Porady ogólne | War of the Chosen | XCOM 2
Aktualizacja:
Dodatek War of the Chosen wprowadza do gry XCOM 2 szereg zmian (o których poczytasz w poprzednim rozdziale, "O dodatku War of the Chosen"). Z tego też powodu zmianie ulegnie taktyka, jaką obrać musi gracz, by odnieść sukces. Poniżej znajdziesz szereg porad, które przydadzą ci się podczas rozgrywki - pamiętaj jednak, by zajrzeć do rozdziału z poradami w poradniku do podstawowej wersji XCOM 2.

1. Postaraj się jak najszybciej uzyskać dostęp do trzech bohaterów wszystkich grup ruchu oporu. Początkowo do dyspozycji będzie jedynie Żniwiarz, lecz bardzo szybko uratować będzie można Renegata, a po kilku tygodniach gry wykonać zadanie dla ruchu oporu, odblokowujące Templariusza. Im szybciej uzyskasz do nich dostęp, tym lepiej.
2. Staraj się mieć przynajmniej 3 pełne drużyny gotowe do akcji, najlepiej po 3 żołnierzy każdej "podstawowej" klasy (Łowca, Specjalista, Strzelec Wyborowy, Grenadier), 1-2 wytrenowanych żołnierzy psi i dobrze rozwiniętych bohaterów frakcji ruchu oporu. Powód jest prosty - żołnierze się męczą i/lub odnoszą rany, przez co często nie będziesz w stanie korzystać ze swoich ulubieńców i zmuszony będziesz do korzystania z "zamienników".
3. Nie wysyłaj na misję zmęczonych żołnierzy. Będą oni mniej skuteczni w walce, a przez zmęczenie wzrośnie także szansa na nabycie bardzo uciążliwych negatywnych cech.
4. Jeśli żołnierz złapał bardzo poważną negatywną cechę, wyślij go do Ambulatorium, by się jej pozbyć. Nie będziesz w stanie korzystać z usług żołnierza przez kilka dni, jednak pozwoli to pozbyć się uciążliwej dolegliwości.
5. Regularnie wysyłaj żołnierzy na tajne akcje ruchu oporu. Dzięki temu będziesz w stanie pozyskać cenne nagrody - jak dodatkowy sprzęt, PCS, żołnierzy czy punkty doświadczenia dla wojaków, którzy brali w nich udział. Dodatkowo, każde wykonane dla ruchu oporu zadanie polepsza twoje relacje z tą frakcją.

6. Walka z Zagubionymi jest prostsza, niż się wydaje. Wystarczy odpowiednie przygotowanie, by skutecznie sobie z nimi radzić. Pamiętaj, iż w monecie zabicia Porzuconego, żołnierz odzyska punkt akcji, który wykorzystał do ataku. Przy odpowiednim planowaniu (i ekwipunku żołnierza), można zlikwidować nawet kilkunastu wrogów przy pomocy jednego tylko wojaka.
7. Używaj materiałów wybuchowych i granatów z rozwagą, jeśli na polu walki znajdują się Zagubieni. Każda eksplozja ściąga w dane miejsce sporą grupę obcych. Jeśli nastąpi to w złym momencie - gdy walczysz z dużą grupą Obcych - może to mieć bolesne konsekwencje. Dwie eksplozje wykonane jedna po drugiej wezwą grupę Zagubionych natychmiastowo, jedna z kolei sprawi, że pojawią się w ciągu kilku tur.
8. Możesz wykorzystać Porzuconych na swoją korzyść. Wywołanie eksplozji (np. dzięki zdalnemu detonowaniu przy pomocy Żniwiarza) niedaleko grupy obcych sprawi, iż na miejscu pojawią się Porzuceni, który ich zaatakują - jeśli w pobliżu nie będzie oczywiście żołnierzy gracza.
9. Poznaj nowych wrogów, zarówno Wybranych, jak i "regularnych". Ich dokładnie opisy znajdziesz w dalszej części poradnika, co pomoże ci w walce z nimi.
10. Wybrani będą ulokowani na danym kontynencie. Sprawia to, iż mogą oni pojawić się na misji, która będzie rozgrywać się na ich terenie. Szansa na spotkanie ich rośnie wraz z postępami w grze i wpływowi Wybranych.

11. Staraj się nie walczyć jednocześnie z grupą obcych i Wybranym. Jeśli na polu walki pojawił się wybrany, warto poczekać, aż się ujawni. Zabójczyni będzie próbowała dostać się do twoich żołnierzy i zaatakować ich wręcz, Łowczy będzie próbował strzelić z olbrzymiego dystansu, a Czarnoksiężnik trzymał będzie się z dala od twojej drużyny i nękał będzie ją zdolnościami psi.
12. Zabójczyni, jedna z Wybranych zawsze próbuje atakować wręcz. Co więcej, podczas jej ruchu jest ona niewidzialna - ujawnia się w momencie uderzenia, a następnie znika i ulatnia się z okolicy. Można jednak wykryć ją, jeśli w polu jej widzenia pojawi się żołnierz - jednak tylko i wyłącznie podczas ruchu gracza.
13. Łowczy Wybranych będzie atakował z olbrzymich dystansów. Jego atak polega na namierzeniu jednego z żołnierzy XCOM, by po upłynięciu jednej tury wyprowadzić potężny atak, który jest w stanie zabić jednym ciosem. Ataku uniknąć schodząc z pola widzenia (chowając się za budynkiem czy dużą skałą), a szanse na trafienie zmniejszyć chowając się za osłoną i korzystając ze zdolności defensywnych.
14. Czarnoksiężnik Wybranych trzyma bezpieczny dystans, nękając żołnierzy przy pomocy zdolności psionicznych. Najbardziej niebezpieczni są zombie, których przywołuje - gdy ustawią się obok żołnierza, aktywują zdolność, która sprawia, iż w momencie ich śmierci następuje potężny wybuch energii, raniący pobliskich żołnierzy. By tego uniknąć, wystarczy odsunąć żołnierzy od zombie, zanim się z nimi rozprawisz.

15. Monitoruj relacje pomiędzy żołnierzami. Po wysłaniu żołnierzy na kilka misji, będą oni w stanie nawiązać więź, która da im dostęp do zdolności, która pozwala obdarować drugiego żołnierza dodatkowym punktem ruchu. Podczas kolejnych wspólnych misji rozwijać będą oni więź, a po zapełnieniu paska będzie można "wytrenować" więź ja wyższy poziom. Szczegółowe informacje znaleźć można w rozdziale "Relacje między żołnierzami".
16. Jeśli Wybrany zdoła porwać żołnierza, nie przejmuj się, gdyż będzie można go niedługo odbić. Po kilku tygodniach gry zostanie udostępniona tajna operacja ruchu oporu, podczas której będzie można odbić uprowadzonego żołnierza.

17. Zwracaj uwagę na raporty SITREP. Te sprawdzić można przed rozpoczęciem misji, w rogu ekranu. SITREP sprawia, iż niektóre misje będą posiadać dodatkowe modyfikatory - możliwość natrafienia na duże grupy konkretnych wrogów czy Zagubionych. Wykorzystaj te informacje do tego, by odpowiednio dobrać skład drużyny.
18. Wysyłaj na misje drużyny, w których jest 1 żółtodziób. Warto wysyłać na początkowe misje drużyny, w których skład wchodzą doświadczeni żołnierze i jeden wojak bez określonej klasy (czyt. bez doświadczenia). W ten sposób nie zmniejszysz znacząco skuteczności drużyny, gdyż jest to początek gry i nie uświadczysz wielu wymagających wrogów, a dzięki temu bardzo szybko przeszkolisz wojaków. W dalszej części gry do tego celu można wykorzystać budynek Guerilla Tactics School, gdzie w ciągu kilku dni przeszkolić można nowego rekruta.
19. Jeśli masz wykupiony dodatek Alien Hunters, czym prędzej wykonaj badania, które odblokują dodatkowe bronie. Dzięki temu zyskasz dostęp do potężnych przedmiotów, przede wszystkim granatów zamrażających (Frost Grenade), które na dwie tury unieruchamiają wrogów, także Wybranych.
20. Wykonanie dowolnego badania naukowego daje szansę na Inspiracje lub Przełom. W pierwszym przypadku badanie objęte inspiracją zostanie wykonane o kilka dni szybciej, niż normalnie. W przypadku przełomu gracz ma możliwość opracowania technologii, która jest unikalna dla przełomów - zwiększenie zadawanych obrażeń przez dane bronie czy skrócenie powstawania placówki. Są to bardzo użyteczne mechaniki, które jednak da się wykonać wyłącznie w momencie ich pojawienia się - jeśli się ich nie podejmiesz, przepadną.
0
Komentarze czytelników
Kuba aka Zbyszek Chorąży
Hmm, nie mogę odpowiedzieć bezpośrednio na posta, więc muszę napisać jako nowy.
1. Fakt, dwa ulepszone na maxa Resistance Comms wystarczą do obsług wszystkich rejonów, z tym, że trochę minie nim ktoś je do końca ulepszy. Raz, że zajmuje to czas, dwa, że potrzeba do tego sporo energii. Normalny, nieulepszony Resistance Comms daje łącznie 3 kontakty (z technikiem), a wymaga tylko 3 prądu (1 kontakt za 1 "sztukę" prądu), ulepszenie zjada prawie dwa razy więcej dodatkowego (5), dając w zamian 4 kontakty (więc 1 kontakt wymaga 1.25 prądu). To nie są duże ilości, ale na początku, gdy nie ma się dostępu do rdzeni obcych może być ciężko, a placówkę można potem zniszczyć. Po za tym można spokojnie zmieścić się posiadając i 3 Resistance Comms - Defense Matrix na chwilę obecną jest bezużyteczny.
2. Tu się nie zgodzę. Ja dostałem nową rangę na jednym żołnierzu najwyższej rangi (o czym nie zostałem poinformowany, zdolność się po prostu pojawiła), sprawdzałem to zresztą na reddicie i ktoś się dokopał do plików źródłowych gry, gdzie było napisane właśnie to, co jest w końcówce rozdziału o AWC. Punkty losowane są dwa razy - raz na każdą rangę żołnierza (więc wtedy awansując może on dostać zdolność), a drugi raz "ogólnie", więc żołnierz może dostać rangę wstecz.
Niektórzy pisali też o tym, że żołnierze rangi Colonel (najwyższa) dostają zdolność dopiero po powrocie z misji, a nie w momencie wybudowania placówki.
3. O tym napisałem w rozdziale o Power Relay, w rozdziale "Placówki". Pomijając już fakt, iż odkryte rdzenie mogą się trafić na najniższych poziomach (sam przy drugim przejściu miałem je na "C2" i "C3", więc wtedy nie da się nic wiele zaplanować, bo trochę zejdzie zanim się do nich dokopie.
4. O tym nie wspomniałem, dzięki za info.
5. Dzięki za info - z rozpędu pewnie zrobiłem błąd.
zanonimizowany543579 Pretorianin
Ja wybudowałem AWC jako 2 budynek, ukryty skill odblokowało mi na 2 postaciach.
Hakowanie jednostki powoduje u mnie wyjście z ukrycia zawsze i wszędzie.
Gram od wczoraj od nowa. Jak kończysz misję. Można metodą zapis/odczyt wymusić perka. Tyle, że to zahacza lekko o oszustwo. Dodam też, że samouczek utrudnia grę o0!
Po samouczku jedna postać ma awans. I nie masz odblokowanego żadnego pomieszczenia.
A bez samouczka wszyscy mają awans a pierwsza misją jest BANALNA... I masz odblokowane 1 pomieszczenie od razu. Ja od razu postawiłem AWC zobaczę jakie będą tego skutki.
Dalej pomieszczenie obronne jest bardzo fajne :D Ja się daję często łapać ufo celem nabijania doświadczenia. Podczas takiej obrony można awansować wszystkie postacie. Bo wrogów nie zabraknie i nie ma limitu czasu.
Gra jest bardzo prosta wkurzają tylko władcy obcych ale i to da się przeżyć.
Jeyhard Generał
Poradnik został zaktualizowany o rozdziały z dodatku War of the Chosen - gdyby były jakieś pytania / wątpliwości, pisać. :P
Zmroku Konsul
Będzie wkrótce, ta cała wojna z kosmitami to nie takie hop-siup :>
Zmroku Konsul
Poradnik PDF/EPUB został zaktualizowany do dodatku War of the Chosen. Miłej gry :)
Lambert007 Chorąży
Hej Hej
W sumie pytanie dotyczy wersji na XboOne, ale to chyba bez znaczenia ;)
Do tych którzy ogrywali XCOM2 ale z dodatkiem War of the Chosen.
Po odpaleniu gry mam do wyboru na ekranie głównym XCOM2 lub War of the Chosen, czyli jak mniemam to kampanie fabularne tak?
Natomiast odpalając nawet XCOM2 (a mając dodatek zainstalowany), mam wszystkie mechaniki i poprawki które dodatek wprowadził nawet w podstawce?
Więc po co rozbicie na podstawkę i dodatek??
Seeker_PL Junior
Poradnik w iBooks jest nie zaktualizowany do wersji z XCOM: War of the Chosen. Jak można pobrać aktualizację?
kowalxxx Junior
wykupiłem sobie abonament na jeden miesiąc i nie mogę pobrać poradnika w pdf. Dlaczego?
CyboRKg Generał
U mnie sie zbugowalo. Po rozwaleniu wszystkich wrogow wchodze do pomieszczenia z krysztalem wiedzmy i zastaje tam tylko 2 chrysalidy. Wiedzma sie nie pojawia. Do krysztalu nie da sie strzelac, bo nie ma nawet jego ikonki. Rzucanie granatami nic nie daje. Kilkanascie tur i zadnych zmian.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
