Porywanie i odbijanie żołnierzy z rąk Obcych | Mechanizmy rozgrywki | XCOM 2
Aktualizacja:
Jak zostało opisane w rozdziale "Tajne operacje ruchu oporu", dodatek War of the Chosen wprowadza nową mechanikę pozwalająca obcym porywać żołnierzy XCOM pod dowództwem gracza. Schwytani żołnierze wpływają na siłę oddziaływania Wybranych na akcje gracza (więcej o tym przeczytasz w rozdziale poświęconym Wybranym), jednak można na szczęście ich uratować, odzyskując utraconego wojaka.

Obcy mogą porwać żołnierza na trzy sposoby:
- Podczas wykonywania misji w ramach tajnych działań. Część z tych misji posiada szansę na schwytanie żołnierza. W większości przypadków szansę tą można zmniejszyć do zera wysyłając na misję dodatkowego żołnierza czy wykorzystując zasób. Jeśli jednak gracz tego nie uczyni, będzie szansa, iż żołnierz nie wróci z misji, lecz zostanie porwany.
- Podczas walki z Wybranymi. Wybrani mogą ogłuszyć żołnierza, po czym są w stanie go schwytać.
- Podczas misji z ograniczoną ilością tur, po upływnie których następuje przymusowa ewakuacja. Najlepszym przykładem tej misji jest ta, podczas której trzeba uratować VIPa - gracz ma wtedy X tur na wykonanie zadania, a po ich upływie następuje przerwanie misji i przymusowa ewakuacja. Wszyscy żołnierze, którzy nie zdążą uciec z pola walki (wsiadając na pokład statku) zostają automatycznie złapani.
Nie jest to jednak koniec świata, gdyż po kilku dniach pojawi się misja w ramach tajnych operacji, która pozwala uratować pojmanego wojaka. W pierwszej tego typu misji gracz będzie brał udział po kilku tygodniach gry - trzeba wtedy będzie uratować jednego z Renegatów (Pratal Mox), który zostanie porwany przez jednego z Wybranych. Misje tego typu są nieskomplikowane - trzeba dostać się do wnętrza bazy wroga, odnaleźć wewnątrz poszukiwanego żołnierza, a następnie dostać się do punktu ewakuacyjnego. Misje te najlepiej jest wykonywać w taki sposób, by do samego końca pozostać w ukryciu - w ten sposób nie naraisz się na otrzymanie obrażeń, a sama misja potrwa znacznie krócej. Po otwarciu drzwi prowadzących do więźnia żołnierze zostaną jednak odkryci, więc na walkę trzeba być i tak przygotowanym i na misje wysyłać doświadczonych żołnierzy.
0
- XCOM 2 - poradnik do gry
- War of the Chosen - poradnik do gry
- Mechanizmy rozgrywki
- Relacje między żołnierzami | Mechanizmy rozgrywki | XCOM 2
- Rozkazy ruchu oporu | Mechanizmy rozgrywki | XCOM 2
- Tajne działania ruchu oporu (Covert Action) | Mechanizmy rozgrywki | XCOM 2
- Porywanie i odbijanie żołnierzy z rąk Obcych | Mechanizmy rozgrywki | XCOM 2
- Badania - Inspiracje i Przełomy | Mechanizmy rozgrywki | XCOM 2
- Mroczne wydarzenia - Dark Events | Mechanizmy rozgrywki | XCOM 2
- Mechanizmy rozgrywki
- War of the Chosen - poradnik do gry
Komentarze czytelników
Kuba aka Zbyszek Chorąży
Hmm, nie mogę odpowiedzieć bezpośrednio na posta, więc muszę napisać jako nowy.
1. Fakt, dwa ulepszone na maxa Resistance Comms wystarczą do obsług wszystkich rejonów, z tym, że trochę minie nim ktoś je do końca ulepszy. Raz, że zajmuje to czas, dwa, że potrzeba do tego sporo energii. Normalny, nieulepszony Resistance Comms daje łącznie 3 kontakty (z technikiem), a wymaga tylko 3 prądu (1 kontakt za 1 "sztukę" prądu), ulepszenie zjada prawie dwa razy więcej dodatkowego (5), dając w zamian 4 kontakty (więc 1 kontakt wymaga 1.25 prądu). To nie są duże ilości, ale na początku, gdy nie ma się dostępu do rdzeni obcych może być ciężko, a placówkę można potem zniszczyć. Po za tym można spokojnie zmieścić się posiadając i 3 Resistance Comms - Defense Matrix na chwilę obecną jest bezużyteczny.
2. Tu się nie zgodzę. Ja dostałem nową rangę na jednym żołnierzu najwyższej rangi (o czym nie zostałem poinformowany, zdolność się po prostu pojawiła), sprawdzałem to zresztą na reddicie i ktoś się dokopał do plików źródłowych gry, gdzie było napisane właśnie to, co jest w końcówce rozdziału o AWC. Punkty losowane są dwa razy - raz na każdą rangę żołnierza (więc wtedy awansując może on dostać zdolność), a drugi raz "ogólnie", więc żołnierz może dostać rangę wstecz.
Niektórzy pisali też o tym, że żołnierze rangi Colonel (najwyższa) dostają zdolność dopiero po powrocie z misji, a nie w momencie wybudowania placówki.
3. O tym napisałem w rozdziale o Power Relay, w rozdziale "Placówki". Pomijając już fakt, iż odkryte rdzenie mogą się trafić na najniższych poziomach (sam przy drugim przejściu miałem je na "C2" i "C3", więc wtedy nie da się nic wiele zaplanować, bo trochę zejdzie zanim się do nich dokopie.
4. O tym nie wspomniałem, dzięki za info.
5. Dzięki za info - z rozpędu pewnie zrobiłem błąd.
zanonimizowany543579 Pretorianin
Ja wybudowałem AWC jako 2 budynek, ukryty skill odblokowało mi na 2 postaciach.
Hakowanie jednostki powoduje u mnie wyjście z ukrycia zawsze i wszędzie.
Gram od wczoraj od nowa. Jak kończysz misję. Można metodą zapis/odczyt wymusić perka. Tyle, że to zahacza lekko o oszustwo. Dodam też, że samouczek utrudnia grę o0!
Po samouczku jedna postać ma awans. I nie masz odblokowanego żadnego pomieszczenia.
A bez samouczka wszyscy mają awans a pierwsza misją jest BANALNA... I masz odblokowane 1 pomieszczenie od razu. Ja od razu postawiłem AWC zobaczę jakie będą tego skutki.
Dalej pomieszczenie obronne jest bardzo fajne :D Ja się daję często łapać ufo celem nabijania doświadczenia. Podczas takiej obrony można awansować wszystkie postacie. Bo wrogów nie zabraknie i nie ma limitu czasu.
Gra jest bardzo prosta wkurzają tylko władcy obcych ale i to da się przeżyć.
Jeyhard Generał
Poradnik został zaktualizowany o rozdziały z dodatku War of the Chosen - gdyby były jakieś pytania / wątpliwości, pisać. :P
Zmroku Konsul
Będzie wkrótce, ta cała wojna z kosmitami to nie takie hop-siup :>
Zmroku Konsul
Poradnik PDF/EPUB został zaktualizowany do dodatku War of the Chosen. Miłej gry :)
Lambert007 Chorąży
Hej Hej
W sumie pytanie dotyczy wersji na XboOne, ale to chyba bez znaczenia ;)
Do tych którzy ogrywali XCOM2 ale z dodatkiem War of the Chosen.
Po odpaleniu gry mam do wyboru na ekranie głównym XCOM2 lub War of the Chosen, czyli jak mniemam to kampanie fabularne tak?
Natomiast odpalając nawet XCOM2 (a mając dodatek zainstalowany), mam wszystkie mechaniki i poprawki które dodatek wprowadził nawet w podstawce?
Więc po co rozbicie na podstawkę i dodatek??
Seeker_PL Junior
Poradnik w iBooks jest nie zaktualizowany do wersji z XCOM: War of the Chosen. Jak można pobrać aktualizację?
kowalxxx Junior
wykupiłem sobie abonament na jeden miesiąc i nie mogę pobrać poradnika w pdf. Dlaczego?
CyboRKg Generał
U mnie sie zbugowalo. Po rozwaleniu wszystkich wrogow wchodze do pomieszczenia z krysztalem wiedzmy i zastaje tam tylko 2 chrysalidy. Wiedzma sie nie pojawia. Do krysztalu nie da sie strzelac, bo nie ma nawet jego ikonki. Rzucanie granatami nic nie daje. Kilkanascie tur i zadnych zmian.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
