Odradzanie i śmierć Wybrańców | Wybrańcy | XCOM 2

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Wybrańcy to bez dwóch zdań największa atrakcja, jak i zagrożenie wprowadzone przez dodatek War of the Chosen. Początkowo walka z nimi może nie być specjalnym wyzwaniem, lecz wraz z postępami kampanii zyskują oni coraz to nowe zdolności specjalne, a ich pula punktów zdrowia potrafi przekroczyć 40, czyniąc ich najwytrzymalszymi (nie licząc specjalnych obcych - Viper King, Berserker Queen i Archon King) przeciwnikami w całej grze. Największym problemem jest jednak fakt, iż nie da się ich pozbyć w normalny sposób. Zabicie ich nie sprawi, że nie wrócą na pole walki, gdyż wystarczy zaledwie kilka dni, by się odrodzili i ponownie nękali gracza. Jest jednak sposób, by pozbyć się ich raz na zawsze.

By to uczynić, należy wykonać misję polegającą na ataku na twierdzę danego Wybrańca (Stronghold Assault), gdzie miejsce będzie miała finałowa walka. By ją odblokować, trzeba wykonać kilka Tajnych Działań (Covert Action) dla ruchu oporu. Są to:

  1. Hunt the Chosen Assassin I, II i III - gdy wykonasz wszystkie trzy, odblokuje się misja ataku na twierdzę Zabójczyni (Assassin).
  2. Hunt the Chosen Hunter I, II i III - gdy wykonasz wszystkie trzy, odblokuje się misja ataku na twierdzę Łowczego (Hunter).
  3. Hunt the Chosen Warlock I, II i III - gdy wykonasz wszystkie trzy, odblokuje się misja ataku na twierdzę Czarnoksiężnika (Warlock).
Pierwszy etap ataku na twierdze. - Odradzanie i śmierć Wybrańców | Wybrańcy | XCOM 2 - XCOM 2 - poradnik do gry
Pierwszy etap ataku na twierdze.

Cała misja tego typu podzielona jest na dwa etapy. Podczas pierwszego gracz musi przedrzeć się przez korytarze twierdzy, likwidując po drodze wrogów. Etap ten kończy się dotarciem do specyficznej windy - wystarczy ustawić na niej wszystkich żołnierzy, a następnie aktywować ją jednym z nich, by po krótkim ekranie ładowania znaleźć się w drugiej, właściwej już części fortecy.

Drugi, finałowy etap ataku na twierdze. - Odradzanie i śmierć Wybrańców | Wybrańcy | XCOM 2 - XCOM 2 - poradnik do gry
Drugi, finałowy etap ataku na twierdze.

Tutaj znajduje się kryształ, który umożliwia Wybrańcom reinkarnacje. Jak nietrudno się domyślić, trzeba go zniszczyć, jednak trzeba najpierw uporać się z obstawą zwykłych obcych i Wybrańca, którego twierdzę atakujesz. Gdy go "zabijesz", kryształ będzie można już atakować, jednak na ekranie rozpocznie się odliczanie czasu. Jest ono powiązane z kilkoma rzeczami, mianowicie:

  1. Podzielone jest na 5 etapów - 20%, 40%, 60%, 80% i 100%. Gdy "ładowanie" dojdzie do 100%, kryształ znów stanie się nieaktywny, a na polu walki ponownie wyląduje Wybraniec.
  2. Co każdą turę "ładowania" się kryształu na polu walki pojawiać będą się 2-3 wrogowie, którzy teleportują się w rogach pomieszczenia. Trzeba więc ich eliminować, jednocześnie zadając obrażenia kryształowi.
  3. Gdy kryształ zostanie zniszczony, w kolejnej turze na polu walki ponownie pojawi się Wybraniec, lecz będzie on posiadał ilość punktów zdrowia odpowiadającą poziomowi ładowania kryształu.

Gdy zniszczysz kryształ trzeba będzie już tylko wyeliminować wrogów i jeszcze raz zabić Wybrańca, po czym misja dobiegnie końca. Wybraniec, którego pokonasz nie pojawi się już nigdy więcej na polu walki, a gracz otrzyma możliwość wykonania badania, które odblokuje dostęp do unikalnych (i niezwykle potężnych) przedmiotów, z których korzystał Wybraniec.

Podobało się?

0

XCOM 2

5 lutego 2016

PC PlayStation Xbox
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Strategiczne
2016-02-23
09:22

Kuba aka Zbyszek Chorąży

Hmm, nie mogę odpowiedzieć bezpośrednio na posta, więc muszę napisać jako nowy.

1. Fakt, dwa ulepszone na maxa Resistance Comms wystarczą do obsług wszystkich rejonów, z tym, że trochę minie nim ktoś je do końca ulepszy. Raz, że zajmuje to czas, dwa, że potrzeba do tego sporo energii. Normalny, nieulepszony Resistance Comms daje łącznie 3 kontakty (z technikiem), a wymaga tylko 3 prądu (1 kontakt za 1 "sztukę" prądu), ulepszenie zjada prawie dwa razy więcej dodatkowego (5), dając w zamian 4 kontakty (więc 1 kontakt wymaga 1.25 prądu). To nie są duże ilości, ale na początku, gdy nie ma się dostępu do rdzeni obcych może być ciężko, a placówkę można potem zniszczyć. Po za tym można spokojnie zmieścić się posiadając i 3 Resistance Comms - Defense Matrix na chwilę obecną jest bezużyteczny.

2. Tu się nie zgodzę. Ja dostałem nową rangę na jednym żołnierzu najwyższej rangi (o czym nie zostałem poinformowany, zdolność się po prostu pojawiła), sprawdzałem to zresztą na reddicie i ktoś się dokopał do plików źródłowych gry, gdzie było napisane właśnie to, co jest w końcówce rozdziału o AWC. Punkty losowane są dwa razy - raz na każdą rangę żołnierza (więc wtedy awansując może on dostać zdolność), a drugi raz "ogólnie", więc żołnierz może dostać rangę wstecz.

Niektórzy pisali też o tym, że żołnierze rangi Colonel (najwyższa) dostają zdolność dopiero po powrocie z misji, a nie w momencie wybudowania placówki.

3. O tym napisałem w rozdziale o Power Relay, w rozdziale "Placówki". Pomijając już fakt, iż odkryte rdzenie mogą się trafić na najniższych poziomach (sam przy drugim przejściu miałem je na "C2" i "C3", więc wtedy nie da się nic wiele zaplanować, bo trochę zejdzie zanim się do nich dokopie.

4. O tym nie wspomniałem, dzięki za info.

5. Dzięki za info - z rozpędu pewnie zrobiłem błąd.

Komentarz: Kuba aka Zbyszek
2016-05-25
13:58

zanonimizowany543579 Pretorianin

Ja wybudowałem AWC jako 2 budynek, ukryty skill odblokowało mi na 2 postaciach.

Hakowanie jednostki powoduje u mnie wyjście z ukrycia zawsze i wszędzie.

Gram od wczoraj od nowa. Jak kończysz misję. Można metodą zapis/odczyt wymusić perka. Tyle, że to zahacza lekko o oszustwo. Dodam też, że samouczek utrudnia grę o0!

Po samouczku jedna postać ma awans. I nie masz odblokowanego żadnego pomieszczenia.

A bez samouczka wszyscy mają awans a pierwsza misją jest BANALNA... I masz odblokowane 1 pomieszczenie od razu. Ja od razu postawiłem AWC zobaczę jakie będą tego skutki.

Dalej pomieszczenie obronne jest bardzo fajne :D Ja się daję często łapać ufo celem nabijania doświadczenia. Podczas takiej obrony można awansować wszystkie postacie. Bo wrogów nie zabraknie i nie ma limitu czasu.

Gra jest bardzo prosta wkurzają tylko władcy obcych ale i to da się przeżyć.

Komentarz: zanonimizowany543579
2017-09-06
13:11

Jeyhard Generał

Jeyhard

Poradnik został zaktualizowany o rozdziały z dodatku War of the Chosen - gdyby były jakieś pytania / wątpliwości, pisać. :P

Komentarz: Jeyhard
2017-09-10
10:10

Zmroku Konsul

Zmroku
😎

Będzie wkrótce, ta cała wojna z kosmitami to nie takie hop-siup :>

Komentarz: Zmroku
2017-09-10
12:55

Zmroku Konsul

Zmroku

Poradnik PDF/EPUB został zaktualizowany do dodatku War of the Chosen. Miłej gry :)

Komentarz: Zmroku
2018-06-12
11:32

Lambert007 Chorąży

Hej Hej

W sumie pytanie dotyczy wersji na XboOne, ale to chyba bez znaczenia ;)

Do tych którzy ogrywali XCOM2 ale z dodatkiem War of the Chosen.

Po odpaleniu gry mam do wyboru na ekranie głównym XCOM2 lub War of the Chosen, czyli jak mniemam to kampanie fabularne tak?

Natomiast odpalając nawet XCOM2 (a mając dodatek zainstalowany), mam wszystkie mechaniki i poprawki które dodatek wprowadził nawet w podstawce?

Więc po co rozbicie na podstawkę i dodatek??

Komentarz: Lambert007
2019-02-07
14:57

Seeker_PL Junior

Poradnik w iBooks jest nie zaktualizowany do wersji z XCOM: War of the Chosen. Jak można pobrać aktualizację?

Komentarz: Seeker_PL
2020-01-14
13:58

kowalxxx Junior

wykupiłem sobie abonament na jeden miesiąc i nie mogę pobrać poradnika w pdf. Dlaczego?

Komentarz: kowalxxx
2024-07-30
14:46

Mrakus007 Junior

👍

Już wszystko git

Komentarz: Mrakus007
2024-11-24
22:50

CyboRKg Generał

CyboRKg

U mnie sie zbugowalo. Po rozwaleniu wszystkich wrogow wchodze do pomieszczenia z krysztalem wiedzmy i zastaje tam tylko 2 chrysalidy. Wiedzma sie nie pojawia. Do krysztalu nie da sie strzelac, bo nie ma nawet jego ikonki. Rzucanie granatami nic nie daje. Kilkanascie tur i zadnych zmian.

Komentarz: CyboRKg

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl