Umiejętności w Castlevania Lords of Shadow (3) | Porady
Aktualizacja:
Kategoria Relic Powers
Uwaga! Więcej informacji na temat obu dostępnych szkół magii odnajdziesz w rozdziale Walka, a konkretnie w sekcji Magia światła i cienia.
LIGHT MAGIC
Sposób użycia: Wciśnij LB.
Uwagi: Z magii światła możesz korzystać dopiero po jej odblokowaniu, co ma miejsce na początku drugiego rozdziału gry. Nie musisz korzystać wyłącznie z umiejętności przedstawionych w tej kategorii, mogąc używać magii światła także do regeneracji paska zdrowia głównego bohatera. W celu regeneracji paska magii światła (kule energii lub specjalna fontanna) musisz każdorazowo wcisnąć i przytrzymywać lewą gałkę analogową.
SHADOW MAGIC
Sposób użycia: Wciśnij RB.
Uwagi: Z magii cienia możesz korzystać dopiero po jej odblokowaniu, co ma miejsce w trakcie rozgrywania czwartego etapu drugiego rozdziału gry. Nie musisz korzystać wyłącznie z umiejętności przedstawionych w tej kategorii, mogąc używać magii cienia także do zwiększania siły wyprowadzanych ataków. W celu regeneracji paska magii cienia (kule energii lub specjalna fontanna) musisz każdorazowo wcisnąć i przytrzymywać prawą gałkę analogową.
TREMOR PUNCH
Sposób użycia: Przytrzymaj lewy trigger oraz X.
Wymagania: Dark Gauntlet (Mroczna rękawica).
Uwagi: To jedna z ciekawszych umiejętności związanych z mroczną rękawicą. Godne odnotowania jest to, iż umiejętność ta potrzebuje dobrych kilku sekund na naładowanie, co jest sygnalizowane czerwonym kolorem rękawicy. Atak wyprowadzany jest dopiero po puszczeniu obu przycisków. Umiejętność tę najlepiej stosować w walkach z bardzo powolnymi potworami oraz w oczekiwaniu na przybycie widocznych w oddali potworów.
EARTHQUAKE PUNCH
Sposób użycia: Przytrzymaj lewy trigger oraz Y.
Wymagania: Dark Gauntlet (Mroczna rękawica).
Uwagi: Umiejętność ta ma bardzo zbliżone działanie do omówionej powyżej - Tremor Punch. Także i w tym przypadku musisz zaczekać na naładowanie rękawicy (czerwona poświata) i dopiero wtedy puścić oba przyciski. Podstawowa różnica polega na tym, że atak jest wymierzony w podłoże, a więc w większym stopniu przydaje się do zadawania obrażeń potworom, które okrążyły w międzyczasie głównego bohatera. Jest moim zdaniem mniej użyteczna umiejętność, która przyda się jedynie w nielicznych walkach.
SPRINT
Sposób użycia: Dwukrotne wychyl lewą gałkę analogową w pożądanym kierunku.
Wymagania: Cyclone Boots (Cyklonowe buty).
Uwagi: Sprint przydaje się nie tylko do pokonywania przepaści, ale także w wielu z rozgrywanych walk. Pozwala on mianowicie na sprawne przemieszczanie się po polu bitwy, ze szczególnym uwzględnieniem szybkiego przybliżania się do przeciwników lub oddalania się od nich. Umiejętność ta wymaga każdorazowo kilku sekund przerwy, ale mimo wszystko warto z niej na bieżąco korzystać.
SHOULDER CHARGE
Sposób użycia: Mając uaktywnioną magię cienia przytrzymaj lewy trigger i wychyl lewą analogową w pożądanym kierunku.
Wymagania: Cyclone Boots (Cyklonowe buty), Shadow Magic (Magia cienia).
Uwagi: Umiejętność ta przydaje się nie tylko do docierania do miejsc ukrycia sekretów, ale także do osłabiania mniej wytrzymałych przeciwników. Generalnie jednak lepiej jest poświęcać magię cienia na lepsze umiejętności.
FLAME DRAGONTAIL
Sposób użycia: Przytrzymaj lewy trigger oraz A.
Wymagania: Cyclone Boots (Cyklonowe buty), Dark Gauntlet (Mroczna rękawica).
Uwagi: Działanie tej umiejętności jest bardzo zbliżone do akcji Rising Assault z kategorii Advanced Moves. Pozwala ona bowiem na wyrzucenie w powietrze stojących w pobliżu przeciwników, tak by móc im zadawać w locie kolejne obrażenia, przed którymi nie będą się mogli obronić.
DOUBLE JUMP
Sposób użycia: Wciśnij A i będąc w powietrzu ponownie A.
Wymagania: Seraph Shoulders (Serafinowe ramiona).
Uwagi: Podobnie jak w przypadku umiejętności Sprint, podwójny skok wykorzystywany jest przede wszystkim do eksploracji, aczkolwiek może się on też przydać w walkach, wydłużając czas pozostawania w powietrzu.
HOLY JUMP
Sposób użycia: Mając uaktywnioną magię światła wciśnij A i będąc w powietrzu ponownie A.
Wymagania: Seraph Shoulders (Serafinowe ramiona), Light Magic (Magia światła).
Uwagi: Jest to usprawniona wersja podwójnego skoku, która pozwala na oślepienie stojących w pobliżu przeciwników. Jest to więc dobra metoda do ucieczki z pola walki, ale już niekoniecznie warta uwagi w ujęciu czysto ofensywnym. Energię magii światła lepiej jest spożytkować na inne cele.
SPRINT THRUST
Sposób użycia: Dwukrotne wychyl lewą gałkę analogową w pożądanym kierunku i następnie w pobliżu potwora wciśnij Y, X.
Wymagania: Cyclone Boots (Cyklonowe buty).
Uwagi: Jest to oczywiście rozwinięcie opisywanego powyżej sprintu, bardzo przydatne w sytuacjach gdy masz zamiar podbiec szybko do wybranego potwora. Warto zaznaczyć, że siła ataku jest uzależniona od odległości w momencie wyprowadzania ataku. Udany atak jest w stanie powalić na ziemię nawet większą bestię, tak więc warto zawsze dążyć do tego żeby oba przyciski wcisnąć dosłownie w ostatniej chwili.
LIGHT FLASH
Sposób użycia: Mając uaktywnioną magię światła wciśnij lewy trigger w momencie ataku wroga.
Wymagania: Light Magic (Magia światła).
Uwagi: Jest to oczywiście odmiana zsynchronizowanego bloku (Synchronized Block) znanego z kategorii Basic Actions. Różnica polega na tym, iż udany blok oślepia przeciwników. Nie jest to szczególnie przydatna umiejętność, bo choć pierwszy atak zadaje większe obrażenia, to efekt oślepienia przestaje w tym momencie działać.
LANDSLIDE PUNCH
Sposób użycia: Będąc w powietrzu przytrzymaj lewy trigger oraz X.
Wymagania: Dark Gauntlet (Mroczna rękawica).
Uwagi: To bardzo zbliżona pod względem działania umiejętność do akcji Tremor Punch. Zasadniczą różnicą jest to, że atak odpala się w powietrzu, a nie stojąc na twardym gruncie. Pamiętaj o konieczności naładowania rękawicy, co jest sygnalizowane czerwoną poświatą. Radzę zainteresować się tą pozycją, gdyż przydaje się on szczególnie w tych walkach, w których potwory nie są w stanie skutecznie atakować głównego bohatera przebywającego w powietrzu. Można wtedy spokojnie naładować rękawicę i z ogromną siłą uderzyć nią w ziemię.
AVALANCHE PUNCH
Sposób użycia: Będąc w powietrzu przytrzymaj lewy trigger oraz Y.
Wymagania: Dark Gauntlet (Mroczna rękawica).
Uwagi: To bardzo zbliżona pod względem działania umiejętność do akcji Earthquake Punch. Zasadniczą różnicą jest to, że atak odpala się w powietrzu, a nie stojąc na twardym gruncie. Pamiętaj o konieczności naładowania rękawicy, co jest sygnalizowane czerwoną poświatą. W moim przekonaniu opisana powyżej umiejętność Landslide Punch jest bardziej przydatna, ale jeżeli nie masz co robić z punktami doświadczenia, to i na tę pozycję możesz się zdecydować.
EROSIVE CHAINS
Sposób użycia: Mając uaktywnioną magię światła wciśnij X i przytrzymaj Y.
Wymagania: Light Magic (Magia światła).
Uwagi: Głównym założeniem tej umiejętności jest leczenie głównego bohatera. Jeżeli wszystko wypali, pasek zdrowia może zostać zregenerowany znacznie szybciej aniżeli poprzez atakowanie wrogów z uaktywnioną magią światła. Metoda ta działa głównie w tych bitwach, w których staje się naprzeciw standardowych przeciwników. Nie radzę natomiast jej stosować w potyczkach z większymi potworami czy bossami.
SHADOW FLAMES
Sposób użycia: Mając uaktywnioną magię cienia wciśnij Y i przytrzymaj X.
Wymagania: Shadow Magic (Magia cienia).
Uwagi: To dość przydatna umiejętność, wytwarzająca falę uderzeniową o potężnej sile. Podobnie jak w przypadku zbliżonych ataków, umiejętność ta jest najbardziej skuteczna w walce z powolnymi potworami oraz bossami, a to dlatego, że po przystąpieniu do ataku nie będziesz się mógł poruszać ani obracać. Jeżeli jednak płomienie zderzą się z celem ataku, to możesz być pewny zadania sporych obrażeń.
FLAME CLAWS
Sposób użycia: Mając uaktywnioną magię cienia dwukrotne wychyl lewą gałkę analogową w pożądanym kierunku i następnie w pobliżu potwora wciśnij X.
Wymagania: Dark Gauntlet (Mroczna rękawica), Cyclone Boots (Cyklonowe buty), Shadow Magic (Magia cienia).
Uwagi: Umiejętność ta jest oczywiście rozwinięciem sprintu i jednocześnie alternatywą dla akcji Sprint Thrust. Atak w oparciu o szpony rękawicy oraz magię cienia zadaje dość dużo obrażeń, pozwalając na powaleniu lub poważne zranienie jednego lub kilku przeciwników. Niestety, z racji ograniczeń w korzystaniu ze sprintu nie będziesz mógł używać tej umiejętności bez przerwy.
UPWARD GUILLOTINE
Sposób użycia: Wciskaj X, A, A.
Wymagania: Seraph Shoulders (Serafinowe ramiona).
Uwagi: Umiejętność ta jest odmianą akcji Guillotine z kategorii Advanced Moves. Atak wyprowadzany jest z ziemi, a nie z powietrza. Ponadto dzięki podwójnemu skokowi gwarantowanemu przez serafinowe ramiona przeciwnik dłużej pozostaje w powietrzu, umożliwiając mu tym samym zadanie większej liczby ciosów przed wylądowaniem. Nie jest to jakaś szczególnie pomocna umiejętność, ale już po odblokowaniu ciekawszych pozycji możesz także na nią przeznaczyć punkty doświadczenia.
WHIRLWIND FLAP
Sposób użycia: Wciskaj Y, A, A.
Wymagania: Seraph Shoulders (Serafinowe ramiona).
Uwagi: To jedna z kilku umiejętności stanowiących rozwinięcie akcji Rising Assault. W powietrze podrzucanych jest więc kilku przeciwników, przy czym z racji zastosowania serafinowych ramion wyrzucani są oni nieco wyżej, co pomaga oczywiście w zadaniu większych obrażeń. Rezultaty są ogólnie rzecz biorąc zadowalające, ale mimo wszystko proponuję w pierwszej kolejności rozglądać się za umiejętnościami zakładającymi wyprowadzanie bezpośrednich, a nie obszarowych uderzeń.
AIR WAVE FLAP
Sposób użycia: Przytrzymaj lewy trigger oraz A. Będąc już w powietrzu wciśnij lewy trigger i przytrzymaj A, a po wykonaniu zamachnięcia serafinowymi ramionami ponownie wciśnij A.
Wymagania: Seraph Shoulders (Serafinowe ramiona), Dark Gauntlet (Mroczna rękawica).
Uwagi: Jest to średnio przydatna umiejętność, stanowiąca rozwinięcie akcji Flame Dragontail. Jej głównym założeniem już po wyrzuceniu przeciwników w powietrze z pomocą rękawicy jest odrzucenie ich od głównego bohatera z użyciem serafinowych ramion. Jedynym zastosowaniem są więc bitwy z udziałem dużej liczby potworów, którym chcemy nie tylko zadać obrażenia, ale także rozrzucić je nieco po polu bitwy.
HOLY CROSS
Sposób użycia: Mając uaktywnioną magię światła wciśnij Y i przytrzymaj X.
Wymagania: Light Magic (Magia światła).
Uwagi: Umiejętność ta ma bardzo zbliżone działanie do akcji Shadow Flames, tyle że potwory są oczywiście atakowane z pomocą magii światła, a nie cienia. Podobnie jak w przypadku wspomnianego wyżej ataku, omawiana umiejętność jest najbardziej skuteczna w walce z powolnymi potworami oraz bossami, a to dlatego, że po przystąpieniu do ofensywy nie będziesz się mógł poruszać ani obracać. Jeżeli jednak promienie "zderzą się" z celem ataku, to możesz być pewny zadania sporych obrażeń, a nawet oślepienia niektórych potworów.
EXPLODING QUAKE
Sposób użycia: Mając uaktywnioną magię cienia wciśnij X i następnie przytrzymaj Y. Po uderzeniu krzyżem w ziemię wciskaj przycisk Y w celu wywołania kolejnych eksplozji, a całą akcję zakończ przytrzymaniem przycisku Y.
Wymagania: Shadow Magic (Magia cienia).
Uwagi: To jedna z lepszych umiejętności związanych z wykorzystywaniem magii cienia. Omawiany atak pozwala na zadanie sporych obrażeń licznej grupie przeciwników, przy czym wymagane jest oczywiście dysponowaniem sporymi pokładami energii.
ULTIMATE LIGHT
Sposób użycia: Przytrzymaj LB i kontroluj postać z pomocą lewej gałki analogowej.
Uwagi: Jest to najpotężniejsza umiejętność związana z magią światła, której odblokowanie kosztuje aż 25000 punktów. Energia magiczna jest oczywiście wysysana w ekspresowym tempie, ale za to zadawane obrażenia są bardzo duże, przez co atak ten sprawdza się w starciach z większymi przeciwnikami oraz bossami. Kontrolowanie głównego bohatera z użyciem lewej gałki analogowej jest opcjonalne, ale bardzo wskazane, szczególnie jeśli namierzany przeciwnik (lub przeciwnicy) znajdujące się w ciągłym ruchu.
ULTIMATE SHADOW
Sposób użycia: Przytrzymaj RB i kontroluj postać z pomocą lewej gałki analogowej.
Uwagi: Jest to najpotężniejsza umiejętność związana z magią cienia, której odblokowanie kosztuje aż 25000 punktów. Energia magiczna jest oczywiście wysysana w ekspresowym tempie, ale za to zadawane obrażenia są bardzo duże, przez co atak ten sprawdza się w starciach z większymi przeciwnikami oraz bossami. Kontrolowanie głównego bohatera z użyciem lewej gałki analogowej jest opcjonalne, ale bardzo wskazane, szczególnie jeśli namierzany przeciwnik (lub przeciwnicy) znajdujące się w ciągłym ruchu.
0
- Castlevania: Lords of Shadow - poradnik do gry
- Castlevania: Lords of Shadow - poradnik do gry
- Porady
- Cenne wskazówki | Porady do Castlevania Lords of Shadow
- Walka | Porady do Castlevania Lords of Shadow
- Umiejętności w Castlevania Lords of Shadow (1) | Porady
- Umiejętności w Castlevania Lords of Shadow (2) | Porady
- Umiejętności w Castlevania Lords of Shadow (3) | Porady
- Bestiariusz w Castlevania Lords of Shadow (1) | Porady
- Bestiariusz w Castlevania Lords of Shadow (2) | Porady
- Bestiariusz w Castlevania Lords of Shadow (3) | Porady
- Bestiariusz w Castlevania Lords of Shadow (4) | Porady
- Osiągnięcia w Castlevania Lords of Shadow | Porady
- Porady
- Castlevania: Lords of Shadow - poradnik do gry
Komentarze czytelników
juz_sam_nie_wiem Pretorianin
W sekcji z dodatkowymi przedmiotami jest błąd z ilością posiadanych przedmiotów, np. sztyletów można mieć od 5 do chyba 30, a nie do dziesięciu, podobnie jest z wodą święconą i z wróżkami.
Trial w etapie Oblivion Lake - jedyną dodatkową umiejętnością, która jest wymagana do ukończenia tego wyzwania jest posiadanie Dark Crystal. Nie potrzeba do tego sprintu, bo czas zaczyna biec dopiero do drugim uderzeniu golema ręką o lód (wtedy dopiero można się na niego wspinać). Zaraz po zakończeniu filmiku prezentującego bossa należy użyć Dark Crystal, dzięki czemu do zniszczenia każdej runy potrzebny będzie tylko jeden atak. Przemieszczać się po nim należy używając kierunek + skok (lewa gałka analogowa + A na X360). W momencie, gdy przechodzimy ten etap po raz drugi lub kolejny i nie ma już podpowiedzi kiedy należy wykonać odskoczenie od ręki potwora po zniszczeniu pierwszej pieczęci - należy to wykonać dopiero wtedy, gdy golem bierze zamach ręką na bohatera, nie zaś od razu po dotarciu do tego miejsca - w przeciwnym wypadku nie będzie gdzie już uciec i golem nas strąci. Gdy nie uda się wykonać misji w odpowiednim czasie nie należy jej kończyć, ponieważ wtedy Kryształ przepadnie, należy w miejscu, w którym się zawaliło przenieść się na mapę świta i rozpocząć etap od nowa.
Trial w etapie Enchanted Forest - najprościej go wykonać łapiąc goblina i wykonując egzekucje nacisnąć jednocześnie atak (X na X360) oraz kierunek na lewej gałce. Potworek pobiega przez chwilkę i następnie eksploduje, czasami zabijając też pozostałe gobliny.
Na początku poradnika jest też miejsce, gdzie wyrazy się powtarzają, ale nie chce mi się już szukać gdzie:P
czesiol Chorąży

Ja mam inną koncepcję na zdobycie triala w Oblivion Lake. Sprint do bossa, po czym sięgnąć po Demon Soul gdyż titan jest na to wrażliwy, podczas gdy ta "kobieta" atakuje schodzi znacznie więcej hp jak przy uderzeniach na zwykłych symbolach ;)
d.suchta Legionista
Mam pytanie.
Czy aby gra zaliczyła mi trofeum za przejście gry na palladynie to muszę, zacząć nową grę i ukończyć grę na tym poziomie trudności, czy wystarczy zmienić poziom trudności w menu i przejść każdy rozdział wymaksowaną postacią, która przeszedłem grę na poziomie trudności warrior ?
misio ssj Generał
Wystarczy zmienic poziom trudnosci ,a trofeum wpadnie :)
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.