Informacje ogólne o nowych klasach postaci w War of the Chosen | XCOM 2
Aktualizacja:
Dodatek War of the Chosen wprowadza do gry frakcje ruchu oporu - grupy ludzi, którzy postanowili na własną rękę zająć się walką z obcymi (masakrując się przy okazji między sobą). Mechanika to wprowadza sporo nowości do gry - dostęp do unikalnych klas postaci, dodatkowych misji, na które można wysyłać żołnierzy by zyskać rozmaite nagrody, czy w końcu kart rozkazów, które dają spore możliwości konfiguracji rozgrywki pod własne "widzimisię" gracza.

W grze dostępne są trzy frakcje ruchu oporu - Żniwiarze (Reapers), Renegaci (Skirmishers) i Templariusze (Templars). Na pierwszy rzut oka nie różnią się oni znacząco od siebie - nie licząc samych klas postaci, o których poczytasz w kolejnych rozdziałach - jednak na uwagę zasługują karty rozkazów (Resistance Orders). Każda z frakcji pozwala na zdobycie jednej z wielu kart rozkazów, które potem można aktywować, by zyskać rozmaite dostępy. Karty rozkazów przydzielone są do trzech frakcji i znacząco się od siebie różnią. Wygląda to tak:
- Karty Żniwiarzy - służą do przyspieszania działań gracza (jak możliwość natychmiastowego stworzenia eksperymentalnej amunicji czy ilości możliwych do nawiązania kontaktów), jak i oferują różnorakie premie do skrytego stylu gry (zwiększenia mobilności żołnierzy przez dwie tury, jeśli są w fazie ukrycia, czy możliwość dołączenia się żołnierza ruchu oporu podczas misji gracza).
- Karty Renegatów - skupiają się wokół osłabiania działań obcych (zmniejszenie odporności na hakowanie o 20 punktów czy usunięcie jednego paska postępu projektu AWATAR na początku każdego miesiąca) jak i pozyskiwania dodatkowych zasobów wywiadu (zmniejszenie kosztów na czarnym rynku czy zwiększenie ilości pozyskiwanych zasobów wywiadu).
- Karty Templariuszy - oferują bonusy dla żołnierzy (zwiększenie ilości zdobywanego doświadczenia czy punktów umiejętności, skrócenie czasu ograniczenia kontroli nad żołnierzami do 1 tury) jak i wspomagające działania w bazie (wszystkie projekty związane z pancerzami wykonywane są natychmiastowo).
Karty rozkazów umieszczać można w specjalnych "gniazdach" - na początku gracz może umieścić tam tylko 1 kartę, lecz z postępami w grze da się tą ilość zwiększyć do 9 kart. Szczegółowe informacje znajdziesz w rozdziale "Rozkazy ruchu oporu".
Prócz kart rozkazów i nowych klas postaci, każda frakcja ruchu oporu daje dostęp do Tajnych Działań (Covert Action). Są to specjalne misje, na które gracz może wysyłać swoich żołnierzy. Wykonanie każdego tego typu zadania zajmuje od 4 do 10 dni, podczas których żołnierzy jest niedostępny, jednak bardzo często wiąże się to ze sporymi profitami - dodatkowymi żołnierzami, cennymi przedmiotami, czy kartami rozkazów. Ten mechanizm został szczegółowo opisany w rozdziale "Tajne działania ruchu oporu". W kolejnych rozdziałach znajdziesz informacje dotyczące opisów i sposobu rozwoju klas postaci ruchu oporu, pozyskiwania nowych żołnierzy tych klas, jak i sposobów na polepszanie relacji z frakcjami.
0
- XCOM 2 - poradnik do gry
- War of the Chosen - poradnik do gry
- Klasy postaci i frakcje
- Informacje ogólne o nowych klasach postaci w War of the Chosen | XCOM 2
- Żniwiarz | Klasy postaci i frakcje | XCOM 2
- Renegat | Klasy postaci i frakcje | XCOM 2
- Templariusz | Klasy postaci i frakcje | XCOM 2
- Pozyskiwanie nowych żołnierzy frakcji | Klasy postaci i frakcje | XCOM 2
- Poprawa relacji z frakcjami | Klasy postaci i frakcje | XCOM 2
- Klasy postaci i frakcje
- War of the Chosen - poradnik do gry
Komentarze czytelników
Kuba aka Zbyszek Chorąży
Hmm, nie mogę odpowiedzieć bezpośrednio na posta, więc muszę napisać jako nowy.
1. Fakt, dwa ulepszone na maxa Resistance Comms wystarczą do obsług wszystkich rejonów, z tym, że trochę minie nim ktoś je do końca ulepszy. Raz, że zajmuje to czas, dwa, że potrzeba do tego sporo energii. Normalny, nieulepszony Resistance Comms daje łącznie 3 kontakty (z technikiem), a wymaga tylko 3 prądu (1 kontakt za 1 "sztukę" prądu), ulepszenie zjada prawie dwa razy więcej dodatkowego (5), dając w zamian 4 kontakty (więc 1 kontakt wymaga 1.25 prądu). To nie są duże ilości, ale na początku, gdy nie ma się dostępu do rdzeni obcych może być ciężko, a placówkę można potem zniszczyć. Po za tym można spokojnie zmieścić się posiadając i 3 Resistance Comms - Defense Matrix na chwilę obecną jest bezużyteczny.
2. Tu się nie zgodzę. Ja dostałem nową rangę na jednym żołnierzu najwyższej rangi (o czym nie zostałem poinformowany, zdolność się po prostu pojawiła), sprawdzałem to zresztą na reddicie i ktoś się dokopał do plików źródłowych gry, gdzie było napisane właśnie to, co jest w końcówce rozdziału o AWC. Punkty losowane są dwa razy - raz na każdą rangę żołnierza (więc wtedy awansując może on dostać zdolność), a drugi raz "ogólnie", więc żołnierz może dostać rangę wstecz.
Niektórzy pisali też o tym, że żołnierze rangi Colonel (najwyższa) dostają zdolność dopiero po powrocie z misji, a nie w momencie wybudowania placówki.
3. O tym napisałem w rozdziale o Power Relay, w rozdziale "Placówki". Pomijając już fakt, iż odkryte rdzenie mogą się trafić na najniższych poziomach (sam przy drugim przejściu miałem je na "C2" i "C3", więc wtedy nie da się nic wiele zaplanować, bo trochę zejdzie zanim się do nich dokopie.
4. O tym nie wspomniałem, dzięki za info.
5. Dzięki za info - z rozpędu pewnie zrobiłem błąd.
zanonimizowany543579 Pretorianin
Ja wybudowałem AWC jako 2 budynek, ukryty skill odblokowało mi na 2 postaciach.
Hakowanie jednostki powoduje u mnie wyjście z ukrycia zawsze i wszędzie.
Gram od wczoraj od nowa. Jak kończysz misję. Można metodą zapis/odczyt wymusić perka. Tyle, że to zahacza lekko o oszustwo. Dodam też, że samouczek utrudnia grę o0!
Po samouczku jedna postać ma awans. I nie masz odblokowanego żadnego pomieszczenia.
A bez samouczka wszyscy mają awans a pierwsza misją jest BANALNA... I masz odblokowane 1 pomieszczenie od razu. Ja od razu postawiłem AWC zobaczę jakie będą tego skutki.
Dalej pomieszczenie obronne jest bardzo fajne :D Ja się daję często łapać ufo celem nabijania doświadczenia. Podczas takiej obrony można awansować wszystkie postacie. Bo wrogów nie zabraknie i nie ma limitu czasu.
Gra jest bardzo prosta wkurzają tylko władcy obcych ale i to da się przeżyć.
Jeyhard Generał
Poradnik został zaktualizowany o rozdziały z dodatku War of the Chosen - gdyby były jakieś pytania / wątpliwości, pisać. :P
Zmroku Konsul
Będzie wkrótce, ta cała wojna z kosmitami to nie takie hop-siup :>
Zmroku Konsul
Poradnik PDF/EPUB został zaktualizowany do dodatku War of the Chosen. Miłej gry :)
Lambert007 Chorąży
Hej Hej
W sumie pytanie dotyczy wersji na XboOne, ale to chyba bez znaczenia ;)
Do tych którzy ogrywali XCOM2 ale z dodatkiem War of the Chosen.
Po odpaleniu gry mam do wyboru na ekranie głównym XCOM2 lub War of the Chosen, czyli jak mniemam to kampanie fabularne tak?
Natomiast odpalając nawet XCOM2 (a mając dodatek zainstalowany), mam wszystkie mechaniki i poprawki które dodatek wprowadził nawet w podstawce?
Więc po co rozbicie na podstawkę i dodatek??
Seeker_PL Junior
Poradnik w iBooks jest nie zaktualizowany do wersji z XCOM: War of the Chosen. Jak można pobrać aktualizację?
kowalxxx Junior
wykupiłem sobie abonament na jeden miesiąc i nie mogę pobrać poradnika w pdf. Dlaczego?
CyboRKg Generał
U mnie sie zbugowalo. Po rozwaleniu wszystkich wrogow wchodze do pomieszczenia z krysztalem wiedzmy i zastaje tam tylko 2 chrysalidy. Wiedzma sie nie pojawia. Do krysztalu nie da sie strzelac, bo nie ma nawet jego ikonki. Rzucanie granatami nic nie daje. Kilkanascie tur i zadnych zmian.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
