Broń ciężka | Wyposażenie żołnierzy | XCOM 2

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Broń ciężka

Broń ciężka pozwala na wyprowadzenie jednego, niezwykle potężnego ataku. - Broń ciężka | Wyposażenie żołnierzy | XCOM 2 - XCOM 2 - poradnik do gry
Broń ciężka pozwala na wyprowadzenie jednego, niezwykle potężnego ataku.

Ostatnią kategorią broni są bronie ciężkie. Żadna z klas nie ma do nich normalnie dostępu, a jedynym sposobem na ich wykorzystanie jest zamontowanie ich na jednym z dwóch pancerzy - E.X.O. Suit i W.A.R. Suit. Wystarczy wyposażyć żołnierza we wspomniany kombinezon, a następnie w miejsce w którym wcześniej znajdował się dodatkowy granat wsadzić będzie można jedną z broni ciężkich.

Broń ciężka to także jedna z grup przedmiotów (obok amunicji), które bardzo ciężko jest odblokować. By zdobyć którąś z broni, trzeba ukończyć projekt (w placówce Proving Ground) Experimental Heavy Weapons, bądź Experimental Powered Weapons - za każdorazowe opracowanie projektu otrzymasz jedną, losową broń do zamontowania na kombinezonie. Oczywiście wyniki projektów mogą się powtarzać - przez co może dojść do sytuacji, gdzie 5 razy z rzędu opracujesz Blaster Launcher.

Standardowo dostępną jest jedna (Rocket Launcher), a do odblokowania jest jeszcze 6 dodatkowych, których opis znajdziesz w tabeli poniżej.

Broń ciężka

Ikona

Nazwa

Statystyki

Koszt

Wymagane badanie

Blaster Laucher - Broń ciężka | Wyposażenie żołnierzy | XCOM 2 - XCOM 2 - poradnik do gry

Blaster Laucher

Obrażenia: 7-10

Amunicja: 1

Zasięg: 45

Obszar rażenia: 6

Niszczy osłony.

1x Elerium Core

Experimental Powered Weapon

Flamethrower - Broń ciężka | Wyposażenie żołnierzy | XCOM 2 - XCOM 2 - poradnik do gry

Flamethrower

Obrażenia: 4-7

Amunicja: 1

Zasięg: 25

Obszar rażenia: 7

Nie niszczy osłon.

Wrogowie mechaniczni i odporni na ogień są niewrażliwi na broń.

Szansa na podpalenie celu.

1x Elerium Core

Experimental Heavy Weapon

Hellfire Projector - Broń ciężka | Wyposażenie żołnierzy | XCOM 2 - XCOM 2 - poradnik do gry

Hellfire Projector

Obrażenia: 6-9

Amunicja: 1

Zasięg: 25

Obszar rażenia: 7

Nie niszczy osłon.

Wrogowie mechaniczni i odporni na ogień są niewrażliwi na broń.

Szansa na podpalenie celu.

1x Elerium Core

Experimental Powered Weapon

Plasma Blaster - Broń ciężka | Wyposażenie żołnierzy | XCOM 2 - XCOM 2 - poradnik do gry

Plasma Blaster

Obrażenia: 7-10

Amunicja: 1

Zasięg: 25

Obszar rażenia: 12

Niszczy osłony.

1x Elerium Core

Experimental Powered Weapon

Rocket Launcher - Broń ciężka | Wyposażenie żołnierzy | XCOM 2 - XCOM 2 - poradnik do gry

Rocket Launcher

Obrażenia: 4-7

Amunicja: 1

Zasięg: 27

Obszar rażenia: 4

Niszczy osłony.

1x Elerium Core

brak

Shredder Gun - Broń ciężka | Wyposażenie żołnierzy | XCOM 2 - XCOM 2 - poradnik do gry

Shredder Gun

Obrażenia: 6-9

Amunicja: 1

Zasięg: 25

Obszar rażenia: 12

Niszczy osłony.

1x Elerium Core

Experimental Heavy Weapon

Shredstorm Cannon - Broń ciężka | Wyposażenie żołnierzy | XCOM 2 - XCOM 2 - poradnik do gry

Shredstorm Cannon

Obrażenia: 8-11

Amunicja: 1

Zasięg: 25

Obszar rażenia: 12

Niszczy osłony.

Przebija pancerz.

1x Elerium Core

Experimental Powered Weapon

Bronie te nadają się dla każdego żołnierza, gdyż posiadają skuteczność znacznie większą, niż normalne granaty - jedyną ich wadą jest możliwość jednorazowego użytku podczas jednej bitwy, dlatego warto zachować je na szczególną okazję (np. gdy napatoczy się kilku wrogów).

Pamiętaj też, iż niektóre bronie lepiej sprawdzają się w walce z innym typem przeciwnika:

  • Flamethrower i Hellfire Projector będą ekstremalnie skuteczne przeciwko nieopancerzonym żołnierzom ADVENTu, gdyż prócz sporych obrażeń mają szansę podpalić cel, blokując wszystkie zdolności wroga i zadają obrażenia przez każdą następną rundę.
  • Rocket Launcher i Blaster Launcher przydadzą ci się do załatwianie wroga w trudno dostępnym miejscu, gdyż znacznie łatwiej jest nimi celować (nie blokują się na obiektach). Blaster Launcher posiada także ekstremalnie daleki zasięg (45 pól!), przez co trafisz praktycznie każdego wroga.
  • Shredstorm Cannon to idealne narzędzie do likwidacji dużej grupy wrogów, bądź celów posiadających pancerz. Przebije on do 3 punktów pancerza, a następnie zada do 11 punktów obrażeń - większość wrogów leżeć będzie martwa, bądź zostaną z bardzo niewielką ilością punktów zdrowia.
  • Shredstorm Cannon i Shredder Gun są doskonałe do niszczenia osłon - wszystko na ich drodze zostanie zmiecione, a z budynków zostaną tylko zgliszcza.
Podobało się?

0

XCOM 2

5 lutego 2016

PC PlayStation Xbox
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Strategiczne
2016-02-23
09:22

Kuba aka Zbyszek Chorąży

Hmm, nie mogę odpowiedzieć bezpośrednio na posta, więc muszę napisać jako nowy.

1. Fakt, dwa ulepszone na maxa Resistance Comms wystarczą do obsług wszystkich rejonów, z tym, że trochę minie nim ktoś je do końca ulepszy. Raz, że zajmuje to czas, dwa, że potrzeba do tego sporo energii. Normalny, nieulepszony Resistance Comms daje łącznie 3 kontakty (z technikiem), a wymaga tylko 3 prądu (1 kontakt za 1 "sztukę" prądu), ulepszenie zjada prawie dwa razy więcej dodatkowego (5), dając w zamian 4 kontakty (więc 1 kontakt wymaga 1.25 prądu). To nie są duże ilości, ale na początku, gdy nie ma się dostępu do rdzeni obcych może być ciężko, a placówkę można potem zniszczyć. Po za tym można spokojnie zmieścić się posiadając i 3 Resistance Comms - Defense Matrix na chwilę obecną jest bezużyteczny.

2. Tu się nie zgodzę. Ja dostałem nową rangę na jednym żołnierzu najwyższej rangi (o czym nie zostałem poinformowany, zdolność się po prostu pojawiła), sprawdzałem to zresztą na reddicie i ktoś się dokopał do plików źródłowych gry, gdzie było napisane właśnie to, co jest w końcówce rozdziału o AWC. Punkty losowane są dwa razy - raz na każdą rangę żołnierza (więc wtedy awansując może on dostać zdolność), a drugi raz "ogólnie", więc żołnierz może dostać rangę wstecz.

Niektórzy pisali też o tym, że żołnierze rangi Colonel (najwyższa) dostają zdolność dopiero po powrocie z misji, a nie w momencie wybudowania placówki.

3. O tym napisałem w rozdziale o Power Relay, w rozdziale "Placówki". Pomijając już fakt, iż odkryte rdzenie mogą się trafić na najniższych poziomach (sam przy drugim przejściu miałem je na "C2" i "C3", więc wtedy nie da się nic wiele zaplanować, bo trochę zejdzie zanim się do nich dokopie.

4. O tym nie wspomniałem, dzięki za info.

5. Dzięki za info - z rozpędu pewnie zrobiłem błąd.

Komentarz: Kuba aka Zbyszek
2016-05-25
13:58

zanonimizowany543579 Pretorianin

Ja wybudowałem AWC jako 2 budynek, ukryty skill odblokowało mi na 2 postaciach.

Hakowanie jednostki powoduje u mnie wyjście z ukrycia zawsze i wszędzie.

Gram od wczoraj od nowa. Jak kończysz misję. Można metodą zapis/odczyt wymusić perka. Tyle, że to zahacza lekko o oszustwo. Dodam też, że samouczek utrudnia grę o0!

Po samouczku jedna postać ma awans. I nie masz odblokowanego żadnego pomieszczenia.

A bez samouczka wszyscy mają awans a pierwsza misją jest BANALNA... I masz odblokowane 1 pomieszczenie od razu. Ja od razu postawiłem AWC zobaczę jakie będą tego skutki.

Dalej pomieszczenie obronne jest bardzo fajne :D Ja się daję często łapać ufo celem nabijania doświadczenia. Podczas takiej obrony można awansować wszystkie postacie. Bo wrogów nie zabraknie i nie ma limitu czasu.

Gra jest bardzo prosta wkurzają tylko władcy obcych ale i to da się przeżyć.

Komentarz: zanonimizowany543579
2017-09-06
13:11

Jeyhard Generał

Jeyhard

Poradnik został zaktualizowany o rozdziały z dodatku War of the Chosen - gdyby były jakieś pytania / wątpliwości, pisać. :P

Komentarz: Jeyhard
2017-09-10
10:10

Zmroku Konsul

Zmroku
😎

Będzie wkrótce, ta cała wojna z kosmitami to nie takie hop-siup :>

Komentarz: Zmroku
2017-09-10
12:55

Zmroku Konsul

Zmroku

Poradnik PDF/EPUB został zaktualizowany do dodatku War of the Chosen. Miłej gry :)

Komentarz: Zmroku
2018-06-12
11:32

Lambert007 Chorąży

Hej Hej

W sumie pytanie dotyczy wersji na XboOne, ale to chyba bez znaczenia ;)

Do tych którzy ogrywali XCOM2 ale z dodatkiem War of the Chosen.

Po odpaleniu gry mam do wyboru na ekranie głównym XCOM2 lub War of the Chosen, czyli jak mniemam to kampanie fabularne tak?

Natomiast odpalając nawet XCOM2 (a mając dodatek zainstalowany), mam wszystkie mechaniki i poprawki które dodatek wprowadził nawet w podstawce?

Więc po co rozbicie na podstawkę i dodatek??

Komentarz: Lambert007
2019-02-07
14:57

Seeker_PL Junior

Poradnik w iBooks jest nie zaktualizowany do wersji z XCOM: War of the Chosen. Jak można pobrać aktualizację?

Komentarz: Seeker_PL
2020-01-14
13:58

kowalxxx Junior

wykupiłem sobie abonament na jeden miesiąc i nie mogę pobrać poradnika w pdf. Dlaczego?

Komentarz: kowalxxx
2024-07-30
14:46

Mrakus007 Junior

👍

Już wszystko git

Komentarz: Mrakus007
2024-11-24
22:50

CyboRKg Generał

CyboRKg

U mnie sie zbugowalo. Po rozwaleniu wszystkich wrogow wchodze do pomieszczenia z krysztalem wiedzmy i zastaje tam tylko 2 chrysalidy. Wiedzma sie nie pojawia. Do krysztalu nie da sie strzelac, bo nie ma nawet jego ikonki. Rzucanie granatami nic nie daje. Kilkanascie tur i zadnych zmian.

Komentarz: CyboRKg

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl