Arcania Gothic 4: Thorniara (8)
Aktualizacja:
Zbezczeszczona świątynia
![]() | ![]() |
Zleceniodawca: Milten, Wielki Mistrz Ognia [Thorniara - Forteca ]
Opis przejścia: Musisz dotrzeć do Daranisa, który przebywa w kanałach łączących dzielnicę bogaczy i dzielnicę świątynną. W tym celu wyjdź z fortecy i skieruj się na północ, w stronę dzielnicy bogaczy #1 (M12B, 25). Przejdź przez wyniszczoną przez nieumarłych wioskę i wybierz ścieżkę prowadzącą na dół #2 (M12B, 22).
![]() | ![]() |
Docelowo musisz dotrzeć do wejścia do kanałów #1 , zlokalizowanego pod mostem łączącym fortecę i dzielnicę bogaczy (M12B, 21). Tu kieruj się prosto. Daranisa odnajdziesz niedaleko zamkniętej bramki #2 . Porozmawiaj z nim, a dowiesz się, że do świątyni będziesz mógł dotrzeć przechodząc przez katakumby.
![]() | ![]() |
Skorzystaj z odblokowanego przez Daranisa przejścia i ruszaj prosto, a po kilku chwilach dotrzesz do wyjścia na powierzchnię #1 (M12B, 40). Tu do zlikwidowania będzie grupka nieumarłych i tradycyjnie już powinieneś rozpocząć od rozprawienia się z poległym magiem. Po wyeliminowaniu wszystkich stworów rozejrzyj się za wejściem do piwnicy jednego z pobliskich domostw #2 (M12B, 41).
![]() | ![]() |
Po znalezieniu się w katakumbach porozmawiaj z przebywającym w tym miejscu Merdarionem #1 . Zniesie on dla Ciebie okoliczną barierę, a także dowiesz się, iż wymagane będzie pozbycie się szesnastu kultystów Beliara. Na pierwszego kultystę wpadniesz w kolejnym pomieszczeniu katakumb #2 . Podobnie jak w przypadku walk z innymi magami, pamiętaj o wykonywaniu częstych uskoków, dzięki czemu będziesz mógł unikać rzucanych przez nich zaklęć.
![]() | ![]() |
Przystąp do eksploracji katakumb, zabezpieczając kolejne pomieszczenia. Pilnuj się w trakcie walk z większymi grupkami kultystów #1 , nie pozwalając im na zbyt częste rzucanie zaklęć. Po drodze warto zbadać jedno z północnych pomieszczeń #2 , w którym znajdują się dwie skrzynie ze skarbami.
![]() | ![]() |
Po dotarciu do ostatniego pomieszczenia katakumb skorzystaj ze schodów #1 celem przedostania się na górę (M12B, 42). Tu do zlikwidowania będzie sześciu ostatnich kultystów . Rozgrywane w tej lokacji walki wymagają nieco specyficznego podejścia. Atakuj mianowicie wrogów stojących daleko od barier ochronnych #2 . Ignoruj natomiast przeciwników wycofujących się za bariery, bo nie będziesz mógł im nic wtedy zrobić. Quest dobiegnie końca w momencie rozprawienia się z ostatnim szesnastym kultystą.
Nagrody: Odblokowanie questu Amulet Śniącego, 2500 punktów doświadczenia, 1000 punktów doświadczenia za odbycie rozmowy z Daranisem, 1500 punktów doświadczenia za odbycie rozmowy z Merdarionem, 365 lub 395 lub 428 lub 463 punkty doświadczenia za każdego zabitego nieumarłego, 395 punktów doświadczenia za każdego zabitego kultystę.
Amulet Śniącego
![]() | ![]() |
Zleceniodawca: automatycznie po zlikwidowaniu wszystkich kultystów [Thorniara - Dzielnica świątynna ]
Opis przejścia: Zaczekaj aż w świątyni zjawią się magowie z Tooshoo i zbliż się do nich #1 (M12B, 42) by z nimi porozmawiać. W trakcie rozmowy z Daranisem #2 dowiesz się, że w zniesieniu bariery otaczającej amulet będzie mógł Ci pomóc Merdarion , Ningal lub Milten . Ze swojej strony polecam wypełnić zadania dla wszystkich trzech magów i dopiero na sam koniec zadecydować z czyjej pomocy skorzystać w celu pozbycia się bariery. Jeżeli nie chcesz zajmować się zleceniami dla wszystkich magów, a jedynie jak najszybciej pozyskać amulet, wypełnij quest dla Ningala, który jest zdecydowanie najprostszy.
- Arcania: Gothic 4 - poradnik do gry
- Arcania: Gothic 4 - poradnik, opis przejścia, questy
- Arcania Gothic 4: Zadania główne
- Arcania Gothic 4: Prolog - Mapa
- Arcania Gothic 4: Prolog (1)
- Arcania Gothic 4: Prolog (2)
- Arcania Gothic 4: Prolog (3)
- Arcania Gothic 4: Prolog (4)
- Arcania Gothic 4: Prolog (5)
- Arcania Gothic 4: Południowe Stewark - Mapy
- Arcania Gothic 4: Południowe Stewark (1)
- Arcania Gothic 4: Południowe Stewark (2)
- Arcania Gothic 4: Południowe Stewark (3)
- Arcania Gothic 4: Południowe Stewark (4)
- Arcania Gothic 4: Północne Stewark - Mapy
- Arcania Gothic 4: Północne Stewark (1)
- Arcania Gothic 4: Północne Stewark (2)
- Arcania Gothic 4: Północne Stewark (3)
- Arcania Gothic 4: Północne Stewark (4)
- Arcania Gothic 4: Srebrowód - Mapy
- Arcania Gothic 4: Srebrowód (1)
- Arcania Gothic 4: Srebrowód (2)
- Arcania Gothic 4: Srebrowód (3)
- Arcania Gothic 4: Srebrowód (4)
- Arcania Gothic 4: Bagna - Mapy
- Arcania Gothic 4: Bagna (1)
- Arcania Gothic 4: Bagna (2)
- Arcania Gothic 4: Bagna (3)
- Arcania Gothic 4: Bagna (4)
- Arcania Gothic 4: Bagna (5)
- Arcania Gothic 4: Bagna (6)
- Arcania Gothic 4: Bagna (7)
- Arcania Gothic 4: Bagna (8)
- Arcania Gothic 4: Klasztor - Mapa
- Arcania Gothic 4: Klasztor
- Arcania Gothic 4: Czarne Jary i dżungla - Mapy
- Arcania Gothic 4: Czarne Jary i dżungla (1)
- Arcania Gothic 4: Czarne Jary i dżungla (2)
- Arcania Gothic 4: Zagubiona świątynia - Mapy
- Arcania Gothic 4: Zagubiona świątynia (1)
- Arcania Gothic 4: Zagubiona świątynia (2)
- Arcania Gothic 4: Zagubiona świątynia (3)
- Arcania Gothic 4: Zagubiona świątynia (4)
- Arcania Gothic 4: Thorniara - Mapy
- Arcania Gothic 4: Thorniara (1)
- Arcania Gothic 4: Thorniara (2)
- Arcania Gothic 4: Thorniara (3)
- Arcania Gothic 4: Thorniara (4)
- Arcania Gothic 4: Thorniara (5)
- Arcania Gothic 4: Thorniara (6)
- Arcania Gothic 4: Thorniara (7)
- Arcania Gothic 4: Thorniara (8)
- Arcania Gothic 4: Thorniara (9)
- Arcania Gothic 4: Thorniara (10)
- Arcania Gothic 4: Thorniara (11)
- Arcania Gothic 4: Finał - Mapy
- Arcania Gothic 4: Finał (1)
- Arcania Gothic 4: Finał (2)
- Arcania Gothic 4: Finał (3)
- Arcania Gothic 4: Zadania główne
- Arcania: Gothic 4 - poradnik, opis przejścia, questy
Komentarze czytelników
Dobry,ale nie do końca. Co najmniej 3 sekretów nie można wziąć, w steamie.2 czaszek i jednej relikwii. I to jest powód dla którego nie chce mi się dalej grac. Przeszedłem ją już i dodatek, ale teraz zbierałem wszystkie artefakty.Na 25 czaszce dałem sobie siana,i na 28 pradawnej relikwii której NIE ma w zaułku.
Być może to błędy nowego wydania gry.
Każdy mówi że ta gra jest do bani itd... Fakt jeśli chodzi o Gothic to kiepska sprawa ale powiem wam że mi podoba się ta gra jako gra RPG, jak na 2010 rok to nie ma co narzekać :)
Szacunek dla Stranger'a że się tyle narobił. Przysłowiowa mrówka. Albo pszczoła.
Przeszedłem w końcu tą grę. Dobiłem do 30 poziomu 2 potwory przed końcem gry
hehe dobre, ale co do poradnika super, lecz sama Arcania dla nie to jesen wielki syf
taak ja mam zwiększ czcionkę na większą i będziesz miał większe FPS :D
Poradnik zbędny. Ta gra jest wielkim poradnikiem, gdy się potrafi wykorzystywać radar ;e
Ja już przeszedłem grę, taki średniak :P
[4] W pierwszy tydzień chyba cały jest dostępny, wtedy tylko parę stron.
Co do gry to jest straszna średniawka, nie ma zupełnie klimatu. W Gothicach i nie tylko można było sobie porozmawiać o np. pogodzie z NPC co wprowadzało klimat, a tu tego nie ma, sporadycznie są jakieś wybory w dialogach, ale moim zdaniem mogliby całkowicie to opuścić i zrobić jak w grach akcji, że po prostu zaczynają rozmowę i tyle, a nie że czeka się aż gracz kliknie, no bo to jest RPG i taki wymóg. Sens by miało to gdyby było co najmniej 4 opcje dialogowe. Mogliby zrobić nowego Desperadosa z widokiem izometrycznym (chyba tak się nazywa to ujęcie co w pierwszym Desperados), a nie brać się za coś na czym się nie znają. Na plus jedynie idzie dubbing polski i grafika świata, bo postaci też mi się nie podobają. Szkoda, że taka lipa wyszła. Osobiście liczę na Risen, tam przynajmniej nie pozbawiono gry klimatu i elementów istotnych dla serii, dla mnie najlepszy początek jest w Gothicu, dalsza rozgrywka już tak mnie nie pochłania, jak właśnie początek gry, który jest specyficzny.
Szaku szaku do ataku ;)
A co do poradnika to fajny - szkoda że nie ogólno-dostępny i absolutnie nie potrzebny do tak liniowej gry. Absolutnie nie sposób się zgubić czy pominąć jakiegoś zadania. Gram od kilku dni i powoli kończę
. Poradnik może się przydać jak ktoś szuka wszystkich posągów Inossa, Hefajsosa i Domestosa (a swoją drogą co daje ich znalezienie oprócz - prawdopodobnie XP ?).
PS: Okazuje się że teraz poradnik jest do przejrzenia cały :)
Wcześniej tego nie było :P
lol dwóch SZAKÓW :D btw nareszcie sie ukazał poradniczek :D
[1] Mój nick! Dobrze, że chociaż nie pisałeś 'pierwszy', być może będziesz jeszcze na tyle godny, aby móc korzystać z tego nicku rzecz jasna tylko z numerkiem. Szakinsyn może być tylko jeden, ale myślę że przymknę oko na ten przypadek.
Kawał Dobrej Roboty z tym poradnikiem. Prawdziwie profesjonalna, rzemieślnicza robota. Gratulacje i owacje :)
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

![Zleceniodawca: Milten, Wielki Mistrz Ognia [Thorniara - Forteca ] - Thorniara (8) | Zadania główne Arcania Gothic 4 - Arcania: Gothic 4 - poradnik do gry](https://cdn.gracza.pl/galeria/Html/Poradniki/1043/490023343.jpg)











![Zleceniodawca: automatycznie po zlikwidowaniu wszystkich kultystów [Thorniara - Dzielnica świątynna ] - Thorniara (8) | Zadania główne Arcania Gothic 4 - Arcania: Gothic 4 - poradnik do gry](https://cdn.gracza.pl/galeria/Html/Poradniki/1043/490023531.jpg)
