Przedmioty użytkowe | Wyposażenie żołnierzy | XCOM 2
Aktualizacja:
Przedmioty użytkowe

Nie samymi granatami i amunicją człowiek żyje, a gra oferuje także pokaźną ilość przedmiotów użytkowych, które nie raz uratują twoją drużynę. Podobnie jak opisane we wcześniejszych dwóch rozdziałach zabawki, przedmioty te umieszcza się w gnieździe, gdzie normalnie przenoszone są granaty - by zwiększyć ich ilość do dwóch, trzeba będzie wyposażyć żołnierza w średni pancerz (Predator, Warden). Dodatkowo, nie da się przenosić dwóch przedmiotów tego samego typu.
Dokładny opis wymaganych do konkretnych przedmiotów technologii znajdziesz w rozdziale "Opracowywanie nowej technologii", a także w tabeli poniżej.
Dostępne przedmioty użytkowe
Nazwa | Opis | Koszt | Wymagania |
Hazmat Vest | Zwiększa punkty zdrowia żołnierza o 2. Daje niewrażliwość na ogień, truciznę i kwas. | 1x Elerium Core | Experimental Armor (projekt) |
Hellweave | Zwiększa punkty zdrowia żołnierza o 2. Podpala wrogów atakujących wręcz. | 1x Elerium Core | Chryssalid Autopsy (badanie) |
Nanoscale Vest | Zwiększa punkty zdrowia żołnierza o 1. | 30x Supplies 2x Advent Trooper Corpse | Hybrid Materials (badanie) |
Plated Vest | Zwiększa punkty zdrowia żołnierza o 2. Zwiększa pancerz żołnierza o 1. | 1x Elerium Core | Experimental Armor (projekt) |
Stasis Vest | Zwiększa punkty zdrowia żołnierza o 2. Regeneruje 2 punkty zdrowia co turę. Maksymalnie regeneruje 8 punktów zdrowia. | 1x Elerium Core | Experimental Armor (projekt) |
Battle Scanner | Daje wizję na obszarze działania, wykrywając jednocześnie pobliskich wrogów. Dodatkowo, odkrywa zakamuflowanych jako cywile wrogów, Bezimiennych (Faceless) | 30x Supplies | Advent Trooper Autopsy (badanie) |
Mindshield | Sprawia, że żołnierz jest niewrażliwy na efekty psioniczne - panikę, kontrolę umysłu, dezorientację. Żołnierze mogą jednak wciąż otrzymywać obrażenia psioniczne. | 45x Supplies 1x Sectoid Corpse | Sectoid Autopsy |
Mimic Beacon | Tworzy kopię żołnierza, który korzysta z przedmiotu. Kopia posiada tyle samo punktów zdrowia i pancerza ile żołnierz, który ją aktywował. Nie może atakować, jednak ściąga na siebie uwagę wrogów. | 50x Supplies 2x Faceless Corpse | Faceless Autopsy (badanie) |
Medikit | Leczy 4 punkty zdrowia. Stabilizuje cel, usuwając zatrucie, kwas, czy podpalenie. Posiada jeden ładunek. Daje niewrażliwość na truciznę żołnierzowi, który przenosi przedmiot. | 35x Supplies | brak |
Nanomedikit | Leczy 6 punktów zdrowia. Stabilizuje cel, usuwając zatrucie, kwas, czy podpalenie. Posiada jeden ładunek. Daje niewrażliwość na truciznę żołnierzowi, który przenosi przedmiot. | 50x Supplies 1x Viper Corpse | Battlefield Medicine (badanie) |
Overdrive Serum | Zwiększa mobilność, daje niewrażliwość na efekty psioniczne i zmniejsza otrzymywane obrażenia. Efekt utrzymuje się przez 2 tury. Przedmiot jednorazowego użytku - po wykorzystaniu bezpowrotnie znika. | 35x Supplies 1x Berserker Corpse | Berserker Autopsy (badanie) |
Skulljack | Pozwala na hackowanie wrogów, dając dostęp do zasobów wywiadu (Intel), lub namiarów na placówkę obcych. Przedmiot fabularny. Wrogowie, na których został użyty przedmiot zostają natychmiast wyeliminowani. Po wykonaniu badania "Skullmining" zwiększa zdolności hakerskie (atrybut HACK) bohatera o 25 punktów. | 50x Supplies | Proving Ground (placówka) |
Warto pamiętać o kilku rzeczach:
- Dodatkowe pancerze (Hazmat Vest, Plated Vest, Nanoscale Vest, Stasis Vest i Hellweave) to przedmioty dość sytuacyjne, które jednak są znacznie mniej skuteczne od pozostałych z tej grupy, a także od granatów i amunicji. Warto z nich korzystać jedynie wtedy, gdy nie masz lepszej alternatywy spośród pozostałych przedmiotów.
- Mimic Beacon to bardzo skuteczne narzędzie do odwracania uwagi wroga, szczególnie na wyższych poziomach trudności. Po wykorzystaniu, na polu walki pojawi się dokładna kopia żołnierza, który wyrzucił wabik, a wrogowie będą skupiać ogień właśnie na tym celu. Przydaje się to szczególnie wtedy, gdy przez przypadek ściągniesz na siebie kilka grup wrogów jednocześnie. Warto jest zawsze mieć przynajmniej jeden Mimic Beacon na wyposażeniu żołnierzy.
- Medikit i Nanomedikit najlepiej sprawdzają się na żołnierzach klasy Specialist, ze zdolnością Medical Protocol. Dzięki temu zwiększy się ilość możliwych uzdrowień, które wykonać mogą ci żołnierze, a samo leczenie wykorzystać będzie można ze sporej odległości. Dużym plusem jest niewrażliwość na trucizny.
- Skulljack to kolejny przedmiot, w który warto wyposażyć żołnierza klasy Specialist, gdyż podnosi on atrybut HACK o 25 punktów. Sam przedmiot pozwala na zdobycie niewielkiej ilości zasobów wywiadu (Intel), bądź namiarów na placówkę obcych, a także pozwala natychmiastowo uśmiercić wroga.
- Battle Scanner przydaje się badania nieodkrytego jeszcze terenu, a szczególnie dachów budynków - w ten sposób nie wpadniesz na czyhających tam wrogów. Jest to także dobre narzędzie przeciwko zakamuflowanym wrogom - zostaną oni natychmiast odkryci. Przedmiot ten warto dać żołnierzowi klasy Sharpshooter, który w większości przypadków jest za daleko od celu, by móc rzucić w niego granatem.
- Mindshield to doskonałe narzędzie dla żołnierzy klasy Ranger, którzy często biegają między przeciwnikami. Dzięki temu będą oni niewrażliwi na ataki psioniczne Sectoidów i kontrolę umysłu Avatarów.
- Overdrive Serum oferuje potężne premie, jednak jest to przedmiot dość sytuacyjny, efekt trwa jedynie 2 tury, a przedmiot jest jednorazowego użytku. Warto jest więc zastąpić go innym, znacznie skuteczniejszym orężem.
0
- XCOM 2 - poradnik do gry
- XCOM 2 - poradnik do gry
- Wyposażenie żołnierzy
- Broń podstawowa | Wyposażenie żołnierzy | XCOM 2
- Broń dodatkowa | Wyposażenie żołnierzy | XCOM 2
- Broń ciężka | Wyposażenie żołnierzy | XCOM 2
- Pancerz | Wyposażenie żołnierzy | XCOM 2
- PCS - Personal Combat Sims | Wyposażenie żołnierzy | XCOM 2
- Ulepszenia broni | Wyposażenie żołnierzy | XCOM 2
- Granaty i materiały wybuchowe | Wyposażenie żołnierzy | XCOM 2
- Amunicja | Wyposażenie żołnierzy | XCOM 2
- Przedmioty użytkowe | Wyposażenie żołnierzy | XCOM 2
- Wyposażenie żołnierzy
- XCOM 2 - poradnik do gry
Komentarze czytelników
Kuba aka Zbyszek Chorąży
Hmm, nie mogę odpowiedzieć bezpośrednio na posta, więc muszę napisać jako nowy.
1. Fakt, dwa ulepszone na maxa Resistance Comms wystarczą do obsług wszystkich rejonów, z tym, że trochę minie nim ktoś je do końca ulepszy. Raz, że zajmuje to czas, dwa, że potrzeba do tego sporo energii. Normalny, nieulepszony Resistance Comms daje łącznie 3 kontakty (z technikiem), a wymaga tylko 3 prądu (1 kontakt za 1 "sztukę" prądu), ulepszenie zjada prawie dwa razy więcej dodatkowego (5), dając w zamian 4 kontakty (więc 1 kontakt wymaga 1.25 prądu). To nie są duże ilości, ale na początku, gdy nie ma się dostępu do rdzeni obcych może być ciężko, a placówkę można potem zniszczyć. Po za tym można spokojnie zmieścić się posiadając i 3 Resistance Comms - Defense Matrix na chwilę obecną jest bezużyteczny.
2. Tu się nie zgodzę. Ja dostałem nową rangę na jednym żołnierzu najwyższej rangi (o czym nie zostałem poinformowany, zdolność się po prostu pojawiła), sprawdzałem to zresztą na reddicie i ktoś się dokopał do plików źródłowych gry, gdzie było napisane właśnie to, co jest w końcówce rozdziału o AWC. Punkty losowane są dwa razy - raz na każdą rangę żołnierza (więc wtedy awansując może on dostać zdolność), a drugi raz "ogólnie", więc żołnierz może dostać rangę wstecz.
Niektórzy pisali też o tym, że żołnierze rangi Colonel (najwyższa) dostają zdolność dopiero po powrocie z misji, a nie w momencie wybudowania placówki.
3. O tym napisałem w rozdziale o Power Relay, w rozdziale "Placówki". Pomijając już fakt, iż odkryte rdzenie mogą się trafić na najniższych poziomach (sam przy drugim przejściu miałem je na "C2" i "C3", więc wtedy nie da się nic wiele zaplanować, bo trochę zejdzie zanim się do nich dokopie.
4. O tym nie wspomniałem, dzięki za info.
5. Dzięki za info - z rozpędu pewnie zrobiłem błąd.
zanonimizowany543579 Pretorianin
Ja wybudowałem AWC jako 2 budynek, ukryty skill odblokowało mi na 2 postaciach.
Hakowanie jednostki powoduje u mnie wyjście z ukrycia zawsze i wszędzie.
Gram od wczoraj od nowa. Jak kończysz misję. Można metodą zapis/odczyt wymusić perka. Tyle, że to zahacza lekko o oszustwo. Dodam też, że samouczek utrudnia grę o0!
Po samouczku jedna postać ma awans. I nie masz odblokowanego żadnego pomieszczenia.
A bez samouczka wszyscy mają awans a pierwsza misją jest BANALNA... I masz odblokowane 1 pomieszczenie od razu. Ja od razu postawiłem AWC zobaczę jakie będą tego skutki.
Dalej pomieszczenie obronne jest bardzo fajne :D Ja się daję często łapać ufo celem nabijania doświadczenia. Podczas takiej obrony można awansować wszystkie postacie. Bo wrogów nie zabraknie i nie ma limitu czasu.
Gra jest bardzo prosta wkurzają tylko władcy obcych ale i to da się przeżyć.
Jeyhard Generał
Poradnik został zaktualizowany o rozdziały z dodatku War of the Chosen - gdyby były jakieś pytania / wątpliwości, pisać. :P
Zmroku Konsul
Będzie wkrótce, ta cała wojna z kosmitami to nie takie hop-siup :>
Zmroku Konsul
Poradnik PDF/EPUB został zaktualizowany do dodatku War of the Chosen. Miłej gry :)
Lambert007 Chorąży
Hej Hej
W sumie pytanie dotyczy wersji na XboOne, ale to chyba bez znaczenia ;)
Do tych którzy ogrywali XCOM2 ale z dodatkiem War of the Chosen.
Po odpaleniu gry mam do wyboru na ekranie głównym XCOM2 lub War of the Chosen, czyli jak mniemam to kampanie fabularne tak?
Natomiast odpalając nawet XCOM2 (a mając dodatek zainstalowany), mam wszystkie mechaniki i poprawki które dodatek wprowadził nawet w podstawce?
Więc po co rozbicie na podstawkę i dodatek??
Seeker_PL Junior
Poradnik w iBooks jest nie zaktualizowany do wersji z XCOM: War of the Chosen. Jak można pobrać aktualizację?
kowalxxx Junior
wykupiłem sobie abonament na jeden miesiąc i nie mogę pobrać poradnika w pdf. Dlaczego?
CyboRKg Generał
U mnie sie zbugowalo. Po rozwaleniu wszystkich wrogow wchodze do pomieszczenia z krysztalem wiedzmy i zastaje tam tylko 2 chrysalidy. Wiedzma sie nie pojawia. Do krysztalu nie da sie strzelac, bo nie ma nawet jego ikonki. Rzucanie granatami nic nie daje. Kilkanascie tur i zadnych zmian.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
