Które pomieszczenia wznosić najpierw? | FAQ | XCOM 2

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści
Aula ruchu oporu (Resistance Ring) to jedna z najważniejszych placówek w grze. - Które pomieszczenia wznosić najpierw? | FAQ | XCOM 2 - XCOM 2 - poradnik do gry
Aula ruchu oporu (Resistance Ring) to jedna z najważniejszych placówek w grze.

Tak jak i w podstawowej wersji XCOM 2, tak i w dodatku War of the Chosen gracz staje przed trudnym wyborem placówek, które chce wznieść w swojej bazie. Miejsce jest ograniczone, trzeba sobie najpierw odblokować możliwość zabudowy, a placówek w dodatku jest o 2 więcej niż wcześniej. Rozbudowa jest, rzecz jasna, dowolna, gdyż zależy od preferencji danego gracza i od tego, co na jakim etapie gry jest mu potrzebne, Jednakże jest kilka placówek, które warto wybudować już na początku rozgrywki. Są to przede wszystkim:

  1. Przekaźnik zasilania (Power Relay) - pozwala na zasilanie kolejnych pomieszczeń w bazie. Do placówki wysłać można inżyniera, który zwiększy ilość generowanego prądu, a dzięki ulepszeniom można zrobić miejsce dla drugiego inżyniera, a także zwiększyć ogólną wartość dostarczanego prądu.
  2. Szkoła działań partyzanckich (Guerilla Tactics School) - zawiera bardzo cenne ulepszenia dla żołnierzy. Warto zainteresować się przede wszystkim dwoma, które pozwalają zwiększyć ilość żołnierzy w drużynie z 4 do 6. W późniejszych tygodniach gry warto z kolei wykupić ulepszenia dla każdej z klas, które zwiększą ich skuteczność.
  3. Łączność ruchu oporu (Resistance Comms) - placówka zwiększa ilość kontaktów, które nawiązać można z ruchem oporu, co z kolei sprawi, że łatwiej będzie ci zapanować nad tym, co dzieje się na mapie, a także zwiększyć przyrost surowców. Placówkę można ulepszyć i wyposażyć w maksymalnie dwóch inżynierów, zwiększając ilość kontaktów.
  4. Poligon (Proving Ground) - służy do odblokowywania nowych elementów uzbrojenia dla żołnierzy - broni, pancerzy, nowych rodzajów granatów czy amunicji. Tutaj także stworzysz przedmioty niezbędne do ukończenia misji fabularnych, a także robota SPARKa, który służy jako 9 już klasa postaci w grze.
  5. Centrum Szkoleniowe (Training Center) - nowa placówka wprowadzona przez dodatek oferuje możliwość zresetowania zdolności żołnierzy, przez co można rozdysponować je ponownie, a także umożliwia odblokowanie dodatkowych zdolności, które normalnie dostępne są dla innych klas. Drugą funkcję w podstawowej wersji po części pełni placówka Ośrodek Taktyk Zaawansowanych, lecz tutaj gracz ma pełną dowolność w doborze zdolności dodatkowych. Więcej na ten temat znajdziesz w rozdziale poświęconym punktom umiejętności. Warto też mieć na uwadze fakt, iż dzięki Centrum Szkoleniowemu możliwy jest rozwój więzi żołnierzy z 1 na 2 i z 2 na 3 poziom - o tym z kolei poczytasz w rozdziale "Relacje między żołnierzami".
  6. Aula Ruchu Oporu (Resistance Ring) - kolejna nowość i zarazem jedna z najważniejszych placówek w grze. Po jej wybudowaniu będziesz mieć łatwy dostęp do menu służącego do wysyłania żołnierzy na Tajne Operacje. Co więcej, ulepszając budynek będziesz w stanie zwiększyć ilość aktywnych kart rozkazów ruchu oporu, a także skrócić czas tajnych operacji o 33%.
Podobało się?

0

XCOM 2

5 lutego 2016

PC PlayStation Xbox
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Strategiczne
2016-02-23
09:22

Kuba aka Zbyszek Chorąży

Hmm, nie mogę odpowiedzieć bezpośrednio na posta, więc muszę napisać jako nowy.

1. Fakt, dwa ulepszone na maxa Resistance Comms wystarczą do obsług wszystkich rejonów, z tym, że trochę minie nim ktoś je do końca ulepszy. Raz, że zajmuje to czas, dwa, że potrzeba do tego sporo energii. Normalny, nieulepszony Resistance Comms daje łącznie 3 kontakty (z technikiem), a wymaga tylko 3 prądu (1 kontakt za 1 "sztukę" prądu), ulepszenie zjada prawie dwa razy więcej dodatkowego (5), dając w zamian 4 kontakty (więc 1 kontakt wymaga 1.25 prądu). To nie są duże ilości, ale na początku, gdy nie ma się dostępu do rdzeni obcych może być ciężko, a placówkę można potem zniszczyć. Po za tym można spokojnie zmieścić się posiadając i 3 Resistance Comms - Defense Matrix na chwilę obecną jest bezużyteczny.

2. Tu się nie zgodzę. Ja dostałem nową rangę na jednym żołnierzu najwyższej rangi (o czym nie zostałem poinformowany, zdolność się po prostu pojawiła), sprawdzałem to zresztą na reddicie i ktoś się dokopał do plików źródłowych gry, gdzie było napisane właśnie to, co jest w końcówce rozdziału o AWC. Punkty losowane są dwa razy - raz na każdą rangę żołnierza (więc wtedy awansując może on dostać zdolność), a drugi raz "ogólnie", więc żołnierz może dostać rangę wstecz.

Niektórzy pisali też o tym, że żołnierze rangi Colonel (najwyższa) dostają zdolność dopiero po powrocie z misji, a nie w momencie wybudowania placówki.

3. O tym napisałem w rozdziale o Power Relay, w rozdziale "Placówki". Pomijając już fakt, iż odkryte rdzenie mogą się trafić na najniższych poziomach (sam przy drugim przejściu miałem je na "C2" i "C3", więc wtedy nie da się nic wiele zaplanować, bo trochę zejdzie zanim się do nich dokopie.

4. O tym nie wspomniałem, dzięki za info.

5. Dzięki za info - z rozpędu pewnie zrobiłem błąd.

Komentarz: Kuba aka Zbyszek
2016-05-25
13:58

zanonimizowany543579 Pretorianin

Ja wybudowałem AWC jako 2 budynek, ukryty skill odblokowało mi na 2 postaciach.

Hakowanie jednostki powoduje u mnie wyjście z ukrycia zawsze i wszędzie.

Gram od wczoraj od nowa. Jak kończysz misję. Można metodą zapis/odczyt wymusić perka. Tyle, że to zahacza lekko o oszustwo. Dodam też, że samouczek utrudnia grę o0!

Po samouczku jedna postać ma awans. I nie masz odblokowanego żadnego pomieszczenia.

A bez samouczka wszyscy mają awans a pierwsza misją jest BANALNA... I masz odblokowane 1 pomieszczenie od razu. Ja od razu postawiłem AWC zobaczę jakie będą tego skutki.

Dalej pomieszczenie obronne jest bardzo fajne :D Ja się daję często łapać ufo celem nabijania doświadczenia. Podczas takiej obrony można awansować wszystkie postacie. Bo wrogów nie zabraknie i nie ma limitu czasu.

Gra jest bardzo prosta wkurzają tylko władcy obcych ale i to da się przeżyć.

Komentarz: zanonimizowany543579
2017-09-06
13:11

Jeyhard Generał

Jeyhard

Poradnik został zaktualizowany o rozdziały z dodatku War of the Chosen - gdyby były jakieś pytania / wątpliwości, pisać. :P

Komentarz: Jeyhard
2017-09-10
10:10

Zmroku Konsul

Zmroku
😎

Będzie wkrótce, ta cała wojna z kosmitami to nie takie hop-siup :>

Komentarz: Zmroku
2017-09-10
12:55

Zmroku Konsul

Zmroku

Poradnik PDF/EPUB został zaktualizowany do dodatku War of the Chosen. Miłej gry :)

Komentarz: Zmroku
2018-06-12
11:32

Lambert007 Chorąży

Hej Hej

W sumie pytanie dotyczy wersji na XboOne, ale to chyba bez znaczenia ;)

Do tych którzy ogrywali XCOM2 ale z dodatkiem War of the Chosen.

Po odpaleniu gry mam do wyboru na ekranie głównym XCOM2 lub War of the Chosen, czyli jak mniemam to kampanie fabularne tak?

Natomiast odpalając nawet XCOM2 (a mając dodatek zainstalowany), mam wszystkie mechaniki i poprawki które dodatek wprowadził nawet w podstawce?

Więc po co rozbicie na podstawkę i dodatek??

Komentarz: Lambert007
2019-02-07
14:57

Seeker_PL Junior

Poradnik w iBooks jest nie zaktualizowany do wersji z XCOM: War of the Chosen. Jak można pobrać aktualizację?

Komentarz: Seeker_PL
2020-01-14
13:58

kowalxxx Junior

wykupiłem sobie abonament na jeden miesiąc i nie mogę pobrać poradnika w pdf. Dlaczego?

Komentarz: kowalxxx
2024-07-30
14:46

Mrakus007 Junior

👍

Już wszystko git

Komentarz: Mrakus007
2024-11-24
22:50

CyboRKg Generał

CyboRKg

U mnie sie zbugowalo. Po rozwaleniu wszystkich wrogow wchodze do pomieszczenia z krysztalem wiedzmy i zastaje tam tylko 2 chrysalidy. Wiedzma sie nie pojawia. Do krysztalu nie da sie strzelac, bo nie ma nawet jego ikonki. Rzucanie granatami nic nie daje. Kilkanascie tur i zadnych zmian.

Komentarz: CyboRKg

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl