Badania ogólne | Opracowywanie nowej technologii | XCOM 2

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Badania ogólne

Podobnie jak w poprzedniej części, w XCOM 2 gracz ma możliwość prowadzenia badań, które odblokowują kolejne doświadczenia, bronie, pancerze i inne elementy ekwipunku. Bez umiejętnego doboru badań spośród dziesiątek dostępnych, bardzo szybko może okazać się, że wrogowie są zbyt silni dla twoich nieodpowiednio wyposażonych żołnierzy i dalsza gra stanie się po prostu niemożliwa.

Poniżej znajdziesz tabelę przedstawiającą wszystkie dostępne w grze badania - odblokowane przez nią projekty znajdziesz w kolejnym rozdziale.

Nazwa

Koszt

Skutek

Wymagania

Modular Weapons

brak

Nowe badania:

- Magnetic Weapons

brak

Hybrid Materials

brak

Nowe badania:

- Plated Armor

Nowy przedmiot:

- Nanoscale Vest

brak

Alien Biotech

brak

Możliwość prowadzenia autopsji wrogów.

brak

Resistance Communications

brak

Nowe badanie:

- Resistance Radio

Nowa placówka:

- Resistance Comms

Ukończenie misji Guerilla Ops

Resistance Radio

brak

Możliwość budowy Przekaźników Radiowych na mapie świata.

Resistance Communications

Magnetic Weapons

brak

Nowe badania:

- Gauss Weapons

Nowy przedmiot:

- Mag Pistol

- Magnetic Rifle

- Shard Gun

Modular Weapons

Psionics

5x Elerium Crystals

Nowa placówka:

- Psi Lab

Nowy przedmiot:

- Advanced Psi Amp

Sectoid Autopsy

Plated Armor

10x Alien Alloys

Nowe badania:

- Elerium

Nowy przedmiot:

- Predator Armor

Nowy projekt:

- E.X.O. Suit

- Spider Suit

Hybrid Materials

Gauss Weapons

brak

Nowe badania:

- Elerium

Nowy przedmiot:

- Mag Cannon

- Gauss Rifle

Magnetic Weapons

Elerium

20x Elerium Crystals

Nowe badania:

- Powered Armor

- Plasma Rifle

Nowe ulepszenie:

- Elerium Conduit (placówka Power Relay)

Plated Armor

Powered Armor

20x Alien Alloys

5x Elerium Crystal

Nowy przedmiot:

- Warden Armor

Nowy projekt:

- Wraith Suit

- W.A.R. Suit

Elerium

Plasma Rifle

10x Alien Alloys

10x Elerium Crystals

Nowe badania:

- Beam Cannon

- Plasma Lance

- Storm Gun

Elerium

Plasma Lance

5x Alien Alloys

5x Elerium Crystals

Nowy przedmiot:

- Plasma Lance

Plasma Rifle

Storm Gun

10x Alien Alloys

Nowy przedmiot:

- Storm Gun

Plasma Rifle

Beam Cannon

5x Alien Alloys

5x Elerium Crystals

Nowy przedmiot:

- Beam Cannon

Plasma Rifle

Alien Encryption

brak

Nowa placówka:

- Shadow Chamber

Przedmiot: Codex Brain

Facility Lead

brak

+50 zasobów wywiadu

Odkryta losowa Placówka Obcych.

Wyrzucane z wrogów

Advent Datapad Decryption

brak

Dodatkowe zasoby wywiadu.

Wyrzucane z wrogów

Alien Data Cache Decryption

brak

Dodatkowe zasoby wywiadu.

Wyrzucane z wrogów

Wyjaśnienie

Pamiętaj o kilku rzeczach:

  • Przedmioty opisane jako "nowy przedmiot" da się wytworzyć w warsztacie i wystarczy zrobić to tylko raz - żołnierze otrzymają wtedy określony przedmiot (nowy rodzaj broni, pancerz, ulepszony granat, i tak dalej).
  • Jednakże, niektóre przedmioty wytwarzane są jako pojedyncza sztuka, do wyposażenia dla jednego tylko żołnierza. Są to nowe rodzaje granatów, amunicji, a także Battle Scanner, Skulljack, Mimic Beacon, Mind Shield, Medikit.
  • Przedmioty opisane jako "nowy projekt" są dostępne z poziomu placówki "Proving Ground", a ich wytworzenie wiąże się z wytworzeniem jednej sztuki przedmiotu - a więc, na przykład, jedna zbroja W.A.R. Suit.
Podobało się?

0

XCOM 2

5 lutego 2016

PC PlayStation Xbox
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Strategiczne
2016-02-23
09:22

Kuba aka Zbyszek Chorąży

Hmm, nie mogę odpowiedzieć bezpośrednio na posta, więc muszę napisać jako nowy.

1. Fakt, dwa ulepszone na maxa Resistance Comms wystarczą do obsług wszystkich rejonów, z tym, że trochę minie nim ktoś je do końca ulepszy. Raz, że zajmuje to czas, dwa, że potrzeba do tego sporo energii. Normalny, nieulepszony Resistance Comms daje łącznie 3 kontakty (z technikiem), a wymaga tylko 3 prądu (1 kontakt za 1 "sztukę" prądu), ulepszenie zjada prawie dwa razy więcej dodatkowego (5), dając w zamian 4 kontakty (więc 1 kontakt wymaga 1.25 prądu). To nie są duże ilości, ale na początku, gdy nie ma się dostępu do rdzeni obcych może być ciężko, a placówkę można potem zniszczyć. Po za tym można spokojnie zmieścić się posiadając i 3 Resistance Comms - Defense Matrix na chwilę obecną jest bezużyteczny.

2. Tu się nie zgodzę. Ja dostałem nową rangę na jednym żołnierzu najwyższej rangi (o czym nie zostałem poinformowany, zdolność się po prostu pojawiła), sprawdzałem to zresztą na reddicie i ktoś się dokopał do plików źródłowych gry, gdzie było napisane właśnie to, co jest w końcówce rozdziału o AWC. Punkty losowane są dwa razy - raz na każdą rangę żołnierza (więc wtedy awansując może on dostać zdolność), a drugi raz "ogólnie", więc żołnierz może dostać rangę wstecz.

Niektórzy pisali też o tym, że żołnierze rangi Colonel (najwyższa) dostają zdolność dopiero po powrocie z misji, a nie w momencie wybudowania placówki.

3. O tym napisałem w rozdziale o Power Relay, w rozdziale "Placówki". Pomijając już fakt, iż odkryte rdzenie mogą się trafić na najniższych poziomach (sam przy drugim przejściu miałem je na "C2" i "C3", więc wtedy nie da się nic wiele zaplanować, bo trochę zejdzie zanim się do nich dokopie.

4. O tym nie wspomniałem, dzięki za info.

5. Dzięki za info - z rozpędu pewnie zrobiłem błąd.

Komentarz: Kuba aka Zbyszek
2016-05-25
13:58

zanonimizowany543579 Pretorianin

Ja wybudowałem AWC jako 2 budynek, ukryty skill odblokowało mi na 2 postaciach.

Hakowanie jednostki powoduje u mnie wyjście z ukrycia zawsze i wszędzie.

Gram od wczoraj od nowa. Jak kończysz misję. Można metodą zapis/odczyt wymusić perka. Tyle, że to zahacza lekko o oszustwo. Dodam też, że samouczek utrudnia grę o0!

Po samouczku jedna postać ma awans. I nie masz odblokowanego żadnego pomieszczenia.

A bez samouczka wszyscy mają awans a pierwsza misją jest BANALNA... I masz odblokowane 1 pomieszczenie od razu. Ja od razu postawiłem AWC zobaczę jakie będą tego skutki.

Dalej pomieszczenie obronne jest bardzo fajne :D Ja się daję często łapać ufo celem nabijania doświadczenia. Podczas takiej obrony można awansować wszystkie postacie. Bo wrogów nie zabraknie i nie ma limitu czasu.

Gra jest bardzo prosta wkurzają tylko władcy obcych ale i to da się przeżyć.

Komentarz: zanonimizowany543579
2017-09-06
13:11

Jeyhard Generał

Jeyhard

Poradnik został zaktualizowany o rozdziały z dodatku War of the Chosen - gdyby były jakieś pytania / wątpliwości, pisać. :P

Komentarz: Jeyhard
2017-09-10
10:10

Zmroku Konsul

Zmroku
😎

Będzie wkrótce, ta cała wojna z kosmitami to nie takie hop-siup :>

Komentarz: Zmroku
2017-09-10
12:55

Zmroku Konsul

Zmroku

Poradnik PDF/EPUB został zaktualizowany do dodatku War of the Chosen. Miłej gry :)

Komentarz: Zmroku
2018-06-12
11:32

Lambert007 Chorąży

Hej Hej

W sumie pytanie dotyczy wersji na XboOne, ale to chyba bez znaczenia ;)

Do tych którzy ogrywali XCOM2 ale z dodatkiem War of the Chosen.

Po odpaleniu gry mam do wyboru na ekranie głównym XCOM2 lub War of the Chosen, czyli jak mniemam to kampanie fabularne tak?

Natomiast odpalając nawet XCOM2 (a mając dodatek zainstalowany), mam wszystkie mechaniki i poprawki które dodatek wprowadził nawet w podstawce?

Więc po co rozbicie na podstawkę i dodatek??

Komentarz: Lambert007
2019-02-07
14:57

Seeker_PL Junior

Poradnik w iBooks jest nie zaktualizowany do wersji z XCOM: War of the Chosen. Jak można pobrać aktualizację?

Komentarz: Seeker_PL
2020-01-14
13:58

kowalxxx Junior

wykupiłem sobie abonament na jeden miesiąc i nie mogę pobrać poradnika w pdf. Dlaczego?

Komentarz: kowalxxx
2024-07-30
14:46

Mrakus007 Junior

👍

Już wszystko git

Komentarz: Mrakus007
2024-11-24
22:50

CyboRKg Generał

CyboRKg

U mnie sie zbugowalo. Po rozwaleniu wszystkich wrogow wchodze do pomieszczenia z krysztalem wiedzmy i zastaje tam tylko 2 chrysalidy. Wiedzma sie nie pojawia. Do krysztalu nie da sie strzelac, bo nie ma nawet jego ikonki. Rzucanie granatami nic nie daje. Kilkanascie tur i zadnych zmian.

Komentarz: CyboRKg

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl