Arcania Gothic 4: Zagubiona świątynia (3)
Aktualizacja:
![]() | ![]() |
Wybierz tunel prowadzący na zachód #1 . Nie radzę się tu śpieszyć, bo po drodze będziesz wpadał na nowe kopalniane pełzacze i w większości przypadków będą to silniejsi żołnierze. Znacznie większa grupka zaatakuje Cię w południowej jaskini #2 (M11A, 12). Warto się tu wycofać do jednego z poprzednich tuneli, co zmniejszy ryzyko bycia okrążonym przez potwory.
![]() | ![]() |
Kieruj się teraz na północny-zachód, a po dotarciu do rozwidlenia wybierz tunel prowadzący na północ #1 (M11A, 13). Likwiduj kolejne potwory aż dotrzesz do pieczary (M11A, 14), w której przebywa królowa pełzaczy #2 . Warto tu zapisać sobie stan gry i przed zaatakowaniem królowej zlikwidować wszystkie "zwykłe" pełzacze przebywające w okolicy (możesz je sprowokować do walki używając kuszy lub łuku).
![]() | ![]() |
Przystąp do atakowania królowej pełzaczy #1 (M11A, 15), która od razu wybiegnie Ci na powitanie. Generalnie pojedynek ten nie będzie się znacząco różnił od poprzednich. Za wszelką cenę należy oczywiście unikać ataków królowej, zwiastowanych zieloną poświatą #2 . Warto mieć w pogotowiu mikstury lecznicze, a także używać zaklęć do spowolnienia bossa.
![]() | ![]() |
Zauważ, że pokonanie królowej doprowadziło do odblokowania północnego przejścia, przy którym poprzednio znajdowały się złożone przez nią jaja #1 (M11A, 16). Udaj się w to miejsce. Pierwsze napotkane po drodze wyjście #2 nie prowadzi do dalszej części świątyni, choć warto je zbadać, bo znajduje się tam sekret.
![]() | ![]() |
Docelowo musisz dotrzeć do drugiego, północnego wyjścia z jaskiń #1 (M11A, 17). Sprawi to, że znajdziesz się na górze Białookiej. Kieruj się tu na północ. Przygotuj się, bo już za chwilę stoczysz bitwę z dwoma lodowymi golemami #2 . W trakcie potyczki warto oczywiście stosować zaklęcia oparte o żywioł ognia lub bronie zadające podobne obrażenia. Unikaj też silnych ataków golemów i nie dawaj się zbyt często zamrażać.
![]() | ![]() |
Znajdziesz się teraz przed dwoma wejściami. Lewe wejście możesz zignorować, gdyż prowadzi ono do zawalonego tunelu. Zamiast tego wybierz prawe przejście #1 , dzięki czemu znajdziesz się w drugiej części zagubionej świątyni (M11B, 1). Zostaniesz tu powitany przez grupkę mroźnych szkieletów i w pierwszej kolejności warto się naturalnie zająć magami (książęta lodu) #2 .
![]() | ![]() |
Ruszaj na północny-zachód. W kolejnych salach będziesz wpadał w głównej mierze na kryształowe pająki #1 . Warto prowadzić z nimi walkę w zwarciu, gdyż atakując je z odległości możesz zostać zamrożony. Przejścia prowadzącego na południowy-zachód nie musisz badać, choć znajdują się tam cenne skarby. W celu posunięcia akcji do przodu musisz wybrać bramkę przylegającą do zachodniego korytarza #2 (M11B, 2).
![]() | ![]() |
Jak zapewne zauważyłeś, przez korytarz ten przelatują kule ognia, tak więc należy iść bokiem #1 . Kontakt z kulą ognia nie zabije Cię, ale stracisz trochę punktów zdrowia. Uważaj, bo już wkrótce wpadniesz na dwa kolejne szkielety #2 (M11B, 3). Będą to magowie, tak więc należy się pilnować.
- Arcania: Gothic 4 - poradnik do gry
- Arcania: Gothic 4 - poradnik, opis przejścia, questy
- Arcania Gothic 4: Zadania główne
- Arcania Gothic 4: Prolog - Mapa
- Arcania Gothic 4: Prolog (1)
- Arcania Gothic 4: Prolog (2)
- Arcania Gothic 4: Prolog (3)
- Arcania Gothic 4: Prolog (4)
- Arcania Gothic 4: Prolog (5)
- Arcania Gothic 4: Południowe Stewark - Mapy
- Arcania Gothic 4: Południowe Stewark (1)
- Arcania Gothic 4: Południowe Stewark (2)
- Arcania Gothic 4: Południowe Stewark (3)
- Arcania Gothic 4: Południowe Stewark (4)
- Arcania Gothic 4: Północne Stewark - Mapy
- Arcania Gothic 4: Północne Stewark (1)
- Arcania Gothic 4: Północne Stewark (2)
- Arcania Gothic 4: Północne Stewark (3)
- Arcania Gothic 4: Północne Stewark (4)
- Arcania Gothic 4: Srebrowód - Mapy
- Arcania Gothic 4: Srebrowód (1)
- Arcania Gothic 4: Srebrowód (2)
- Arcania Gothic 4: Srebrowód (3)
- Arcania Gothic 4: Srebrowód (4)
- Arcania Gothic 4: Bagna - Mapy
- Arcania Gothic 4: Bagna (1)
- Arcania Gothic 4: Bagna (2)
- Arcania Gothic 4: Bagna (3)
- Arcania Gothic 4: Bagna (4)
- Arcania Gothic 4: Bagna (5)
- Arcania Gothic 4: Bagna (6)
- Arcania Gothic 4: Bagna (7)
- Arcania Gothic 4: Bagna (8)
- Arcania Gothic 4: Klasztor - Mapa
- Arcania Gothic 4: Klasztor
- Arcania Gothic 4: Czarne Jary i dżungla - Mapy
- Arcania Gothic 4: Czarne Jary i dżungla (1)
- Arcania Gothic 4: Czarne Jary i dżungla (2)
- Arcania Gothic 4: Zagubiona świątynia - Mapy
- Arcania Gothic 4: Zagubiona świątynia (1)
- Arcania Gothic 4: Zagubiona świątynia (2)
- Arcania Gothic 4: Zagubiona świątynia (3)
- Arcania Gothic 4: Zagubiona świątynia (4)
- Arcania Gothic 4: Thorniara - Mapy
- Arcania Gothic 4: Thorniara (1)
- Arcania Gothic 4: Thorniara (2)
- Arcania Gothic 4: Thorniara (3)
- Arcania Gothic 4: Thorniara (4)
- Arcania Gothic 4: Thorniara (5)
- Arcania Gothic 4: Thorniara (6)
- Arcania Gothic 4: Thorniara (7)
- Arcania Gothic 4: Thorniara (8)
- Arcania Gothic 4: Thorniara (9)
- Arcania Gothic 4: Thorniara (10)
- Arcania Gothic 4: Thorniara (11)
- Arcania Gothic 4: Finał - Mapy
- Arcania Gothic 4: Finał (1)
- Arcania Gothic 4: Finał (2)
- Arcania Gothic 4: Finał (3)
- Arcania Gothic 4: Zadania główne
- Arcania: Gothic 4 - poradnik, opis przejścia, questy
Komentarze czytelników
Szaku Generał
[4] W pierwszy tydzień chyba cały jest dostępny, wtedy tylko parę stron.
Co do gry to jest straszna średniawka, nie ma zupełnie klimatu. W Gothicach i nie tylko można było sobie porozmawiać o np. pogodzie z NPC co wprowadzało klimat, a tu tego nie ma, sporadycznie są jakieś wybory w dialogach, ale moim zdaniem mogliby całkowicie to opuścić i zrobić jak w grach akcji, że po prostu zaczynają rozmowę i tyle, a nie że czeka się aż gracz kliknie, no bo to jest RPG i taki wymóg. Sens by miało to gdyby było co najmniej 4 opcje dialogowe. Mogliby zrobić nowego Desperadosa z widokiem izometrycznym (chyba tak się nazywa to ujęcie co w pierwszym Desperados), a nie brać się za coś na czym się nie znają. Na plus jedynie idzie dubbing polski i grafika świata, bo postaci też mi się nie podobają. Szkoda, że taka lipa wyszła. Osobiście liczę na Risen, tam przynajmniej nie pozbawiono gry klimatu i elementów istotnych dla serii, dla mnie najlepszy początek jest w Gothicu, dalsza rozgrywka już tak mnie nie pochłania, jak właśnie początek gry, który jest specyficzny.
zanonimizowany705796 Senator
Ja już przeszedłem grę, taki średniak :P
zanonimizowany717575 Konsul
Poradnik zbędny. Ta gra jest wielkim poradnikiem, gdy się potrafi wykorzystywać radar ;e
wojto96 Generał
ma ktoś jakiś dobry sposób na zwiększenie FPS ??
zanonimizowany553013 Konsul
taak ja mam zwiększ czcionkę na większą i będziesz miał większe FPS :D
zanonimizowany711312 Konsul
hehe dobre, ale co do poradnika super, lecz sama Arcania dla nie to jesen wielki syf
Szaku25 Pretorianin
Przeszedłem w końcu tą grę. Dobiłem do 30 poziomu 2 potwory przed końcem gry
robert665 Pretorianin
Szacunek dla Stranger'a że się tyle narobił. Przysłowiowa mrówka. Albo pszczoła.
PunkRockers Legionista
Każdy mówi że ta gra jest do bani itd... Fakt jeśli chodzi o Gothic to kiepska sprawa ale powiem wam że mi podoba się ta gra jako gra RPG, jak na 2010 rok to nie ma co narzekać :)
Shimoyet Legionista
Dobry,ale nie do końca. Co najmniej 3 sekretów nie można wziąć, w steamie.2 czaszek i jednej relikwii. I to jest powód dla którego nie chce mi się dalej grac. Przeszedłem ją już i dodatek, ale teraz zbierałem wszystkie artefakty.Na 25 czaszce dałem sobie siana,i na 28 pradawnej relikwii której NIE ma w zaułku.
Być może to błędy nowego wydania gry.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
















