Grenadier | Klasy postaci | XCOM 2
Aktualizacja:
Grenadier

Grenadier różni się w głównej mierze od swojego odpowiednika z poprzedniej części tym, iż zamiast wyrzutni rakiet wykorzystuje wyrzutnię granatów. Pozwala mu to miotać granaty na znacznie większe odległości, a szereg zdolności dodatkowo zwiększa ich skuteczność (na przykład poprzez zwiększenie zasięgu działania, czy ilości przenoszonych "szyszek"). Wyposażeni są w ciężkie karabiny, a przez konieczność przenoszenia wyrzutni granatów nie mają dostępu do pistoletu, zyskując w zamian dodatkowy granat.
Klasa ta rozpoczyna przygodę ze zdolnością Launch Grenade, która pozwala miotać granaty na bardzo dalekie dystanse.
Dostępne zdolności
Poziom | Zdolność 1 | Opis | Zdolność 2 | Opis |
Corporal | Blast Padding | Dodaje żołnierzowi 1 punkt pancerza i sprawia, że otrzymuje 66% mniej obrażeń od eksplozji. | Shredder | Ataki żołnierza przebijają wrogi pancerz, niszcząc go. |
Sergeant | Demolition | Pozwala wystrzelić serię w stronę wroga, niszcząc osłonę, za którą się skrywa. Zdolność nie zadaje obrażen. | Supression | Wystrzeliwuje w stronę serię, która przygwożdża go do ziemi, daje kartę -50 do celności i wywołuję reaction fire, gdy wróg wyskoczy zza osłony. |
Lieutenant | Heavy Ordnance | Zwiększa ilość przenoszonych w slocie na granaty granatów o 1. | Holo Targeting | Każdy strzał wymierzony we wroga który nie trafi naznacza go, dając premię +15 do celności dla reszty drużyny w walce z tym wrogiem. |
Captain | Volatile Mix | Granaty mają zwiększony o 1 pole zasięg i zadają 2 punkty obrażeń więcej. | Chain Shot | Wykonuje strzał z karą -15 do celności, a jeśli trafi cel wykonuje dodatkowy, darmowy strzał. |
Major | Salvo | Wystrzeliwanie granatów, bądź korzystanie z ciężkich broni na początku tury nie kończy ruchu żołnierza. | Hail of Bullets | Wystrzeliwuje serię pocisków, która ma 100% szansy na trafienie celu. Zużywa bardzo dużo amunicji. |
Colonel | Saturation Fire | Wystrzeliwuje serię we wszystkich wrogów na terenie wskazanym przez zdolność, a dodatkowo ma szanse na uszkodzenie, bądź zniszczenie ich osłony. Zużywa 3 segmenty amunicji. | Rapture | Wykonuje atak, który ma gwarantowaną szansę na trafienie krytyczne, a następnie oznacza cel, przez co otrzymuje on 3 dodatkowe punkty obrażeń od każdego kolejnego ataku. |
Dobór umiejętności
Zdolności Grenadiera pozwalają mu na sianie zamieszania na polu walki, wykurzanie wrogów zza osłoń (albo niszczenie osłon) i ranienie kilku wrogów na raz. Warto wybrać następujące zdolności:
- Blast Padding - dodatkowy punkt pancerza na początku gry to jeden punkt obrażeń od każdego ataku, a całość doskonale skaluje się wraz z dalszym rozwojem wyposażenia twoich żołnierzy. Wisienką na torcie jest zmniejszenie o 66% obrażeń od eksplozji, co sprawi, że granaty nie będą mu straszne.
- Supression - przygwożdżenie wroga sprawi, że będzie on praktycznie niezdolny do trafienia (-50 do celności), a gdy wyjdzie zza osłony oberwie serią w plecy. Zdolność Demolition byłaby ciekawa, gdyby nie fakt, że bardzo często strzały nie niszczą osłony, za którą siedzi wróg.
- Heavy Ordnance - dodatkowe granaty zawsze mile widziane.
- Volatile Mix - zdolność, która zwiększa o połowę zadawane obrażenia, a dodatkowy zasięg pozwoli ci zranić nawet 4 wrogów jednocześnie, albo zrównać z ziemią całe budynki. Grenadier bardzo zyskuje na skuteczności po odblokowaniu tej zdolności.
- Hail of Bullets - zdolność bardzo sytuacyjna, gdyż pochłania sporo amunicji, jednak ma 100% szansę na trafienie, co przyda się do zlikwidowania dobrze okopanego celu, czy ostatniego wroga, którego po prostu ciężko trafić.
- Saturation Fire - mimo, iż Rapture nie jest zdolnością złą (kto by nie chciał darmowego trafienia krytycznego?), to Saturation Fire sprawdza się znacznie lepiej. Przydaje się wtedy, gdy chcesz zranić kilku wrogów, bądź (albo przede wszystkim) wypędzić (albo pozbawić) ich zza osłony, a jednocześnie możesz pozwolić sobie na rzut granatem (czy to przez ich brak, czy ryzyko zranienia sojusznika, bądź zniszczenia cennego sprzętu).
0
Komentarze czytelników
Kuba aka Zbyszek Chorąży
Hmm, nie mogę odpowiedzieć bezpośrednio na posta, więc muszę napisać jako nowy.
1. Fakt, dwa ulepszone na maxa Resistance Comms wystarczą do obsług wszystkich rejonów, z tym, że trochę minie nim ktoś je do końca ulepszy. Raz, że zajmuje to czas, dwa, że potrzeba do tego sporo energii. Normalny, nieulepszony Resistance Comms daje łącznie 3 kontakty (z technikiem), a wymaga tylko 3 prądu (1 kontakt za 1 "sztukę" prądu), ulepszenie zjada prawie dwa razy więcej dodatkowego (5), dając w zamian 4 kontakty (więc 1 kontakt wymaga 1.25 prądu). To nie są duże ilości, ale na początku, gdy nie ma się dostępu do rdzeni obcych może być ciężko, a placówkę można potem zniszczyć. Po za tym można spokojnie zmieścić się posiadając i 3 Resistance Comms - Defense Matrix na chwilę obecną jest bezużyteczny.
2. Tu się nie zgodzę. Ja dostałem nową rangę na jednym żołnierzu najwyższej rangi (o czym nie zostałem poinformowany, zdolność się po prostu pojawiła), sprawdzałem to zresztą na reddicie i ktoś się dokopał do plików źródłowych gry, gdzie było napisane właśnie to, co jest w końcówce rozdziału o AWC. Punkty losowane są dwa razy - raz na każdą rangę żołnierza (więc wtedy awansując może on dostać zdolność), a drugi raz "ogólnie", więc żołnierz może dostać rangę wstecz.
Niektórzy pisali też o tym, że żołnierze rangi Colonel (najwyższa) dostają zdolność dopiero po powrocie z misji, a nie w momencie wybudowania placówki.
3. O tym napisałem w rozdziale o Power Relay, w rozdziale "Placówki". Pomijając już fakt, iż odkryte rdzenie mogą się trafić na najniższych poziomach (sam przy drugim przejściu miałem je na "C2" i "C3", więc wtedy nie da się nic wiele zaplanować, bo trochę zejdzie zanim się do nich dokopie.
4. O tym nie wspomniałem, dzięki za info.
5. Dzięki za info - z rozpędu pewnie zrobiłem błąd.
zanonimizowany543579 Pretorianin
Ja wybudowałem AWC jako 2 budynek, ukryty skill odblokowało mi na 2 postaciach.
Hakowanie jednostki powoduje u mnie wyjście z ukrycia zawsze i wszędzie.
Gram od wczoraj od nowa. Jak kończysz misję. Można metodą zapis/odczyt wymusić perka. Tyle, że to zahacza lekko o oszustwo. Dodam też, że samouczek utrudnia grę o0!
Po samouczku jedna postać ma awans. I nie masz odblokowanego żadnego pomieszczenia.
A bez samouczka wszyscy mają awans a pierwsza misją jest BANALNA... I masz odblokowane 1 pomieszczenie od razu. Ja od razu postawiłem AWC zobaczę jakie będą tego skutki.
Dalej pomieszczenie obronne jest bardzo fajne :D Ja się daję często łapać ufo celem nabijania doświadczenia. Podczas takiej obrony można awansować wszystkie postacie. Bo wrogów nie zabraknie i nie ma limitu czasu.
Gra jest bardzo prosta wkurzają tylko władcy obcych ale i to da się przeżyć.
Jeyhard Generał
Poradnik został zaktualizowany o rozdziały z dodatku War of the Chosen - gdyby były jakieś pytania / wątpliwości, pisać. :P
Zmroku Konsul
Będzie wkrótce, ta cała wojna z kosmitami to nie takie hop-siup :>
Zmroku Konsul
Poradnik PDF/EPUB został zaktualizowany do dodatku War of the Chosen. Miłej gry :)
Lambert007 Chorąży
Hej Hej
W sumie pytanie dotyczy wersji na XboOne, ale to chyba bez znaczenia ;)
Do tych którzy ogrywali XCOM2 ale z dodatkiem War of the Chosen.
Po odpaleniu gry mam do wyboru na ekranie głównym XCOM2 lub War of the Chosen, czyli jak mniemam to kampanie fabularne tak?
Natomiast odpalając nawet XCOM2 (a mając dodatek zainstalowany), mam wszystkie mechaniki i poprawki które dodatek wprowadził nawet w podstawce?
Więc po co rozbicie na podstawkę i dodatek??
Seeker_PL Junior
Poradnik w iBooks jest nie zaktualizowany do wersji z XCOM: War of the Chosen. Jak można pobrać aktualizację?
kowalxxx Junior
wykupiłem sobie abonament na jeden miesiąc i nie mogę pobrać poradnika w pdf. Dlaczego?
CyboRKg Generał
U mnie sie zbugowalo. Po rozwaleniu wszystkich wrogow wchodze do pomieszczenia z krysztalem wiedzmy i zastaje tam tylko 2 chrysalidy. Wiedzma sie nie pojawia. Do krysztalu nie da sie strzelac, bo nie ma nawet jego ikonki. Rzucanie granatami nic nie daje. Kilkanascie tur i zadnych zmian.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
