Dziki Gon - poradnik, solucja

W grze Wiedźmin 3 pierwszym bossem głównym jest gryf, którego nie da się pominąć. Gryf (Royal Griffin) pojawia się w zadaniu głównym Bestia z Białego Sadu. Dzięki tej stronie naszego poradnika poznacie najlepszy sposób walki z tym bossem, aby nawet w pierwszych godzinach gry pozbyć się go bez żadnego problemu.

Ostatnia aktualizacja: 20 grudnia 2022

Ta strona poradnika do gry Wiedźmin 3 Dziki Gon zawiera opis pojedynku z pierwszym głównym bossem, którym jest gryf - Bestia z Białego Sadu. W naszej solucji informujemy jak przygotować się do starcia z bossem oraz jak zachowywać się w trakcie właściwej walki.

Gryf - przygotowania do pojedynku

Unikaj ataków z powietrza w wykonaniu gryfa - Wiedźmin 3 Dziki Gon: Jak zabić pierwszego gryfa? - Wiedźmin 3 Dziki Gon - poradnik do gry
Unikaj ataków z powietrza w wykonaniu gryfa

Gryf (Royal Griffin) to jeden z pierwszych silniejszych potworów, z którymi Geralt musi zmierzyć się w trakcie swoich podróży. Pojedynku z tą wielką latającą bestią nie możesz pominąć, albowiem stoczenie z nią walki jest częścią głównego zadania Bestia z Białego Sadu (The Beast of White Orchard). Pokonanie gryfa może okazać się dość wymagające, szczególnie jeśli grasz na jednym z wyższych poziomów trudności. Poniżej znajduje się szereg wskazówek odnośnie przygotowań do samej walki oraz sposobu jej rozegrania.

Nie powinieneś się przede wszystkim śpieszyć z zaliczeniem głównego zadania z pojedynku z gryfem. Pozwiedzaj cały Biały Sad, poodkrywaj w nim opcjonalne lokacje i zajmij się dostępnymi pobocznymi questami. Wszystko to powinno pozwolić Geraltowi na awansowanie na co najmniej trzeci poziom doświadczenia. Przed wyruszeniem na pojedynek z gryfem powinieneś też odblokować schemat bomb Kartacz (Grapeshot) - jeśli nie dysponujesz odpowiednimi składnikami to spróbuj na przykład odwiedzić zielarkę Tomirę. Po wejściu w posiadanie bomb umieść je w jednym z aktywnych slotów w inwentarzu Geralta. Gra zaproponuje ci również przygotowanie eliksirów Grom (Thunderbolt), które zwiększają tymczasowo siłę ataku. Po tym jak zostaną one utworzone umieść je w slocie inwentarza przeznaczonym dla przedmiotów jednorazowego użytku.

Gryf - jak pokonać bossa?

Tuż przed rozpoczęciem pojedynku z potworem Vesemir podaruje Geraltowi kuszę i dobrze jest od razu zacząć korzystać z tego gadżetu, albowiem gryf będzie krążył nad polem bitwy i szukał okazji do osłabiania Geralta atakami z powietrza. Gdy tylko zauważysz, że potwór leci w stronę bohatera odskakuj na bok żeby nie odnieść obrażeń.

Używanie kuszy pozwoli ci "zachęcić" bestię do wylądowania i to właśnie wtedy będziesz mógł rozpocząć zadawanie jej konkretnych obrażeń.

Atakuj gryfa w zwarciu po tym jak wyląduje - Wiedźmin 3 Dziki Gon: Jak zabić pierwszego gryfa? - Wiedźmin 3 Dziki Gon - poradnik do gry
Atakuj gryfa w zwarciu po tym jak wyląduje

Gdy tylko gryf wyląduje powinieneś zażyć wspomnianą wcześniej miksturę Grom i zmniejszyć jak najszybciej dystans do potwora żeby przystąpić do właściwych walk z wykorzystaniem srebrnego miecza (nie stalowego!). Każdy atak wymierzony w gryfa dobrze jest poprzedzić odpaleniem znaku Aard. Pozwoli to Geraltowi na tymczasowe ogłuszenie potwora i w rezultacie na zadanie kilku ciosów bez ryzyka natychmiastowego kontrataku ze strony latającej bestii. Nie przesadzaj jednak z liczbą wyprowadzanych ciosów, bo możesz sam na tym sporo stracić. Oprócz polegania na srebrnym mieczu warto też w trakcie pojedynku wykorzystać wszystkie posiadane bomby Kartacz. Poprawnie podrzucona bomba odbierze potworowi dużą część paska energii życiowej.

Nie licz na to, że gryf pozostanie na ziemi już do samego końca walk. Bestia co pewien czas będzie powracała do latania nad polem bitwy. W takich sytuacjach musisz powtarzać czynności z samego początku tego pojedynku, a więc odskakiwać na boki w momencie gdy gryf przeprowadza atak z powietrza oraz starać się zmusić bestię do ponownego wylądowania dzięki używaniu kuszy.

Po tym jak gryf utraci około połowę paska zdrowia oddali się od pola, na którym rozpoczął się pojedynek z nim. Nie jest to na szczęście poważny problem, bo jego ponowne odnalezienie jest bardzo proste - bestia skryje się w pobliżu Młyna (Mill) znajdującego się na północ od miejsca stoczenia pierwszej części bitwy. Możesz tam dotrzeć we własnym zakresie lub pomagając sobie wiedźmińskimi zmysłami. Po dotarciu w okolice młyna zajmij się dalszym osłabianiem potwora, a ostatecznie uda ci się go pokonać i tym samym zaliczyć pierwsze zlecenie wiedźmińskie.

Dodatkowa uwaga - Kolejne zlecenia wiedźmińskie nie są już obowiązkowe. Mimo wszystko warto się nimi zajmować, bo możesz dzięki nim zdobywać duże ilości doświadczenia oraz złota, a także trofea gwarantujące różnorakie pasywne premie do statystyk (np. dodatkowe doświadczenie za zabijanie potworów czy zwiększenie procentowych szans na pozbawianie wrogów kończyn). Pamiętaj jednak o tym żeby bardzo dobrze przygotować się do każdej walki - awansuj przede wszystkim na sugerowany przez grę poziom doświadczenia i sprawdź czy w oknie bestiariusza nie ma informacji na temat potwora, którego chcesz zabić (jeśli jest wpis to przygotuj sobie olejki i bomby, na które potwór jest mało odporny).