Arcania Gothic 4: Prolog (1)
Aktualizacja:
Król Rhobar III
![]() | ![]() |
Zleceniodawca: automatycznie po rozpoczęciu gry
Opis przejścia: Kilka następnych minut spędzisz w schorowanym umyśle króla Rhobara III, zapoznając się jednocześnie z podstawami gry. Ruszaj prosto, opuszczając salę tronową #1 . Po dotarciu do zamkniętej kraty wciśnij klawisz E, dzięki czemu będziesz mógł przejść dalej #2 .
![]() | ![]() |
W trakcie eksploracji jaskiń będziesz dość regularnie atakowany przez poległych mieszczan , członków milicji i rycerzy #1 #2 . To dobry moment do tego by przećwiczyć wyprowadzanie ataków, blokowanie ciosów tarczą i wykonywanie uników.
![]() | ![]() |
Już wkrótce wpadniesz na arcydemona . Przystąp do atakowania potwora #1 . Jeżeli tylko będziesz bez żadnych przerw wyprowadzał ataki, to nie pozwolisz demonowi na odpowiedzenie na Twoje ciosy. Atakuj arcydemona tak długo aż zniknie #2 .
![]() | ![]() |
Skorzystaj z nowo odblokowanego przejścia. W dalszej części jaskiń oprócz znanych już przeciwników będziesz też wpadał na poległych paladynów i magów . W szczególności miej na uwadze tych drugich #1 , atakując ich zawsze w pierwszej kolejności. W końcowej części tego etapu do pokonania ponownie będzie arcydemon #2 . Walka zakończy się w momencie gdy bestii pozostanie około 1/3 paska zdrowia. Gra następnie przeniesie Cię na wyspę Feshyr, gdzie rozpocznie się właściwa przygoda.
Feshyr - Informacje wstępne
Po rozpoczęciu przygody w Twoim dzienniku pojawi się quest Gotycka opowieść. Jest to zadanie nadrzędne, które pozostanie aktywne przez całą grę, pełniąc niejako rolę przypomnienia, czym aktualnie się zajmujesz.
Wyjątkowo nie dokonałem tu podziału na questy główne i poboczne. Warto zaliczyć wszystkie zadania na wyspie Feshyr, nawet te, które różnymi sztuczkami można pominąć. Przemawia za tym to, że do tego miejsca nie powrócisz już w dalszej fazie gry.
Opis questu Pradawne relikwie otrzymanego od Gromara znajduje się w trzecim głównym rozdziale poradnika, zatytułowanym Sekrety.
Ostre słowa
![]() | ![]() |
Zleceniodawca: Ivy [Feshyr ]
Opis przejścia: Porozmawiaj z Ivy #1 (M1, 1), a dowiesz się, że jej ojciec Gromar chciałby z Tobą porozmawiać. Udaj się więc do pobliskiej wioski i odszukaj go siedzącego w pobliżu wielkiego drzewa #2 (M1, 2). Dowiesz się o trzech próbach, które będziesz musiał przejść, by zdobyć rękę jego córki.
Nagrody: Odblokowanie questu Most do gospodarstwa Knuta, 200 punktów doświadczenia.
Most do gospodarstwa Knuta
![]() | ![]() |
Zleceniodawca: Gromar [Feshyr ]
Opis przejścia: Most znajduje się przy północnym wyjściu z wioski (M1, 3). Po drodze zaczepi Cię Ivy - możesz ją poinformować o pierwszej próbie #1 oraz rozpocząć mini-śledztwo, mające ustalić kto powiedział Gromarowi o Waszym związku. Jeżeli interesuje Cię zidentyfikowanie tej osoby, to jeszcze przed opuszczeniem wioski porozmawiaj z Halwenem i Orrukiem . Przy próbie skorzystania z mostku zostaniesz zatrzymany przez Knuta #2 , który powie Ci o swoim problemie z kretoszczurami. Od Knuta otrzymasz broń do walki z gryzoniami - jego maczugę . Warto od razu wybrać ten przedmiot z inwentarza, chyba że podczas eksploracji wioski natrafiłeś na jakąś ciekawszą Twoim zdaniem broń (np. na znalezione w stodole widły).
Nagrody: Odblokowanie questu Polowanie na kretoszczury, odblokowanie questu Grobowiec Melgana, zbutwiała maczuga , 150 punktów doświadczenia.
Polowanie na kretoszczury
![]() | ![]() |
Zleceniodawca: Knut [Feshyr ]
Opis przejścia: Do zabicia jest w sumie sześć spalonych kretoszczurów (M1, 4). Pierwsze stworzenie znajduje się na północ od gospodarstwa Knuta #1 . Dwa kolejne kretoszczury okupują drogę prowadzącą na północny-wschód #2 i tu już musisz się bardziej pilnować. Odskakuj i wykonuj uniki, nie dając się pogryźć. Warto się też zawsze skupić na atakowaniu tylko jednego celu.
![]() | ![]() |
Ostatnia grupka składa się z trzech kretoszczurów i natrafisz na nią na północny-wschód od tego miejsca #1 . Nie zapomnij badać ciał tych stworzeń, dzięki czemu będziesz odnajdywał tłuszcz i żylaste mięso . Po zabiciu wszystkich potworów powróć do Knuta , który będzie stał na rozstaju dróg #2 (M1, 5).
Nagrody: 50 punktów doświadczenia, 28 punktów doświadczenia za każdego zabitego kretoszczura.
- Arcania: Gothic 4 - poradnik do gry
- Arcania: Gothic 4 - poradnik, opis przejścia, questy
- Arcania Gothic 4: Zadania główne
- Arcania Gothic 4: Prolog - Mapa
- Arcania Gothic 4: Prolog (1)
- Arcania Gothic 4: Prolog (2)
- Arcania Gothic 4: Prolog (3)
- Arcania Gothic 4: Prolog (4)
- Arcania Gothic 4: Prolog (5)
- Arcania Gothic 4: Południowe Stewark - Mapy
- Arcania Gothic 4: Południowe Stewark (1)
- Arcania Gothic 4: Południowe Stewark (2)
- Arcania Gothic 4: Południowe Stewark (3)
- Arcania Gothic 4: Południowe Stewark (4)
- Arcania Gothic 4: Północne Stewark - Mapy
- Arcania Gothic 4: Północne Stewark (1)
- Arcania Gothic 4: Północne Stewark (2)
- Arcania Gothic 4: Północne Stewark (3)
- Arcania Gothic 4: Północne Stewark (4)
- Arcania Gothic 4: Srebrowód - Mapy
- Arcania Gothic 4: Srebrowód (1)
- Arcania Gothic 4: Srebrowód (2)
- Arcania Gothic 4: Srebrowód (3)
- Arcania Gothic 4: Srebrowód (4)
- Arcania Gothic 4: Bagna - Mapy
- Arcania Gothic 4: Bagna (1)
- Arcania Gothic 4: Bagna (2)
- Arcania Gothic 4: Bagna (3)
- Arcania Gothic 4: Bagna (4)
- Arcania Gothic 4: Bagna (5)
- Arcania Gothic 4: Bagna (6)
- Arcania Gothic 4: Bagna (7)
- Arcania Gothic 4: Bagna (8)
- Arcania Gothic 4: Klasztor - Mapa
- Arcania Gothic 4: Klasztor
- Arcania Gothic 4: Czarne Jary i dżungla - Mapy
- Arcania Gothic 4: Czarne Jary i dżungla (1)
- Arcania Gothic 4: Czarne Jary i dżungla (2)
- Arcania Gothic 4: Zagubiona świątynia - Mapy
- Arcania Gothic 4: Zagubiona świątynia (1)
- Arcania Gothic 4: Zagubiona świątynia (2)
- Arcania Gothic 4: Zagubiona świątynia (3)
- Arcania Gothic 4: Zagubiona świątynia (4)
- Arcania Gothic 4: Thorniara - Mapy
- Arcania Gothic 4: Thorniara (1)
- Arcania Gothic 4: Thorniara (2)
- Arcania Gothic 4: Thorniara (3)
- Arcania Gothic 4: Thorniara (4)
- Arcania Gothic 4: Thorniara (5)
- Arcania Gothic 4: Thorniara (6)
- Arcania Gothic 4: Thorniara (7)
- Arcania Gothic 4: Thorniara (8)
- Arcania Gothic 4: Thorniara (9)
- Arcania Gothic 4: Thorniara (10)
- Arcania Gothic 4: Thorniara (11)
- Arcania Gothic 4: Finał - Mapy
- Arcania Gothic 4: Finał (1)
- Arcania Gothic 4: Finał (2)
- Arcania Gothic 4: Finał (3)
- Arcania Gothic 4: Zadania główne
- Arcania: Gothic 4 - poradnik, opis przejścia, questy
Komentarze czytelników
Szaku Generał
[4] W pierwszy tydzień chyba cały jest dostępny, wtedy tylko parę stron.
Co do gry to jest straszna średniawka, nie ma zupełnie klimatu. W Gothicach i nie tylko można było sobie porozmawiać o np. pogodzie z NPC co wprowadzało klimat, a tu tego nie ma, sporadycznie są jakieś wybory w dialogach, ale moim zdaniem mogliby całkowicie to opuścić i zrobić jak w grach akcji, że po prostu zaczynają rozmowę i tyle, a nie że czeka się aż gracz kliknie, no bo to jest RPG i taki wymóg. Sens by miało to gdyby było co najmniej 4 opcje dialogowe. Mogliby zrobić nowego Desperadosa z widokiem izometrycznym (chyba tak się nazywa to ujęcie co w pierwszym Desperados), a nie brać się za coś na czym się nie znają. Na plus jedynie idzie dubbing polski i grafika świata, bo postaci też mi się nie podobają. Szkoda, że taka lipa wyszła. Osobiście liczę na Risen, tam przynajmniej nie pozbawiono gry klimatu i elementów istotnych dla serii, dla mnie najlepszy początek jest w Gothicu, dalsza rozgrywka już tak mnie nie pochłania, jak właśnie początek gry, który jest specyficzny.
zanonimizowany705796 Senator
Ja już przeszedłem grę, taki średniak :P
zanonimizowany717575 Konsul
Poradnik zbędny. Ta gra jest wielkim poradnikiem, gdy się potrafi wykorzystywać radar ;e
wojto96 Generał
ma ktoś jakiś dobry sposób na zwiększenie FPS ??
zanonimizowany553013 Konsul
taak ja mam zwiększ czcionkę na większą i będziesz miał większe FPS :D
zanonimizowany711312 Konsul
hehe dobre, ale co do poradnika super, lecz sama Arcania dla nie to jesen wielki syf
Szaku25 Pretorianin
Przeszedłem w końcu tą grę. Dobiłem do 30 poziomu 2 potwory przed końcem gry
robert665 Pretorianin
Szacunek dla Stranger'a że się tyle narobił. Przysłowiowa mrówka. Albo pszczoła.
PunkRockers Legionista
Każdy mówi że ta gra jest do bani itd... Fakt jeśli chodzi o Gothic to kiepska sprawa ale powiem wam że mi podoba się ta gra jako gra RPG, jak na 2010 rok to nie ma co narzekać :)
Shimoyet Legionista
Dobry,ale nie do końca. Co najmniej 3 sekretów nie można wziąć, w steamie.2 czaszek i jednej relikwii. I to jest powód dla którego nie chce mi się dalej grac. Przeszedłem ją już i dodatek, ale teraz zbierałem wszystkie artefakty.Na 25 czaszce dałem sobie siana,i na 28 pradawnej relikwii której NIE ma w zaułku.
Być może to błędy nowego wydania gry.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.









![Zleceniodawca: Ivy [Feshyr ] - Prolog (1) | Zadania główne Arcania Gothic 4 - Arcania: Gothic 4 - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/1043/488155265.jpg)

![Zleceniodawca: Gromar [Feshyr ] - Prolog (1) | Zadania główne Arcania Gothic 4 - Arcania: Gothic 4 - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/1043/488155296.jpg)

![Zleceniodawca: Knut [Feshyr ] - Prolog (1) | Zadania główne Arcania Gothic 4 - Arcania: Gothic 4 - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/1043/488155328.jpg)


