Pancerz | Wyposażenie żołnierzy | XCOM 2
Aktualizacja:
Pancerz
Pancerz to jedna z najważniejszych rzeczy, o które trzeba zadbać już na początku rozgrywki, szczególnie gdy grasz na wyższych poziomach trudności. Przekłada się on bezpośrednio na to, ile dany żołnierz posiada punktów zdrowia, czyli ile jest w stanie na siebie przyjąć, zanim padnie na ziemie.
Kolejne wersje pancerza prócz zwiększania poziomu zdrowia dają także punkty pancerza, które znacząco zwiększą przeżywalność twoich żołnierzy - za każdy punkt pancerza otrzymają oni o jeden punkt obrażeń mniej. Dodatkowo, część z nich daje dostęp do nowych zdolności, czy pozwala używać niedostępnych w inny sposób rodzajów broni.
By uzyskać dostęp do pierwszego, pełnoprawnego pancerza (Predator Armor), który zwiększy punkty zdrowia, doda punkt pancerza i pozwoli przenosić dodatkowy przedmiot, musisz wykonać badania "Hybrid Materials" i "Plater Armor", po czym czeka cię jeszcze wyprodukowanie samego pancerza. Jednakże, tak samo jak w przypadku broni, wystarczy raz wytworzyć pancerz, a wszyscy żołnierze będą mogli go nosić. Wyjątkiem są tutaj pancerze ciężkie (W.A.R. Suit i E.X.O. Suit), oraz specjalne (Spider Suit i Wraith Suit), które dają jedynie jedną sztukę za każde wytworzenie.
Dostępne pancerze
Ikona | Nazwa | Statystyki | Koszt | Wymagane badanie |
![]() | Kevlar Armor | Brak wpływu | brak - dostępne od początku | brak |
![]() | Predator Armor | +4 do punktów zdrowia +1 punkt pancerza +1 miejsce na dodatkowy wyposażenie | 150x Supplies 20x Alien Alloys 6x Advent Trooper Corpse | Plated Armor |
![]() | Warden Armor | +6 do punktów zdrowia +1 punkt pancerza +1 miejsce na dodatkowy wyposażenie | 300x Supplies 40x Alien Alloys 20x Elerium Crystals | Powered Armor |
![]() | E.X.O. Suit | +5 do punktów zdrowia +1 punkt pancerza +1 miejsce na ciężką broń | 5x Alien Alloys 5x Elerium Crystals 2x Advent Trooper Corpse 1x Elerium Core | Plated Armor |
![]() | W.A.R. Suit | +6 do punktów zdrowia +2 punkt pancerza +1 miejsce na ciężką broń | 50x Suplies 10x Alien Alloy 5x Elerium Crystal 1x Elerium Core | Powered Armor |
![]() | Spider Suit | +4 do punktów zdrowia +1 do mobilności +20 do uników (dodge) Dodatkowa zdolność, Grapple, pozwalająca wystrzelić linkę i podciągnąć się na wyższy poziom. Nie kosztuje to punktu akcji. | 5x Alien Alloys 5x Elerium Crystals 2x Advent Stun Lancer Corpse 1x Elerium Core | Plated Armor |
![]() | Wraith Suit | +6 do punktów zdrowia +2 do mobilności +25 do uników (dodge) Dodatkowa zdolność, Grapple, pozwalająca wystrzelić linkę i podciągnąć się na wyższy poziom. Nie kosztuje to punktu akcji. Dodatkowa zdolność, Wraith, pozwalająca na przenikanie przez przeszkody. Nie kosztuje to punktu akcji. | 50x Suplies 10x Alien Alloy 5x Elerium Crystal 1x Elerium Core | Powered Armor |
Uwagi
Na koniec kilka porad, które przydadzą ci się podczas dobierania pancerza:
- Pancerze średnie (Predator i Warden) oferują najbardziej zbalansowane statystyki, dając przy tym miejsce na dodatkowe wyposażenie. Dzięki temu żołnierz może przenosić dodatkową sztukę granatu, czy inny przydatny przedmiot, który wykorzystasz podczas misji. Są to także jedyne pancerze, które wymagają jednorazowego wytworzenia, po którym wszyscy żołnierze zyskają do nich dostęp.
- Pancerze lekkie (Wraith i Spider) i ciężkie (W.A.R. i E.X.O.) dają tylko jedną sztukę po wytworzeniu. Jeśli chcesz ubrać w nie cała drużynę, będzie trzeba wytworzyć ich przynajmniej 6.
- Pancerze lekkie, w szczególności Wraith Suit spisują się znakomicie w przypadku snajperów (żołnierze klasy Sharpshooter). Dzięki lince (Grapple) będziesz w stanie umieścić ich na dachu budynku, czy na wzniesieniu do którego nie ma nikt dostępu. Da im to dodatkową premię wysokości (a co za tym idzie - celności), a zdolność nie kosztuje punktu akcji.
- Zdolność przenikania przez przeszkody pancerza Wraith Suit doskonale spisuje się za to na wyposażeniu żołnierza klasy Ranger, szczególnie podczas trybu ukrycia (Concealment). Dzięki temu będziesz w stanie przeniknąć do budynków nie alarmując przy tym wrogów, gdyż nie zostaje wybita żadna szyba, ani nie będzie trzeba otwierać drzwi z kopniaka. Możesz także wykorzystać ją by zaskoczyć wroga i pojawić się dosłownie znikąd, zyskując bonus do trafienia krytycznego za flankowanie.
- Pancerze ciężkie (W.A.R. i E.X.O.) dają możliwość ekwipowania broni ciężkich. Bronie ciężkie oferują możliwość zadania potężnych obrażeń, demolując przy tym znacząco okolicę. Pancerz ten więc doskonale sprawdzi się na żołnierzu klasy Ranger, którego wykorzystujesz do atakowania wroga z bliskiego dystansu, bądź jako uzupełnienie dla klasy Psi Operative, która nie ma zbyt dużych możliwości demolowania otoczenia, przez co ma problemy z wykurzeniem wroga zza osłony.
0
- XCOM 2 - poradnik do gry
- XCOM 2 - poradnik do gry
- Wyposażenie żołnierzy
- Broń podstawowa | Wyposażenie żołnierzy | XCOM 2
- Broń dodatkowa | Wyposażenie żołnierzy | XCOM 2
- Broń ciężka | Wyposażenie żołnierzy | XCOM 2
- Pancerz | Wyposażenie żołnierzy | XCOM 2
- PCS - Personal Combat Sims | Wyposażenie żołnierzy | XCOM 2
- Ulepszenia broni | Wyposażenie żołnierzy | XCOM 2
- Granaty i materiały wybuchowe | Wyposażenie żołnierzy | XCOM 2
- Amunicja | Wyposażenie żołnierzy | XCOM 2
- Przedmioty użytkowe | Wyposażenie żołnierzy | XCOM 2
- Wyposażenie żołnierzy
- XCOM 2 - poradnik do gry
Komentarze czytelników
Kuba aka Zbyszek Chorąży
Hmm, nie mogę odpowiedzieć bezpośrednio na posta, więc muszę napisać jako nowy.
1. Fakt, dwa ulepszone na maxa Resistance Comms wystarczą do obsług wszystkich rejonów, z tym, że trochę minie nim ktoś je do końca ulepszy. Raz, że zajmuje to czas, dwa, że potrzeba do tego sporo energii. Normalny, nieulepszony Resistance Comms daje łącznie 3 kontakty (z technikiem), a wymaga tylko 3 prądu (1 kontakt za 1 "sztukę" prądu), ulepszenie zjada prawie dwa razy więcej dodatkowego (5), dając w zamian 4 kontakty (więc 1 kontakt wymaga 1.25 prądu). To nie są duże ilości, ale na początku, gdy nie ma się dostępu do rdzeni obcych może być ciężko, a placówkę można potem zniszczyć. Po za tym można spokojnie zmieścić się posiadając i 3 Resistance Comms - Defense Matrix na chwilę obecną jest bezużyteczny.
2. Tu się nie zgodzę. Ja dostałem nową rangę na jednym żołnierzu najwyższej rangi (o czym nie zostałem poinformowany, zdolność się po prostu pojawiła), sprawdzałem to zresztą na reddicie i ktoś się dokopał do plików źródłowych gry, gdzie było napisane właśnie to, co jest w końcówce rozdziału o AWC. Punkty losowane są dwa razy - raz na każdą rangę żołnierza (więc wtedy awansując może on dostać zdolność), a drugi raz "ogólnie", więc żołnierz może dostać rangę wstecz.
Niektórzy pisali też o tym, że żołnierze rangi Colonel (najwyższa) dostają zdolność dopiero po powrocie z misji, a nie w momencie wybudowania placówki.
3. O tym napisałem w rozdziale o Power Relay, w rozdziale "Placówki". Pomijając już fakt, iż odkryte rdzenie mogą się trafić na najniższych poziomach (sam przy drugim przejściu miałem je na "C2" i "C3", więc wtedy nie da się nic wiele zaplanować, bo trochę zejdzie zanim się do nich dokopie.
4. O tym nie wspomniałem, dzięki za info.
5. Dzięki za info - z rozpędu pewnie zrobiłem błąd.
zanonimizowany543579 Pretorianin
Ja wybudowałem AWC jako 2 budynek, ukryty skill odblokowało mi na 2 postaciach.
Hakowanie jednostki powoduje u mnie wyjście z ukrycia zawsze i wszędzie.
Gram od wczoraj od nowa. Jak kończysz misję. Można metodą zapis/odczyt wymusić perka. Tyle, że to zahacza lekko o oszustwo. Dodam też, że samouczek utrudnia grę o0!
Po samouczku jedna postać ma awans. I nie masz odblokowanego żadnego pomieszczenia.
A bez samouczka wszyscy mają awans a pierwsza misją jest BANALNA... I masz odblokowane 1 pomieszczenie od razu. Ja od razu postawiłem AWC zobaczę jakie będą tego skutki.
Dalej pomieszczenie obronne jest bardzo fajne :D Ja się daję często łapać ufo celem nabijania doświadczenia. Podczas takiej obrony można awansować wszystkie postacie. Bo wrogów nie zabraknie i nie ma limitu czasu.
Gra jest bardzo prosta wkurzają tylko władcy obcych ale i to da się przeżyć.
Jeyhard Generał
Poradnik został zaktualizowany o rozdziały z dodatku War of the Chosen - gdyby były jakieś pytania / wątpliwości, pisać. :P
Zmroku Konsul
Będzie wkrótce, ta cała wojna z kosmitami to nie takie hop-siup :>
Zmroku Konsul
Poradnik PDF/EPUB został zaktualizowany do dodatku War of the Chosen. Miłej gry :)
Lambert007 Chorąży
Hej Hej
W sumie pytanie dotyczy wersji na XboOne, ale to chyba bez znaczenia ;)
Do tych którzy ogrywali XCOM2 ale z dodatkiem War of the Chosen.
Po odpaleniu gry mam do wyboru na ekranie głównym XCOM2 lub War of the Chosen, czyli jak mniemam to kampanie fabularne tak?
Natomiast odpalając nawet XCOM2 (a mając dodatek zainstalowany), mam wszystkie mechaniki i poprawki które dodatek wprowadził nawet w podstawce?
Więc po co rozbicie na podstawkę i dodatek??
Seeker_PL Junior
Poradnik w iBooks jest nie zaktualizowany do wersji z XCOM: War of the Chosen. Jak można pobrać aktualizację?
kowalxxx Junior
wykupiłem sobie abonament na jeden miesiąc i nie mogę pobrać poradnika w pdf. Dlaczego?
CyboRKg Generał
U mnie sie zbugowalo. Po rozwaleniu wszystkich wrogow wchodze do pomieszczenia z krysztalem wiedzmy i zastaje tam tylko 2 chrysalidy. Wiedzma sie nie pojawia. Do krysztalu nie da sie strzelac, bo nie ma nawet jego ikonki. Rzucanie granatami nic nie daje. Kilkanascie tur i zadnych zmian.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.







