Etap 4 - The Throne Room (1) | Rozdział 8 | Solucja Castlevania Lords of Shadow
Aktualizacja:
Etap 4 - The Throne Room
STATYSTYKI ETAPU:
Sekrety | 1 klejnot magii światła (Light Magic Gem) |
Nowe elementy wyposażenia | Brak |
Potwory | Vampire Warrior |
Bossowie | Carmilla Vampire Dark Lord |
Krótkie podsumowanie | Podobnie jak w przypadku ostatniego etapu trzeciego rozdziału, czekają Cię walki z dwoma mutacjami jednego bossa. Początkowo będziesz mianowicie walczył z Carmillą, a po przeobrażeniu z mrocznym władcą wampirów. Pewnym utrudnieniem jest uczestnictwo zwykłych wampirów w niektórych fazach bitwy. Na szczęście unikanie ataków obu bossów będzie dla odmiany stosunkowo łatwe. |
POJEDYNEK Z PIERWSZYM BOSSEM
![]() | ![]() |
Etap ten rozpoczniesz na ścieżce prowadzącej do zamku. Skorzystaj oczywiście ze znajdujących się tu dwóch fontann #1 i nie zapomnij o zregenerowaniu pasków energii magicznej "ponad limit". Ruszaj po schodach na górę. Zatrzymaj się w pokazanym na drugim screenie miejscu i zbadaj odnalezionego tu martwego rycerza, dzięki czemu zdobędziesz Light Magic Gem (Klejnot magii światła) #2.
![]() | ![]() |
Możesz już ruszać na górę #1. Po dotarciu do głównej wieży zamku gra wyświetli dłuższą scenkę przerywnikową z rozmowy z Carmillą #2. Przygotuj się, bo już wkrótce przystąpisz do pierwszego pojedynku.
![]() | ![]() |
Charakterystyczną cechą tej potyczki jest to, że nie będziesz mógł zadawać Carmilli żadnych obrażeń. Po zakończeniu rozmowy otoczy się ona mianowicie polem ochronnym #1 i będzie lewitowała nad polem bitwy. Przystąp w tej sytuacji do atakowania pojawiających się na polu bitwy zwykłych wampirów #2.
![]() | ![]() |
Carmilla co jakiś czas będzie zniżała się i rozpoczynała atak błyskawicami #1. Zauważ, że atak ten może doprowadzić do likwidacji podległych jej wampirów. Sam natomiast w celu uniknięcia obrażeń biegaj po okręgu #2.
![]() | ![]() |
Musisz doprowadzić do zlikwidowania wszystkich podległych Carmilli wampirów, których będzie kilkanaście. Gra wyświetli wtedy cut-scenkę obrazującą próbę zlikwidowania królowej wampirów #1 (na szczęście z pominięciem scenek QTE). Zakończy się ona niepowodzeniem, a sama Carmilla przeobrazi się w znacznie większego potwora #2.
POJEDYNEK Z DRUGIM BOSSEM - FAZA 1
![]() | ![]() |
Podstawową zmianą w trakcie tej fazy bitwy jest zmniejszony rozmiar areny. Oznacza to oczywiście, iż musisz się bardziej pilnować, tym bardziej, iż boss nie będzie Cię już atakował z powietrza, a dążył do brania udziału w bezpośrednich starciach. Uważaj na szybkie ataki wręcz w wykonaniu mrocznego władcy #1, występujące w dwóch różnych odmianach. W obu przypadkach jedynym rozwiązaniem jest sprawne wykonywanie uników. Jeżeli zbliżysz się zbytnio do bossa, to możesz też zostać przez niego złapany #2 i w takich sytuacjach trzeba rytmicznie wciskać wskazany przycisk na padzie.
![]() | ![]() |
Dodatkowym utrudnieniem będą również przyzywani co jakiś na czas pomoc dwaj wampirzy wojownicy #1. Generalnie proponuję obrać taką taktykę żeby zlikwidować jednego z nich #2, pozostawiając drugiego potwora przy życiu. Boss przed długi czas nie powinien wtedy przyzywać kolejnych wampirów, a unikanie tylko jednego potwora będzie znacznie prostsze. Jeżeli za wszelką cenę będziesz dążył do zabijania zwykłych wampirów, to musisz się niestety liczyć z tym, że na miejsce poległych stworów dość szybko będą pojawiały się kolejne.
![]() | ![]() |
W trakcie walki stosuj zbliżoną taktykę do innych szybko poruszających się bossów, a więc wykonuj serie kilku uderzeń wspieranych przez magię cienia po każdym nieudanym ataku w wykonaniu bossa #1. Jako że walczysz z wampirem możesz też oczywiście korzystać z buteleczek z wodą święconą. Atakuj bossa tak długo aż straci około połowy paska zdrowia i zostanie przez grę podświetlony #2.
![]() | ![]() |
![]() | ![]() |
Szybko podbiegnij do rannego bossa i złap go poprzez wciśnięcie prawego triggera. Przygotuj się do zaliczenia trzech scenek QTE #1 #2 #3, które oczywiście będą musiały być bezbłędnie wykonane (nie możesz zbyt wcześnie wciskać przycisków na padzie). Udane zaliczenie wszystkich scenek odblokuje drugą fazę pojedynku, w trakcie której boss będzie już używał skrzydeł #4.
0
- Castlevania: Lords of Shadow - poradnik do gry
- Castlevania: Lords of Shadow - poradnik do gry
- Rozdział 8
- Etap 1 - Outer Wall (1) | Rozdział 8 | Solucja Castlevania Lords of Shadow
- Etap 1 - Outer Wall (2) | Rozdział 8 | Solucja Castlevania Lords of Shadow
- Etap 2 - The Clockwork Tower (1) | Rozdział 8 | Solucja Castlevania
- Etap 2 - The Clockwork Tower (2) | Rozdział 8 | Solucja Castlevania
- Etap 3 - Olrox (1) | Rozdział 8 | Solucja Castlevania Lords of Shadow
- Etap 3 - Olrox (2) | Rozdział 8 | Solucja Castlevania Lords of Shadow
- Etap 4 - The Throne Room (1) | Rozdział 8 | Solucja Castlevania Lords of Shadow
- Etap 4 - The Throne Room (2) | Rozdział 8 | Solucja Castlevania Lords of Shadow
- Rozdział 8
- Castlevania: Lords of Shadow - poradnik do gry
Komentarze czytelników
juz_sam_nie_wiem Pretorianin
W sekcji z dodatkowymi przedmiotami jest błąd z ilością posiadanych przedmiotów, np. sztyletów można mieć od 5 do chyba 30, a nie do dziesięciu, podobnie jest z wodą święconą i z wróżkami.
Trial w etapie Oblivion Lake - jedyną dodatkową umiejętnością, która jest wymagana do ukończenia tego wyzwania jest posiadanie Dark Crystal. Nie potrzeba do tego sprintu, bo czas zaczyna biec dopiero do drugim uderzeniu golema ręką o lód (wtedy dopiero można się na niego wspinać). Zaraz po zakończeniu filmiku prezentującego bossa należy użyć Dark Crystal, dzięki czemu do zniszczenia każdej runy potrzebny będzie tylko jeden atak. Przemieszczać się po nim należy używając kierunek + skok (lewa gałka analogowa + A na X360). W momencie, gdy przechodzimy ten etap po raz drugi lub kolejny i nie ma już podpowiedzi kiedy należy wykonać odskoczenie od ręki potwora po zniszczeniu pierwszej pieczęci - należy to wykonać dopiero wtedy, gdy golem bierze zamach ręką na bohatera, nie zaś od razu po dotarciu do tego miejsca - w przeciwnym wypadku nie będzie gdzie już uciec i golem nas strąci. Gdy nie uda się wykonać misji w odpowiednim czasie nie należy jej kończyć, ponieważ wtedy Kryształ przepadnie, należy w miejscu, w którym się zawaliło przenieść się na mapę świta i rozpocząć etap od nowa.
Trial w etapie Enchanted Forest - najprościej go wykonać łapiąc goblina i wykonując egzekucje nacisnąć jednocześnie atak (X na X360) oraz kierunek na lewej gałce. Potworek pobiega przez chwilkę i następnie eksploduje, czasami zabijając też pozostałe gobliny.
Na początku poradnika jest też miejsce, gdzie wyrazy się powtarzają, ale nie chce mi się już szukać gdzie:P
czesiol Chorąży

Ja mam inną koncepcję na zdobycie triala w Oblivion Lake. Sprint do bossa, po czym sięgnąć po Demon Soul gdyż titan jest na to wrażliwy, podczas gdy ta "kobieta" atakuje schodzi znacznie więcej hp jak przy uderzeniach na zwykłych symbolach ;)
d.suchta Legionista
Mam pytanie.
Czy aby gra zaliczyła mi trofeum za przejście gry na palladynie to muszę, zacząć nową grę i ukończyć grę na tym poziomie trudności, czy wystarczy zmienić poziom trudności w menu i przejść każdy rozdział wymaksowaną postacią, która przeszedłem grę na poziomie trudności warrior ?
misio ssj Generał
Wystarczy zmienic poziom trudnosci ,a trofeum wpadnie :)
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.