O dodatku War of the Chosen | XCOM 2

Co nowego wprowadza dodatek do XCOM2: War of the Chosen?

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

War of the Chosen to niesamodzielny dodatek do gry XCOM 2. Niesamodzielny, gdyż do działania wymaga podstawowej wersji gry. Warto jednak przy tym zauważyć, iż nie jest to po prostu pakiet kilku dodatkowych misji, map, modelów postaci czy skórek do broni. Najnowsza produkcja studia Firaxis Games wprowadza do gry całe zatrzęsienie zmian - dodatkowych atrakcji jest tak wiele, iż z czystym sumieniem można by wydać dodatek jako oddzielną grę.

Po zainstalowaniu dodatku, w momencie rozpoczęcia gry możliwe będzie dostosowanie rozgrywki. - O dodatku War of the Chosen | XCOM 2 - XCOM 2 - poradnik do gry
Po zainstalowaniu dodatku, w momencie rozpoczęcia gry możliwe będzie dostosowanie rozgrywki.

Po zainstalowaniu War of the Chosen, do gry dodane zostaną następujące rzeczy:

  1. Trzy nowe frakcje ruchu oporu - Żniwiarze, Renegaci i Templariusze. Gracz może (i musi) współpracować ze wszystkimi z nich, wykonując dla nich specjalne zadania, które wiążą się z rozmaitymi nagrodami - kartami rozkazów, dodatkowymi zasobami, żołnierzami, czy nawet zwiększeniem ilości dostępnych kontaktów ruchu oporu.
  2. Trzy nowe klasy postaci, powiązane z frakcjami ruchu oporu - Żniwiarz, Renegat i Templariusz.
  3. Żniwiarz to doskonała jednostka służąca do infiltracji - żołnierze tej klasy wyposażeni są w snajperki i ładunki wybuchowe i wykorzystują mechanikę zwaną Trybem Cienia. Dzięki Trybowi Cienia, Żniwiarze są w stanie pozostać w ukryciu i przemieszczać się znacznie bliżej wrogów, niż ma to miejsce w przypadku normalnego ukrycia. Odpowiedni rozwój tej klasy pozwala z kolei zwiększyć ich skuteczność w infiltracji, pozwalając im na oddawanie strzałów bez ryzyka wykrycia przez wroga.
  4. Renegat to klasa postaci służąca do walki na niewielkim dystansie, podobnie jak Łowca. Na wyposażeniu posiada linkę z hakiem, dzięki której jest w stanie dostać się na wzniesienie bez wydawania punktu ruchu, czy przyciągać do siebie wrogów. Dalszy rozwój tej postaci pozwala zmienić ją w prawdziwą maszynę do zabijania, dzięki czemu Renegat może atakować nawet kilka razy w ciągu jednej rundy.
  5. Templariusz to klasa nastawiona na walkę wręcz przy pomocy ostrzy psi. Jest w stanie zadawać obrażenia, przed którymi cele nie są w stanie się osłonić (zawsze trafiają i ignorują pancerz), a po zlikwidowaniu celu może spokojnie oddalić się za bezpieczną osłonę, bądź zablokować jeden nadchodzący atak. Odpowiedni rozwój pozwala korzystać z licznych zdolności psi, między innymi z rodzaju teleportacji, która pozwala mu zamieniać się miejscem z wrogiem.
  6. Trójka elitarnych wrogów, tytułowych Wybranych. Zabójczyni, śmiertelnie niebezpieczna na bliskim dystansie i zdolna aktywować kamuflaż, Łowczy, który korzysta z linki z hakiem i jest w stanie trafić żołnierza gracza z drugiego końca mapy i Czarnoksiężnik, który dysponuje mocami psionicznymi znacznie przewyższającymi te, do których dostęp mają pozostałe jednostki.
  7. Porywanie żołnierzy gracza przez Wybranych. Wybrani obcych są w stanie porwać żołnierzy gracza, tak podczas walki, jak i w czasie wykonywania misji dla ruchu oporu. Porwani żołnierze mogą potem zostać odbici przez gracza, jeśli tylko wyśle on drużynę na specjalną misję.
  8. Nowi "regularni" wrogowie - ADVENT Priest, jednostka Psioniczna obcych, ADVENT Purifier, żołnierz wyposażony w miotacz ognia i wybuchający w momencie śmierci czy ADVENT Spectre, przeciwnik bardzo zbliżony do CODEXa, który jest w stanie ogłuszyć żołnierzy gracza i stworzyć ich klona, który potem atakował będzie drużynę.
  9. Relacje między żołnierzami. Jeśli żołnierze często wysyłani są razem na misję, nawiązana pomiędzy nimi zostanie relacja, która pozwala, na przykład, obdarować drugiego żołnierza dodatkowym punktem ruchu. Na wyższych poziomach relacji (maksymalnie 3) dostępne stają się znacznie potężniejsze zdolności, jak możliwość wykonania podwójnego ataku w wykonaniu dwójki żołnierzy.
  10. Mechanizm zmęczenia żołnierzy i możliwość nabycia przez nich negatywnych cech. Żołnierze męczą się teraz podczas misji, przez co prawie zawsze po jej wykonaniu muszą odpocząć przez kilka dni, wymuszając na graczu posiadanie większej ilości jednostek. Dodatkowo, żołnierze mają szansę na nabycie negatywnej cechy podczas misji - cechy mogą być najróżniejsze, jak strach przed Wybranymi czy spudłowaniem.
  11. Dodatkowe możliwości rozwoju żołnierzy dzięki punktom umiejętności. Drużyny biorące udział w misjach mają szansę na zdobycie punktów umiejętności, które wykorzystać można potem do odblokowania dodatkowych zdolności żołnierzy - czy to umiejętności, które zablokowane zostały po awansowaniu na dany poziom, czy części zdolności dostępnych dla całkowicie innych klas.
  12. Nowa grupa wrogów, Zagubieni, przypominający nieumarłych. Trafić na nich można na części map, a atakować będą oni zarówno żołnierzy gracza, jak i obcych.
  13. Mechanizm SITREP, który nadaje części misji dodatkowych cech - jak obecność Zagubionych,
  14. Trzy nowe placówki, Centrum szkoleniowe (Training Center), Ambulatorium (Infirmary) i Aula Ruchu Oporu (Resistance Ring). Centrum Szkoleniowe służy do odblokowywania nowych zdolności żołnierzy (patrz punkt wyżej) i resetowania wydanych punktów, Ambulatorium przyspiesza proces gojenia się ran żołnierzy i umożliwia usuwanie negatywnych cech, a Aula Ruchu Oporu służy do wysyłania żołnierzy na misje w ramach tajnych operacji.
  15. Całkowicie nowe tereny działań - na uwagę zasługują tutaj przede wszystkim kanały, które narzucają rozgrywkę na bardziej zwartej przestrzeni.
  16. Nowe mechaniki związane z badaniami - Inspiracje i Przełomy. Inspiracje sprawiają, i daną technologię da się opracować w krótszym czasie (skraca to badania o kilka dni), Przełomy zaś dają dostęp do unikalnych dla nich technologii, które oferują niewielkie bonusy, takie jak dodatkowe obrażenia zadawane przez bronie, czy skrócenie czasu budowy nowej placówki. Oba te zjawiska wystąpić mogą po opracowaniu dowolnej technologii.
  17. Więcej opcji wpływających na rozgrywkę - Wybrani, którzy mogą sabotować działania gracza na mapie świata czy karty rozkazów ruchu oporu, dzięki którym gracz może aktywować wybrane przez siebie premie.
  18. Niewielkie zmiany w fabule gry. Dodatek wprowadza nowe sceny przerywnikowe i modyfikuje część tych, które dostępne były w "podstawce".
  19. Lepsze zaimplementowanie poprzednich dodatków. Dodatek War of the Chosen sprawia, iż poprzednie dodatki (jak Alien Hunters czy Shen's Last Gift) są wplecione bezpośrednio w rozgrywkę - gracz ma szansę wpaść na Władców Obcych bez brania udziału w zadaniu, czy opracować robota SPARKa bez konieczności przechodzenia trudniej misji.
Podobało się?

0

XCOM 2

5 lutego 2016

PC PlayStation Xbox
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Strategiczne
2016-02-23
09:22

Kuba aka Zbyszek Chorąży

Hmm, nie mogę odpowiedzieć bezpośrednio na posta, więc muszę napisać jako nowy.

1. Fakt, dwa ulepszone na maxa Resistance Comms wystarczą do obsług wszystkich rejonów, z tym, że trochę minie nim ktoś je do końca ulepszy. Raz, że zajmuje to czas, dwa, że potrzeba do tego sporo energii. Normalny, nieulepszony Resistance Comms daje łącznie 3 kontakty (z technikiem), a wymaga tylko 3 prądu (1 kontakt za 1 "sztukę" prądu), ulepszenie zjada prawie dwa razy więcej dodatkowego (5), dając w zamian 4 kontakty (więc 1 kontakt wymaga 1.25 prądu). To nie są duże ilości, ale na początku, gdy nie ma się dostępu do rdzeni obcych może być ciężko, a placówkę można potem zniszczyć. Po za tym można spokojnie zmieścić się posiadając i 3 Resistance Comms - Defense Matrix na chwilę obecną jest bezużyteczny.

2. Tu się nie zgodzę. Ja dostałem nową rangę na jednym żołnierzu najwyższej rangi (o czym nie zostałem poinformowany, zdolność się po prostu pojawiła), sprawdzałem to zresztą na reddicie i ktoś się dokopał do plików źródłowych gry, gdzie było napisane właśnie to, co jest w końcówce rozdziału o AWC. Punkty losowane są dwa razy - raz na każdą rangę żołnierza (więc wtedy awansując może on dostać zdolność), a drugi raz "ogólnie", więc żołnierz może dostać rangę wstecz.

Niektórzy pisali też o tym, że żołnierze rangi Colonel (najwyższa) dostają zdolność dopiero po powrocie z misji, a nie w momencie wybudowania placówki.

3. O tym napisałem w rozdziale o Power Relay, w rozdziale "Placówki". Pomijając już fakt, iż odkryte rdzenie mogą się trafić na najniższych poziomach (sam przy drugim przejściu miałem je na "C2" i "C3", więc wtedy nie da się nic wiele zaplanować, bo trochę zejdzie zanim się do nich dokopie.

4. O tym nie wspomniałem, dzięki za info.

5. Dzięki za info - z rozpędu pewnie zrobiłem błąd.

Komentarz: Kuba aka Zbyszek
2016-05-25
13:58

zanonimizowany543579 Pretorianin

Ja wybudowałem AWC jako 2 budynek, ukryty skill odblokowało mi na 2 postaciach.

Hakowanie jednostki powoduje u mnie wyjście z ukrycia zawsze i wszędzie.

Gram od wczoraj od nowa. Jak kończysz misję. Można metodą zapis/odczyt wymusić perka. Tyle, że to zahacza lekko o oszustwo. Dodam też, że samouczek utrudnia grę o0!

Po samouczku jedna postać ma awans. I nie masz odblokowanego żadnego pomieszczenia.

A bez samouczka wszyscy mają awans a pierwsza misją jest BANALNA... I masz odblokowane 1 pomieszczenie od razu. Ja od razu postawiłem AWC zobaczę jakie będą tego skutki.

Dalej pomieszczenie obronne jest bardzo fajne :D Ja się daję często łapać ufo celem nabijania doświadczenia. Podczas takiej obrony można awansować wszystkie postacie. Bo wrogów nie zabraknie i nie ma limitu czasu.

Gra jest bardzo prosta wkurzają tylko władcy obcych ale i to da się przeżyć.

Komentarz: zanonimizowany543579
2017-09-06
13:11

Jeyhard Generał

Jeyhard

Poradnik został zaktualizowany o rozdziały z dodatku War of the Chosen - gdyby były jakieś pytania / wątpliwości, pisać. :P

Komentarz: Jeyhard
2017-09-10
10:10

Zmroku Konsul

Zmroku
😎

Będzie wkrótce, ta cała wojna z kosmitami to nie takie hop-siup :>

Komentarz: Zmroku
2017-09-10
12:55

Zmroku Konsul

Zmroku

Poradnik PDF/EPUB został zaktualizowany do dodatku War of the Chosen. Miłej gry :)

Komentarz: Zmroku
2018-06-12
11:32

Lambert007 Chorąży

Hej Hej

W sumie pytanie dotyczy wersji na XboOne, ale to chyba bez znaczenia ;)

Do tych którzy ogrywali XCOM2 ale z dodatkiem War of the Chosen.

Po odpaleniu gry mam do wyboru na ekranie głównym XCOM2 lub War of the Chosen, czyli jak mniemam to kampanie fabularne tak?

Natomiast odpalając nawet XCOM2 (a mając dodatek zainstalowany), mam wszystkie mechaniki i poprawki które dodatek wprowadził nawet w podstawce?

Więc po co rozbicie na podstawkę i dodatek??

Komentarz: Lambert007
2019-02-07
14:57

Seeker_PL Junior

Poradnik w iBooks jest nie zaktualizowany do wersji z XCOM: War of the Chosen. Jak można pobrać aktualizację?

Komentarz: Seeker_PL
2020-01-14
13:58

kowalxxx Junior

wykupiłem sobie abonament na jeden miesiąc i nie mogę pobrać poradnika w pdf. Dlaczego?

Komentarz: kowalxxx
2024-07-30
14:46

Mrakus007 Junior

👍

Już wszystko git

Komentarz: Mrakus007
2024-11-24
22:50

CyboRKg Generał

CyboRKg

U mnie sie zbugowalo. Po rozwaleniu wszystkich wrogow wchodze do pomieszczenia z krysztalem wiedzmy i zastaje tam tylko 2 chrysalidy. Wiedzma sie nie pojawia. Do krysztalu nie da sie strzelac, bo nie ma nawet jego ikonki. Rzucanie granatami nic nie daje. Kilkanascie tur i zadnych zmian.

Komentarz: CyboRKg

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl