Lost | Przeciwnicy | XCOM 2
Aktualizacja:
Zagubieni (Lost) to grupa najbardziej unikalnych przeciwników wprowadzonych do gry przez dodatek War of the Chosen. Ci zombie-podobni przeciwnicy stanowią niejako oddzielną grupę na polu walki - poruszają się oddzielnie od obcych i atakują każdego, kogo mają akurat w zasięgu wzroku. Są to najsłabsze jednostki spotykane na polu walki, jednak rekompensują to z nawiązką absurdalną ilością. Przeciwnicy ci występują w trzech wariantach:

- Lost - standardowa odmiana Zagubionych, która pojawia się najczęściej. Nie posiadają żadnych specjalnych zdolności, mają mało punktów zdrowia (2-4) i zadają znikome obrażenia.
- Lost Dasher - jednostka o zwiększonej ilości punktów zdrowia i znacznie większej mobilności, przez co są w stanie pokonać znaczny dystans podczas jednej rundy.
- Lost Brute - najrzadsza odmiana Zagubionych, która nie dysponuje zwiększoną mobilnością poprzedniego rodzaju, jednak posiada znacznie więcej punktów zdrowia.
Jednostki te wyróżniają się na tle innych ze względu na następujące cechy:
- Reagują na hałas. Gdy coś wybuchnie, pobliska grupa Zagubionych bardzo szybko pojawi się w miejscu eksplozji. Jeśli nastąpi kilka wybuchów jeden po drugim podczas tej samej tury, pojawi się dodatkowa, bardzo liczna grupa Zagubionych.
- Pojawiają się bez końca - nie da się ich wybić, nowe jednostki będą cały czas napływać, szczególnie wtedy, gdy coś wybuchnie w okolicy.
- Atakują tak jednostki gracza, jak i obcych - co będzie bliżej, to przyciągnie ich uwagę.
- Powiązana z nim jest mechanika zwana w grze Headshot. Gdy jednostka gracza (bądź obcy) zabiją Zagubionego, odzyskują wydany na atak punkt akcji. Oznacza to, iż jeden żołnierz jest w stanie zabić nawet kilku z nich podczas jednej rundy, tak długo, jak ma amunicję. Mechanika ta nie działa jednak w przypadku ataków innych, niż normalny strzał - nie wywołują jej eksplozje, ataki wręcz, czy zdolności psi.
- Jest to dobre źródło punktów doświadczenia - wykorzystaj ich, by awansować każdego żołnierza, zanim podejmiesz się wykonania misji w ramach której z nimi walczysz.
0
Komentarze czytelników
Kuba aka Zbyszek Chorąży
Hmm, nie mogę odpowiedzieć bezpośrednio na posta, więc muszę napisać jako nowy.
1. Fakt, dwa ulepszone na maxa Resistance Comms wystarczą do obsług wszystkich rejonów, z tym, że trochę minie nim ktoś je do końca ulepszy. Raz, że zajmuje to czas, dwa, że potrzeba do tego sporo energii. Normalny, nieulepszony Resistance Comms daje łącznie 3 kontakty (z technikiem), a wymaga tylko 3 prądu (1 kontakt za 1 "sztukę" prądu), ulepszenie zjada prawie dwa razy więcej dodatkowego (5), dając w zamian 4 kontakty (więc 1 kontakt wymaga 1.25 prądu). To nie są duże ilości, ale na początku, gdy nie ma się dostępu do rdzeni obcych może być ciężko, a placówkę można potem zniszczyć. Po za tym można spokojnie zmieścić się posiadając i 3 Resistance Comms - Defense Matrix na chwilę obecną jest bezużyteczny.
2. Tu się nie zgodzę. Ja dostałem nową rangę na jednym żołnierzu najwyższej rangi (o czym nie zostałem poinformowany, zdolność się po prostu pojawiła), sprawdzałem to zresztą na reddicie i ktoś się dokopał do plików źródłowych gry, gdzie było napisane właśnie to, co jest w końcówce rozdziału o AWC. Punkty losowane są dwa razy - raz na każdą rangę żołnierza (więc wtedy awansując może on dostać zdolność), a drugi raz "ogólnie", więc żołnierz może dostać rangę wstecz.
Niektórzy pisali też o tym, że żołnierze rangi Colonel (najwyższa) dostają zdolność dopiero po powrocie z misji, a nie w momencie wybudowania placówki.
3. O tym napisałem w rozdziale o Power Relay, w rozdziale "Placówki". Pomijając już fakt, iż odkryte rdzenie mogą się trafić na najniższych poziomach (sam przy drugim przejściu miałem je na "C2" i "C3", więc wtedy nie da się nic wiele zaplanować, bo trochę zejdzie zanim się do nich dokopie.
4. O tym nie wspomniałem, dzięki za info.
5. Dzięki za info - z rozpędu pewnie zrobiłem błąd.
zanonimizowany543579 Pretorianin
Ja wybudowałem AWC jako 2 budynek, ukryty skill odblokowało mi na 2 postaciach.
Hakowanie jednostki powoduje u mnie wyjście z ukrycia zawsze i wszędzie.
Gram od wczoraj od nowa. Jak kończysz misję. Można metodą zapis/odczyt wymusić perka. Tyle, że to zahacza lekko o oszustwo. Dodam też, że samouczek utrudnia grę o0!
Po samouczku jedna postać ma awans. I nie masz odblokowanego żadnego pomieszczenia.
A bez samouczka wszyscy mają awans a pierwsza misją jest BANALNA... I masz odblokowane 1 pomieszczenie od razu. Ja od razu postawiłem AWC zobaczę jakie będą tego skutki.
Dalej pomieszczenie obronne jest bardzo fajne :D Ja się daję często łapać ufo celem nabijania doświadczenia. Podczas takiej obrony można awansować wszystkie postacie. Bo wrogów nie zabraknie i nie ma limitu czasu.
Gra jest bardzo prosta wkurzają tylko władcy obcych ale i to da się przeżyć.
Jeyhard Generał
Poradnik został zaktualizowany o rozdziały z dodatku War of the Chosen - gdyby były jakieś pytania / wątpliwości, pisać. :P
Zmroku Konsul
Będzie wkrótce, ta cała wojna z kosmitami to nie takie hop-siup :>
Zmroku Konsul
Poradnik PDF/EPUB został zaktualizowany do dodatku War of the Chosen. Miłej gry :)
Lambert007 Chorąży
Hej Hej
W sumie pytanie dotyczy wersji na XboOne, ale to chyba bez znaczenia ;)
Do tych którzy ogrywali XCOM2 ale z dodatkiem War of the Chosen.
Po odpaleniu gry mam do wyboru na ekranie głównym XCOM2 lub War of the Chosen, czyli jak mniemam to kampanie fabularne tak?
Natomiast odpalając nawet XCOM2 (a mając dodatek zainstalowany), mam wszystkie mechaniki i poprawki które dodatek wprowadził nawet w podstawce?
Więc po co rozbicie na podstawkę i dodatek??
Seeker_PL Junior
Poradnik w iBooks jest nie zaktualizowany do wersji z XCOM: War of the Chosen. Jak można pobrać aktualizację?
kowalxxx Junior
wykupiłem sobie abonament na jeden miesiąc i nie mogę pobrać poradnika w pdf. Dlaczego?
CyboRKg Generał
U mnie sie zbugowalo. Po rozwaleniu wszystkich wrogow wchodze do pomieszczenia z krysztalem wiedzmy i zastaje tam tylko 2 chrysalidy. Wiedzma sie nie pojawia. Do krysztalu nie da sie strzelac, bo nie ma nawet jego ikonki. Rzucanie granatami nic nie daje. Kilkanascie tur i zadnych zmian.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
