Mroczne wydarzenia - Dark Events | Mechanizmy rozgrywki | XCOM 2
Aktualizacja:
Dark Events to, tak samo jak w podstawowej wersji XCOM 2, losowo dobierane działania obcych, które mają na celu zmniejszyć skuteczność działań gracza, zwiększyć skuteczność swoich własnych oddziałów, bądź po prostu spowodować porażkę gracza i zakończyć jego przygodę z grą. Co miesiąc, wraz z dostawą surowców od Rady, gracz zostanie poinformowany o trzech możliwych Dark Eventach, które aktywują się w ciągu najbliższych tygodni.

W dodatku War of the Chosen gracz również może oczywiście kontrować te wydarzenia i albo nie dopuścić by miały one miejsce, albo usunąć efekty tych, których nie zdołał powstrzymać. Jeden z rodzajów misji, Guerilla Ops, skupia się wyłącznie na tym aspekcie - ukończenie każdej tego typu misji pozwoli ci na wyłączenie z gry jednego Dark Eventa. O misjach tego typu będziesz zresztą namolnie informowany, gdyż są to jedne z najważniejszych aktywności gracza w grze.
Każda misja typu Guerilla Ops to sprawa priorytetowa i trzeba ją bezzwłocznie wykonać - w przeciwnym wypadku ryzykujesz nałożenie efektu jednego z wydarzeń, a te potrafią naprawdę napsuć krwi i znacząco utrudnić rozgrywkę. Pośród tych wydarzeń zdarzają się też takie, które zmniejszają poziom postępu Projektu Avatar. Poniżej znajdziesz tabelę przedstawiającą wszystkie dostępne w grze Dark Event-y i ich wpływ na rozgrywkę.
Uwaga - Kolorem pomarańczowym oznaczone zostały wydarzenia wprowadzone przez dodatek War of the Chosen, niebieskim zaś te, które dostępne są także w podstawowej wersji XCOM 2.
Nazwa | Wpływ |
ADVENT Alloy Padding | Wszystkie jednostki ADVENTu posiadają dodatkowe punkty pancerza. |
ADVENT Bending Reed | ADVENT Stun Lancer ma szansę na wykonanie ruchu po zaatakowaniu. |
ADVENT Midnight Raids | Sprawia, że rekrutowanie przy pomocy surowców (Supplies) kosztuje o 100% więcej. Efekt utrzymuje się przez miesiąc. |
ADVENT Return Fire | Chybione strzały skierowane przeciwko żołnierzom ADVENT Captain i ADVENT Priest sprawią, że wrogowie oddadzą strzał. |
ADVENT Rural Checkpoints | Zmniejsza ilość surowców dostarczanych przez Radę przy następnym zrzucie o 50%. |
Advent Sealed Armor | Żołnierze ADVENT-u stają się niewrażliwi na ogień, truciznę, kwas i zamrożenie. |
Alien Cypher | Wszystkie działania wykorzystujące zasoby wywiadu (Intel) kosztują o 100% więcej. |
Allien Infiltrator | Sprawia, że we wszystkich misjach będą kryć się Bezimienni (Faceless). Działa tam, gdzie na polu walki pojawiają się cywile. |
Avatar Project: Minor Breakthrough | Zwiększa o 1 segment postępu Projektu AVATAR. |
Barrier | Parametry TECH i PSIONIC jednostek wroga zostają podwojone. Wyjaśnienie: twoim żołnierzom będzie trudniej ich shakować bądź wpłynąć na nich przy pomocy zdolności Psi. |
Collateral Damage | Żołnierze ADVENT-u przenoszą większą ilość ładunków wybuchowych. |
Counterattack | Żołnierze ADVENT-u będą mieć szanse na wejście w tryb Warty w momencie wykrycia przez jednostki gracza. |
Dark Tower | Żołnierze otrzymują dotkliwe kary do Woli (Will). |
Gone to Ground | Czarny Rynek jest nieczynny przez 6 tygodni. |
High Alert | Twoi żołnierze nie rozpoczynają już misji w trybie ukrycia. |
Hunt XCOM | Sprawia, że na mapie świata pojawia się UFO obcych, które będzie patrolować okolicę. Jeśli w jego zasięgu pojawi się statek gracza, nastąpi pościg, który zakończyć się może zestrzeleniem statku AVENGER i aktywowaniem misji obrony statku - więcej o tym w rozdziale "Misje poboczne". |
Lightning Reflex | Żołnierze ADVENT-u nie wywołują reakcji podczas trybu Warty. |
Lost World | Zagubieni (Lost) mogą pojawić się w każdej misji. |
Loyalty Among Thieves | Gdy którykolwiek Wybraniec zdobędzie wiedze na temat operacji XCOM (zwiększając swój pasek postępu), część wiedzy przekazywana jest pozostałym Wybrańcom. |
Made Whole | Wybrańcy nie cierpią już z powodu żadnych słabości. |
Rapid Response | Sprawia, że na misjach typu Guerilla Ops zawsze pojawią się wrogie posiłki. |
Resistance Informant | Sprawia, że czas potrzebny do wywołania kolejnej misji typu Retaliation skraca się o 2 tygodnie. |
Show of Force | Na polu walki będzie znajdować się znacznie więcej jednostek obcych. |
Signal Jamming | Zwiększa czas skanowania przez 6 tygodni. |
Stilleto Rounds | Żołnierze ADVENT-u zostają wyposażeni w pociski zadające obrażenia rozłożone w czasie. |
The Collectors | Wybrańcy będą mieć znacznie większą szansę na porwanie żołnierzy gracza. |
Undying Loyalty | Żołnierze ADVENT-u mają szanse zostać reanimowani jako Zombie Psi gdy umrą. |
Wild Hunt | Wybrańcy mają większą szansę na pojawienie się na polu walki. |
0
- XCOM 2 - poradnik do gry
- War of the Chosen - poradnik do gry
- Mechanizmy rozgrywki
- Relacje między żołnierzami | Mechanizmy rozgrywki | XCOM 2
- Rozkazy ruchu oporu | Mechanizmy rozgrywki | XCOM 2
- Tajne działania ruchu oporu (Covert Action) | Mechanizmy rozgrywki | XCOM 2
- Porywanie i odbijanie żołnierzy z rąk Obcych | Mechanizmy rozgrywki | XCOM 2
- Badania - Inspiracje i Przełomy | Mechanizmy rozgrywki | XCOM 2
- Mroczne wydarzenia - Dark Events | Mechanizmy rozgrywki | XCOM 2
- Mechanizmy rozgrywki
- War of the Chosen - poradnik do gry
Komentarze czytelników
Kuba aka Zbyszek Chorąży
Hmm, nie mogę odpowiedzieć bezpośrednio na posta, więc muszę napisać jako nowy.
1. Fakt, dwa ulepszone na maxa Resistance Comms wystarczą do obsług wszystkich rejonów, z tym, że trochę minie nim ktoś je do końca ulepszy. Raz, że zajmuje to czas, dwa, że potrzeba do tego sporo energii. Normalny, nieulepszony Resistance Comms daje łącznie 3 kontakty (z technikiem), a wymaga tylko 3 prądu (1 kontakt za 1 "sztukę" prądu), ulepszenie zjada prawie dwa razy więcej dodatkowego (5), dając w zamian 4 kontakty (więc 1 kontakt wymaga 1.25 prądu). To nie są duże ilości, ale na początku, gdy nie ma się dostępu do rdzeni obcych może być ciężko, a placówkę można potem zniszczyć. Po za tym można spokojnie zmieścić się posiadając i 3 Resistance Comms - Defense Matrix na chwilę obecną jest bezużyteczny.
2. Tu się nie zgodzę. Ja dostałem nową rangę na jednym żołnierzu najwyższej rangi (o czym nie zostałem poinformowany, zdolność się po prostu pojawiła), sprawdzałem to zresztą na reddicie i ktoś się dokopał do plików źródłowych gry, gdzie było napisane właśnie to, co jest w końcówce rozdziału o AWC. Punkty losowane są dwa razy - raz na każdą rangę żołnierza (więc wtedy awansując może on dostać zdolność), a drugi raz "ogólnie", więc żołnierz może dostać rangę wstecz.
Niektórzy pisali też o tym, że żołnierze rangi Colonel (najwyższa) dostają zdolność dopiero po powrocie z misji, a nie w momencie wybudowania placówki.
3. O tym napisałem w rozdziale o Power Relay, w rozdziale "Placówki". Pomijając już fakt, iż odkryte rdzenie mogą się trafić na najniższych poziomach (sam przy drugim przejściu miałem je na "C2" i "C3", więc wtedy nie da się nic wiele zaplanować, bo trochę zejdzie zanim się do nich dokopie.
4. O tym nie wspomniałem, dzięki za info.
5. Dzięki za info - z rozpędu pewnie zrobiłem błąd.
zanonimizowany543579 Pretorianin
Ja wybudowałem AWC jako 2 budynek, ukryty skill odblokowało mi na 2 postaciach.
Hakowanie jednostki powoduje u mnie wyjście z ukrycia zawsze i wszędzie.
Gram od wczoraj od nowa. Jak kończysz misję. Można metodą zapis/odczyt wymusić perka. Tyle, że to zahacza lekko o oszustwo. Dodam też, że samouczek utrudnia grę o0!
Po samouczku jedna postać ma awans. I nie masz odblokowanego żadnego pomieszczenia.
A bez samouczka wszyscy mają awans a pierwsza misją jest BANALNA... I masz odblokowane 1 pomieszczenie od razu. Ja od razu postawiłem AWC zobaczę jakie będą tego skutki.
Dalej pomieszczenie obronne jest bardzo fajne :D Ja się daję często łapać ufo celem nabijania doświadczenia. Podczas takiej obrony można awansować wszystkie postacie. Bo wrogów nie zabraknie i nie ma limitu czasu.
Gra jest bardzo prosta wkurzają tylko władcy obcych ale i to da się przeżyć.
Jeyhard Generał
Poradnik został zaktualizowany o rozdziały z dodatku War of the Chosen - gdyby były jakieś pytania / wątpliwości, pisać. :P
Zmroku Konsul
Będzie wkrótce, ta cała wojna z kosmitami to nie takie hop-siup :>
Zmroku Konsul
Poradnik PDF/EPUB został zaktualizowany do dodatku War of the Chosen. Miłej gry :)
Lambert007 Chorąży
Hej Hej
W sumie pytanie dotyczy wersji na XboOne, ale to chyba bez znaczenia ;)
Do tych którzy ogrywali XCOM2 ale z dodatkiem War of the Chosen.
Po odpaleniu gry mam do wyboru na ekranie głównym XCOM2 lub War of the Chosen, czyli jak mniemam to kampanie fabularne tak?
Natomiast odpalając nawet XCOM2 (a mając dodatek zainstalowany), mam wszystkie mechaniki i poprawki które dodatek wprowadził nawet w podstawce?
Więc po co rozbicie na podstawkę i dodatek??
Seeker_PL Junior
Poradnik w iBooks jest nie zaktualizowany do wersji z XCOM: War of the Chosen. Jak można pobrać aktualizację?
kowalxxx Junior
wykupiłem sobie abonament na jeden miesiąc i nie mogę pobrać poradnika w pdf. Dlaczego?
CyboRKg Generał
U mnie sie zbugowalo. Po rozwaleniu wszystkich wrogow wchodze do pomieszczenia z krysztalem wiedzmy i zastaje tam tylko 2 chrysalidy. Wiedzma sie nie pojawia. Do krysztalu nie da sie strzelac, bo nie ma nawet jego ikonki. Rzucanie granatami nic nie daje. Kilkanascie tur i zadnych zmian.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
