PCS - Personal Combat Sims | Wyposażenie żołnierzy | XCOM 2

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

PCS - Personal Combat Sims

Ekran na którym można wybrać i wszczepić interesujący nas implant. - PCS - Personal Combat Sims | Wyposażenie żołnierzy | XCOM 2 - XCOM 2 - poradnik do gry
Ekran na którym można wybrać i wszczepić interesujący nas implant.

W XCOM 2, prócz samego wyposażania żołnierzy w nowe bronie, czy pancerze, gracz ma także możliwość podniesienia statystyk za pomocą Personal Combat Sims, czyli po prostu poprzez wszczepianie implantów. Oferują one potężne premie (szczególnie w przypadku najrzadszych egzemplarzy), jednak każdy żołnierz może zostać wyposażony tylko w jeden implant.

Implanty pozyskać jest bardzo ciężko, dlatego warto używać ich z rozwagą i wszczepiać je tylko tym żołnierzom, których planujesz używać - podobnie jak ulepszenia broni, raz zaaplikowane są nie do odzyskania (można je jedynie podmienić na inny egzemplarz).

W placówce Guerilla Tactics School możesz także wykupić ulepszenie, które zwiększy skuteczność wszczepów - wpływ ulepszenia został podany w poniższej tabeli, a wartości ujęte zostały w nawias.

Rodzaje Personal Combat Sims

Ikona

Nazwa

Poziom Basic

Poziom Advanced

Poziom Superior

PCS: Speed - PCS - Personal Combat Sims | Wyposażenie żołnierzy | XCOM 2 - XCOM 2 - poradnik do gry

PCS: Speed

+1 do mobilności

+2 (+3) do mobilności

+3 (+4) do mobilności

PCS: Conditioning - PCS - Personal Combat Sims | Wyposażenie żołnierzy | XCOM 2 - XCOM 2 - poradnik do gry

PCS: Conditioning

+1 (+2) do punktów zdrowia

+2 do punktów zdrowia

+3 (+4) do punktów zdrowia

PCS: Focus - PCS - Personal Combat Sims | Wyposażenie żołnierzy | XCOM 2 - XCOM 2 - poradnik do gry

PCS: Focus

+ 13 (+20) do siły woli (Will)

+17 do siły woli (Will)

+22 do siły woli (Will)

PCS: Agility - PCS - Personal Combat Sims | Wyposażenie żołnierzy | XCOM 2 - XCOM 2 - poradnik do gry

PCS: Agility

+13 do szansy na unik (Dodge)

+17 (+24) do szansy na unik (Dodge)

+24 (+29) do szansy na unik (Dodge)

PCS: Perception - PCS - Personal Combat Sims | Wyposażenie żołnierzy | XCOM 2 - XCOM 2 - poradnik do gry

PCS: Perception

+5 do celności

+9 (+11) do celności

+13 (+16 do celności)

Skąd brać Personal Combat Sims

W grze są w zasadzie dwa źródła pozyskiwania implantów. Pierwszym z nich jest losowy drop z pokonanych przeciwników, jednak wrogowie bardzo, bardzo rzadko wyrzucają te przedmioty. Drugim, znacznie łatwiejszym, lecz za to potwornie drogim (szczególnie na początku gry) źródłem jest Czarny Rynek - prawie zawsze do kupienia będą tam jakieś wszczepy, jednak kosztują one dość spore ilości zasobów wywiadu (Intel), które przez pierwsze miesiące gry są na wagę złota. Jeśli nie stać cię na zakup implantów na początku, zaopatrz się w nie w dalszej części gry, gdy nawiążesz kontakt ze wszystkimi placówkami ruchu oporu.

Zalecane implanty dla poszczególnych klas

Nie ma tak naprawdę zalecanych implantów, które będą jedynymi, z których skorzystać może dana klasa - każda znajdzie tutaj coś dla siebie. Jedyną rzeczą, na której warto się skupić, to wyposażanie żołnierzy klasy Sharpshooter i Ranger w implanty zwiększające celność - w obu przypadkach klasy te zyskają na nich najwięcej.

Podobało się?

0

XCOM 2

5 lutego 2016

PC PlayStation Xbox
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Strategiczne
2016-02-23
09:22

Kuba aka Zbyszek Chorąży

Hmm, nie mogę odpowiedzieć bezpośrednio na posta, więc muszę napisać jako nowy.

1. Fakt, dwa ulepszone na maxa Resistance Comms wystarczą do obsług wszystkich rejonów, z tym, że trochę minie nim ktoś je do końca ulepszy. Raz, że zajmuje to czas, dwa, że potrzeba do tego sporo energii. Normalny, nieulepszony Resistance Comms daje łącznie 3 kontakty (z technikiem), a wymaga tylko 3 prądu (1 kontakt za 1 "sztukę" prądu), ulepszenie zjada prawie dwa razy więcej dodatkowego (5), dając w zamian 4 kontakty (więc 1 kontakt wymaga 1.25 prądu). To nie są duże ilości, ale na początku, gdy nie ma się dostępu do rdzeni obcych może być ciężko, a placówkę można potem zniszczyć. Po za tym można spokojnie zmieścić się posiadając i 3 Resistance Comms - Defense Matrix na chwilę obecną jest bezużyteczny.

2. Tu się nie zgodzę. Ja dostałem nową rangę na jednym żołnierzu najwyższej rangi (o czym nie zostałem poinformowany, zdolność się po prostu pojawiła), sprawdzałem to zresztą na reddicie i ktoś się dokopał do plików źródłowych gry, gdzie było napisane właśnie to, co jest w końcówce rozdziału o AWC. Punkty losowane są dwa razy - raz na każdą rangę żołnierza (więc wtedy awansując może on dostać zdolność), a drugi raz "ogólnie", więc żołnierz może dostać rangę wstecz.

Niektórzy pisali też o tym, że żołnierze rangi Colonel (najwyższa) dostają zdolność dopiero po powrocie z misji, a nie w momencie wybudowania placówki.

3. O tym napisałem w rozdziale o Power Relay, w rozdziale "Placówki". Pomijając już fakt, iż odkryte rdzenie mogą się trafić na najniższych poziomach (sam przy drugim przejściu miałem je na "C2" i "C3", więc wtedy nie da się nic wiele zaplanować, bo trochę zejdzie zanim się do nich dokopie.

4. O tym nie wspomniałem, dzięki za info.

5. Dzięki za info - z rozpędu pewnie zrobiłem błąd.

Komentarz: Kuba aka Zbyszek
2016-05-25
13:58

zanonimizowany543579 Pretorianin

Ja wybudowałem AWC jako 2 budynek, ukryty skill odblokowało mi na 2 postaciach.

Hakowanie jednostki powoduje u mnie wyjście z ukrycia zawsze i wszędzie.

Gram od wczoraj od nowa. Jak kończysz misję. Można metodą zapis/odczyt wymusić perka. Tyle, że to zahacza lekko o oszustwo. Dodam też, że samouczek utrudnia grę o0!

Po samouczku jedna postać ma awans. I nie masz odblokowanego żadnego pomieszczenia.

A bez samouczka wszyscy mają awans a pierwsza misją jest BANALNA... I masz odblokowane 1 pomieszczenie od razu. Ja od razu postawiłem AWC zobaczę jakie będą tego skutki.

Dalej pomieszczenie obronne jest bardzo fajne :D Ja się daję często łapać ufo celem nabijania doświadczenia. Podczas takiej obrony można awansować wszystkie postacie. Bo wrogów nie zabraknie i nie ma limitu czasu.

Gra jest bardzo prosta wkurzają tylko władcy obcych ale i to da się przeżyć.

Komentarz: zanonimizowany543579
2017-09-06
13:11

Jeyhard Generał

Jeyhard

Poradnik został zaktualizowany o rozdziały z dodatku War of the Chosen - gdyby były jakieś pytania / wątpliwości, pisać. :P

Komentarz: Jeyhard
2017-09-10
10:10

Zmroku Konsul

Zmroku
😎

Będzie wkrótce, ta cała wojna z kosmitami to nie takie hop-siup :>

Komentarz: Zmroku
2017-09-10
12:55

Zmroku Konsul

Zmroku

Poradnik PDF/EPUB został zaktualizowany do dodatku War of the Chosen. Miłej gry :)

Komentarz: Zmroku
2018-06-12
11:32

Lambert007 Chorąży

Hej Hej

W sumie pytanie dotyczy wersji na XboOne, ale to chyba bez znaczenia ;)

Do tych którzy ogrywali XCOM2 ale z dodatkiem War of the Chosen.

Po odpaleniu gry mam do wyboru na ekranie głównym XCOM2 lub War of the Chosen, czyli jak mniemam to kampanie fabularne tak?

Natomiast odpalając nawet XCOM2 (a mając dodatek zainstalowany), mam wszystkie mechaniki i poprawki które dodatek wprowadził nawet w podstawce?

Więc po co rozbicie na podstawkę i dodatek??

Komentarz: Lambert007
2019-02-07
14:57

Seeker_PL Junior

Poradnik w iBooks jest nie zaktualizowany do wersji z XCOM: War of the Chosen. Jak można pobrać aktualizację?

Komentarz: Seeker_PL
2020-01-14
13:58

kowalxxx Junior

wykupiłem sobie abonament na jeden miesiąc i nie mogę pobrać poradnika w pdf. Dlaczego?

Komentarz: kowalxxx
2024-07-30
14:46

Mrakus007 Junior

👍

Już wszystko git

Komentarz: Mrakus007
2024-11-24
22:50

CyboRKg Generał

CyboRKg

U mnie sie zbugowalo. Po rozwaleniu wszystkich wrogow wchodze do pomieszczenia z krysztalem wiedzmy i zastaje tam tylko 2 chrysalidy. Wiedzma sie nie pojawia. Do krysztalu nie da sie strzelac, bo nie ma nawet jego ikonki. Rzucanie granatami nic nie daje. Kilkanascie tur i zadnych zmian.

Komentarz: CyboRKg

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl