Arcania Gothic 4: Srebrowód (4)
Aktualizacja:
Ja wódz, ty nie!
![]() | ![]() |
Zleceniodawca: Melog [Południowy Srebrowód - Chata Meloga ]
Opis przejścia: Wykonywanie tego questu rozpocznij od odbycia ponownej rozmowy z Irrighem (M6, 2) i przekonania go do przeniesienia jego duszy do Twojego ciała #1 . Musisz teraz powrócić do wejścia do jaskini orków, zlokalizowanego we wschodniej części środkowego Srebrowodu #2 (M5, 4). Przekaż Ogboshowi szkarawudę (w ramach głównego questu Szkarawuda!), dzięki czemu otworzy dla Ciebie główną bramę.
![]() | ![]() |
Możesz najpierw porozmawiać z Darrukiem (brat Orruka z prologu) lub od razu wejść do jaskiń orków (M5, 6). Tu musisz udać się do północnej pieczary #1 , a po kilku chwilach dotrzesz do sali tronowej, w której przebywa Erhag #2 . W trakcie krótkiej rozmowy zostanie on wyzwany na pojedynek.
Nagrody: Odblokowanie questu Ja wódz, ty nie! II, 250 punktów doświadczenia, 200 punktów doświadczenia za przekonanie Irrigha do przekazania duszy.
Ja wódz, ty nie! II
![]() | ![]() |
Zleceniodawca: automatycznie po wyzwaniu Erhaga na pojedynek [Środkowy Srebrowód - Jaskinie orków ]
Opis przejścia: Przed Tobą dość trudna bitwa, gdyż przeciwnicy będą w stanie zadawać poważne obrażenia w walce wręcz. W rezultacie proponuję stosować taktykę wyprowadzania szybkich ciosów lub atakować ich z dystansu. Najpierw zajmij się ochroniarzami Erhaga #1 #2 , unikając w międzyczasie ataków głównego bossa.
![]() | ![]() |
Dopiero po zlikwidowaniu obu ochroniarzy przystąp do atakowania Erhaga #1 . Pamiętaj o wycofywaniu się gdy zauważysz, iż ładuje swój mocny atak. Po wygranej bitwie otwórz drzwi prowadzące do więzienia, w którym przetrzymywany jest lord Gawaan #2 , wykorzystując pozyskany od Erhaga prymitywny klucz . Korzystając z okazji dobrze byłoby też odszukać w tej jaskini Irrigha i oddać mu amulet z jego duszą.
Nagrody: 250 punktów doświadczenia, 1100 punktów doświadczenia za pokonanie wszystkich orków, 52 punkty doświadczenia za każdego zabitego ochroniarza Erhaga, 400 punktów doświadczenia za pokonanego Erhaga.
Sługusy Erhaga
![]() | ![]() |
Zleceniodawca: Lord Gawaan [Środkowy Srebrowód - Jaskinie orków ]
Opis przejścia: Do wykonywania tego questu będziesz mógł przystąpić dopiero po wykonaniu głównego zadania związanego z uwolnieniem lorda Gawaana - W szponach orków. Całość podzielona jest na dwie części. Najpierw proponuję zająć się zlikwidowaniem dwóch grup orków patrolujących tereny wokół jaskiń. Grupa pod dowództwem Harga Rzeźnika patroluje obszar na północ od wieży strażniczej #1 (M5, 7), a grupa Ur-Shula Krętacza tereny na południe od wieży #2 (M5, 8). W obu przypadkach na koniec zostaw sobie liderów.
![]() | ![]() |
Druga część tego questu dotyczy uwolnienia kilku przetrzymywanych rycerzy. W tym celu wyjdź z jaskiń i wybierz ścieżkę prowadzącą na północ (M5, 9), a następnie skręcającą na północny-wschód #1 . Po dotarciu na miejsce #2 powinieneś zauważyć, że rycerze są przetrzymywani przez kilku orków (M5, 10).
![]() | ![]() |
Przystąp do atakowania orków #1 , w szczególności uważając na ich przywódcę Zargasha Okrutnego . Tradycyjnie już warto go zaatakować dopiero po zabiciu zwykłych potworów. Po wygranej bitwie radzę porozmawiać z jednym ze strażników (Aric ). Możesz już wrócić do zamku, do którego w międzyczasie powinien też dotrzeć lord Gawaan (jeżeli tak się nie stało, to sprawdź jego pozycję na mapie i zaczep go po drodze) (M4, 13). Znajdź go w pomieszczeniu na piętrze #2 i poproś o przyznanie Ci dostępu do zamkowych archiwów. Gawaan się zgodzi i podaruje Ci klucz do archiwów .
Nagrody: Odblokowanie questu Pradawna mapa, młot bojowy , półtorak , 500 punktów doświadczenia, 850 punktów doświadczenia za zlikwidowanie obu patroli, 68 punktów doświadczenia za każdego zabitego orka, 113 punktów doświadczenia za każdego zabitego przywódcę drużyny orków, 127 punktów doświadczenia za zabitego Zargasha Okrutnego.
Pradawna mapa
![]() | ![]() |
Zleceniodawca: Lord Gawaan [Północny Srebrowód - Zamek Srebrowód ]
Opis przejścia: Zejdź na parter i odszukaj drzwi prowadzące do archiwum (M4, 16) #1 . Po skorzystaniu z klucza zejdź na dół i udaj się na drugi koniec pomieszczenia. Zabierz ze stołu pradawną mapę Argaanii #2 , z którą powróć do lorda Gawaana (M4, 13). Doprowadzi to do odblokowania questu związanego z wyprawą na bagna.
Nagrody: Odblokowanie questu Tooshoo, zwój , 600 punktów doświadczenia.
- Arcania: Gothic 4 - poradnik do gry
- Arcania: Gothic 4 - poradnik, opis przejścia, questy
- Arcania Gothic 4: Zadania główne
- Arcania Gothic 4: Prolog - Mapa
- Arcania Gothic 4: Prolog (1)
- Arcania Gothic 4: Prolog (2)
- Arcania Gothic 4: Prolog (3)
- Arcania Gothic 4: Prolog (4)
- Arcania Gothic 4: Prolog (5)
- Arcania Gothic 4: Południowe Stewark - Mapy
- Arcania Gothic 4: Południowe Stewark (1)
- Arcania Gothic 4: Południowe Stewark (2)
- Arcania Gothic 4: Południowe Stewark (3)
- Arcania Gothic 4: Południowe Stewark (4)
- Arcania Gothic 4: Północne Stewark - Mapy
- Arcania Gothic 4: Północne Stewark (1)
- Arcania Gothic 4: Północne Stewark (2)
- Arcania Gothic 4: Północne Stewark (3)
- Arcania Gothic 4: Północne Stewark (4)
- Arcania Gothic 4: Srebrowód - Mapy
- Arcania Gothic 4: Srebrowód (1)
- Arcania Gothic 4: Srebrowód (2)
- Arcania Gothic 4: Srebrowód (3)
- Arcania Gothic 4: Srebrowód (4)
- Arcania Gothic 4: Bagna - Mapy
- Arcania Gothic 4: Bagna (1)
- Arcania Gothic 4: Bagna (2)
- Arcania Gothic 4: Bagna (3)
- Arcania Gothic 4: Bagna (4)
- Arcania Gothic 4: Bagna (5)
- Arcania Gothic 4: Bagna (6)
- Arcania Gothic 4: Bagna (7)
- Arcania Gothic 4: Bagna (8)
- Arcania Gothic 4: Klasztor - Mapa
- Arcania Gothic 4: Klasztor
- Arcania Gothic 4: Czarne Jary i dżungla - Mapy
- Arcania Gothic 4: Czarne Jary i dżungla (1)
- Arcania Gothic 4: Czarne Jary i dżungla (2)
- Arcania Gothic 4: Zagubiona świątynia - Mapy
- Arcania Gothic 4: Zagubiona świątynia (1)
- Arcania Gothic 4: Zagubiona świątynia (2)
- Arcania Gothic 4: Zagubiona świątynia (3)
- Arcania Gothic 4: Zagubiona świątynia (4)
- Arcania Gothic 4: Thorniara - Mapy
- Arcania Gothic 4: Thorniara (1)
- Arcania Gothic 4: Thorniara (2)
- Arcania Gothic 4: Thorniara (3)
- Arcania Gothic 4: Thorniara (4)
- Arcania Gothic 4: Thorniara (5)
- Arcania Gothic 4: Thorniara (6)
- Arcania Gothic 4: Thorniara (7)
- Arcania Gothic 4: Thorniara (8)
- Arcania Gothic 4: Thorniara (9)
- Arcania Gothic 4: Thorniara (10)
- Arcania Gothic 4: Thorniara (11)
- Arcania Gothic 4: Finał - Mapy
- Arcania Gothic 4: Finał (1)
- Arcania Gothic 4: Finał (2)
- Arcania Gothic 4: Finał (3)
- Arcania Gothic 4: Zadania główne
- Arcania: Gothic 4 - poradnik, opis przejścia, questy
Komentarze czytelników
Szaku Generał
[4] W pierwszy tydzień chyba cały jest dostępny, wtedy tylko parę stron.
Co do gry to jest straszna średniawka, nie ma zupełnie klimatu. W Gothicach i nie tylko można było sobie porozmawiać o np. pogodzie z NPC co wprowadzało klimat, a tu tego nie ma, sporadycznie są jakieś wybory w dialogach, ale moim zdaniem mogliby całkowicie to opuścić i zrobić jak w grach akcji, że po prostu zaczynają rozmowę i tyle, a nie że czeka się aż gracz kliknie, no bo to jest RPG i taki wymóg. Sens by miało to gdyby było co najmniej 4 opcje dialogowe. Mogliby zrobić nowego Desperadosa z widokiem izometrycznym (chyba tak się nazywa to ujęcie co w pierwszym Desperados), a nie brać się za coś na czym się nie znają. Na plus jedynie idzie dubbing polski i grafika świata, bo postaci też mi się nie podobają. Szkoda, że taka lipa wyszła. Osobiście liczę na Risen, tam przynajmniej nie pozbawiono gry klimatu i elementów istotnych dla serii, dla mnie najlepszy początek jest w Gothicu, dalsza rozgrywka już tak mnie nie pochłania, jak właśnie początek gry, który jest specyficzny.
zanonimizowany705796 Senator
Ja już przeszedłem grę, taki średniak :P
zanonimizowany717575 Konsul
Poradnik zbędny. Ta gra jest wielkim poradnikiem, gdy się potrafi wykorzystywać radar ;e
wojto96 Generał
ma ktoś jakiś dobry sposób na zwiększenie FPS ??
zanonimizowany553013 Konsul
taak ja mam zwiększ czcionkę na większą i będziesz miał większe FPS :D
zanonimizowany711312 Konsul
hehe dobre, ale co do poradnika super, lecz sama Arcania dla nie to jesen wielki syf
Szaku25 Pretorianin
Przeszedłem w końcu tą grę. Dobiłem do 30 poziomu 2 potwory przed końcem gry
robert665 Pretorianin
Szacunek dla Stranger'a że się tyle narobił. Przysłowiowa mrówka. Albo pszczoła.
PunkRockers Legionista
Każdy mówi że ta gra jest do bani itd... Fakt jeśli chodzi o Gothic to kiepska sprawa ale powiem wam że mi podoba się ta gra jako gra RPG, jak na 2010 rok to nie ma co narzekać :)
Shimoyet Legionista
Dobry,ale nie do końca. Co najmniej 3 sekretów nie można wziąć, w steamie.2 czaszek i jednej relikwii. I to jest powód dla którego nie chce mi się dalej grac. Przeszedłem ją już i dodatek, ale teraz zbierałem wszystkie artefakty.Na 25 czaszce dałem sobie siana,i na 28 pradawnej relikwii której NIE ma w zaułku.
Być może to błędy nowego wydania gry.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

![Zleceniodawca: Melog [Południowy Srebrowód - Chata Meloga ] - Srebrowód (4) | Zadania główne Arcania Gothic 4 - Arcania: Gothic 4 - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/1043/489200843.jpg)



![Zleceniodawca: automatycznie po wyzwaniu Erhaga na pojedynek [Środkowy Srebrowód - Jaskinie orków ] - Srebrowód (4) | Zadania główne Arcania Gothic 4 - Arcania: Gothic 4 - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/1043/489200906.jpg)



![Zleceniodawca: Lord Gawaan [Środkowy Srebrowód - Jaskinie orków ] - Srebrowód (4) | Zadania główne Arcania Gothic 4 - Arcania: Gothic 4 - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/1043/489200968.jpg)





![Zleceniodawca: Lord Gawaan [Północny Srebrowód - Zamek Srebrowód ] - Srebrowód (4) | Zadania główne Arcania Gothic 4 - Arcania: Gothic 4 - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/1043/489201062.jpg)
