Arcania Gothic 4: Bagna (4)
Aktualizacja:
Chram żywiołów
![]() | ![]() |
Zleceniodawca: Gilana, Strażniczka Korzeni [Bagna - Tooshoo ] lub Vultus, Kowal Magii [Bagna - Tooshoo ] lub Zyra [Bagna - Stare ruiny lub Południowe Stewark - Przepołowiona Dziewica lub Północne Stewark - Miasto Stewark ]
Uwagi: Quest ten można uaktywnić na dwa zasadnicze sposoby, a mianowicie rozmawiając z Zyrą lub wykonując główne misje w Tooshoo, co doprowadzi do pojawienia się tego zadania w dzienniku głównego bohatera. Jeżeli chcesz uaktywnić quest poprzez rozmowę z Zyrą to możesz ją spotkać w jednym z kilku miejsc:
- przy starych ruinach na bagnie (M7A, 9), czyli w miejscu, do którego i tak musisz dotrzeć - tylko jeśli rozmawiałeś z nią w Południowym Stewark (gospoda Przepołowiona Dziewica) i w Północnym Stewark (Miasto Stewark)
- w gospodzie Przepołowiona Dziewica w Południowym Stewark - jeżeli do tej pory ją całkowicie ignorowałeś
- w Mieście Stewark w Północnym Stewark - jeżeli rozmawiałeś z nią jedynie w Przepołowionej Dziewicy w Południowym Stewark
Opis przejścia: W pierwszej kolejności musisz dotrzeć do starych ruin. Opuść więc Czarną Toń, wybierając jedną ze ścieżek prowadzących na południe #1 (M7A, 5). Uważaj, bo po znalezieniu się w obszarze z dużą ilością kładek (M7A, 6) zaatakowany zostaniesz przez grupki krwiopijców , os jeziornych i os błotnych #2 . Najtrudniejsze do pokonania będą osy błotne. Wykonuj częste przewroty, unikając w ten sposób ich jadu.
![]() | ![]() |
Kieruj się nadal na południe (M7A, 10), a konkretnie w stronę wzgórza, na którym znajdują się ruiny #1 . W tej okolicy musisz z kolei uważać na grupki bardzo zwinnych zębaczy #2 . W trakcie walk z tymi potworami warto się skupić na całkowitym unikaniu ich ataków. Pamiętaj też o tym żeby zawsze atakować jeden cel, bo zębacze są dość wytrzymałe.
![]() | ![]() |
Po dotarciu do ruin możesz spotkać Zyrę #1 (M7A, 9), przy czym nie jest to przesądzone (więcej w sekcji Uwagi w początkowej sekcji opisu tego questu). Niezależnie od tego czy się z nią spotkałeś czy nie zlokalizuj dużą dziurę #2 (M7A, 11) i wskocz do środka (M7C, 1). Bez obaw - będziesz mógł później bezproblemowo powrócić na powierzchnię.
![]() | ![]() |
Przygotuj się na długą eksplorację podziemnej krypty. Ruszaj na południe, schodząc po schodach na niższy poziom #1 . Na pierwszą grupę strażników świątynnych (szkielety) wpadniesz po dotarciu do większego pomieszczenia #2 . Pamiętaj o tym, że dobrze byłoby w miarę szybko zająć się łucznikami i dopiero po ich zlikwidowaniu zaatakować wojowników.
![]() | ![]() |
Ruszaj na północny-zachód #1 (M7C, 2). Za każdym razem gdy wpadniesz na jakieś szkielety nie przesuwaj się zbytnio do przodu, dzięki czemu nie będziesz musiał walczyć z bardzo licznymi grupkami wrogów. W jednym z kolejnych pomieszczeń po raz pierwszy spotkasz nieumarłego kapłana #2 . Eliminacja tych wrogów jest jeszcze ważniejsza od łuczników, gdyż rzucane przez nich zaklęcia błyskawic mogą zadawać spore obrażenia.
![]() | ![]() |
Wkrótce będziesz musiał skręcić na południe i niedługo po tym wpadniesz na nowego kamiennego golema #1 (M7C, 3). Podobnie jak w przypadku bestii spotkanej przy przejściu prowadzącym na bagna, zachowuj bezpieczny dystans, unikając uderzeń golema i wykorzystując jego powolne ruchy do wyprowadzania szybkich ataków. W kolejnej sali przebywa grupka szkieletów #2 . Musisz się tu pilnować, bo do pokonania będzie między innymi kilku kapłanów.
![]() | ![]() |
Przebijaj się sukcesywnie na południe, likwidując po drodze kolejne szkielety #1 . Nie musisz się śpieszyć, tak więc warto wykonywać starannie zaplanowane ruchy celem unikania poważniejszych obrażeń. Wkrótce będziesz musiał skręcić na południowy-wschód #2 . Po dotarciu do najbardziej wysuniętego na południe pomieszczenia (M7C, 4) dobrze byłoby się trochę rozejrzeć, bo znajdują się tu aż cztery skrzynie ze skarbami.
- Arcania: Gothic 4 - poradnik do gry
- Arcania: Gothic 4 - poradnik, opis przejścia, questy
- Arcania Gothic 4: Zadania główne
- Arcania Gothic 4: Prolog - Mapa
- Arcania Gothic 4: Prolog (1)
- Arcania Gothic 4: Prolog (2)
- Arcania Gothic 4: Prolog (3)
- Arcania Gothic 4: Prolog (4)
- Arcania Gothic 4: Prolog (5)
- Arcania Gothic 4: Południowe Stewark - Mapy
- Arcania Gothic 4: Południowe Stewark (1)
- Arcania Gothic 4: Południowe Stewark (2)
- Arcania Gothic 4: Południowe Stewark (3)
- Arcania Gothic 4: Południowe Stewark (4)
- Arcania Gothic 4: Północne Stewark - Mapy
- Arcania Gothic 4: Północne Stewark (1)
- Arcania Gothic 4: Północne Stewark (2)
- Arcania Gothic 4: Północne Stewark (3)
- Arcania Gothic 4: Północne Stewark (4)
- Arcania Gothic 4: Srebrowód - Mapy
- Arcania Gothic 4: Srebrowód (1)
- Arcania Gothic 4: Srebrowód (2)
- Arcania Gothic 4: Srebrowód (3)
- Arcania Gothic 4: Srebrowód (4)
- Arcania Gothic 4: Bagna - Mapy
- Arcania Gothic 4: Bagna (1)
- Arcania Gothic 4: Bagna (2)
- Arcania Gothic 4: Bagna (3)
- Arcania Gothic 4: Bagna (4)
- Arcania Gothic 4: Bagna (5)
- Arcania Gothic 4: Bagna (6)
- Arcania Gothic 4: Bagna (7)
- Arcania Gothic 4: Bagna (8)
- Arcania Gothic 4: Klasztor - Mapa
- Arcania Gothic 4: Klasztor
- Arcania Gothic 4: Czarne Jary i dżungla - Mapy
- Arcania Gothic 4: Czarne Jary i dżungla (1)
- Arcania Gothic 4: Czarne Jary i dżungla (2)
- Arcania Gothic 4: Zagubiona świątynia - Mapy
- Arcania Gothic 4: Zagubiona świątynia (1)
- Arcania Gothic 4: Zagubiona świątynia (2)
- Arcania Gothic 4: Zagubiona świątynia (3)
- Arcania Gothic 4: Zagubiona świątynia (4)
- Arcania Gothic 4: Thorniara - Mapy
- Arcania Gothic 4: Thorniara (1)
- Arcania Gothic 4: Thorniara (2)
- Arcania Gothic 4: Thorniara (3)
- Arcania Gothic 4: Thorniara (4)
- Arcania Gothic 4: Thorniara (5)
- Arcania Gothic 4: Thorniara (6)
- Arcania Gothic 4: Thorniara (7)
- Arcania Gothic 4: Thorniara (8)
- Arcania Gothic 4: Thorniara (9)
- Arcania Gothic 4: Thorniara (10)
- Arcania Gothic 4: Thorniara (11)
- Arcania Gothic 4: Finał - Mapy
- Arcania Gothic 4: Finał (1)
- Arcania Gothic 4: Finał (2)
- Arcania Gothic 4: Finał (3)
- Arcania Gothic 4: Zadania główne
- Arcania: Gothic 4 - poradnik, opis przejścia, questy
Komentarze czytelników
Szaku Generał
[4] W pierwszy tydzień chyba cały jest dostępny, wtedy tylko parę stron.
Co do gry to jest straszna średniawka, nie ma zupełnie klimatu. W Gothicach i nie tylko można było sobie porozmawiać o np. pogodzie z NPC co wprowadzało klimat, a tu tego nie ma, sporadycznie są jakieś wybory w dialogach, ale moim zdaniem mogliby całkowicie to opuścić i zrobić jak w grach akcji, że po prostu zaczynają rozmowę i tyle, a nie że czeka się aż gracz kliknie, no bo to jest RPG i taki wymóg. Sens by miało to gdyby było co najmniej 4 opcje dialogowe. Mogliby zrobić nowego Desperadosa z widokiem izometrycznym (chyba tak się nazywa to ujęcie co w pierwszym Desperados), a nie brać się za coś na czym się nie znają. Na plus jedynie idzie dubbing polski i grafika świata, bo postaci też mi się nie podobają. Szkoda, że taka lipa wyszła. Osobiście liczę na Risen, tam przynajmniej nie pozbawiono gry klimatu i elementów istotnych dla serii, dla mnie najlepszy początek jest w Gothicu, dalsza rozgrywka już tak mnie nie pochłania, jak właśnie początek gry, który jest specyficzny.
zanonimizowany705796 Senator
Ja już przeszedłem grę, taki średniak :P
zanonimizowany717575 Konsul
Poradnik zbędny. Ta gra jest wielkim poradnikiem, gdy się potrafi wykorzystywać radar ;e
wojto96 Generał
ma ktoś jakiś dobry sposób na zwiększenie FPS ??
zanonimizowany553013 Konsul
taak ja mam zwiększ czcionkę na większą i będziesz miał większe FPS :D
zanonimizowany711312 Konsul
hehe dobre, ale co do poradnika super, lecz sama Arcania dla nie to jesen wielki syf
Szaku25 Pretorianin
Przeszedłem w końcu tą grę. Dobiłem do 30 poziomu 2 potwory przed końcem gry
robert665 Pretorianin
Szacunek dla Stranger'a że się tyle narobił. Przysłowiowa mrówka. Albo pszczoła.
PunkRockers Legionista
Każdy mówi że ta gra jest do bani itd... Fakt jeśli chodzi o Gothic to kiepska sprawa ale powiem wam że mi podoba się ta gra jako gra RPG, jak na 2010 rok to nie ma co narzekać :)
Shimoyet Legionista
Dobry,ale nie do końca. Co najmniej 3 sekretów nie można wziąć, w steamie.2 czaszek i jednej relikwii. I to jest powód dla którego nie chce mi się dalej grac. Przeszedłem ją już i dodatek, ale teraz zbierałem wszystkie artefakty.Na 25 czaszce dałem sobie siana,i na 28 pradawnej relikwii której NIE ma w zaułku.
Być może to błędy nowego wydania gry.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

![Zleceniodawca: Gilana, Strażniczka Korzeni [Bagna - Tooshoo ] lub Vultus, Kowal Magii [Bagna - Tooshoo ] lub Zyra [Bagna - Stare ruiny lub Południowe Stewark - Przepołowiona Dziewica lub Północne Stewark - Miasto Stewark ] - Bagna (4) | Zadania główne Arcania Gothic 4 - Arcania: Gothic 4 - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/1043/489354500.jpg)












