Etap 2 - Electric Laboratory (1) | Rozdział 7 | Solucja Castlevania
Aktualizacja:
Etap 2 - Electric Laboratory
STATYSTYKI ETAPU:
Sekrety | 1 klejnot życia (Life Gem) 1 klejnot magii światła (Light Magic Gem) 1 zwój (Scroll) |
Nowe elementy wyposażenia | Brak |
Potwory | Brak |
Bossowie | Mechanical Monstrosity |
Krótkie podsumowanie | Poziom ten składa się niemal w całości z trzech zagadek o rosnącym poziomie trudności. W trakcie zaliczenia każdej z zagadek będziesz musiał zajmować się przede wszystkim wciskaniem dużych przycisków, pokonując swego rodzaju labirynty. Oprócz tego czeka Cię pojedynek z mechaniczną bestią, która z racji niewielkich rozmiarów pola bitwy nie będzie łatwy. |
ROZWIĄZANIE PIERWSZEJ ZAGADKI
![]() | ![]() |
Zacznij od zbadania leżącego po prawej stronie ciała poległego sojusznika #1, a odnajdziesz Scroll (Zwój). Skieruj się teraz w lewo i ustaw tuż przy żółtym przycisku zlokalizowanym na podłodze #2.
![]() | ![]() |
W celu uaktywnienia tego przycisku musisz uderzyć w niego mroczną rękawicą (umiejętność Earthquake Punch), a więc przytrzymać lewy trigger oraz Y do momentu naładowania rękawicy #1. Skieruj się teraz w stronę zlokalizowanego po prawej stronie drugiego przycisku i w analogiczny sposób go uaktywnij #2.
![]() | ![]() |
Na koniec skieruj się do trzeciego przycisku zlokalizowanego w lewym górnym narożniku tego pomieszczenia #1. Uderzenie w ten przycisk doprowadzi do odblokowania wyjścia z lokacji #2 i tym samym do zaliczenia pierwszej zagadki.
ROZWIĄZANIE DRUGIEJ ZAGADKI
![]() | ![]() |
Wykorzystaj chwilę do rozejrzenia się po okolicy (cut-scenka) i następnie uderz w przycisk znajdujący się najbliżej Ciebie #1. Skieruj się teraz w lewo, a po tym jak kamera zmieni swoją pozycję rozejrzyj się za martwym rycerzem opartym o prawą ścianę #2. Ma on przy sobie sekret - Light Magic Gem (Klejnot magii światła).
![]() | ![]() |
Zauważ, że w pobliżu znajdują się szyny oraz nadająca się do popychania statua. Ustaw się na lewo od statuy #1 i popchnij ją z pomocą mrocznej rękawicy (lewy trigger + X). Ustaw się teraz w nowym miejscu #2 i ponownie popchnij statuę, tym razem kierując ją w stronę górnej części ekranu.
![]() | ![]() |
Powróć do przycisku na ziemi, który już wcześniej uderzałeś #1 i wejdź z nim ponownie w interakcję. Skieruj się teraz w prawo i ustaw w takim miejscu #2, z którego będziesz mógł wykonać trzecie już uderzenie w statuę.
![]() | ![]() |
Na koniec ustaw się na prawo od statuy #1. To czwarte uderzenie doprowadzi do dołączenia jej do reszty mechanizmu i wyświetlenia krótkiej cut-scenki. Skorzystaj z nowo odblokowanego górnego przejścia i skieruj się w prawo. Nowy przycisk znajduje się na ścianie #2, tak więc w celu jego wciśnięcia musisz skorzystać z kombinacji lewego triggera oraz przycisku X.
![]() | ![]() |
Po obejrzeniu nowej cut-scenki udaj się po raz kolejny do pierwszego przycisku na podłodze i go wciśnij #1. Skieruj się w lewo, a po chwili dotrzesz do fontanny energii magicznej oraz pojemnika ze srebrnymi sztyletami #2.
![]() | ![]() |
Po uzupełnieniu zapasów ustaw się niedaleko fontanny i zwróć się w stronę widocznego w oddali przycisku na ścianie #1. Uaktywnij magię cienia i mając wybrane sztylety wciśnij przycisk B #2, dzięki czemu wypuścisz w stronę przycisku płonący pocisk.
![]() | ![]() |
Wykonaj teraz kilka kroków do przodu, ustawiając się w niedostępnym jeszcze przed chwilą miejscu #1. Ponownie uaktywnij magię cienia i wyrzuć płonący sztylet w stronę przycisku na ścianie. Doprowadzi to do odblokowania przejścia do trzeciego pomieszczenia laboratorium #2.
ROZWIĄZANIE TRZECIEJ ZAGADKI - FAZA 1
![]() | ![]() |
Wejdź do znacznie większego pomieszczenia #1 i poświęć chwilę na zapoznanie Cię z rozmieszczeniem interaktywnych obiektów (cut-scenka). Skieruj się do centralnej części tej sali. Zignoruj chwilowo znajdujący się tu obrotowy mechanizm i udaj się w lewo #2.
![]() | ![]() |
Po kilku chwilach powinieneś dotrzeć do interaktywnej ściany #1. Jak zapewne zauważyłeś, nadaje się ona do zburzenia, tak więc uaktywnij magię cienia, przytrzymaj lewy trigger #2 i wychyl gałkę analogową w odpowiednią stronę.
![]() | ![]() |
Po przebiciu się przez ścianę uderz w znajdujący się tu przycisk na podłodze #1. Wkrocz teraz do obszaru zlokalizowanego na północny-wschód stąd i uderz w pokazany na drugim screenie #2 nowy przycisk na podłodze.
![]() | ![]() |
Dopiero teraz gra pozwoli Ci na podniesienie leżącej nieopodal czerwonej soczewki (Red Lens) #1. Wykonanie tej czynności doprowadzi niestety do przebudzenia się mechanicznej bestii (Mechanical Monstrosity), z którą będziesz musiał stoczyć pojedynek #2.
0
- Castlevania: Lords of Shadow - poradnik do gry
- Castlevania: Lords of Shadow - poradnik do gry
- Rozdział 7
- Etap 1 - Balcony (1) | Rozdział 7 | Solucja Castlevania Lords of Shadow
- Etap 1 - Balcony (2) | Rozdział 7 | Solucja Castlevania Lords of Shadow
- Etap 2 - Electric Laboratory (1) | Rozdział 7 | Solucja Castlevania
- Etap 2 - Electric Laboratory (2) | Rozdział 7 | Solucja Castlevania
- Etap 3 - Chromatic Observatory (1) | Rozdział 7 | Solucja Castlevania
- Etap 3 - Chromatic Observatory (2) | Rozdział 7 | Solucja Castlevania
- Etap 3 - Chromatic Observatory (3) | Rozdział 7 | Solucja Castlevania
- Rozdział 7
- Castlevania: Lords of Shadow - poradnik do gry
Komentarze czytelników
juz_sam_nie_wiem Pretorianin
W sekcji z dodatkowymi przedmiotami jest błąd z ilością posiadanych przedmiotów, np. sztyletów można mieć od 5 do chyba 30, a nie do dziesięciu, podobnie jest z wodą święconą i z wróżkami.
Trial w etapie Oblivion Lake - jedyną dodatkową umiejętnością, która jest wymagana do ukończenia tego wyzwania jest posiadanie Dark Crystal. Nie potrzeba do tego sprintu, bo czas zaczyna biec dopiero do drugim uderzeniu golema ręką o lód (wtedy dopiero można się na niego wspinać). Zaraz po zakończeniu filmiku prezentującego bossa należy użyć Dark Crystal, dzięki czemu do zniszczenia każdej runy potrzebny będzie tylko jeden atak. Przemieszczać się po nim należy używając kierunek + skok (lewa gałka analogowa + A na X360). W momencie, gdy przechodzimy ten etap po raz drugi lub kolejny i nie ma już podpowiedzi kiedy należy wykonać odskoczenie od ręki potwora po zniszczeniu pierwszej pieczęci - należy to wykonać dopiero wtedy, gdy golem bierze zamach ręką na bohatera, nie zaś od razu po dotarciu do tego miejsca - w przeciwnym wypadku nie będzie gdzie już uciec i golem nas strąci. Gdy nie uda się wykonać misji w odpowiednim czasie nie należy jej kończyć, ponieważ wtedy Kryształ przepadnie, należy w miejscu, w którym się zawaliło przenieść się na mapę świta i rozpocząć etap od nowa.
Trial w etapie Enchanted Forest - najprościej go wykonać łapiąc goblina i wykonując egzekucje nacisnąć jednocześnie atak (X na X360) oraz kierunek na lewej gałce. Potworek pobiega przez chwilkę i następnie eksploduje, czasami zabijając też pozostałe gobliny.
Na początku poradnika jest też miejsce, gdzie wyrazy się powtarzają, ale nie chce mi się już szukać gdzie:P
czesiol Chorąży

Ja mam inną koncepcję na zdobycie triala w Oblivion Lake. Sprint do bossa, po czym sięgnąć po Demon Soul gdyż titan jest na to wrażliwy, podczas gdy ta "kobieta" atakuje schodzi znacznie więcej hp jak przy uderzeniach na zwykłych symbolach ;)
d.suchta Legionista
Mam pytanie.
Czy aby gra zaliczyła mi trofeum za przejście gry na palladynie to muszę, zacząć nową grę i ukończyć grę na tym poziomie trudności, czy wystarczy zmienić poziom trudności w menu i przejść każdy rozdział wymaksowaną postacią, która przeszedłem grę na poziomie trudności warrior ?
misio ssj Generał
Wystarczy zmienic poziom trudnosci ,a trofeum wpadnie :)
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.