Mapa świata | Kluczowe mechanizmy rozgrywki | XCOM 2
Aktualizacja:
Mapa świata

Mapa świata dość znacząco różni się od tej, którą znamy z poprzedniej części serii XCOM. Największą nowinką jest natłok informacji i aktywności, których podjąć się może gracz - prawie zawsze na mapie do zrobienia będzie znacznie, znacznie więcej, niż będziesz w stanie wykonać.
Mapa świata przedstawia aktualną sytuacją w grze - znajdziesz tutaj informacje dotyczące posiadanych przez ciebie zasobów, listę przeprowadzanych aktualnie czynności (wraz z ich planowanym terminem ukończenia), aktualne cele głównej linii fabularnej, czy po prostu dziesiątki aktywności. Zlokalizowany tutaj jest także wskaźnik postępów Projektu Avatar (o którym poczytasz w odpowiednim rozdziale tego poradnika).
Nie licząc misji, które aktywowane są natychmiast (gdy tylko do nich dolecisz), większość aktywności w grze wymaga od ciebie poświęcenia określonego czasu na ich ukończenie. Mechanizm ten polega na skanowaniu danego terenu przez określoną ilość dni, po czym gracz otrzymuje nagrodę - w postaci zasobów, punktów wywiadu, żołnierzy czy personelu.
Oprócz zadań głównej linii fabularnej, na mapie znajdziesz także:
- Punkty zrzutu zasobów pochodzących od Rady - w przeciwieństwie do pierwszej części, zasoby otrzymywane na początku miesiąca nie lecą na twoje konto, lecz musisz poświęcić 3 dni na ich "przeskanowanie".
- Punkty zrzutu innych zasobów pochodzące od ruchu oporu
- Zadania poboczne - odbicie VIPa czy przejęcie transportu zapasów, ochrona urządzenia, itp.
- Punkty pozwalające nawiązać kontakt z ruchem oporu - działają na podobnej zasadzie jak satelity w pierwszej części. Po nawiązaniu kontaktu dana część świata przyłącza się do gracza oferując zasoby.
- Czarny Rynek (Black Market) - można tu sprzedać niepotrzebne przedmioty (w zamian za zasoby), bądź kupić bardzo cenne i rzadkie rzeczy, w tym personel i żołnierzy (wykorzystując zasoby wywiadu)
- Siedzibę główną - tu wymienić można zasoby na członków personelu, czy żołnierzy. Dodatkowo, lokalizacja pozwala "wydobywać" zasoby wywiadu (po ok 8 punktów na dzień).
Zanim podejmiesz się jakiekolwiek akcji, warto zawczasu zaplanować inne działania na statku organizacji XCOM. Rozpocznij badania, wykonywanie sprzętu czy rozbudowę statku zanim wyruszysz gdzieś na mapie - ruch powoduje upływ czasu, więc warto jest wykorzystać go w pełni możliwości.
Pamiętaj też o jednej ważnej rzeczy - migające wszędzie ikony mogą sugerować, iż musisz wszędzie lecieć i wszystko aktywować, inaczej coś stracisz. Wcale tak nie jest i nie licząc kilku drobnych wyjątków (jak misje Rady i typu Guerilla Ops) możesz się za nie zabrać kiedy tylko będziesz mieć na to ochotę - nigdzie się nie wybierają.
0
- XCOM 2 - poradnik do gry
- XCOM 2 - poradnik do gry
- Kluczowe mechanizmy rozgrywki
- Jak odblokować klasę Psi Operative | Kluczowe mechanizmy rozgrywki | XCOM 2
- Pozyskiwanie zasobów | Kluczowe mechanizmy rozgrywki | XCOM 2
- Mapa świata | Kluczowe mechanizmy rozgrywki | XCOM 2
- Dark Events | Kluczowe mechanizmy rozgrywki | XCOM 2
- Projekt AVATAR | Kluczowe mechanizmy rozgrywki | XCOM 2
- Nawiązywanie kontaktu z ruchem oporu | Kluczowe mechanizmy rozgrywki | XCOM 2
- Hackowanie | Kluczowe mechanizmy rozgrywki | XCOM 2
- Kluczowe mechanizmy rozgrywki
- XCOM 2 - poradnik do gry
Komentarze czytelników
Kuba aka Zbyszek Chorąży
Hmm, nie mogę odpowiedzieć bezpośrednio na posta, więc muszę napisać jako nowy.
1. Fakt, dwa ulepszone na maxa Resistance Comms wystarczą do obsług wszystkich rejonów, z tym, że trochę minie nim ktoś je do końca ulepszy. Raz, że zajmuje to czas, dwa, że potrzeba do tego sporo energii. Normalny, nieulepszony Resistance Comms daje łącznie 3 kontakty (z technikiem), a wymaga tylko 3 prądu (1 kontakt za 1 "sztukę" prądu), ulepszenie zjada prawie dwa razy więcej dodatkowego (5), dając w zamian 4 kontakty (więc 1 kontakt wymaga 1.25 prądu). To nie są duże ilości, ale na początku, gdy nie ma się dostępu do rdzeni obcych może być ciężko, a placówkę można potem zniszczyć. Po za tym można spokojnie zmieścić się posiadając i 3 Resistance Comms - Defense Matrix na chwilę obecną jest bezużyteczny.
2. Tu się nie zgodzę. Ja dostałem nową rangę na jednym żołnierzu najwyższej rangi (o czym nie zostałem poinformowany, zdolność się po prostu pojawiła), sprawdzałem to zresztą na reddicie i ktoś się dokopał do plików źródłowych gry, gdzie było napisane właśnie to, co jest w końcówce rozdziału o AWC. Punkty losowane są dwa razy - raz na każdą rangę żołnierza (więc wtedy awansując może on dostać zdolność), a drugi raz "ogólnie", więc żołnierz może dostać rangę wstecz.
Niektórzy pisali też o tym, że żołnierze rangi Colonel (najwyższa) dostają zdolność dopiero po powrocie z misji, a nie w momencie wybudowania placówki.
3. O tym napisałem w rozdziale o Power Relay, w rozdziale "Placówki". Pomijając już fakt, iż odkryte rdzenie mogą się trafić na najniższych poziomach (sam przy drugim przejściu miałem je na "C2" i "C3", więc wtedy nie da się nic wiele zaplanować, bo trochę zejdzie zanim się do nich dokopie.
4. O tym nie wspomniałem, dzięki za info.
5. Dzięki za info - z rozpędu pewnie zrobiłem błąd.
zanonimizowany543579 Pretorianin
Ja wybudowałem AWC jako 2 budynek, ukryty skill odblokowało mi na 2 postaciach.
Hakowanie jednostki powoduje u mnie wyjście z ukrycia zawsze i wszędzie.
Gram od wczoraj od nowa. Jak kończysz misję. Można metodą zapis/odczyt wymusić perka. Tyle, że to zahacza lekko o oszustwo. Dodam też, że samouczek utrudnia grę o0!
Po samouczku jedna postać ma awans. I nie masz odblokowanego żadnego pomieszczenia.
A bez samouczka wszyscy mają awans a pierwsza misją jest BANALNA... I masz odblokowane 1 pomieszczenie od razu. Ja od razu postawiłem AWC zobaczę jakie będą tego skutki.
Dalej pomieszczenie obronne jest bardzo fajne :D Ja się daję często łapać ufo celem nabijania doświadczenia. Podczas takiej obrony można awansować wszystkie postacie. Bo wrogów nie zabraknie i nie ma limitu czasu.
Gra jest bardzo prosta wkurzają tylko władcy obcych ale i to da się przeżyć.
Jeyhard Generał
Poradnik został zaktualizowany o rozdziały z dodatku War of the Chosen - gdyby były jakieś pytania / wątpliwości, pisać. :P
Zmroku Konsul
Będzie wkrótce, ta cała wojna z kosmitami to nie takie hop-siup :>
Zmroku Konsul
Poradnik PDF/EPUB został zaktualizowany do dodatku War of the Chosen. Miłej gry :)
Lambert007 Chorąży
Hej Hej
W sumie pytanie dotyczy wersji na XboOne, ale to chyba bez znaczenia ;)
Do tych którzy ogrywali XCOM2 ale z dodatkiem War of the Chosen.
Po odpaleniu gry mam do wyboru na ekranie głównym XCOM2 lub War of the Chosen, czyli jak mniemam to kampanie fabularne tak?
Natomiast odpalając nawet XCOM2 (a mając dodatek zainstalowany), mam wszystkie mechaniki i poprawki które dodatek wprowadził nawet w podstawce?
Więc po co rozbicie na podstawkę i dodatek??
Seeker_PL Junior
Poradnik w iBooks jest nie zaktualizowany do wersji z XCOM: War of the Chosen. Jak można pobrać aktualizację?
kowalxxx Junior
wykupiłem sobie abonament na jeden miesiąc i nie mogę pobrać poradnika w pdf. Dlaczego?
CyboRKg Generał
U mnie sie zbugowalo. Po rozwaleniu wszystkich wrogow wchodze do pomieszczenia z krysztalem wiedzmy i zastaje tam tylko 2 chrysalidy. Wiedzma sie nie pojawia. Do krysztalu nie da sie strzelac, bo nie ma nawet jego ikonki. Rzucanie granatami nic nie daje. Kilkanascie tur i zadnych zmian.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
