Templariusz | Klasy postaci i frakcje | XCOM 2
Aktualizacja:

Klasa postaci Templariusz ostatnia, która trafia pod kontrolę gracza i jedyna, do której dostęp trzeba sobie najpierw odblokować. Templariusze dysponują swoimi unikalnymi zdolnościami i najbardziej wyróżniają się na tle wszystkich pozostałych obecnych w grze - walczą wręcz przy pomocy ostrzy psi, kumulując ładunki Skupienia (Focus) i wykorzystują je do aktywowania licznych zdolności psi.
Informacje ogólne i porady

Templariusz to klasa postaci, która, z uwagi na dostępne uzbrojenie, króluje w bezpośrednim starciu. Templariusze wykorzystują do walki ostrza psi - są dzięki nim w stanie ranić wrogów w bezpośrednim starciu, zadając obrażenia psi. Jak w przypadku "normalnych" zdolności psi, na obrażenia te nie wpływa pancerz czy tarcza - zawsze zadają pełne obrażenia. Templariusze jako jedyni w grze korzystają także z zasobu zwanego Skupieniem (Focus). Punkty Skupienia zwiększają zadawane przez nich obrażenia, a także pozwalają korzystać ze zdolności specjalnych. Punkty te zdobywa się poprzez zabijanie wrogów przy pomocy podstawowego ataku (Rend), bądź, po odblokowaniu specjalnych zdolności, zbierając upuszczone z wrogów "paczki" z tymi punktami. Na wyposażeniu Templariuszy znajduje się także pistolet maszynowy - pozwala im on ostrzeliwać wrogów, gdy atak wręcz jest niemożliwy, jednak jego skuteczność pozostawia wiele do życzenia, gdyż zadaje niewielkie obrażenia i posiada niski współczynnik celności.
Korzystając z tej klasy postaci warto pamiętać o kilku rzeczach, mianowicie:
- Podstawowy atak Templariusza, Rend, zadaje obrażenia psi i pozwala Templariuszowi na zdobycie 1 punktu Skupienia, jeśli zabije on cel. Dodatkowo, jeśli cel zginął od ataku, Templariusz zyskuje zdolność pasywną Momentum - pozwala ona na wykonanie jednej akcji, co umożliwia dotarcie wojakiem za osłonę terenową.
- Templariusz może mieć maksymalnie 2 punkty Skupienia, bądź 3, jeśli odblokuje zdolność Deep Focus.
- Ta klasa postaci doskonale spisuje się w walce z ciężko opancerzonymi przeciwnikami - ilość obrażeń z ataku Rend nie jest zmniejszana przez pancerz i/lub tarcze wroga, pozwalając zadawać mu pełne uszkodzenia.
- Od początku gry mają oni odblokowaną zdolność Volt. Kosztuje ona 1 punkt Skupienia i pozwala wystrzelić we wroga błyskawicą, która zadaje spore obrażenia (ignorując pancerz) i ma 100% szansę na trafienie.
- Warto odpowiednio "zmiękczyć" wroga, zanim wyślesz na niego Templariusza. Zostaw mu tyle punktów zdrowia, by zdolność Rend żołnierza była w stanie go dobić.
- Templariusze mają dostęp do 1 przedmiotu dodatkowego (granatu, apteczki czy wspomagacza). Mogą także korzystać wyłącznie z unikalnego dla siebie pancerza, który posiada takie same statystyki, jak regularnych żołnierzy.
- Jako jedyna klasa w całej grze nie mogą oni instalować modyfikacji na swoje bronie.
- Klasa ta to typowy "late bloomer" - przez pierwsze rangi jest stosunkowo słaba, lecz na wyższych, po odblokowaniu najmocniejszych zdolności, potrafi zabić kilku wrogów podczas jednej rundy.
- Na siłę jej zdolności nie wpływa parametr Wola (Will).
Zdolności i rozwój

Jak każda z klas postaci wprowadzonych przez dodatek, Templariusze mają dostęp do trzech drzewek zdolności. Poniższa tabela prezentuje wszystkie dostępne dla tej klasy zdolności.
Uwaga - pamiętaj, iż zdolności te odblokowuje się przy pomocy punktów AP, nie ma tutaj ograniczenia do jednej zdolności na poziom. Więcej o punktach AP przeczytasz w rozdziale "Punkty umiejętności (AP)".
Ranga | Psiblade | Dynamo | Sage |
Zostało jeszcze 55% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...
... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium
Abonament dla Ciebie0
- XCOM 2 - poradnik do gry
- War of the Chosen - poradnik do gry
- Klasy postaci i frakcje
- Informacje ogólne o nowych klasach postaci w War of the Chosen | XCOM 2
- Żniwiarz | Klasy postaci i frakcje | XCOM 2
- Renegat | Klasy postaci i frakcje | XCOM 2
- Templariusz | Klasy postaci i frakcje | XCOM 2
- Pozyskiwanie nowych żołnierzy frakcji | Klasy postaci i frakcje | XCOM 2
- Poprawa relacji z frakcjami | Klasy postaci i frakcje | XCOM 2
- Klasy postaci i frakcje
- War of the Chosen - poradnik do gry
Komentarze czytelników
Kuba aka Zbyszek Chorąży
Hmm, nie mogę odpowiedzieć bezpośrednio na posta, więc muszę napisać jako nowy.
1. Fakt, dwa ulepszone na maxa Resistance Comms wystarczą do obsług wszystkich rejonów, z tym, że trochę minie nim ktoś je do końca ulepszy. Raz, że zajmuje to czas, dwa, że potrzeba do tego sporo energii. Normalny, nieulepszony Resistance Comms daje łącznie 3 kontakty (z technikiem), a wymaga tylko 3 prądu (1 kontakt za 1 "sztukę" prądu), ulepszenie zjada prawie dwa razy więcej dodatkowego (5), dając w zamian 4 kontakty (więc 1 kontakt wymaga 1.25 prądu). To nie są duże ilości, ale na początku, gdy nie ma się dostępu do rdzeni obcych może być ciężko, a placówkę można potem zniszczyć. Po za tym można spokojnie zmieścić się posiadając i 3 Resistance Comms - Defense Matrix na chwilę obecną jest bezużyteczny.
2. Tu się nie zgodzę. Ja dostałem nową rangę na jednym żołnierzu najwyższej rangi (o czym nie zostałem poinformowany, zdolność się po prostu pojawiła), sprawdzałem to zresztą na reddicie i ktoś się dokopał do plików źródłowych gry, gdzie było napisane właśnie to, co jest w końcówce rozdziału o AWC. Punkty losowane są dwa razy - raz na każdą rangę żołnierza (więc wtedy awansując może on dostać zdolność), a drugi raz "ogólnie", więc żołnierz może dostać rangę wstecz.
Niektórzy pisali też o tym, że żołnierze rangi Colonel (najwyższa) dostają zdolność dopiero po powrocie z misji, a nie w momencie wybudowania placówki.
3. O tym napisałem w rozdziale o Power Relay, w rozdziale "Placówki". Pomijając już fakt, iż odkryte rdzenie mogą się trafić na najniższych poziomach (sam przy drugim przejściu miałem je na "C2" i "C3", więc wtedy nie da się nic wiele zaplanować, bo trochę zejdzie zanim się do nich dokopie.
4. O tym nie wspomniałem, dzięki za info.
5. Dzięki za info - z rozpędu pewnie zrobiłem błąd.
zanonimizowany543579 Pretorianin
Ja wybudowałem AWC jako 2 budynek, ukryty skill odblokowało mi na 2 postaciach.
Hakowanie jednostki powoduje u mnie wyjście z ukrycia zawsze i wszędzie.
Gram od wczoraj od nowa. Jak kończysz misję. Można metodą zapis/odczyt wymusić perka. Tyle, że to zahacza lekko o oszustwo. Dodam też, że samouczek utrudnia grę o0!
Po samouczku jedna postać ma awans. I nie masz odblokowanego żadnego pomieszczenia.
A bez samouczka wszyscy mają awans a pierwsza misją jest BANALNA... I masz odblokowane 1 pomieszczenie od razu. Ja od razu postawiłem AWC zobaczę jakie będą tego skutki.
Dalej pomieszczenie obronne jest bardzo fajne :D Ja się daję często łapać ufo celem nabijania doświadczenia. Podczas takiej obrony można awansować wszystkie postacie. Bo wrogów nie zabraknie i nie ma limitu czasu.
Gra jest bardzo prosta wkurzają tylko władcy obcych ale i to da się przeżyć.
Jeyhard Generał
Poradnik został zaktualizowany o rozdziały z dodatku War of the Chosen - gdyby były jakieś pytania / wątpliwości, pisać. :P
Zmroku Konsul
Będzie wkrótce, ta cała wojna z kosmitami to nie takie hop-siup :>
Zmroku Konsul
Poradnik PDF/EPUB został zaktualizowany do dodatku War of the Chosen. Miłej gry :)
Lambert007 Chorąży
Hej Hej
W sumie pytanie dotyczy wersji na XboOne, ale to chyba bez znaczenia ;)
Do tych którzy ogrywali XCOM2 ale z dodatkiem War of the Chosen.
Po odpaleniu gry mam do wyboru na ekranie głównym XCOM2 lub War of the Chosen, czyli jak mniemam to kampanie fabularne tak?
Natomiast odpalając nawet XCOM2 (a mając dodatek zainstalowany), mam wszystkie mechaniki i poprawki które dodatek wprowadził nawet w podstawce?
Więc po co rozbicie na podstawkę i dodatek??
Seeker_PL Junior
Poradnik w iBooks jest nie zaktualizowany do wersji z XCOM: War of the Chosen. Jak można pobrać aktualizację?
kowalxxx Junior
wykupiłem sobie abonament na jeden miesiąc i nie mogę pobrać poradnika w pdf. Dlaczego?
CyboRKg Generał
U mnie sie zbugowalo. Po rozwaleniu wszystkich wrogow wchodze do pomieszczenia z krysztalem wiedzmy i zastaje tam tylko 2 chrysalidy. Wiedzma sie nie pojawia. Do krysztalu nie da sie strzelac, bo nie ma nawet jego ikonki. Rzucanie granatami nic nie daje. Kilkanascie tur i zadnych zmian.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
