Etap 4 - Abbey Library (1) | Rozdział 5 | Solucja Castlevania Lords of Shadow
Aktualizacja:
Etap 4 - Abbey Library
STATYSTYKI ETAPU:
Sekrety | 2 klejnoty magii światła (Light Magic Gem) 1 klejnot magii cienia (Shadow Magic Gem) 2 zwoje (Scroll) |
Nowe elementy wyposażenia | Brak |
Potwory | Animated Armor Gremlin |
Bossowie | Brak |
Krótkie podsumowanie | Etap ten składa się przede wszystkim z trzyczęściowej zagadki zakładającej manipulowanie obiektami z otoczenia w celu nakierowywania w odpowiednie miejsca promieni światła. Walk jest za to mało, aczkolwiek przywrócone do życia zbroje, które będziesz musiał pokonać, są dosyć wytrzymałe na ciosy. |
DOTARCIE DO BIBLIOTEKI
![]() | ![]() |
Podążaj jedyną możliwą ścieżką. Po dotarciu do rozwidlenia wybierz górny korytarz #1. Zbadaj ciało leżące przy zawalonym przejściu #2, dzięki czemu pozyskasz Light Magic Gem (Klejnot magii światła).
![]() | ![]() |
Powróć do rozwidlenia i tym razem wybierz lewe przejście #1, dzięki czemu znajdziesz się w bibliotece. Gra wyświetli tu dłuższą scenkę przerywnikową #2, która zakończy się zamknięciem Zobeka w swego rodzaju klatce i koniecznością stoczenia bitwy z dwoma ożywionymi zbrojami.
WALKA Z OŻYWIONYMI ZBROJAMI
![]() | ![]() |
W trakcie walk ze zbrojami polegaj oczywiście na tym, że są one bardzo powolne, tak więc uciekanie przed ich ewentualnymi atakami #1 nie powinno Ci sprawiać dużych problemów. Uważaj natomiast na ich ataki polegające na uderzaniu w ziemię #2, gdyż będą one wytwarzały fale obejmujące swym zasięgiem praktycznie całe to pomieszczenie. Rezultat tego jest taki, iż widząc taki atak musisz szybko podskakiwać.
![]() | ![]() |
Podobnie jak w przypadku walk z innymi wytrzymałymi przeciwnikami, warto wybrać sobie jedną z dwóch ożywionych zbroi i atakować ją do skutku #1. Konkretnie rzecz biorąc musisz wyprowadzać ataki do momentu gdy tarcza danego przeciwnika zostanie podświetlona #2. Podbiegnij wtedy szybko do ożywionej zbroi i skorzystaj z haka.
![]() | ![]() |
W celu wyrwania tarczy będziesz musiał rytmicznie wciskać wskazany przez grę przycisk #1. Na szczęście w międzyczasie druga ożywiona zbroja nie powinna Cię atakować. Przystąp teraz do atakowania zbroi, która pozbawiona została tarczy #2. Pomimo utraty podstawowego elementu obronnego konieczne będzie wyprowadzenie kilkunastu celnych ciosów.
![]() | ![]() |
Atakuj daną zbroję tak długo aż cały przeciwnik zacznie się "świecić" #1. Podbiegnij do takiej ożywionej zbroi ponownie użyj haka. Wyjątkowo będziesz musiał wykonać aż dwie akcje, a mianowicie zaliczyć scenkę QTE i następnie rytmicznie wciskać wyznaczony przez grę przycisk #2.
![]() | ![]() |
W analogiczny sposób pozbądź się drugiej ożywionej zbroi #1. Na szczęście tym razem powinno już być znacznie prościej, gdyż nie będziesz musiał jednocześnie śledzić ruchów dwóch przeciwników. Po zniszczeniu obu zbroi wyświetlona zostanie nowa cut-scenka #2, w wyniku której przedostaniesz się do zupełnie nowego pomieszczenia biblioteki.
ROZWIĄZANIE PIERWSZEJ ZAGADKI
![]() | ![]() |
Przez dalszą część poziomu będziesz zajmował się rozwiązywaniem zagadek polegających na nakierowywaniu promieni światła, a więc czymś, co poznałeś już w poprzednich rozdziałach gry. Na początek zbadaj ciało rycerza #1, dzięki czemu pozyskasz Scroll (Zwój). Korzystając z okazji zregeneruj paski obu szkół magii dzięki pobliskiej fontannie #2.
![]() | ![]() |
Skieruj się w stronę dolnej części ekranu i ustaw się w pokazanym na pierwszym screenie miejscu #1. Przytrzymaj teraz jednocześnie lewy trigger oraz X w celu naładowania mrocznej rękawicy #2. Puść oba przyciski, a statua zostanie przemieszczona w nowe miejsce.
![]() | ![]() |
Podejdź do statuy i tym razem wciśnij prawy trigger żeby przystąpić do jej obracania #1. Musisz nią obrócić w taki sposób żeby promienie padły na pobliskie drzwi #2. Skieruj się do nowo odblokowanego przejścia.
ROZWIĄZANIE DRUGIEJ ZAGADKI
![]() | ![]() |
Po chwili powinieneś dotrzeć do pomieszczenia z nową statuą. Na początek zbadaj okolice lewej ściany, odnajdując martwego rycerza oraz Scroll (Zwój) #1. Skieruj się teraz w prawo, wybierając pokazane na drugim screenie wąskie przejście #2.
![]() | ![]() |
Kieruj się tu w stronę dolnej części ekranu, a następnie skręć w stronę lewej części ekranu. Odszukaj nowego pokonanego rycerza, tym razem zdobywając Light Magic Gem (Klejnot magii światła) #1. Skieruj się teraz w prawo #2.
![]() | ![]() |
Wkrótce powinieneś dotrzeć do statuy schowanej między rzędami książek #1. Musisz użyć na niej mrocznej rękawicy, a wiec przytrzymać lewy trigger oraz X. Popchnięta przez Ciebie statua powinna zatrzymać się niedaleko końcowej części tego wąskiego przejścia #2.
![]() | ![]() |
Powróć teraz do pomieszczenia z poprzednią statuą, której jeszcze nie ruszałeś #1. Ustaw się w pokazanym na drugim screenie miejscu i skorzystaj z mrocznej rękawicy #2 żeby popchnąć statuę.
![]() | ![]() |
Pozostało Ci już tylko wejść w interakcję z popchniętą właśnie statuą i obrócić ją. Założeniem tej zagadki jest to żeby promienie odbiły się od przepchnięte nieco wcześniej statuy i następnie trafiły w drzwi #1. Możesz już skierować się do kolejnego, znacznie większego obszaru biblioteki #2.
0
- Castlevania: Lords of Shadow - poradnik do gry
- Castlevania: Lords of Shadow - poradnik do gry
- Rozdział 5
- Etap 1 - Veros Woods (1) | Rozdział 5 | Solucja Castlevania Lords of Shadow
- Etap 1 - Veros Woods (2) | Rozdział 5 | Solucja Castlevania Lords of Shadow
- Etap 2 - Wygol Village (1) | Rozdział 5 | Solucja Castlevania Lords of Shadow
- Etap 2 - Wygol Village (2) | Rozdział 5 | Solucja Castlevania Lords of Shadow
- Etap 3 - Abbey Catacombs (1) | Rozdział 5 | Solucja Castlevania Lords of Shadow
- Etap 3 - Abbey Catacombs (2) | Rozdział 5 | Solucja Castlevania Lords of Shadow
- Etap 3 - Abbey Catacombs (3) | Rozdział 5 | Solucja Castlevania Lords of Shadow
- Etap 4 - Abbey Library (1) | Rozdział 5 | Solucja Castlevania Lords of Shadow
- Etap 4 - Abbey Library (2) | Rozdział 5 | Solucja Castlevania Lords of Shadow
- Etap 5 - Abbey Tower (1) | Rozdział 5 | Solucja Castlevania Lords of Shadow
- Etap 5 - Abbey Tower (2) | Rozdział 5 | Solucja Castlevania Lords of Shadow
- Etap 6 - Brauner | Rozdział 5 | Solucja Castlevania Lords of Shadow
- Etap 7 - Castle Sewers (1) | Rozdział 5 | Solucja Castlevania Lords of Shadow
- Etap 7 - Castle Sewers (2) | Rozdział 5 | Solucja Castlevania Lords of Shadow
- Rozdział 5
- Castlevania: Lords of Shadow - poradnik do gry
Komentarze czytelników
juz_sam_nie_wiem Pretorianin
W sekcji z dodatkowymi przedmiotami jest błąd z ilością posiadanych przedmiotów, np. sztyletów można mieć od 5 do chyba 30, a nie do dziesięciu, podobnie jest z wodą święconą i z wróżkami.
Trial w etapie Oblivion Lake - jedyną dodatkową umiejętnością, która jest wymagana do ukończenia tego wyzwania jest posiadanie Dark Crystal. Nie potrzeba do tego sprintu, bo czas zaczyna biec dopiero do drugim uderzeniu golema ręką o lód (wtedy dopiero można się na niego wspinać). Zaraz po zakończeniu filmiku prezentującego bossa należy użyć Dark Crystal, dzięki czemu do zniszczenia każdej runy potrzebny będzie tylko jeden atak. Przemieszczać się po nim należy używając kierunek + skok (lewa gałka analogowa + A na X360). W momencie, gdy przechodzimy ten etap po raz drugi lub kolejny i nie ma już podpowiedzi kiedy należy wykonać odskoczenie od ręki potwora po zniszczeniu pierwszej pieczęci - należy to wykonać dopiero wtedy, gdy golem bierze zamach ręką na bohatera, nie zaś od razu po dotarciu do tego miejsca - w przeciwnym wypadku nie będzie gdzie już uciec i golem nas strąci. Gdy nie uda się wykonać misji w odpowiednim czasie nie należy jej kończyć, ponieważ wtedy Kryształ przepadnie, należy w miejscu, w którym się zawaliło przenieść się na mapę świta i rozpocząć etap od nowa.
Trial w etapie Enchanted Forest - najprościej go wykonać łapiąc goblina i wykonując egzekucje nacisnąć jednocześnie atak (X na X360) oraz kierunek na lewej gałce. Potworek pobiega przez chwilkę i następnie eksploduje, czasami zabijając też pozostałe gobliny.
Na początku poradnika jest też miejsce, gdzie wyrazy się powtarzają, ale nie chce mi się już szukać gdzie:P
czesiol Chorąży

Ja mam inną koncepcję na zdobycie triala w Oblivion Lake. Sprint do bossa, po czym sięgnąć po Demon Soul gdyż titan jest na to wrażliwy, podczas gdy ta "kobieta" atakuje schodzi znacznie więcej hp jak przy uderzeniach na zwykłych symbolach ;)
d.suchta Legionista
Mam pytanie.
Czy aby gra zaliczyła mi trofeum za przejście gry na palladynie to muszę, zacząć nową grę i ukończyć grę na tym poziomie trudności, czy wystarczy zmienić poziom trudności w menu i przejść każdy rozdział wymaksowaną postacią, która przeszedłem grę na poziomie trudności warrior ?
misio ssj Generał
Wystarczy zmienic poziom trudnosci ,a trofeum wpadnie :)
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.