XCOM 2: Advanced Warfare Center
Aktualizacja:
Advanced Warfare Center

Advanced Warfare Center to jedna z bardziej oryginalnych placówek. Sama w sobie nie daje zbyt wiele i można bez problemu się bez niej obejść, jednak wybudowanie jej wiąże się z dwoma dodatkowymi funkcjami, do których otrzymasz dostęp.
Pierwszą z nich jest możliwość zresetowania zdolności wybranego żołnierza - po paru dniach od umieszczenia w placówce wróci on do ciebie, będzie posiadał swoją zdobytą range, jednak będzie można na nowo przydzielić punkty zdolności. Przydaje się to wtedy, gdy przez przypadek odblokowana została mało użyteczna zdolność, lub gdy chcesz po prostu poeksperymentować.
Druga nowinka to możliwość losowego otrzymania dodatkowej zdolności przez żołnierza, gdy ten awansuje na wyższy poziom doświadczenia. Ważnym jest, by wybudować tą placówkę możliwie wcześnie, jeśli zależy ci na tych zdolnościach, gdyż cały mechanizm działa dość dziwnie. Losowe zdolności losowane są dwa razy:
- W momencie wybudowania placówki, gdzie losowane są one dla wszystkich obecnych już żołnierzy (czyli otrzymują oni zdolność "wstecz").
- W momencie gdy placówka już stoi, a ty rekrutujesz żołnierza, bądź posiadasz jakiegoś który nie ma maksymalnej rangi. Gra losuje wtedy dla niego poziom, na którym może otrzymać losową zdolność i otrzyma ją wtedy, gdy na nią wskoczy. Jeśli żołnierz posiada rangę wyższą, niż ta na którą padła zdolność, niestety mu ona przepadnie.
Warto pamiętać o kilku sprawach związanych z działaniem tej budowli:
- Nie da się nią odblokować zdolności, którą żołnierz zdobywa w normalny sposób (jego zdolność klasowa). Żołnierz klasy Grenadier nie będzie mógł więc otrzymać zdolności, na przykład, Salvo, bo to jego zdolność klasowa.
- Każdy z żołnierzy może dostać którąkolwiek ze zdolności z listy na dole tego rozdziału (pod warunkiem, iż nie jest to jego zdolność klasowa). W przypadku, na przykład, zdolności Shredder (która oryginalnie pochodzi od żołnierza klasy Grenadier), ataki żołnierza za pomocą broni głównej będą przebijać wrogi pancerz.
- Zdolności tych nie da się zresetować za pomocą placówki Advanced Warfare Center - przypisane są do postaci na stałe.
- Żołnierze mogą odblokować od 0 do 2-3 dodatkowych zdolności - zależy to od tego na jakim etapie rozwoju żołnierza (jego ranga) została wzniesiona placówka, jak i od szczęścia. Większość żołnierzy nie otrzyma żadnych profitów.
- Resetowanie zdolności żołnierza za pomocą placówki Advanced Warfare Center nie sprawi, że ponownie rozlosowane zostaną dodatkowe zdolności - losowanie ma miejsce raz i nie da się na nie wpłynąć w żaden sposób.
Opis placówki
Wymagania | Koszt | Co daje? | Ulepszenia i wpływ personelu |
Alien Biotech (badanie) | 115x Supplies 3x Power Budowa trwa 11 dni. Miesięczny koszt utrzymania to 35x Supplies. | - Możliwość zresetowania zdolności żołnierza - Możliwość odblokowania losowej, dodatkowej zdolności innej klasy dla żołnierza | brak |
Dostępne zdolności
Zdolność | Działanie |
Ever Vigilant | Jeśli żołnierz wykorzysta wszystkie swoje punkty akcji, automatycznie przechodzi w tryb Warty. |
Guardian | Daje 50% szansy podczas działania trybu Warta, że po spudłowanym strzale żołnierz wykona jeszcze jeden atak. Zdolność może aktywować się dowolną ilość razy. |
Covering Fire | Aktywuje ataki w trybie Warty gdy wróg wykona akcję, a nie tylko gdy się przemieści. |
Salvo | Wystrzeliwanie granatów, bądź korzystanie z ciężkich broni na początku tury nie kończy ruchu żołnierza. |
Shredder | Ataki żołnierza przebijają wrogi pancerz, niszcząc go. |
Hail of Bullets | Wystrzeliwuje serię pocisków, która ma 100% szansy na trafienie celu. Zużywa bardzo dużo amunicji. |
Blast Padding | Dodaje żołnierzowi 1 punkt pancerza i sprawia, że otrzymuje 66% mniej obrażeń od eksplozji. |
Volatile Mix | Granaty mają zwiększony o 1 pole zasięg i zadają 2 punkty obrażeń więcej. |
Chain Shot | Wykonuje strzał z karą -15 do celności, a jeśli trafi cel wykonuje dodatkowy, darmowy strzał. |
Holo Targeting | Każdy strzał wymierzony we wroga który nie trafi naznacza go, dając premię +15 do celności dla reszty drużyny w walce z tym wrogiem. |
Rapture | Wykonuje atak, który ma gwarantowaną szansę na trafienie krytyczne, a następnie oznacza cel, przez co otrzymuje on 3 dodatkowe punkty obrażeń od każdego kolejnego ataku. |
Deadeye | Żołnierz oddaje strzał z niewielką karą do celności (-25), jednak ze sporym wzrostem obrażeń (+50%). |
Serial | Za każde zabicie przy użyciu broni snajperskiej żołnierz otrzymuje z powrotem wszystkie swoje punkty akcji. |
Kill Zone | Wykonuje strzał do każdego wroga przemieszczającego się w obrębie wskazanego obszaru. |
Death From Above | Zabicie wroga znajdującego się na niższym poziomie niż żołnierz kosztuje tylko jeden punkt akcji i nie kończy tury. |
Aim | Przy schowaniu się za osłoną (Hunker Down) żołnierz otrzyma +20 do celności w następnej rundzie. |
Deep Cover | Jeśli żołnierz nie zaatakował podczas rundy, automatycznie kryje się za przeszkodą (Hunker Down). |
Rapid Fire | Pozwala wystrzelić dwa razy - każdy atak otrzymuje modyfikator -15 do celności. Umiejętność nie posiada czasu odnowienia. |
Phantom | Jeśli drużyna zostanie wykryta, żołnierz pozostaje w ukryciu. |
Untouchable | Jeśli żołnierz zabije jednostkę wroga, następny atak na niego to gwarantowane pudło. |
Shadowstep | Żołnierz nie wywołuje wrogich akcji z reaction fire i overwatch. |
Run and Gun | Pozwala na wykonanie akcji po sprincie. Umiejętność potrzebuje 3 rund na odnowienie. |
Implacable | Jeśli żołnierz zabije jednostkę wroga podczas swojej tury, otrzymuje dodatkowy punkt ruchu. |
Lightning Reflexes | Pierwszy strzał z warty przeciwko temu żołnierzowi zawsze spudłuje. |
Komentarze czytelników
U mnie sie zbugowalo. Po rozwaleniu wszystkich wrogow wchodze do pomieszczenia z krysztalem wiedzmy i zastaje tam tylko 2 chrysalidy. Wiedzma sie nie pojawia. Do krysztalu nie da sie strzelac, bo nie ma nawet jego ikonki. Rzucanie granatami nic nie daje. Kilkanascie tur i zadnych zmian.
wykupiłem sobie abonament na jeden miesiąc i nie mogę pobrać poradnika w pdf. Dlaczego?
Poradnik w iBooks jest nie zaktualizowany do wersji z XCOM: War of the Chosen. Jak można pobrać aktualizację?
Hej Hej
W sumie pytanie dotyczy wersji na XboOne, ale to chyba bez znaczenia ;)
Do tych którzy ogrywali XCOM2 ale z dodatkiem War of the Chosen.
Po odpaleniu gry mam do wyboru na ekranie głównym XCOM2 lub War of the Chosen, czyli jak mniemam to kampanie fabularne tak?
Natomiast odpalając nawet XCOM2 (a mając dodatek zainstalowany), mam wszystkie mechaniki i poprawki które dodatek wprowadził nawet w podstawce?
Więc po co rozbicie na podstawkę i dodatek??
Poradnik w iBooks jest nie zaktualizowany do wersji z XCOM: War of the Chosen. Jak można pobrać aktualizację?
Poradnik został zaktualizowany o rozdziały z dodatku War of the Chosen - gdyby były jakieś pytania / wątpliwości, pisać. :P
w pdfie nie ma żadnych rozdziałów o dodatku.
Potwierdzam. PDF nie został zaktualizowany o War of the Chosen.
Ja wybudowałem AWC jako 2 budynek, ukryty skill odblokowało mi na 2 postaciach.
Hakowanie jednostki powoduje u mnie wyjście z ukrycia zawsze i wszędzie.
Gram od wczoraj od nowa. Jak kończysz misję. Można metodą zapis/odczyt wymusić perka. Tyle, że to zahacza lekko o oszustwo. Dodam też, że samouczek utrudnia grę o0!
Po samouczku jedna postać ma awans. I nie masz odblokowanego żadnego pomieszczenia.
A bez samouczka wszyscy mają awans a pierwsza misją jest BANALNA... I masz odblokowane 1 pomieszczenie od razu. Ja od razu postawiłem AWC zobaczę jakie będą tego skutki.
Dalej pomieszczenie obronne jest bardzo fajne :D Ja się daję często łapać ufo celem nabijania doświadczenia. Podczas takiej obrony można awansować wszystkie postacie. Bo wrogów nie zabraknie i nie ma limitu czasu.
Gra jest bardzo prosta wkurzają tylko władcy obcych ale i to da się przeżyć.
Hmm, nie mogę odpowiedzieć bezpośrednio na posta, więc muszę napisać jako nowy.
1. Fakt, dwa ulepszone na maxa Resistance Comms wystarczą do obsług wszystkich rejonów, z tym, że trochę minie nim ktoś je do końca ulepszy. Raz, że zajmuje to czas, dwa, że potrzeba do tego sporo energii. Normalny, nieulepszony Resistance Comms daje łącznie 3 kontakty (z technikiem), a wymaga tylko 3 prądu (1 kontakt za 1 "sztukę" prądu), ulepszenie zjada prawie dwa razy więcej dodatkowego (5), dając w zamian 4 kontakty (więc 1 kontakt wymaga 1.25 prądu). To nie są duże ilości, ale na początku, gdy nie ma się dostępu do rdzeni obcych może być ciężko, a placówkę można potem zniszczyć. Po za tym można spokojnie zmieścić się posiadając i 3 Resistance Comms - Defense Matrix na chwilę obecną jest bezużyteczny.
2. Tu się nie zgodzę. Ja dostałem nową rangę na jednym żołnierzu najwyższej rangi (o czym nie zostałem poinformowany, zdolność się po prostu pojawiła), sprawdzałem to zresztą na reddicie i ktoś się dokopał do plików źródłowych gry, gdzie było napisane właśnie to, co jest w końcówce rozdziału o AWC. Punkty losowane są dwa razy - raz na każdą rangę żołnierza (więc wtedy awansując może on dostać zdolność), a drugi raz "ogólnie", więc żołnierz może dostać rangę wstecz.
Niektórzy pisali też o tym, że żołnierze rangi Colonel (najwyższa) dostają zdolność dopiero po powrocie z misji, a nie w momencie wybudowania placówki.
3. O tym napisałem w rozdziale o Power Relay, w rozdziale "Placówki". Pomijając już fakt, iż odkryte rdzenie mogą się trafić na najniższych poziomach (sam przy drugim przejściu miałem je na "C2" i "C3", więc wtedy nie da się nic wiele zaplanować, bo trochę zejdzie zanim się do nich dokopie.
4. O tym nie wspomniałem, dzięki za info.
5. Dzięki za info - z rozpędu pewnie zrobiłem błąd.
ad. 1) właśnie dlatego napisałem: "nie do końca" - taki skrót myślowy :)
ad. 2) Nie jestem 100% pewien mechaniki ale na pewno im później postawimy AWC tym bardziej zmniejszamy prawdopodobieństwo odblokowania Hidden Skill. Każdy rekrut, którego zacząłem rozwijać dopiero po wybudowaniu AWC, dochrapał się HS. Z pięciu podstawowych/"startowych"(którzy mieli gdzieś koło stopnia majora w momencie wybudowania AWC) - żaden.
Można to też sprawdzić, najmując żołnierzy w stopniu pułkownika na końcowym etapie gry - doświadczalnie nająłem chyba z pięciu - żaden nie miał dodatkowego skilla. Chyba że trafi się akurat tak, że wylosuje HS na pułkowniku. (może tak być - mi się nie zdarzyło)
Jeszcze jedna uwaga - wydaje mi się, że każde przejęcie kontroli nad wrogiem przez hakowanie (nie wyłączenie), powoduje wyjście z ukrycia (a przynajmniej jeśli stoi on w zasięgu wzroku innych wrogich jednostek)
1. Będę musiał poprawić ten rozdział i rozwiać wątpliwości. :P
2. Z tym mechanizmem jest tona bugów i w sumie nie ma 100% pewności jak on działa. Sam wiem tyle, że da się zyskać punkt nawet na rozwiniętym do maksa żołnierzu, ale od czego to zależy (pewnie RNJesus , jak wszystko w tej grze :P) nie wiem. Wiem też, że resetowanie zdolności nic nie daje i z jakiegoś powodu żołnierze otrzymani w ramach misji też mają problemy z zyskaniem tych zdolności. Fakt, im wcześniej się to wybuduje tym szansa jest większa - tyle że ciężko jest to postawić wcześnie, bo są inne ciekawsze budynki. :P
Ja na jakichś 30 żołnierzy których używałem miałem zdolność jedynie w dwóch - wspomnianym Pułkowniku i jakimś cieniasie na 2-3 randze. Przy drugim przejściu nie udało mi się odblokować ani jednej zdolności, mimo że wybudowałem to jak żołnierze mieli jeszcze kupę rang do awansowania. Dla mnie ten budynek w obecnej formie jest niewarty pośpiechu.
3. Hakowanie przerywa tryb ukrycia tylko wtedy, gdy ruszysz się tą jednostką. Jeśli przejmiesz kontrolę, a nie zaatakujesz, nie rzucisz granatu i ogólnie udajesz "że nic się nie stało", nie będzie żadnego problemu.
ad. 3) oj nie jestem pewien. :P Będę musiał to chyba dzisiaj sprawdzić.
A tak w ogóle to niezła robota jakby co i od tego chyba powinienem był zacząć. :)
Sprawa z hakowaniem wygląda tak, iż nie wyrzuca ona z ukrycia gdy shakuje się wroga za pomocą Specialisty, ale jak uda ci się przejąć nad nim kontrolę przy pomocy jednej z wież (bo czasem jest opcja uzyskania kontroli nad losowym gościem), to wtedy magicznie wywołuje to alarm. A przynajmniej miałem tak ja. :P
Dzięki i liczę na kolejne komentarze - im więcej błędów uda się wyłapać tym lepiej. ;)
Tak na szybko. Błędy i przeoczenia m.in. w "Kolejność i sposób rozbudowy":
1) Pola B1, B3 i C2 muszą być wykorzystane do wzniesienia Resistance Comms
Nie do końca. Dwa ulepszone na maxa "Resistance Comms" wystarczają do obsługi wszystkich rejonów dostępnych w grze.
2) Ważne!!!"Advanced Warfare Center...Warto wiedzieć, iż placówka zaoferuje cenne zdolności nawet wtedy, gdy żołnierze będą rozwinięci do maksimum".
Nieprawda. Poziomy na których pojawiają się "hidden skills" są ściśle określone dla każdego z żołnierzy. Jeśli nasz żołdak będzie miał "hidden skill" wylosowany na stopniu sierżanta, to budując AWC w momencie gdy ten będzie już np. kapitanem spowoduje, że umiejętność zostanie na zawsze utracona.
Są mody, zmieniające ten aspekt i możliwe, że w jakimś patchu to skorygują, ale póki co mechanizm jest właśnie taki.
( wiem co mówię - cały mój podstawowy skład nie miał żadnej dodatkowej umiejętności bo AWC wybudowałem jak wszyscy byli w stopniu majora)
3) Przynajmniej jedno Power Relay warto postawić na rdzeniu/reaktorze obcych - produkuje wtedy dużo więcej energii.
Dwa ulepszone na maxa Power Relays (z których jeden jest na rdzeniu obcych) dostarczą wystarczającą ilość energii dla większości przemyślanych konfiguracji statku.
4) Drugi rdzeń obcych warto wykorzystać na jakieś energożerne pomieszczenie (psi, shadow chamber, laboratorium - jeśli ktoś używa) - na tym polu nie zużywa w ogóle energii (również ulepszone)
5) Postęp Avatara to postęp samego projektu i suma "krop" z baz ADVENT.
Postęp Awatara za zniszczenie bazy ADVENT nie jest zmniejszany o dwa, tylko o taką ilość "krop" jaką w danej chwili posiadała ta baza.
Wszystkie uwagi w oparciu o doświadczenia z trzeciego poziomu trudności (dowódca bodajże) - ale w ww. kwestiach nie powinno mieć to raczej znaczenia.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
