Granaty i materiały wybuchowe | Wyposażenie żołnierzy | XCOM 2

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Granaty i materiały wybuchowe

Granaty to najliczniejsza i zdecydowanie najważniejsza grupa przedmiotów użytkowych. - Granaty i materiały wybuchowe | Wyposażenie żołnierzy | XCOM 2 - XCOM 2 - poradnik do gry
Granaty to najliczniejsza i zdecydowanie najważniejsza grupa przedmiotów użytkowych.

Każdy z żołnierzy startuje jedynie z domyślnym rodzajem granatów (Frag Grenade), a gracz ma dostęp do dwóch (Flashbang i Smoke), jednak z czasem ich ilość znacząco wzrośnie, dając znacznie większe możliwości dostosowania drużyny do własnych potrzeb. Warto pamiętać, iż nie da się ubrać dwóch takich samych granatów jednocześnie, a by uzyskać dostęp do drugiego gniazda na granat, trzeba będzie zaopatrzyć żołnierzy w średni pancerz (Predator albo Warden). Żołnierze klasy Grenadier, po wybraniu odpowiedniej zdolności, otrzymują jeden granat za darmo.

Dokładny opis wymaganych do konkretnych przedmiotów technologii znajdziesz w rozdziale "Opracowywanie nowej technologii", a także w tabeli poniżej.

Dostępne granaty i materiały wybuchowe

Nazwa

Opis

Koszt

Wymagania

Frag Grenade

Obrażenia 3-4

Zasięg: 10 pól

Pole rażenia: 3 pola

Przebicie pancerza: 1

Niszczy osłony.

brak

brak

Plasma Grenade

Obrażenia 5-6

Zasięg: 10 pól

Pole rażenia: 3 pola

Przebicie pancerza: 2

Niszczy osłony.

brak

Muton Autopsy (badanie)

Flashbang Grenade

Obrażenia: brak

Zasięg: 12 pól

Pole rażenia: 8 pola

Przebicie pancerza: 0

Dodatkowo: dezorientuje trafionych wrogów, nakładając karę do celności i blokując wszystkie zdolności.

35x Supplies

brak

Smoke Grenade

Obrażenia brak

Zasięg: 12 pól

Pole rażenia: 8 pola

Przebicie pancerza: 0

Dodatkowo: zwiększa obronę wszystkich sojuszniczych celów w obszarze działania.

25x Supplies

brak

Smoke Bomb

Obrażenia brak

Zasięg: 12 pól

Pole rażenia: 10 pola

Przebicie pancerza: 0

Dodatkowo: zwiększa obronę wszystkich sojuszniczych celów w obszarze działania. Większy obszar działania i wyższa premia niż w przypadku Smoke Grenade.

50x Supplies

Advanced Explosives (projekt)

Incendiary Grenade

Obrażenia 4-5

Zasięg: 10 pól

Pole rażenia: 3 pola

Przebicie pancerza: 1

Nie niszczy osłon.

Dodatkowo: szansa na podpalenie celu i zadawanie obrażeń co turę.

1x Elerium Core

Experimental Grenade (projekt)

Incendiary Bomb

Obrażenia 6-7

Zasięg: 10 pól

Pole rażenia: 4 pola

Przebicie pancerza: 2

Nie niszczy osłon.

Dodatkowo: szansa na podpalenie celu i zadawanie obrażeń co turę.. Zadaje więcej obrażeń niż Incendiary Grenade.

1x Elerium Core

Advanced Explosives (projekt)

Acid Grenade

Obrażenia 3-4

Zasięg: 10 pól

Pole rażenia: 3 pola

Przebicie pancerza: 2

Nie niszczy osłon.

Dodatkowo: szansa na zatrucie celu i zadawanie obrażeń co turę.

1x Elerium Core

Experimental Grenade (projekt)

Acid Bomb

Obrażenia 5-6

Zasięg: 10 pól

Pole rażenia: 3 pola

Przebicie pancerza: 4

Nie niszczy osłon.

Dodatkowo: szansa na zatrucie celu i zadawanie obrażeń co turę. Zadaje więcej obrażeń niż Acid Grenade.

1x Elerium Core

Advanced Explosives (projekt)

Gas Grenade

Obrażenia 3-4

Zasięg: 10 pól

Pole rażenia: 4 pola

Przebicie pancerza: 1

Nie niszczy osłon.

Dodatkowo: szansa na nałożenie efektu zatrucia, który zmniejsza celność i mobilność celu.

1x Elerium Core

Experimental Grenade (projekt)

Gas Bomb

Obrażenia 5-6

Zasięg: 10 pól

Pole rażenia: 6 pola

Przebicie pancerza: 2

Nie niszczy osłon.

Dodatkowo: szansa na nałożenie efektu zatrucia, który zmniejsza celność i mobilność celu.

1x Elerium Core

Advanced Explosives (projekt)

EMP Grenade

Obrażenia 5 (tylko jednostkom mechanicznym)

Zasięg: 10 pól

Pole rażenia: 4 pola

Przebicie pancerza: 0

Nie niszczy osłon.

Nie zadaje żadnych obrażeń żywym celom.

1x Elerium Core

Bluescreen Protocol (projekt)

EMP Bomb

Obrażenia 10 (tylko jednostkom mechanicznym)

Zasięg: 10 pól

Pole rażenia: 6 pola

Przebicie pancerza: 0

Nie niszczy osłon.

Dodatkowo: szansa na ogłuszenie mechanicznych celów. Nie zadaje żadnych obrażeń żywym celom.

1x Elerium Core

Advanced Explosives (projekt)

Proximity Mine

Obrażenia 8

Zasięg: 12 pól

Pole rażenia: 5 pola

Przebicie pancerza: 2

Mina eksploduje gdy w jej zasięgu pojawi się wróg. Jednostki sojusznicze jej nie aktywują.

100x Supplies

Andromedon Autopsy

Warto pamiętać o kilku rzeczach:

  1. Granaty błyskowe (Flashbang Grenade) nie zadają żadnych obrażeń, lecz uniemożliwiają wrogom korzystanie z jakichkolwiek zdolności przez 2 rundy - mogą jedynie strzelać. Oznacza to, że nie będą oni mogli wykorzystać kontroli umysłu, czy rzucić granatu. Dodatkowo, przerywają one zdolności Sektoida - kontrola umysłu zostanie zakończona, a Psi Zombie ożywiony przez wroga zostanie zabity. Dużym atutem jest brak możliwości zranienia własnych jednostek. Zawsze warto mieć 1-2 sztuki tego granatu na wyposażeniu.
  2. Do przebijania osłon nadają się najbardziej zwykłe granaty - Frag Grenades. Warto przy tym jak najszybciej ukończyć badanie "Muton Autopsy", po którym granaty zostaną ulepszone do wersji plazmowej, przez co wzrosną wszystkie ich statystyki. Minusem tych granatów jest niemożliwość przenoszenia praktycznie żadnych innych typów, gdy te znajdują się w ekwipunku. Jeśli nie potrzebujesz granatów błyskowych i gazowych, wszyscy żołnierze powinni przenosić właśnie ten rodzaj materiałów wybuchowych.
  3. Smoke Grenade, a potem Smoke Bomb to doskonałe narzędzie poprawiające zdolności obronne żołnierzy. Wbrew pierwszej myśli, która się nasuwa, nie zmniejszają one celności jednostek stojących w dymie, a jedynie wrogów, którzy atakują twoje jednostki, które w owym dymie stoją. Jest to doskonały sposób na zwiększenie obrony, gdy w pobliżu nie ma dobrych osłon. Pamiętaj tylko, by nie zbijać drużyny w kupę i na siłę ustawiać ich tak, by jak najwięcej żołnierzy skorzystało z efektu - wróg to wykorzysta i będzie ciskał granatami na lewo i prawo.
  4. EMP Grenade i EMP Bomb w teorii są bardzo fajne, jednak z uwagi na fakt iż ranią tylko i wyłącznie jednostki mechaniczne, możesz sobie je spokojnie odpuścić. Nie niszczą osłon i nie przebijają pancerza, a na tak późnym etapie, gdy uzyskasz dostęp do bomb, 10 punktów obrażeń będzie w stanie zadać każdy z twoich żołnierzy.
  5. Incediary Grenade / Bomb i Acid Grenade / Bomb cierpią z podobnego powodu - niskiej skuteczności w porównaniu z innymi granatami. Zatrucie / podpalenie wroga na papierze wydaje się być kuszące, jednak wrogowie często opierają się temu efektowi, a część z nich jest na nie w ogóle odporna. Nie pomaga też brak niszczenia osłon.
  6. Gas Grenade / Bomb to prawdopodobnie najlepsze granaty w grze. Zadają dobre obrażenia, przebijają pancerz, jednak najważniejszym jest zatrucie celu. Trafieni wrogowie otrzymają sporą karę do celności i mobilności, przez co ciężko będzie im trafić, jeśli twoje jednostki będą za jakąkolwiek osłoną, a zmniejszona mobilność nie pozwoli im się jednocześnie ruszyć i strzelić. Przynajmniej jedna sztuka tego granatu na żołnierzu jest zalecana.
  7. Proximity Mine jest kompletnie bezużyteczne. Zadaje spore obrażenia, jednak przydaje się praktycznie tylko wtedy, gdy szykujesz zasadzkę na wroga - w innym wypadku nie da się na nich polegać, gdyż musisz czekać aż wróg wlezie w minę, by zadała w ogóle jakieś obrażenia.
  8. Żołnierze klasy Grenadier posiadają szereg zdolności, które zwiększają skuteczność granatów - do podanych w tabelach statystyk musisz więc dodać te, które wpływają z umiejętności żołnierza, np. możliwość zadania 1-2 punków obrażeń przy pomocy granatów błyskowych (Flashbang Grenade).
  9. Wrogowie zabici eksplozja granatu / miny (a także rakiet i broni ciężkich) nie wyrzucą przedmiotu - zamiast tego pojawi się stosowny komunikat, który poinformuje cię o utracie potencjalnego skarbu. Warto jest więc wykorzystać materiały wybuchowe, by jednie osłabić wroga, a następnie dobić go przy pomocy normalnej broni.
Podobało się?

0

XCOM 2

5 lutego 2016

PC PlayStation Xbox
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Strategiczne
2016-02-23
09:22

Kuba aka Zbyszek Chorąży

Hmm, nie mogę odpowiedzieć bezpośrednio na posta, więc muszę napisać jako nowy.

1. Fakt, dwa ulepszone na maxa Resistance Comms wystarczą do obsług wszystkich rejonów, z tym, że trochę minie nim ktoś je do końca ulepszy. Raz, że zajmuje to czas, dwa, że potrzeba do tego sporo energii. Normalny, nieulepszony Resistance Comms daje łącznie 3 kontakty (z technikiem), a wymaga tylko 3 prądu (1 kontakt za 1 "sztukę" prądu), ulepszenie zjada prawie dwa razy więcej dodatkowego (5), dając w zamian 4 kontakty (więc 1 kontakt wymaga 1.25 prądu). To nie są duże ilości, ale na początku, gdy nie ma się dostępu do rdzeni obcych może być ciężko, a placówkę można potem zniszczyć. Po za tym można spokojnie zmieścić się posiadając i 3 Resistance Comms - Defense Matrix na chwilę obecną jest bezużyteczny.

2. Tu się nie zgodzę. Ja dostałem nową rangę na jednym żołnierzu najwyższej rangi (o czym nie zostałem poinformowany, zdolność się po prostu pojawiła), sprawdzałem to zresztą na reddicie i ktoś się dokopał do plików źródłowych gry, gdzie było napisane właśnie to, co jest w końcówce rozdziału o AWC. Punkty losowane są dwa razy - raz na każdą rangę żołnierza (więc wtedy awansując może on dostać zdolność), a drugi raz "ogólnie", więc żołnierz może dostać rangę wstecz.

Niektórzy pisali też o tym, że żołnierze rangi Colonel (najwyższa) dostają zdolność dopiero po powrocie z misji, a nie w momencie wybudowania placówki.

3. O tym napisałem w rozdziale o Power Relay, w rozdziale "Placówki". Pomijając już fakt, iż odkryte rdzenie mogą się trafić na najniższych poziomach (sam przy drugim przejściu miałem je na "C2" i "C3", więc wtedy nie da się nic wiele zaplanować, bo trochę zejdzie zanim się do nich dokopie.

4. O tym nie wspomniałem, dzięki za info.

5. Dzięki za info - z rozpędu pewnie zrobiłem błąd.

Komentarz: Kuba aka Zbyszek
2016-05-25
13:58

zanonimizowany543579 Pretorianin

Ja wybudowałem AWC jako 2 budynek, ukryty skill odblokowało mi na 2 postaciach.

Hakowanie jednostki powoduje u mnie wyjście z ukrycia zawsze i wszędzie.

Gram od wczoraj od nowa. Jak kończysz misję. Można metodą zapis/odczyt wymusić perka. Tyle, że to zahacza lekko o oszustwo. Dodam też, że samouczek utrudnia grę o0!

Po samouczku jedna postać ma awans. I nie masz odblokowanego żadnego pomieszczenia.

A bez samouczka wszyscy mają awans a pierwsza misją jest BANALNA... I masz odblokowane 1 pomieszczenie od razu. Ja od razu postawiłem AWC zobaczę jakie będą tego skutki.

Dalej pomieszczenie obronne jest bardzo fajne :D Ja się daję często łapać ufo celem nabijania doświadczenia. Podczas takiej obrony można awansować wszystkie postacie. Bo wrogów nie zabraknie i nie ma limitu czasu.

Gra jest bardzo prosta wkurzają tylko władcy obcych ale i to da się przeżyć.

Komentarz: zanonimizowany543579
2017-09-06
13:11

Jeyhard Generał

Jeyhard

Poradnik został zaktualizowany o rozdziały z dodatku War of the Chosen - gdyby były jakieś pytania / wątpliwości, pisać. :P

Komentarz: Jeyhard
2017-09-10
10:10

Zmroku Konsul

Zmroku
😎

Będzie wkrótce, ta cała wojna z kosmitami to nie takie hop-siup :>

Komentarz: Zmroku
2017-09-10
12:55

Zmroku Konsul

Zmroku

Poradnik PDF/EPUB został zaktualizowany do dodatku War of the Chosen. Miłej gry :)

Komentarz: Zmroku
2018-06-12
11:32

Lambert007 Chorąży

Hej Hej

W sumie pytanie dotyczy wersji na XboOne, ale to chyba bez znaczenia ;)

Do tych którzy ogrywali XCOM2 ale z dodatkiem War of the Chosen.

Po odpaleniu gry mam do wyboru na ekranie głównym XCOM2 lub War of the Chosen, czyli jak mniemam to kampanie fabularne tak?

Natomiast odpalając nawet XCOM2 (a mając dodatek zainstalowany), mam wszystkie mechaniki i poprawki które dodatek wprowadził nawet w podstawce?

Więc po co rozbicie na podstawkę i dodatek??

Komentarz: Lambert007
2019-02-07
14:57

Seeker_PL Junior

Poradnik w iBooks jest nie zaktualizowany do wersji z XCOM: War of the Chosen. Jak można pobrać aktualizację?

Komentarz: Seeker_PL
2020-01-14
13:58

kowalxxx Junior

wykupiłem sobie abonament na jeden miesiąc i nie mogę pobrać poradnika w pdf. Dlaczego?

Komentarz: kowalxxx
2024-07-30
14:46

Mrakus007 Junior

👍

Już wszystko git

Komentarz: Mrakus007
2024-11-24
22:50

CyboRKg Generał

CyboRKg

U mnie sie zbugowalo. Po rozwaleniu wszystkich wrogow wchodze do pomieszczenia z krysztalem wiedzmy i zastaje tam tylko 2 chrysalidy. Wiedzma sie nie pojawia. Do krysztalu nie da sie strzelac, bo nie ma nawet jego ikonki. Rzucanie granatami nic nie daje. Kilkanascie tur i zadnych zmian.

Komentarz: CyboRKg

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl