Rozkazy ruchu oporu | Mechanizmy rozgrywki | XCOM 2
Aktualizacja:
Rozkazy ruchu oporu to kolejna nowinka wprowadzona do gry przez dodatek War of the Chosen. Są to, w dużym skrócie, specjalne karty rozkazów, które, po ulokowaniu w odpowiednich dla nich gniazdach, oferują rozmaite bonusy - mogą to być premie dające dodatkowe punkty umiejętności, zmniejszające koszty produkcji czy powodujące, że niektóre projekty kończone są natychmiastowo, a nawet oferujące dodatkowe miejsca na nawiązanie kontaktów z ruchem oporu. Nie są one niezbędne do rozgrywki, jednak dają dodatkowe możliwości konfiguracji rozgrywki.

Rozkazy ruchu oporu konfigurować można w specjalnym oknie, które otwiera się raz w miesiącu, tuż po przydzieleniu przez Radę surowców dla gracza - da się do niego dostać i bez tego, ale wtedy nie można przydzielać żadnych kart, gdyż są one zablokowane do następnego "rozliczenia" z Radą. We wspomnianym oknie znajdują się 4 kolumny, pozwalające przydzielić do nich rozkazy na trochę innych zasadach. Pierwszą z nich są dzikie karty (Wildcard Oders) - tutaj przydzielić można kartę rozkazów dowolnej frakcji. Pozostałe trzy reprezentują frakcje ruchu oporu - Żniwiarzy (karty żółte), Renegatów (karty czerwone) i Templariuszy (karty fioletowe). Do tych kolumn można przypisać jedynie rozkazy konkretnej frakcji.

Na początku rozgrywki przydzielić można jedną tylko kartę rozkazu do drzewka dzikich kart i żadnej dla frakcji, jednak wraz z postępami w grze i wykonywaniem tajnych operacji dla frakcji ruchu oporu ilość ta się zwiększa. Maksymalnie rozwinięte stosunki ze wszystkimi frakcjami, wraz z dzikimi kartami, pozwalają na wykorzystanie aż 9 kart rozkazów (3 dzikie karty i po 2 dla frakcji) - odpowiedni ich dobór może więc znacząco wpłynąć na rozgrywkę.
Na koniec kilka rad, które mogą przydać się podczas korzystania z tej mechaniki, mianowicie:
- Domyślnie posiadać będziesz tylko 1 miejsce w kolumnie "dzikie karty" (Wildcard). By je zwiększyć, musisz wznieść nową placówkę - Aulę Ruchu Oporu. Gdy to uczynisz, trzeba będzie wyposażyć ją w oba dostępne ulepszenia - każde z nich odblokuje dodatkowe miejsce we wspomnianej kolumnie, oferując maksymalnie 3 gniazda na dowolne karty.
- By zwiększyć ilość miejsc na rozkazy dla poszczególnych frakcji, musisz wykonać konkretne tajne działania (Covert Action), czyli misje dla frakcji ruchu oporu. Są to te misje, które pozwalają namierzyć pozycję wrogiego Wybranego - "Hunt the Chosen X", tak Part I jak i Part II - które zawsze znajdują się na górze spisu misji. Wykonanie części 1 odblokuje jedno gniazdo, a wykonanie 2 części drugie gniazdo. Wykonywanie ich nagrodzi cię także dodatkowymi kartami rozkazów, a także odblokuje dodatkowe tajne działania.
- Rozkazy ruchu oporu pozwalają zwiększyć ilość kontaktów z ruchem oporu o 2, dzięki karcie zarezerwowanej dla frakcji Renegatów (karty czerwone). 2 dodatkowe kontakty to gigantyczna premia, z której warto korzystać przede wszystkim podczas początkowych tygodni gry, gdy nie ma możliwości wzniesienia odpowiedniej placówki.
- Pamiętaj, iż kart rozkazów nie da się zmienić do momentu kolejnego "rozliczenia" z Radą (momentu otrzymania zasobów od rady) - wybieraj je więc z głową.
- Rozkazy, w które warto zainwestować, to te zwiększające ilość zdobywanych punktów doświadczenia i podwajające przyrost punktów AP (oba powiązane z Templariuszami), zwiększające ilość kontaktów z ruchem oporu (karta Żniwiarzy) i ta, która sprawia, iż wrogowie upuszczają po śmierci więcej przedmiotów (karta Renegatów). Jeśli masz problemy z kontrolowaniem postępów projektu AWATAR, warto zainteresować się kartą Sabotaż (karta Renegatów), która usuwa jeden segment pasku postępu wspomnianego projektu na koniec każdego miesiąca.
0
- XCOM 2 - poradnik do gry
- War of the Chosen - poradnik do gry
- Mechanizmy rozgrywki
- Relacje między żołnierzami | Mechanizmy rozgrywki | XCOM 2
- Rozkazy ruchu oporu | Mechanizmy rozgrywki | XCOM 2
- Tajne działania ruchu oporu (Covert Action) | Mechanizmy rozgrywki | XCOM 2
- Porywanie i odbijanie żołnierzy z rąk Obcych | Mechanizmy rozgrywki | XCOM 2
- Badania - Inspiracje i Przełomy | Mechanizmy rozgrywki | XCOM 2
- Mroczne wydarzenia - Dark Events | Mechanizmy rozgrywki | XCOM 2
- Mechanizmy rozgrywki
- War of the Chosen - poradnik do gry
Komentarze czytelników
Kuba aka Zbyszek Chorąży
Hmm, nie mogę odpowiedzieć bezpośrednio na posta, więc muszę napisać jako nowy.
1. Fakt, dwa ulepszone na maxa Resistance Comms wystarczą do obsług wszystkich rejonów, z tym, że trochę minie nim ktoś je do końca ulepszy. Raz, że zajmuje to czas, dwa, że potrzeba do tego sporo energii. Normalny, nieulepszony Resistance Comms daje łącznie 3 kontakty (z technikiem), a wymaga tylko 3 prądu (1 kontakt za 1 "sztukę" prądu), ulepszenie zjada prawie dwa razy więcej dodatkowego (5), dając w zamian 4 kontakty (więc 1 kontakt wymaga 1.25 prądu). To nie są duże ilości, ale na początku, gdy nie ma się dostępu do rdzeni obcych może być ciężko, a placówkę można potem zniszczyć. Po za tym można spokojnie zmieścić się posiadając i 3 Resistance Comms - Defense Matrix na chwilę obecną jest bezużyteczny.
2. Tu się nie zgodzę. Ja dostałem nową rangę na jednym żołnierzu najwyższej rangi (o czym nie zostałem poinformowany, zdolność się po prostu pojawiła), sprawdzałem to zresztą na reddicie i ktoś się dokopał do plików źródłowych gry, gdzie było napisane właśnie to, co jest w końcówce rozdziału o AWC. Punkty losowane są dwa razy - raz na każdą rangę żołnierza (więc wtedy awansując może on dostać zdolność), a drugi raz "ogólnie", więc żołnierz może dostać rangę wstecz.
Niektórzy pisali też o tym, że żołnierze rangi Colonel (najwyższa) dostają zdolność dopiero po powrocie z misji, a nie w momencie wybudowania placówki.
3. O tym napisałem w rozdziale o Power Relay, w rozdziale "Placówki". Pomijając już fakt, iż odkryte rdzenie mogą się trafić na najniższych poziomach (sam przy drugim przejściu miałem je na "C2" i "C3", więc wtedy nie da się nic wiele zaplanować, bo trochę zejdzie zanim się do nich dokopie.
4. O tym nie wspomniałem, dzięki za info.
5. Dzięki za info - z rozpędu pewnie zrobiłem błąd.
zanonimizowany543579 Pretorianin
Ja wybudowałem AWC jako 2 budynek, ukryty skill odblokowało mi na 2 postaciach.
Hakowanie jednostki powoduje u mnie wyjście z ukrycia zawsze i wszędzie.
Gram od wczoraj od nowa. Jak kończysz misję. Można metodą zapis/odczyt wymusić perka. Tyle, że to zahacza lekko o oszustwo. Dodam też, że samouczek utrudnia grę o0!
Po samouczku jedna postać ma awans. I nie masz odblokowanego żadnego pomieszczenia.
A bez samouczka wszyscy mają awans a pierwsza misją jest BANALNA... I masz odblokowane 1 pomieszczenie od razu. Ja od razu postawiłem AWC zobaczę jakie będą tego skutki.
Dalej pomieszczenie obronne jest bardzo fajne :D Ja się daję często łapać ufo celem nabijania doświadczenia. Podczas takiej obrony można awansować wszystkie postacie. Bo wrogów nie zabraknie i nie ma limitu czasu.
Gra jest bardzo prosta wkurzają tylko władcy obcych ale i to da się przeżyć.
Jeyhard Generał
Poradnik został zaktualizowany o rozdziały z dodatku War of the Chosen - gdyby były jakieś pytania / wątpliwości, pisać. :P
Zmroku Konsul
Będzie wkrótce, ta cała wojna z kosmitami to nie takie hop-siup :>
Zmroku Konsul
Poradnik PDF/EPUB został zaktualizowany do dodatku War of the Chosen. Miłej gry :)
Lambert007 Chorąży
Hej Hej
W sumie pytanie dotyczy wersji na XboOne, ale to chyba bez znaczenia ;)
Do tych którzy ogrywali XCOM2 ale z dodatkiem War of the Chosen.
Po odpaleniu gry mam do wyboru na ekranie głównym XCOM2 lub War of the Chosen, czyli jak mniemam to kampanie fabularne tak?
Natomiast odpalając nawet XCOM2 (a mając dodatek zainstalowany), mam wszystkie mechaniki i poprawki które dodatek wprowadził nawet w podstawce?
Więc po co rozbicie na podstawkę i dodatek??
Seeker_PL Junior
Poradnik w iBooks jest nie zaktualizowany do wersji z XCOM: War of the Chosen. Jak można pobrać aktualizację?
kowalxxx Junior
wykupiłem sobie abonament na jeden miesiąc i nie mogę pobrać poradnika w pdf. Dlaczego?
CyboRKg Generał
U mnie sie zbugowalo. Po rozwaleniu wszystkich wrogow wchodze do pomieszczenia z krysztalem wiedzmy i zastaje tam tylko 2 chrysalidy. Wiedzma sie nie pojawia. Do krysztalu nie da sie strzelac, bo nie ma nawet jego ikonki. Rzucanie granatami nic nie daje. Kilkanascie tur i zadnych zmian.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
