Broń ciężka | Wyposażenie żołnierzy | XCOM 2
Aktualizacja:
Broń ciężka

Ostatnią kategorią broni są bronie ciężkie. Żadna z klas nie ma do nich normalnie dostępu, a jedynym sposobem na ich wykorzystanie jest zamontowanie ich na jednym z dwóch pancerzy - E.X.O. Suit i W.A.R. Suit. Wystarczy wyposażyć żołnierza we wspomniany kombinezon, a następnie w miejsce w którym wcześniej znajdował się dodatkowy granat wsadzić będzie można jedną z broni ciężkich.
Broń ciężka to także jedna z grup przedmiotów (obok amunicji), które bardzo ciężko jest odblokować. By zdobyć którąś z broni, trzeba ukończyć projekt (w placówce Proving Ground) Experimental Heavy Weapons, bądź Experimental Powered Weapons - za każdorazowe opracowanie projektu otrzymasz jedną, losową broń do zamontowania na kombinezonie. Oczywiście wyniki projektów mogą się powtarzać - przez co może dojść do sytuacji, gdzie 5 razy z rzędu opracujesz Blaster Launcher.
Standardowo dostępną jest jedna (Rocket Launcher), a do odblokowania jest jeszcze 6 dodatkowych, których opis znajdziesz w tabeli poniżej.
Broń ciężka
Ikona | Nazwa | Statystyki | Koszt | Wymagane badanie |
![]() | Blaster Laucher | Obrażenia: 7-10 Amunicja: 1 Zasięg: 45 Obszar rażenia: 6 Niszczy osłony. | 1x Elerium Core | Experimental Powered Weapon |
![]() | Flamethrower | Obrażenia: 4-7 Amunicja: 1 Zasięg: 25 Obszar rażenia: 7 Nie niszczy osłon. Wrogowie mechaniczni i odporni na ogień są niewrażliwi na broń. Szansa na podpalenie celu. | 1x Elerium Core | Experimental Heavy Weapon |
![]() | Hellfire Projector | Obrażenia: 6-9 Amunicja: 1 Zasięg: 25 Obszar rażenia: 7 Nie niszczy osłon. Wrogowie mechaniczni i odporni na ogień są niewrażliwi na broń. Szansa na podpalenie celu. | 1x Elerium Core | Experimental Powered Weapon |
![]() | Plasma Blaster | Obrażenia: 7-10 Amunicja: 1 Zasięg: 25 Obszar rażenia: 12 Niszczy osłony. | 1x Elerium Core | Experimental Powered Weapon |
![]() | Rocket Launcher | Obrażenia: 4-7 Amunicja: 1 Zasięg: 27 Obszar rażenia: 4 Niszczy osłony. | 1x Elerium Core | brak |
![]() | Shredder Gun | Obrażenia: 6-9 Amunicja: 1 Zasięg: 25 Obszar rażenia: 12 Niszczy osłony. | 1x Elerium Core | Experimental Heavy Weapon |
![]() | Shredstorm Cannon | Obrażenia: 8-11 Amunicja: 1 Zasięg: 25 Obszar rażenia: 12 Niszczy osłony. Przebija pancerz. | 1x Elerium Core | Experimental Powered Weapon |
Bronie te nadają się dla każdego żołnierza, gdyż posiadają skuteczność znacznie większą, niż normalne granaty - jedyną ich wadą jest możliwość jednorazowego użytku podczas jednej bitwy, dlatego warto zachować je na szczególną okazję (np. gdy napatoczy się kilku wrogów).
Pamiętaj też, iż niektóre bronie lepiej sprawdzają się w walce z innym typem przeciwnika:
- Flamethrower i Hellfire Projector będą ekstremalnie skuteczne przeciwko nieopancerzonym żołnierzom ADVENTu, gdyż prócz sporych obrażeń mają szansę podpalić cel, blokując wszystkie zdolności wroga i zadają obrażenia przez każdą następną rundę.
- Rocket Launcher i Blaster Launcher przydadzą ci się do załatwianie wroga w trudno dostępnym miejscu, gdyż znacznie łatwiej jest nimi celować (nie blokują się na obiektach). Blaster Launcher posiada także ekstremalnie daleki zasięg (45 pól!), przez co trafisz praktycznie każdego wroga.
- Shredstorm Cannon to idealne narzędzie do likwidacji dużej grupy wrogów, bądź celów posiadających pancerz. Przebije on do 3 punktów pancerza, a następnie zada do 11 punktów obrażeń - większość wrogów leżeć będzie martwa, bądź zostaną z bardzo niewielką ilością punktów zdrowia.
- Shredstorm Cannon i Shredder Gun są doskonałe do niszczenia osłon - wszystko na ich drodze zostanie zmiecione, a z budynków zostaną tylko zgliszcza.
0
- XCOM 2 - poradnik do gry
- XCOM 2 - poradnik do gry
- Wyposażenie żołnierzy
- Broń podstawowa | Wyposażenie żołnierzy | XCOM 2
- Broń dodatkowa | Wyposażenie żołnierzy | XCOM 2
- Broń ciężka | Wyposażenie żołnierzy | XCOM 2
- Pancerz | Wyposażenie żołnierzy | XCOM 2
- PCS - Personal Combat Sims | Wyposażenie żołnierzy | XCOM 2
- Ulepszenia broni | Wyposażenie żołnierzy | XCOM 2
- Granaty i materiały wybuchowe | Wyposażenie żołnierzy | XCOM 2
- Amunicja | Wyposażenie żołnierzy | XCOM 2
- Przedmioty użytkowe | Wyposażenie żołnierzy | XCOM 2
- Wyposażenie żołnierzy
- XCOM 2 - poradnik do gry
Komentarze czytelników
Kuba aka Zbyszek Chorąży
Hmm, nie mogę odpowiedzieć bezpośrednio na posta, więc muszę napisać jako nowy.
1. Fakt, dwa ulepszone na maxa Resistance Comms wystarczą do obsług wszystkich rejonów, z tym, że trochę minie nim ktoś je do końca ulepszy. Raz, że zajmuje to czas, dwa, że potrzeba do tego sporo energii. Normalny, nieulepszony Resistance Comms daje łącznie 3 kontakty (z technikiem), a wymaga tylko 3 prądu (1 kontakt za 1 "sztukę" prądu), ulepszenie zjada prawie dwa razy więcej dodatkowego (5), dając w zamian 4 kontakty (więc 1 kontakt wymaga 1.25 prądu). To nie są duże ilości, ale na początku, gdy nie ma się dostępu do rdzeni obcych może być ciężko, a placówkę można potem zniszczyć. Po za tym można spokojnie zmieścić się posiadając i 3 Resistance Comms - Defense Matrix na chwilę obecną jest bezużyteczny.
2. Tu się nie zgodzę. Ja dostałem nową rangę na jednym żołnierzu najwyższej rangi (o czym nie zostałem poinformowany, zdolność się po prostu pojawiła), sprawdzałem to zresztą na reddicie i ktoś się dokopał do plików źródłowych gry, gdzie było napisane właśnie to, co jest w końcówce rozdziału o AWC. Punkty losowane są dwa razy - raz na każdą rangę żołnierza (więc wtedy awansując może on dostać zdolność), a drugi raz "ogólnie", więc żołnierz może dostać rangę wstecz.
Niektórzy pisali też o tym, że żołnierze rangi Colonel (najwyższa) dostają zdolność dopiero po powrocie z misji, a nie w momencie wybudowania placówki.
3. O tym napisałem w rozdziale o Power Relay, w rozdziale "Placówki". Pomijając już fakt, iż odkryte rdzenie mogą się trafić na najniższych poziomach (sam przy drugim przejściu miałem je na "C2" i "C3", więc wtedy nie da się nic wiele zaplanować, bo trochę zejdzie zanim się do nich dokopie.
4. O tym nie wspomniałem, dzięki za info.
5. Dzięki za info - z rozpędu pewnie zrobiłem błąd.
zanonimizowany543579 Pretorianin
Ja wybudowałem AWC jako 2 budynek, ukryty skill odblokowało mi na 2 postaciach.
Hakowanie jednostki powoduje u mnie wyjście z ukrycia zawsze i wszędzie.
Gram od wczoraj od nowa. Jak kończysz misję. Można metodą zapis/odczyt wymusić perka. Tyle, że to zahacza lekko o oszustwo. Dodam też, że samouczek utrudnia grę o0!
Po samouczku jedna postać ma awans. I nie masz odblokowanego żadnego pomieszczenia.
A bez samouczka wszyscy mają awans a pierwsza misją jest BANALNA... I masz odblokowane 1 pomieszczenie od razu. Ja od razu postawiłem AWC zobaczę jakie będą tego skutki.
Dalej pomieszczenie obronne jest bardzo fajne :D Ja się daję często łapać ufo celem nabijania doświadczenia. Podczas takiej obrony można awansować wszystkie postacie. Bo wrogów nie zabraknie i nie ma limitu czasu.
Gra jest bardzo prosta wkurzają tylko władcy obcych ale i to da się przeżyć.
Jeyhard Generał
Poradnik został zaktualizowany o rozdziały z dodatku War of the Chosen - gdyby były jakieś pytania / wątpliwości, pisać. :P
Zmroku Konsul
Będzie wkrótce, ta cała wojna z kosmitami to nie takie hop-siup :>
Zmroku Konsul
Poradnik PDF/EPUB został zaktualizowany do dodatku War of the Chosen. Miłej gry :)
Lambert007 Chorąży
Hej Hej
W sumie pytanie dotyczy wersji na XboOne, ale to chyba bez znaczenia ;)
Do tych którzy ogrywali XCOM2 ale z dodatkiem War of the Chosen.
Po odpaleniu gry mam do wyboru na ekranie głównym XCOM2 lub War of the Chosen, czyli jak mniemam to kampanie fabularne tak?
Natomiast odpalając nawet XCOM2 (a mając dodatek zainstalowany), mam wszystkie mechaniki i poprawki które dodatek wprowadził nawet w podstawce?
Więc po co rozbicie na podstawkę i dodatek??
Seeker_PL Junior
Poradnik w iBooks jest nie zaktualizowany do wersji z XCOM: War of the Chosen. Jak można pobrać aktualizację?
kowalxxx Junior
wykupiłem sobie abonament na jeden miesiąc i nie mogę pobrać poradnika w pdf. Dlaczego?
CyboRKg Generał
U mnie sie zbugowalo. Po rozwaleniu wszystkich wrogow wchodze do pomieszczenia z krysztalem wiedzmy i zastaje tam tylko 2 chrysalidy. Wiedzma sie nie pojawia. Do krysztalu nie da sie strzelac, bo nie ma nawet jego ikonki. Rzucanie granatami nic nie daje. Kilkanascie tur i zadnych zmian.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.







