Sharpshooter | Klasy postaci | XCOM 2
Aktualizacja:
Sharpshooter

Klasa Sharpshooter służy do walki na dalekim dystansie, skąd masakruje wrogów przy pomocy rozmaitych karabinów snajperskich. Okupuje to bardzo niską skutecznością w walce na niewielkim dystansie, dlatego zawsze obok snajpera powinien być ktoś, kto go wspomoże w razie niespodziewanego ataku wroga.
Po dobraniu odpowiednich zdolności, żołnierz klasy Sharpshoter będzie w stanie strzelać niemalże z dowolnego miejsca, z dystansów które kilkukrotnie wykraczają po za możliwości kontrataku wroga. Dodatkowym orężem na wyposażeniu tej klasy jest pistolet, który, wbrew pozorom, jest dość skuteczny w walce, szczególnie dzięki kilku zdolnościom.
Klasa ta rozpoczyna przygodę ze zdolnością Squadsight, która pozwala jej atakować wrogów będących w zasięgu wzroku sojuszników, pod warunkiem że nie blokuje jej przeszkoda terenowa.
Dostępne zdolności
Poziom | Zdolność 1 | Opis | Zdolność 2 | Opis |
Corporal | Long Watch | Sprawia, że żołnierz może wykonać atak w trybie Warty na wrogu, który znajduje się w zasięgu wzroku sojusznika (Squadsight). | Return Fire | Jeśli żołnierz zostanie namierzony przez wroga, automatycznie wyprowadzi kontratak za pomocą pistoletu. Działa raz na rundę. |
Sergeant | Deadeye | Żołnierz oddaje strzał z niewielką karą do celności, jednak ze sporym wzrostem obrażeń. | Lightning Hands | Pozwala wystrzelić z pistoletu do wroga, nie tracąc przy tym żadnego punktu akcji. |
Lieutenant | Death From Above | Zabicie wroga znajdującego się na niższym poziomie niż żołnierz kosztuje tylko jeden punkt akcji i nie kończy tury. | Quick Draw | Wystrzał z pistoletu na początku rundy żołnierza nie powoduje zakończenia jego ruchu. |
Captain | Kill Zone | Wykonuje strzał do każdego wroga przemieszczającego się w obrębie wskazanego obszaru. | Faceoff | Wystrzeliwuje z pistoletu do każdego celu. |
Major | Steady Hands | Jeśli żołnierz nie zmienił pozycji podczas ostatniej tury, otrzymuje +10 do celności i +10% szansy na trafienie krytyczne. | Aim | Przy schowaniu się za osłoną (Hunker Down) żołnierz otrzyma +20 do celności w następnej rundzie. |
Colonel | Serial | Za każde zabicie przy użyciu broni snajperskiej żołnierz otrzymuje z powrotem wszystkie swoje punkty akcji. | Fan Fire | Pozwala wystrzelić trzykrotnie z pistoletu do jednego wroga. |
Dobór umiejętności
Żołnierz klasy Sharpshooter powinien skupić się w głównej mierze na zwiększeniu skuteczności swoich ataków z odległości, dlatego warto wziąć następujące zdolności:
- Long Watch - pozwala wykonać strzał z warty gdy wróg jest w polu widzenia sojusznika, co doskonale przydaje się, gdy snajper ustawiony jest bardzo daleko od centrum miejsca akcji i normalna warta nic nie daje.
- Deadeye - zdolność znacznie zwiększająca zadawane obrażenia, przy jednoczesnej niewielkiej karze do celności. Podczas początkowych etapów nie będzie się zbyt dobrze sprawiać, z uwagi na niską celność mało doświadczonego żołnierza, jednak później stanie się jedna z najmocniejszych umiejętności w grze - trafienie przy jej pomocy, w dodatku razem z trafieniem krytycznym zmiecie z nóg praktycznie każdego wroga za jednym zamachem.
- Death From Above - możliwość odzyskania punktów akcji jest zawsze w cenie. Snajper często będzie zajmował pozycję nad wrogiem, więc praktycznie zawsze otrzymywał będzie profity z tej zdolności. .
- Kill Zone - zdolność tą można po prostu traktować jak ulepszoną wersję Warty, pozwalającą trafić nawet 3 cele, nie nakładając przy tym kary do celności. Odpowiednio wykorzystana jest w stanie ubić całą grupę wroga, lecz minusem jest ilość pożeranej przez nią amunicji.
- Steady Hands - snajperzy bardzo rzadko zmieniają swoją pozycję, przez co zdolność ta będzie praktycznie cały czas aktywna. Bonus z celności niweluje karę ze zdolności Deadeye, zwiększając przy tym szanse na trafienie krytyczne, przez co snajper staje się jeszcze bardziej skuteczny.
- Serial - przy odpowiednich warunkach zdolność ta pozwoli ci zabić nawet 4-5 wrogów w ciągu jednej tury. Warto przy tym wyposażyć broń żołnierza w ulepszenie zwiększające ilość pocisków w magazynku, gdyż bez naboi nie odda on zbyt wielu strzałów.
0
Komentarze czytelników
Kuba aka Zbyszek Chorąży
Hmm, nie mogę odpowiedzieć bezpośrednio na posta, więc muszę napisać jako nowy.
1. Fakt, dwa ulepszone na maxa Resistance Comms wystarczą do obsług wszystkich rejonów, z tym, że trochę minie nim ktoś je do końca ulepszy. Raz, że zajmuje to czas, dwa, że potrzeba do tego sporo energii. Normalny, nieulepszony Resistance Comms daje łącznie 3 kontakty (z technikiem), a wymaga tylko 3 prądu (1 kontakt za 1 "sztukę" prądu), ulepszenie zjada prawie dwa razy więcej dodatkowego (5), dając w zamian 4 kontakty (więc 1 kontakt wymaga 1.25 prądu). To nie są duże ilości, ale na początku, gdy nie ma się dostępu do rdzeni obcych może być ciężko, a placówkę można potem zniszczyć. Po za tym można spokojnie zmieścić się posiadając i 3 Resistance Comms - Defense Matrix na chwilę obecną jest bezużyteczny.
2. Tu się nie zgodzę. Ja dostałem nową rangę na jednym żołnierzu najwyższej rangi (o czym nie zostałem poinformowany, zdolność się po prostu pojawiła), sprawdzałem to zresztą na reddicie i ktoś się dokopał do plików źródłowych gry, gdzie było napisane właśnie to, co jest w końcówce rozdziału o AWC. Punkty losowane są dwa razy - raz na każdą rangę żołnierza (więc wtedy awansując może on dostać zdolność), a drugi raz "ogólnie", więc żołnierz może dostać rangę wstecz.
Niektórzy pisali też o tym, że żołnierze rangi Colonel (najwyższa) dostają zdolność dopiero po powrocie z misji, a nie w momencie wybudowania placówki.
3. O tym napisałem w rozdziale o Power Relay, w rozdziale "Placówki". Pomijając już fakt, iż odkryte rdzenie mogą się trafić na najniższych poziomach (sam przy drugim przejściu miałem je na "C2" i "C3", więc wtedy nie da się nic wiele zaplanować, bo trochę zejdzie zanim się do nich dokopie.
4. O tym nie wspomniałem, dzięki za info.
5. Dzięki za info - z rozpędu pewnie zrobiłem błąd.
zanonimizowany543579 Pretorianin
Ja wybudowałem AWC jako 2 budynek, ukryty skill odblokowało mi na 2 postaciach.
Hakowanie jednostki powoduje u mnie wyjście z ukrycia zawsze i wszędzie.
Gram od wczoraj od nowa. Jak kończysz misję. Można metodą zapis/odczyt wymusić perka. Tyle, że to zahacza lekko o oszustwo. Dodam też, że samouczek utrudnia grę o0!
Po samouczku jedna postać ma awans. I nie masz odblokowanego żadnego pomieszczenia.
A bez samouczka wszyscy mają awans a pierwsza misją jest BANALNA... I masz odblokowane 1 pomieszczenie od razu. Ja od razu postawiłem AWC zobaczę jakie będą tego skutki.
Dalej pomieszczenie obronne jest bardzo fajne :D Ja się daję często łapać ufo celem nabijania doświadczenia. Podczas takiej obrony można awansować wszystkie postacie. Bo wrogów nie zabraknie i nie ma limitu czasu.
Gra jest bardzo prosta wkurzają tylko władcy obcych ale i to da się przeżyć.
Jeyhard Generał
Poradnik został zaktualizowany o rozdziały z dodatku War of the Chosen - gdyby były jakieś pytania / wątpliwości, pisać. :P
Zmroku Konsul
Będzie wkrótce, ta cała wojna z kosmitami to nie takie hop-siup :>
Zmroku Konsul
Poradnik PDF/EPUB został zaktualizowany do dodatku War of the Chosen. Miłej gry :)
Lambert007 Chorąży
Hej Hej
W sumie pytanie dotyczy wersji na XboOne, ale to chyba bez znaczenia ;)
Do tych którzy ogrywali XCOM2 ale z dodatkiem War of the Chosen.
Po odpaleniu gry mam do wyboru na ekranie głównym XCOM2 lub War of the Chosen, czyli jak mniemam to kampanie fabularne tak?
Natomiast odpalając nawet XCOM2 (a mając dodatek zainstalowany), mam wszystkie mechaniki i poprawki które dodatek wprowadził nawet w podstawce?
Więc po co rozbicie na podstawkę i dodatek??
Seeker_PL Junior
Poradnik w iBooks jest nie zaktualizowany do wersji z XCOM: War of the Chosen. Jak można pobrać aktualizację?
kowalxxx Junior
wykupiłem sobie abonament na jeden miesiąc i nie mogę pobrać poradnika w pdf. Dlaczego?
CyboRKg Generał
U mnie sie zbugowalo. Po rozwaleniu wszystkich wrogow wchodze do pomieszczenia z krysztalem wiedzmy i zastaje tam tylko 2 chrysalidy. Wiedzma sie nie pojawia. Do krysztalu nie da sie strzelac, bo nie ma nawet jego ikonki. Rzucanie granatami nic nie daje. Kilkanascie tur i zadnych zmian.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
