Arcania Gothic 4: Thorniara (5)
Aktualizacja:
WARIANT 3 - WSPÓŁPRACA Z DARANISEM:
![]() | ![]() |
Daranisa odnajdziesz w niewielkiej chatce #1 (M12B, 28). Poproś go o pomoc w dostaniu się do fortecy, a zostaniesz wysłany na poszukiwania golema będącego w posiadaniu runy rozkazu #2 . Skorzystaj z otwartych drzwiczek znajdujących się w chatce Daranisa.
![]() | ![]() |
Kieruj się na północny-zachód #1 , eliminując napotykane po drodze zombiaki oraz nieumarłych (uważaj na poległych magów!). Po dotarciu na miejsce okaże się, że golem jest wrogo nastawiony (M12B, 29). Wycofaj się na bezpieczną odległość i przystąp do eliminacji nadbiegających zombiaków #2 .
![]() | ![]() |
W miarę możliwości zlikwiduj wszystkie żywe trupy zanim zaczniesz atakować golema #1 . Podobnie jak w przypadku poprzednich walk z tymi stworami, musisz unikać silniejszych ataków golema oraz rzucanych przez niego głazów. W nagrodę za pokonanie tego stwora automatycznie zdobędziesz runę Miltena #2 , z którą powróć do dzielnicy bogaczy.
![]() | ![]() |
Daranis powinien stać na portalu #1 (M12B, 15) i musisz naturalnie porozmawiać z magiem. Przekaż mu runę #2 , a zostaniesz teleportowany do wnętrza fortecy (M12B, 30), gdzie automatycznie zainicjuje się cut-scenka z rozmowy z Zyrą (zaliczysz w ten sposób główny quest Daka).
Nagrody: 1300 punktów doświadczenia za odbycie rozmowy z Lesterem, 1000 punktów doświadczenia za nawiązanie współpracy z Daranisem, 2900 punktów doświadczenia za dostarczenie runy Daranisowi, 700 punktów doświadczenia za nawiązanie współpracy z Jilvie, 700 punktów za odbycie rozmowy ze Snafem dla Jilvie, 1200 punktów doświadczenia za zabicie wszystkich nieumarłych w dzielnicy bogaczy dla Jilvie, 1500 punktów doświadczenia za odeskortowanie Snafa do fortecy dla Jilvie, 1000 punktów doświadczenia za nawiązanie współpracy z Rauterem, 2800 punktów za użycie otrzymanego od Rautera klucza, 225 punktów doświadczenia za każdego zabitego zombiaka, 365 lub 395 lub 428 lub 463 punktów doświadczenia za każdego zabitego nieumarłego, 106 punktów doświadczenia za zabitego sługę Daranisa, 35 punktów doświadczenia za każdego zabitego pełzacza jaskiniowego.
Daka
![]() | ![]() |
Zleceniodawca: Diego [Thorniara - Port ]
Opis przejścia: Quest ten otrzymasz od Diega w trakcie rozmowy z nim w dzielnicy portowej #1 (M12B, 12). Zadanie to będziesz mógł wypełnić dopiero po uzyskaniu dostępu do fortecy w ramach wykonywania głównego questu Forteca Rhobara. Jedyne co trzeba zrobić, to porozmawiać z przebywającą wewnątrz fortecy Zyrą #2 . W zależności od wybranego sposobu przedostania się do fortecy do spotkania dojdzie w różnych okolicznościach:
- jeżeli wybrałeś współpracę z Rauterem to Zyrę spotkasz w sali tronowej fortecy (M12B, 19)
- jeżeli wybrałeś współpracę z Jilvie to Zyrę spotkasz na głównym poziomie fortecy (M12B, 27)
- jeżeli wybrałeś współpracę z Daranisem to scenka z rozmowy z Zyrą załączy się automatycznie po skorzystaniu z portalu (M12B, 30)
Zyra wyśle Cię na poszukiwania lorda Hagena, który zaginął w okolicy bastionu Drurhanga.
Nagrody: Odblokowanie questu Szturm na bastion, 1700 punktów doświadczenia.
Szturm na bastion
![]() | ![]() |
Zleceniodawca: Zyra [Thorniara - Forteca ]
Opis przejścia: W zależności od wybranego wariantu rozwiązania dla questu Forteca Rhobara okolica może Ci już być dobrze znana lub nie. Generalnie całość ogranicza się do wyjścia z fortecy. Skorzystaj ze schodów #1 w celu znalezienia się na głównym poziomie. Skieruj się następnie w stronę wyjścia #2 (M12B, 26).
![]() | ![]() |
Po znalezieniu się na dziedzińcu fortecy wybierz przejście prowadzące na wschód #1 (M12B, 31). Kieruj się tu na północny-wschód, a po kilku chwilach wpadniesz na pierwszą grupkę najemników Krwawych Żmij #2 . W trakcie walk warto się oczywiście w pierwszej kolejności skupić na łucznikach, a także unikać silniejszych ataków w wykonaniu wojowników.
- Arcania: Gothic 4 - poradnik do gry
- Arcania: Gothic 4 - poradnik, opis przejścia, questy
- Arcania Gothic 4: Zadania główne
- Arcania Gothic 4: Prolog - Mapa
- Arcania Gothic 4: Prolog (1)
- Arcania Gothic 4: Prolog (2)
- Arcania Gothic 4: Prolog (3)
- Arcania Gothic 4: Prolog (4)
- Arcania Gothic 4: Prolog (5)
- Arcania Gothic 4: Południowe Stewark - Mapy
- Arcania Gothic 4: Południowe Stewark (1)
- Arcania Gothic 4: Południowe Stewark (2)
- Arcania Gothic 4: Południowe Stewark (3)
- Arcania Gothic 4: Południowe Stewark (4)
- Arcania Gothic 4: Północne Stewark - Mapy
- Arcania Gothic 4: Północne Stewark (1)
- Arcania Gothic 4: Północne Stewark (2)
- Arcania Gothic 4: Północne Stewark (3)
- Arcania Gothic 4: Północne Stewark (4)
- Arcania Gothic 4: Srebrowód - Mapy
- Arcania Gothic 4: Srebrowód (1)
- Arcania Gothic 4: Srebrowód (2)
- Arcania Gothic 4: Srebrowód (3)
- Arcania Gothic 4: Srebrowód (4)
- Arcania Gothic 4: Bagna - Mapy
- Arcania Gothic 4: Bagna (1)
- Arcania Gothic 4: Bagna (2)
- Arcania Gothic 4: Bagna (3)
- Arcania Gothic 4: Bagna (4)
- Arcania Gothic 4: Bagna (5)
- Arcania Gothic 4: Bagna (6)
- Arcania Gothic 4: Bagna (7)
- Arcania Gothic 4: Bagna (8)
- Arcania Gothic 4: Klasztor - Mapa
- Arcania Gothic 4: Klasztor
- Arcania Gothic 4: Czarne Jary i dżungla - Mapy
- Arcania Gothic 4: Czarne Jary i dżungla (1)
- Arcania Gothic 4: Czarne Jary i dżungla (2)
- Arcania Gothic 4: Zagubiona świątynia - Mapy
- Arcania Gothic 4: Zagubiona świątynia (1)
- Arcania Gothic 4: Zagubiona świątynia (2)
- Arcania Gothic 4: Zagubiona świątynia (3)
- Arcania Gothic 4: Zagubiona świątynia (4)
- Arcania Gothic 4: Thorniara - Mapy
- Arcania Gothic 4: Thorniara (1)
- Arcania Gothic 4: Thorniara (2)
- Arcania Gothic 4: Thorniara (3)
- Arcania Gothic 4: Thorniara (4)
- Arcania Gothic 4: Thorniara (5)
- Arcania Gothic 4: Thorniara (6)
- Arcania Gothic 4: Thorniara (7)
- Arcania Gothic 4: Thorniara (8)
- Arcania Gothic 4: Thorniara (9)
- Arcania Gothic 4: Thorniara (10)
- Arcania Gothic 4: Thorniara (11)
- Arcania Gothic 4: Finał - Mapy
- Arcania Gothic 4: Finał (1)
- Arcania Gothic 4: Finał (2)
- Arcania Gothic 4: Finał (3)
- Arcania Gothic 4: Zadania główne
- Arcania: Gothic 4 - poradnik, opis przejścia, questy
Komentarze czytelników
Szaku Generał
[4] W pierwszy tydzień chyba cały jest dostępny, wtedy tylko parę stron.
Co do gry to jest straszna średniawka, nie ma zupełnie klimatu. W Gothicach i nie tylko można było sobie porozmawiać o np. pogodzie z NPC co wprowadzało klimat, a tu tego nie ma, sporadycznie są jakieś wybory w dialogach, ale moim zdaniem mogliby całkowicie to opuścić i zrobić jak w grach akcji, że po prostu zaczynają rozmowę i tyle, a nie że czeka się aż gracz kliknie, no bo to jest RPG i taki wymóg. Sens by miało to gdyby było co najmniej 4 opcje dialogowe. Mogliby zrobić nowego Desperadosa z widokiem izometrycznym (chyba tak się nazywa to ujęcie co w pierwszym Desperados), a nie brać się za coś na czym się nie znają. Na plus jedynie idzie dubbing polski i grafika świata, bo postaci też mi się nie podobają. Szkoda, że taka lipa wyszła. Osobiście liczę na Risen, tam przynajmniej nie pozbawiono gry klimatu i elementów istotnych dla serii, dla mnie najlepszy początek jest w Gothicu, dalsza rozgrywka już tak mnie nie pochłania, jak właśnie początek gry, który jest specyficzny.
zanonimizowany705796 Senator
Ja już przeszedłem grę, taki średniak :P
zanonimizowany717575 Konsul
Poradnik zbędny. Ta gra jest wielkim poradnikiem, gdy się potrafi wykorzystywać radar ;e
wojto96 Generał
ma ktoś jakiś dobry sposób na zwiększenie FPS ??
zanonimizowany553013 Konsul
taak ja mam zwiększ czcionkę na większą i będziesz miał większe FPS :D
zanonimizowany711312 Konsul
hehe dobre, ale co do poradnika super, lecz sama Arcania dla nie to jesen wielki syf
Szaku25 Pretorianin
Przeszedłem w końcu tą grę. Dobiłem do 30 poziomu 2 potwory przed końcem gry
robert665 Pretorianin
Szacunek dla Stranger'a że się tyle narobił. Przysłowiowa mrówka. Albo pszczoła.
PunkRockers Legionista
Każdy mówi że ta gra jest do bani itd... Fakt jeśli chodzi o Gothic to kiepska sprawa ale powiem wam że mi podoba się ta gra jako gra RPG, jak na 2010 rok to nie ma co narzekać :)
Shimoyet Legionista
Dobry,ale nie do końca. Co najmniej 3 sekretów nie można wziąć, w steamie.2 czaszek i jednej relikwii. I to jest powód dla którego nie chce mi się dalej grac. Przeszedłem ją już i dodatek, ale teraz zbierałem wszystkie artefakty.Na 25 czaszce dałem sobie siana,i na 28 pradawnej relikwii której NIE ma w zaułku.
Być może to błędy nowego wydania gry.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.









![Zleceniodawca: Diego [Thorniara - Port ] - Thorniara (5) | Zadania główne Arcania Gothic 4 - Arcania: Gothic 4 - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/1043/489907281.jpg)

![Zleceniodawca: Zyra [Thorniara - Forteca ] - Thorniara (5) | Zadania główne Arcania Gothic 4 - Arcania: Gothic 4 - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/1043/489907312.jpg)


