Jednostki ADVENTu | Przeciwnicy | XCOM 2
Aktualizacja:
Jednostki ADVENTu

Jednostki ADVENTu to najczęściej spotykani wrogowie - kontakt z nimi będziesz mieć już na samym początku. Jest to tez typowe mięso armatnie obcych - wrogów jest zawsze cała kupa, a w pojedynkę nie są w stanie nic wskórać.
Jednostki ADVENTu dzielą się na pięć typów:
- Trooper - najbardziej podstawowa jednostka, wyposażona w karabin szturmowy. Jednostki te często będą próbować flankować twoje oddziały, nawet jeśli wystawia się tym na łatwy kontratak. Gdy będą w zasięgu 2-3 ustawionych obok siebie żołnierzy, chętnie rzucą w grupkę granatem.
- Officer - odrobinę mocniejsza wersja poprzedniej jednostki. Posiada to samo uzbrojenie co typowy trep ADVENTu, jednak na wyposażeniu ma także zdolność, Mark, która oznacza wskazany przez oficera cel. Inni żołnierze w pobliżu będą starali się za wszelką cenę atakować oznaczony cel, często nie zważając na własne bezpieczeństwo.
- Stun Lancer - jedna z najbardziej upierdliwych jednostek w grze. Żołnierz ten posiada na wyposażeniu zwykły karabin szturmowy, jednak największym zagrożeniem jest jego miecz. Podobniej jak żołnierze klasy Ranger, Stun Lancer może przebiec naprawdę spory dystans (wynoszący mniej więcej 3-4 typowe ruchy postaci), po czym zaatakuje cel przy pomocy broni białej. Atak zadaje spore obrażenia, może zdezorientować, ogłuszyć na jedną turę, bądź pozbawić przytomności.
- Shieldbearer - żołnierz nie różniący się zasadniczo od Troopera, lecz posiadający jedną zdolność, która czyni go absolutnym celem numer jeden. Może on nałożyć na siebie i wszystkich pobliskich sojuszników tarczę, która pochłonie od 3 do 5 punktów obrażeń, czyli de facto zwiększając punkty zdrowia wrogów o tą wartość. By szybko pozbyć się tarczy, wystarczy ubić tego żołnierza - wszyscy sojusznicy stracą wtedy premię do zdrowia.
- ADVENT MEC - jest to po prostu ciężko opancerzony żołnierz, wyglądem przypominający mecha. Wróg posiada zdolności zbliżone do typowego Troopera, z tym że zamiast rzucać granatami wystrzeliwuje rakiety z wyrzutni umieszczonej na plecach. Wróg nie może kryć się za osłoną, przez co łatwo jest go trafić, jednak posiada przy tym 2 punkty pancerza, więc najpierw trzeba się go pozbyć, by móc go pokonać.
Dwóch pierwszych wrogów pojawia się zaraz na początku rozgrywki, a pozostali dołączają wraz z upływem czasu. Żołnierze ADVENTu są także często zrzucani na pole walki w ramach posiłków. Warto eliminować we wskazanej kolejności, Shieldbearer - Stun Lancer - Officer - ADVENT MEC - Trooper.
0
- XCOM 2 - poradnik do gry
- XCOM 2 - poradnik do gry
- Przeciwnicy
- Jednostki ADVENTu | Przeciwnicy | XCOM 2
- Viper | Przeciwnicy | XCOM 2
- Muton | Przeciwnicy | XCOM 2
- Berserker | Przeciwnicy | XCOM 2
- Chryssalid | Przeciwnicy | XCOM 2
- Archon | Przeciwnicy | XCOM 2
- Andromedron | Przeciwnicy | XCOM 2
- Sectopod | Przeciwnicy | XCOM 2
- Sectoid | Przeciwnicy | XCOM 2
- Codex | Przeciwnicy | XCOM 2
- Gatekeeper | Przeciwnicy | XCOM 2
- Avatar | Przeciwnicy | XCOM 2
- Faceless | Przeciwnicy | XCOM 2
- Wieżyczka ADVENTu | Przeciwnicy | XCOM 2
- Przeciwnicy
- XCOM 2 - poradnik do gry
Komentarze czytelników
Kuba aka Zbyszek Chorąży
Hmm, nie mogę odpowiedzieć bezpośrednio na posta, więc muszę napisać jako nowy.
1. Fakt, dwa ulepszone na maxa Resistance Comms wystarczą do obsług wszystkich rejonów, z tym, że trochę minie nim ktoś je do końca ulepszy. Raz, że zajmuje to czas, dwa, że potrzeba do tego sporo energii. Normalny, nieulepszony Resistance Comms daje łącznie 3 kontakty (z technikiem), a wymaga tylko 3 prądu (1 kontakt za 1 "sztukę" prądu), ulepszenie zjada prawie dwa razy więcej dodatkowego (5), dając w zamian 4 kontakty (więc 1 kontakt wymaga 1.25 prądu). To nie są duże ilości, ale na początku, gdy nie ma się dostępu do rdzeni obcych może być ciężko, a placówkę można potem zniszczyć. Po za tym można spokojnie zmieścić się posiadając i 3 Resistance Comms - Defense Matrix na chwilę obecną jest bezużyteczny.
2. Tu się nie zgodzę. Ja dostałem nową rangę na jednym żołnierzu najwyższej rangi (o czym nie zostałem poinformowany, zdolność się po prostu pojawiła), sprawdzałem to zresztą na reddicie i ktoś się dokopał do plików źródłowych gry, gdzie było napisane właśnie to, co jest w końcówce rozdziału o AWC. Punkty losowane są dwa razy - raz na każdą rangę żołnierza (więc wtedy awansując może on dostać zdolność), a drugi raz "ogólnie", więc żołnierz może dostać rangę wstecz.
Niektórzy pisali też o tym, że żołnierze rangi Colonel (najwyższa) dostają zdolność dopiero po powrocie z misji, a nie w momencie wybudowania placówki.
3. O tym napisałem w rozdziale o Power Relay, w rozdziale "Placówki". Pomijając już fakt, iż odkryte rdzenie mogą się trafić na najniższych poziomach (sam przy drugim przejściu miałem je na "C2" i "C3", więc wtedy nie da się nic wiele zaplanować, bo trochę zejdzie zanim się do nich dokopie.
4. O tym nie wspomniałem, dzięki za info.
5. Dzięki za info - z rozpędu pewnie zrobiłem błąd.
zanonimizowany543579 Pretorianin
Ja wybudowałem AWC jako 2 budynek, ukryty skill odblokowało mi na 2 postaciach.
Hakowanie jednostki powoduje u mnie wyjście z ukrycia zawsze i wszędzie.
Gram od wczoraj od nowa. Jak kończysz misję. Można metodą zapis/odczyt wymusić perka. Tyle, że to zahacza lekko o oszustwo. Dodam też, że samouczek utrudnia grę o0!
Po samouczku jedna postać ma awans. I nie masz odblokowanego żadnego pomieszczenia.
A bez samouczka wszyscy mają awans a pierwsza misją jest BANALNA... I masz odblokowane 1 pomieszczenie od razu. Ja od razu postawiłem AWC zobaczę jakie będą tego skutki.
Dalej pomieszczenie obronne jest bardzo fajne :D Ja się daję często łapać ufo celem nabijania doświadczenia. Podczas takiej obrony można awansować wszystkie postacie. Bo wrogów nie zabraknie i nie ma limitu czasu.
Gra jest bardzo prosta wkurzają tylko władcy obcych ale i to da się przeżyć.
Jeyhard Generał
Poradnik został zaktualizowany o rozdziały z dodatku War of the Chosen - gdyby były jakieś pytania / wątpliwości, pisać. :P
Zmroku Konsul
Będzie wkrótce, ta cała wojna z kosmitami to nie takie hop-siup :>
Zmroku Konsul
Poradnik PDF/EPUB został zaktualizowany do dodatku War of the Chosen. Miłej gry :)
Lambert007 Chorąży
Hej Hej
W sumie pytanie dotyczy wersji na XboOne, ale to chyba bez znaczenia ;)
Do tych którzy ogrywali XCOM2 ale z dodatkiem War of the Chosen.
Po odpaleniu gry mam do wyboru na ekranie głównym XCOM2 lub War of the Chosen, czyli jak mniemam to kampanie fabularne tak?
Natomiast odpalając nawet XCOM2 (a mając dodatek zainstalowany), mam wszystkie mechaniki i poprawki które dodatek wprowadził nawet w podstawce?
Więc po co rozbicie na podstawkę i dodatek??
Seeker_PL Junior
Poradnik w iBooks jest nie zaktualizowany do wersji z XCOM: War of the Chosen. Jak można pobrać aktualizację?
kowalxxx Junior
wykupiłem sobie abonament na jeden miesiąc i nie mogę pobrać poradnika w pdf. Dlaczego?
CyboRKg Generał
U mnie sie zbugowalo. Po rozwaleniu wszystkich wrogow wchodze do pomieszczenia z krysztalem wiedzmy i zastaje tam tylko 2 chrysalidy. Wiedzma sie nie pojawia. Do krysztalu nie da sie strzelac, bo nie ma nawet jego ikonki. Rzucanie granatami nic nie daje. Kilkanascie tur i zadnych zmian.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
