Amunicja | Wyposażenie żołnierzy | XCOM 2
Aktualizacja:
Amunicja

Wraz z rozwojem technologicznym bazy, gracz zyska dostęp do różnych rodzajów amunicji, w którą można wyposażyć żołnierzy. Amunicja zawsze odblokowywana jest jako jedna sztuka, więc każdorazowo można wyposażyć jednego żołnierza, jednak działa ona w walce automatycznie - każdy wystrzelony nabój przez żołnierza posiada właściwości wyekwipowanej amunicji. Pamiętaj też, iż nie da się nosić jednocześnie dwóch rodzajów amunicji, a by odblokować drugie gniazdo na przedmiot będzie potrzebny pancerz średni (Predator, Warden).
Dokładny opis wymaganych do konkretnych przedmiotów technologii znajdziesz w rozdziale "Opracowywanie nowej technologii", a także w tabeli poniżej.
Dostępne typy amunicji
Nazwa | Opis | Koszt | Wymagania |
A.P. Rounds | Ignoruje 5 punktów pancerza wroga. | 1x Elerium Core | Experimental Ammo (projekt) |
Bluescreen Rounds | +5 punktów obrażeń przeciwko jednostkom mechanicznym. | 1x Elerium Core | Bluescreen Protocol (projekt) |
Dragon Rounds | Zwiększa zadawane obrażenia o 1 punkt. Szansa na podpalenie celu i zadawanie obrażeń co turę. | 1x Elerium Core | Experimental Ammo (projekt) |
Talon Rounds | Zwiększa szansę na trafienie krytyczne o 20%. Zwiększa obrażenia krytyczne o 1 punkt. | 1x Elerium Core | Experimental Ammo (projekt) |
Tracer Rounds | Zwiększa celność o 10 punktów. | 1x Elerium Core | Experimental Ammo (projekt) |
Venom Rounds | Zwiększa zadawane obrażenia o 1 punkt. Szansa na zatrucie celu i zadawanie obrażeń co turę. | 1x Elerium Core | Experimental Ammo (projekt) |
Amunicję warto dobierać w zależności od okoliczności:
- A.P. Rounds doskonale spisują się wtedy, gdy chcesz po prostu zignorować pancerz upierdliwego, ciężko opancerzonego wroga (jak Gatekeeper czy Sectopod) i móc zadać pełne obrażenia. Pamiętaj jednak, że amunicja ta nie niszczy pancerza, a go po prostu ignoruje - po trafieniu wróg dalej będzie miał, na przykład, 3 punkty pancerza.
- Bluescreen Rounds są ekstremalnie skuteczne przeciwko wrogom mechanicznym, którzy jednocześnie nie posiadają bardzo dużej ilości pancerza (jak otwarty Gatekeeper, czy Andromedon). Doskonale sprawdza się to u żołnierzy klasy Sharpshooter, którzy będą w stanie praktycznie 1 strzałem ubić większość mechanicznych wrogów.
- Dragon Rounds i Venom Rounds w teorii wyglądają dość ciekawie, jednak ich efekty bledną przy tym, co oferują pozostałe typy amunicji. 1 dodatkowy punkt obrażeń i szansa (dość niewielka) na wywołanie obrażeń rozłożonych w czasie nie są warte marnowania cennego miejsca w ekwipunku żołnierza.
- Tracer Rounds przydają się, gdy nie chcesz polegać na demolowaniu otoczenia, by zmniejszyć obronę celu (wykurzając wroga zza osłony). Doskonale sprawdzają się też przez pierwsze godziny gry, gdy brakuje ci ulepszeń do broni zwiększających celność, a sami żołnierze nie awansowali jeszcze na bardzo wysokie rangi.
- Talon Rounds to amunicja ekstremalnie skuteczna na żołnierzach rangi Ranger. Klasa ta sama w sobie posiada dużą szansę na trafienie krytyczne (z uwagi na strzelbę, która w najlepszej postaci oferuje 20% przyrost "kryta"), a amunicja potęguje ten efekt. Gdy żołnierz strzeli we wroga z przyłożenia, trafienie krytyczne jest praktycznie gwarantowane - przy najlepszym ekwipunku oznacza to śmierć większości wrogów od jednego ataku.
Pamiętaj, iż możesz podejrzeć wrogów, z którymi przyjdzie ci walczyć na mapie. By to zrobić, potrzebować będziesz placówki Shadow Chamber - po jej wybudowaniu, informacja o ilości i ogólnym typie wrogów zostanie wyświetlona w prawym górnym rogu okna, w którym potwierdzasz rozpoczęcie misji. Wykorzystaj to, by dobierać odpowiednio amunicję.
0
- XCOM 2 - poradnik do gry
- XCOM 2 - poradnik do gry
- Wyposażenie żołnierzy
- Broń podstawowa | Wyposażenie żołnierzy | XCOM 2
- Broń dodatkowa | Wyposażenie żołnierzy | XCOM 2
- Broń ciężka | Wyposażenie żołnierzy | XCOM 2
- Pancerz | Wyposażenie żołnierzy | XCOM 2
- PCS - Personal Combat Sims | Wyposażenie żołnierzy | XCOM 2
- Ulepszenia broni | Wyposażenie żołnierzy | XCOM 2
- Granaty i materiały wybuchowe | Wyposażenie żołnierzy | XCOM 2
- Amunicja | Wyposażenie żołnierzy | XCOM 2
- Przedmioty użytkowe | Wyposażenie żołnierzy | XCOM 2
- Wyposażenie żołnierzy
- XCOM 2 - poradnik do gry
Komentarze czytelników
Kuba aka Zbyszek Chorąży
Hmm, nie mogę odpowiedzieć bezpośrednio na posta, więc muszę napisać jako nowy.
1. Fakt, dwa ulepszone na maxa Resistance Comms wystarczą do obsług wszystkich rejonów, z tym, że trochę minie nim ktoś je do końca ulepszy. Raz, że zajmuje to czas, dwa, że potrzeba do tego sporo energii. Normalny, nieulepszony Resistance Comms daje łącznie 3 kontakty (z technikiem), a wymaga tylko 3 prądu (1 kontakt za 1 "sztukę" prądu), ulepszenie zjada prawie dwa razy więcej dodatkowego (5), dając w zamian 4 kontakty (więc 1 kontakt wymaga 1.25 prądu). To nie są duże ilości, ale na początku, gdy nie ma się dostępu do rdzeni obcych może być ciężko, a placówkę można potem zniszczyć. Po za tym można spokojnie zmieścić się posiadając i 3 Resistance Comms - Defense Matrix na chwilę obecną jest bezużyteczny.
2. Tu się nie zgodzę. Ja dostałem nową rangę na jednym żołnierzu najwyższej rangi (o czym nie zostałem poinformowany, zdolność się po prostu pojawiła), sprawdzałem to zresztą na reddicie i ktoś się dokopał do plików źródłowych gry, gdzie było napisane właśnie to, co jest w końcówce rozdziału o AWC. Punkty losowane są dwa razy - raz na każdą rangę żołnierza (więc wtedy awansując może on dostać zdolność), a drugi raz "ogólnie", więc żołnierz może dostać rangę wstecz.
Niektórzy pisali też o tym, że żołnierze rangi Colonel (najwyższa) dostają zdolność dopiero po powrocie z misji, a nie w momencie wybudowania placówki.
3. O tym napisałem w rozdziale o Power Relay, w rozdziale "Placówki". Pomijając już fakt, iż odkryte rdzenie mogą się trafić na najniższych poziomach (sam przy drugim przejściu miałem je na "C2" i "C3", więc wtedy nie da się nic wiele zaplanować, bo trochę zejdzie zanim się do nich dokopie.
4. O tym nie wspomniałem, dzięki za info.
5. Dzięki za info - z rozpędu pewnie zrobiłem błąd.
zanonimizowany543579 Pretorianin
Ja wybudowałem AWC jako 2 budynek, ukryty skill odblokowało mi na 2 postaciach.
Hakowanie jednostki powoduje u mnie wyjście z ukrycia zawsze i wszędzie.
Gram od wczoraj od nowa. Jak kończysz misję. Można metodą zapis/odczyt wymusić perka. Tyle, że to zahacza lekko o oszustwo. Dodam też, że samouczek utrudnia grę o0!
Po samouczku jedna postać ma awans. I nie masz odblokowanego żadnego pomieszczenia.
A bez samouczka wszyscy mają awans a pierwsza misją jest BANALNA... I masz odblokowane 1 pomieszczenie od razu. Ja od razu postawiłem AWC zobaczę jakie będą tego skutki.
Dalej pomieszczenie obronne jest bardzo fajne :D Ja się daję często łapać ufo celem nabijania doświadczenia. Podczas takiej obrony można awansować wszystkie postacie. Bo wrogów nie zabraknie i nie ma limitu czasu.
Gra jest bardzo prosta wkurzają tylko władcy obcych ale i to da się przeżyć.
Jeyhard Generał
Poradnik został zaktualizowany o rozdziały z dodatku War of the Chosen - gdyby były jakieś pytania / wątpliwości, pisać. :P
Zmroku Konsul
Będzie wkrótce, ta cała wojna z kosmitami to nie takie hop-siup :>
Zmroku Konsul
Poradnik PDF/EPUB został zaktualizowany do dodatku War of the Chosen. Miłej gry :)
Lambert007 Chorąży
Hej Hej
W sumie pytanie dotyczy wersji na XboOne, ale to chyba bez znaczenia ;)
Do tych którzy ogrywali XCOM2 ale z dodatkiem War of the Chosen.
Po odpaleniu gry mam do wyboru na ekranie głównym XCOM2 lub War of the Chosen, czyli jak mniemam to kampanie fabularne tak?
Natomiast odpalając nawet XCOM2 (a mając dodatek zainstalowany), mam wszystkie mechaniki i poprawki które dodatek wprowadził nawet w podstawce?
Więc po co rozbicie na podstawkę i dodatek??
Seeker_PL Junior
Poradnik w iBooks jest nie zaktualizowany do wersji z XCOM: War of the Chosen. Jak można pobrać aktualizację?
kowalxxx Junior
wykupiłem sobie abonament na jeden miesiąc i nie mogę pobrać poradnika w pdf. Dlaczego?
CyboRKg Generał
U mnie sie zbugowalo. Po rozwaleniu wszystkich wrogow wchodze do pomieszczenia z krysztalem wiedzmy i zastaje tam tylko 2 chrysalidy. Wiedzma sie nie pojawia. Do krysztalu nie da sie strzelac, bo nie ma nawet jego ikonki. Rzucanie granatami nic nie daje. Kilkanascie tur i zadnych zmian.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
