Przedmioty użytkowe | Wyposażenie żołnierzy | XCOM 2

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Przedmioty użytkowe

Przedmioty użytkowe, jak Mindshield, są potężne, lecz zarazem bardzo sytuacyjne. - Przedmioty użytkowe | Wyposażenie żołnierzy | XCOM 2 - XCOM 2 - poradnik do gry
Przedmioty użytkowe, jak Mindshield, są potężne, lecz zarazem bardzo sytuacyjne.

Nie samymi granatami i amunicją człowiek żyje, a gra oferuje także pokaźną ilość przedmiotów użytkowych, które nie raz uratują twoją drużynę. Podobnie jak opisane we wcześniejszych dwóch rozdziałach zabawki, przedmioty te umieszcza się w gnieździe, gdzie normalnie przenoszone są granaty - by zwiększyć ich ilość do dwóch, trzeba będzie wyposażyć żołnierza w średni pancerz (Predator, Warden). Dodatkowo, nie da się przenosić dwóch przedmiotów tego samego typu.

Dokładny opis wymaganych do konkretnych przedmiotów technologii znajdziesz w rozdziale "Opracowywanie nowej technologii", a także w tabeli poniżej.

Dostępne przedmioty użytkowe

Nazwa

Opis

Koszt

Wymagania

Hazmat Vest

Zwiększa punkty zdrowia żołnierza o 2.

Daje niewrażliwość na ogień, truciznę i kwas.

1x Elerium Core

Experimental Armor (projekt)

Hellweave

Zwiększa punkty zdrowia żołnierza o 2.

Podpala wrogów atakujących wręcz.

1x Elerium Core

Chryssalid Autopsy (badanie)

Nanoscale Vest

Zwiększa punkty zdrowia żołnierza o 1.

30x Supplies

2x Advent Trooper Corpse

Hybrid Materials (badanie)

Plated Vest

Zwiększa punkty zdrowia żołnierza o 2.

Zwiększa pancerz żołnierza o 1.

1x Elerium Core

Experimental Armor (projekt)

Stasis Vest

Zwiększa punkty zdrowia żołnierza o 2.

Regeneruje 2 punkty zdrowia co turę. Maksymalnie regeneruje 8 punktów zdrowia.

1x Elerium Core

Experimental Armor (projekt)

Battle Scanner

Daje wizję na obszarze działania, wykrywając jednocześnie pobliskich wrogów.

Dodatkowo, odkrywa zakamuflowanych jako cywile wrogów, Bezimiennych (Faceless)

30x Supplies

Advent Trooper Autopsy (badanie)

Mindshield

Sprawia, że żołnierz jest niewrażliwy na efekty psioniczne - panikę, kontrolę umysłu, dezorientację.

Żołnierze mogą jednak wciąż otrzymywać obrażenia psioniczne.

45x Supplies

1x Sectoid Corpse

Sectoid Autopsy

Mimic Beacon

Tworzy kopię żołnierza, który korzysta z przedmiotu.

Kopia posiada tyle samo punktów zdrowia i pancerza ile żołnierz, który ją aktywował.

Nie może atakować, jednak ściąga na siebie uwagę wrogów.

50x Supplies

2x Faceless Corpse

Faceless Autopsy (badanie)

Medikit

Leczy 4 punkty zdrowia. Stabilizuje cel, usuwając zatrucie, kwas, czy podpalenie.

Posiada jeden ładunek.

Daje niewrażliwość na truciznę żołnierzowi, który przenosi przedmiot.

35x Supplies

brak

Nanomedikit

Leczy 6 punktów zdrowia. Stabilizuje cel, usuwając zatrucie, kwas, czy podpalenie.

Posiada jeden ładunek.

Daje niewrażliwość na truciznę żołnierzowi, który przenosi przedmiot.

50x Supplies

1x Viper Corpse

Battlefield Medicine (badanie)

Overdrive Serum

Zwiększa mobilność, daje niewrażliwość na efekty psioniczne i zmniejsza otrzymywane obrażenia.

Efekt utrzymuje się przez 2 tury.

Przedmiot jednorazowego użytku - po wykorzystaniu bezpowrotnie znika.

35x Supplies

1x Berserker Corpse

Berserker Autopsy (badanie)

Skulljack

Pozwala na hackowanie wrogów, dając dostęp do zasobów wywiadu (Intel), lub namiarów na placówkę obcych.

Przedmiot fabularny.

Wrogowie, na których został użyty przedmiot zostają natychmiast wyeliminowani.

Po wykonaniu badania "Skullmining" zwiększa zdolności hakerskie (atrybut HACK) bohatera o 25 punktów.

50x Supplies

Proving Ground (placówka)

Warto pamiętać o kilku rzeczach:

  1. Dodatkowe pancerze (Hazmat Vest, Plated Vest, Nanoscale Vest, Stasis Vest i Hellweave) to przedmioty dość sytuacyjne, które jednak są znacznie mniej skuteczne od pozostałych z tej grupy, a także od granatów i amunicji. Warto z nich korzystać jedynie wtedy, gdy nie masz lepszej alternatywy spośród pozostałych przedmiotów.
  2. Mimic Beacon to bardzo skuteczne narzędzie do odwracania uwagi wroga, szczególnie na wyższych poziomach trudności. Po wykorzystaniu, na polu walki pojawi się dokładna kopia żołnierza, który wyrzucił wabik, a wrogowie będą skupiać ogień właśnie na tym celu. Przydaje się to szczególnie wtedy, gdy przez przypadek ściągniesz na siebie kilka grup wrogów jednocześnie. Warto jest zawsze mieć przynajmniej jeden Mimic Beacon na wyposażeniu żołnierzy.
  3. Medikit i Nanomedikit najlepiej sprawdzają się na żołnierzach klasy Specialist, ze zdolnością Medical Protocol. Dzięki temu zwiększy się ilość możliwych uzdrowień, które wykonać mogą ci żołnierze, a samo leczenie wykorzystać będzie można ze sporej odległości. Dużym plusem jest niewrażliwość na trucizny.
  4. Skulljack to kolejny przedmiot, w który warto wyposażyć żołnierza klasy Specialist, gdyż podnosi on atrybut HACK o 25 punktów. Sam przedmiot pozwala na zdobycie niewielkiej ilości zasobów wywiadu (Intel), bądź namiarów na placówkę obcych, a także pozwala natychmiastowo uśmiercić wroga.
  5. Battle Scanner przydaje się badania nieodkrytego jeszcze terenu, a szczególnie dachów budynków - w ten sposób nie wpadniesz na czyhających tam wrogów. Jest to także dobre narzędzie przeciwko zakamuflowanym wrogom - zostaną oni natychmiast odkryci. Przedmiot ten warto dać żołnierzowi klasy Sharpshooter, który w większości przypadków jest za daleko od celu, by móc rzucić w niego granatem.
  6. Mindshield to doskonałe narzędzie dla żołnierzy klasy Ranger, którzy często biegają między przeciwnikami. Dzięki temu będą oni niewrażliwi na ataki psioniczne Sectoidów i kontrolę umysłu Avatarów.
  7. Overdrive Serum oferuje potężne premie, jednak jest to przedmiot dość sytuacyjny, efekt trwa jedynie 2 tury, a przedmiot jest jednorazowego użytku. Warto jest więc zastąpić go innym, znacznie skuteczniejszym orężem.
Podobało się?

0

XCOM 2

5 lutego 2016

PC PlayStation Xbox
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Strategiczne
2016-02-23
09:22

Kuba aka Zbyszek Chorąży

Hmm, nie mogę odpowiedzieć bezpośrednio na posta, więc muszę napisać jako nowy.

1. Fakt, dwa ulepszone na maxa Resistance Comms wystarczą do obsług wszystkich rejonów, z tym, że trochę minie nim ktoś je do końca ulepszy. Raz, że zajmuje to czas, dwa, że potrzeba do tego sporo energii. Normalny, nieulepszony Resistance Comms daje łącznie 3 kontakty (z technikiem), a wymaga tylko 3 prądu (1 kontakt za 1 "sztukę" prądu), ulepszenie zjada prawie dwa razy więcej dodatkowego (5), dając w zamian 4 kontakty (więc 1 kontakt wymaga 1.25 prądu). To nie są duże ilości, ale na początku, gdy nie ma się dostępu do rdzeni obcych może być ciężko, a placówkę można potem zniszczyć. Po za tym można spokojnie zmieścić się posiadając i 3 Resistance Comms - Defense Matrix na chwilę obecną jest bezużyteczny.

2. Tu się nie zgodzę. Ja dostałem nową rangę na jednym żołnierzu najwyższej rangi (o czym nie zostałem poinformowany, zdolność się po prostu pojawiła), sprawdzałem to zresztą na reddicie i ktoś się dokopał do plików źródłowych gry, gdzie było napisane właśnie to, co jest w końcówce rozdziału o AWC. Punkty losowane są dwa razy - raz na każdą rangę żołnierza (więc wtedy awansując może on dostać zdolność), a drugi raz "ogólnie", więc żołnierz może dostać rangę wstecz.

Niektórzy pisali też o tym, że żołnierze rangi Colonel (najwyższa) dostają zdolność dopiero po powrocie z misji, a nie w momencie wybudowania placówki.

3. O tym napisałem w rozdziale o Power Relay, w rozdziale "Placówki". Pomijając już fakt, iż odkryte rdzenie mogą się trafić na najniższych poziomach (sam przy drugim przejściu miałem je na "C2" i "C3", więc wtedy nie da się nic wiele zaplanować, bo trochę zejdzie zanim się do nich dokopie.

4. O tym nie wspomniałem, dzięki za info.

5. Dzięki za info - z rozpędu pewnie zrobiłem błąd.

Komentarz: Kuba aka Zbyszek
2016-05-25
13:58

zanonimizowany543579 Pretorianin

Ja wybudowałem AWC jako 2 budynek, ukryty skill odblokowało mi na 2 postaciach.

Hakowanie jednostki powoduje u mnie wyjście z ukrycia zawsze i wszędzie.

Gram od wczoraj od nowa. Jak kończysz misję. Można metodą zapis/odczyt wymusić perka. Tyle, że to zahacza lekko o oszustwo. Dodam też, że samouczek utrudnia grę o0!

Po samouczku jedna postać ma awans. I nie masz odblokowanego żadnego pomieszczenia.

A bez samouczka wszyscy mają awans a pierwsza misją jest BANALNA... I masz odblokowane 1 pomieszczenie od razu. Ja od razu postawiłem AWC zobaczę jakie będą tego skutki.

Dalej pomieszczenie obronne jest bardzo fajne :D Ja się daję często łapać ufo celem nabijania doświadczenia. Podczas takiej obrony można awansować wszystkie postacie. Bo wrogów nie zabraknie i nie ma limitu czasu.

Gra jest bardzo prosta wkurzają tylko władcy obcych ale i to da się przeżyć.

Komentarz: zanonimizowany543579
2017-09-06
13:11

Jeyhard Generał

Jeyhard

Poradnik został zaktualizowany o rozdziały z dodatku War of the Chosen - gdyby były jakieś pytania / wątpliwości, pisać. :P

Komentarz: Jeyhard
2017-09-10
10:10

Zmroku Konsul

Zmroku
😎

Będzie wkrótce, ta cała wojna z kosmitami to nie takie hop-siup :>

Komentarz: Zmroku
2017-09-10
12:55

Zmroku Konsul

Zmroku

Poradnik PDF/EPUB został zaktualizowany do dodatku War of the Chosen. Miłej gry :)

Komentarz: Zmroku
2018-06-12
11:32

Lambert007 Chorąży

Hej Hej

W sumie pytanie dotyczy wersji na XboOne, ale to chyba bez znaczenia ;)

Do tych którzy ogrywali XCOM2 ale z dodatkiem War of the Chosen.

Po odpaleniu gry mam do wyboru na ekranie głównym XCOM2 lub War of the Chosen, czyli jak mniemam to kampanie fabularne tak?

Natomiast odpalając nawet XCOM2 (a mając dodatek zainstalowany), mam wszystkie mechaniki i poprawki które dodatek wprowadził nawet w podstawce?

Więc po co rozbicie na podstawkę i dodatek??

Komentarz: Lambert007
2019-02-07
14:57

Seeker_PL Junior

Poradnik w iBooks jest nie zaktualizowany do wersji z XCOM: War of the Chosen. Jak można pobrać aktualizację?

Komentarz: Seeker_PL
2020-01-14
13:58

kowalxxx Junior

wykupiłem sobie abonament na jeden miesiąc i nie mogę pobrać poradnika w pdf. Dlaczego?

Komentarz: kowalxxx
2024-07-30
14:46

Mrakus007 Junior

👍

Już wszystko git

Komentarz: Mrakus007
2024-11-24
22:50

CyboRKg Generał

CyboRKg

U mnie sie zbugowalo. Po rozwaleniu wszystkich wrogow wchodze do pomieszczenia z krysztalem wiedzmy i zastaje tam tylko 2 chrysalidy. Wiedzma sie nie pojawia. Do krysztalu nie da sie strzelac, bo nie ma nawet jego ikonki. Rzucanie granatami nic nie daje. Kilkanascie tur i zadnych zmian.

Komentarz: CyboRKg

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl