Etap 2 - Maze Gardens (1) | Rozdział 6 | Solucja Castlevania Lords of Shadow
Aktualizacja:
Etap 2 - Maze Gardens
STATYSTYKI ETAPU:
Sekrety | 1 klejnot życia (Life Gem) 1 klejnot magii światła (Light Magic Gem) 1 klejnot magii cienia (Shadow Magic Gem) 2 zwoje (Scroll) |
Nowe elementy wyposażenia | Brak |
Potwory | Mandragora Giant Spider |
Bossowie | Brak |
Krótkie podsumowanie | Eksploracja ogrodowego labiryntu początkowo może Cię nieco przerazić, ale powinieneś szybko odkryć, iż każda z jego dwóch części składa się z zaledwie kilku mniejszych lokacji, po których łatwo można się przemieszczać. W trakcie tego etapu pozbędziesz się dużej ilości mandragor. Są one bardzo słabymi potworami, ale ich eliminacja jest uciążliwa, zwłaszcza że mogą się regularnie odradzać. |
PRZEPRAWA PRZEZ PIERWSZĄ CZĘŚĆ LABIRYNTU
![]() | ![]() |
Przejdź przez pierwszą lokację i wkrocz do labiryntu #1. Na początek zajmij się atakowaniem pojawiających się tu mandragor. Jako że walczysz z tymi stworkami po raz pierwszy, warto byłoby się im dokładniej przyjrzeć. Mandragory są bardzo słabymi kreaturami i giną zazwyczaj już po jednym-dwóch silniejszych atakach. Możesz je także łapać #2, doprowadzając do szybkich egzekucji (wymagane zaliczanie scenek QTE).
![]() | ![]() |
Mandragory nie są oczywiście bezbronne. Pojawiające się zielone wiązki oznaczają, że próbują one wyssać Twoją energię życiową #1 i w takich sytuacjach musisz błyskawicznie reagować. Spodziewaj się też tego, że w powtórnie odwiedzanych lokacjach będą się one odradzały, tak więc zjawisko to dobrze byłoby ograniczyć do minimum. Możesz się tu udać w lewo lub w prawo. Na początek proponuję zbadać lewą część labiryntu #2.
![]() | ![]() |
Po znalezieniu się w pokazanym na pierwszym screenie miejscu #1 zignoruj widoczną w oddali bramę i skieruj się w stronę dolnej części ekranu. Docelowo powinieneś dotrzeć do nieco większej lokacji #2. Zanim zajmiesz się jej eksploracją rozpraw się z większą grupką mandragor. Zawsze upewniaj się, że je wszystkie zlikwidowałeś, gdyż niektóre mandragory mogą chwilowo chować się pod ziemię.
![]() | ![]() |
Po zakończonych walkach zbadaj obszar po swojej lewej stronie. Odnajdziesz tu martwego rycerza #1, a przy nim Scroll (Zwój). Skieruj się teraz w stronę lewego górnego narożnika, a powinieneś odnaleźć ścianę nadającą się do zniszczenia #2. Musisz się przez nią w dobrze poznany sposób przebić, a więc uaktywnić magię cienia, przytrzymać lewy trigger i wychylić gałkę analogową we właściwą stronę.
![]() | ![]() |
Przebicie się przez ścianę umożliwi Ci dotarcie do nowego ciała pokonanego sojusznika. Tym razem w wyniku zbadania ciała pozyskasz Light Magic Gem (Klejnot magii światła) #1. Powróć do poprzedniej lokacji i tym razem skieruj się w prawo #2.
![]() | ![]() |
Wkrótce powinieneś dotrzeć do ignorowanej wcześniej zamkniętej bramy #1. Także i tym razem nie musisz jej badać. Zamiast tego wybierz wąską ścieżkę znajdującą się po jej prawej stronie #2.
![]() | ![]() |
Po tym jak kamera zmieni swoją pozycję wybierz pokazane na pierwszym screenie górne przejście #1. Tu czekają Cię walki z kolejnymi mandragorami. Po zakończonej bitwie zbadaj lewy narożnik tej lokacji, a powinieneś odnaleźć interaktywną statuę #2.
![]() | ![]() |
Ustaw się przy statule i wciśnij prawy trigger. Musisz teraz wychylać lewą gałkę analogową na przemian w górę i w dół #1, co pozwoli Ci doprowadzić do wyrwania statuy. Zbadaj nowy ślepy zaułek, a natrafisz tu na poległego kolegę #2. Zbadanie jego ciała doprowadzi do pozyskania nowego sekretu - Life Gem (Klejnot życia).
![]() | ![]() |
Wybierz teraz przejście znajdujące się w prawym górnym narożniku tej lokacji #1. Wkrótce powinieneś znaleźć się w miejscu, w którym na ziemi zauważysz szyny, oznaczające możliwość przepychania obiektów. Pozostawaj blisko niej, kierując się w stronę dolnej części ekranu #2.
![]() | ![]() |
Docelowo powinieneś dotrzeć do większego słupa. Ustaw się w jego dolnej części #1. Skorzystaj teraz z ataku mroczną rękawicą, a więc przytrzymaj lewy trigger oraz X do momentu naładowania rękawicy. Zauważ, że słup przepchnięty został w nowe miejsce #2.
![]() | ![]() |
Udaj się do popchniętego słupa, zlokalizuj jego interaktywne krawędzi i przystąp do wspinaczki #1. Podciągnij się na wyższy poziom i następnie przesuń w prawo #2.
![]() | ![]() |
Tu również musisz się podciągnąć i przesunąć w prawo #1. Powinieneś znaleźć się teraz w takim miejscu, z którego możliwe będzie przeskoczenie nad żywopłotem #2 i tym samym dotarcie do drugiej części labiryntu. Zacznij od opuszczenia się na sam dół.
0
- Castlevania: Lords of Shadow - poradnik do gry
- Castlevania: Lords of Shadow - poradnik do gry
- Rozdział 6
- Etap 1 - Castle Courtyard (1) | Rozdział 6 | Solucja Castlevania Lords of Shadow
- Etap 1 - Castle Courtyard (2) | Rozdział 6 | Solucja Castlevania Lords of Shadow
- Etap 2 - Maze Gardens (1) | Rozdział 6 | Solucja Castlevania Lords of Shadow
- Etap 2 - Maze Gardens (2) | Rozdział 6 | Solucja Castlevania Lords of Shadow
- Etap 2 - Maze Gardens (3) | Rozdział 6 | Solucja Castlevania Lords of Shadow
- Etap 3 - Castle Hall (1) | Rozdział 6 | Solucja Castlevania Lords of Shadow
- Etap 3 - Castle Hall (2) | Rozdział 6 | Solucja Castlevania Lords of Shadow
- Etap 3 - Castle Hall (3) | Rozdział 6 | Solucja Castlevania Lords of Shadow
- Etap 4 - Refectory (1) | Rozdział 6 | Solucja Castlevania Lords of Shadow
- Etap 4 - Refectory (2) | Rozdział 6 | Solucja Castlevania Lords of Shadow
- Rozdział 6
- Castlevania: Lords of Shadow - poradnik do gry
Komentarze czytelników
juz_sam_nie_wiem Pretorianin
W sekcji z dodatkowymi przedmiotami jest błąd z ilością posiadanych przedmiotów, np. sztyletów można mieć od 5 do chyba 30, a nie do dziesięciu, podobnie jest z wodą święconą i z wróżkami.
Trial w etapie Oblivion Lake - jedyną dodatkową umiejętnością, która jest wymagana do ukończenia tego wyzwania jest posiadanie Dark Crystal. Nie potrzeba do tego sprintu, bo czas zaczyna biec dopiero do drugim uderzeniu golema ręką o lód (wtedy dopiero można się na niego wspinać). Zaraz po zakończeniu filmiku prezentującego bossa należy użyć Dark Crystal, dzięki czemu do zniszczenia każdej runy potrzebny będzie tylko jeden atak. Przemieszczać się po nim należy używając kierunek + skok (lewa gałka analogowa + A na X360). W momencie, gdy przechodzimy ten etap po raz drugi lub kolejny i nie ma już podpowiedzi kiedy należy wykonać odskoczenie od ręki potwora po zniszczeniu pierwszej pieczęci - należy to wykonać dopiero wtedy, gdy golem bierze zamach ręką na bohatera, nie zaś od razu po dotarciu do tego miejsca - w przeciwnym wypadku nie będzie gdzie już uciec i golem nas strąci. Gdy nie uda się wykonać misji w odpowiednim czasie nie należy jej kończyć, ponieważ wtedy Kryształ przepadnie, należy w miejscu, w którym się zawaliło przenieść się na mapę świta i rozpocząć etap od nowa.
Trial w etapie Enchanted Forest - najprościej go wykonać łapiąc goblina i wykonując egzekucje nacisnąć jednocześnie atak (X na X360) oraz kierunek na lewej gałce. Potworek pobiega przez chwilkę i następnie eksploduje, czasami zabijając też pozostałe gobliny.
Na początku poradnika jest też miejsce, gdzie wyrazy się powtarzają, ale nie chce mi się już szukać gdzie:P
czesiol Chorąży

Ja mam inną koncepcję na zdobycie triala w Oblivion Lake. Sprint do bossa, po czym sięgnąć po Demon Soul gdyż titan jest na to wrażliwy, podczas gdy ta "kobieta" atakuje schodzi znacznie więcej hp jak przy uderzeniach na zwykłych symbolach ;)
d.suchta Legionista
Mam pytanie.
Czy aby gra zaliczyła mi trofeum za przejście gry na palladynie to muszę, zacząć nową grę i ukończyć grę na tym poziomie trudności, czy wystarczy zmienić poziom trudności w menu i przejść każdy rozdział wymaksowaną postacią, która przeszedłem grę na poziomie trudności warrior ?
misio ssj Generał
Wystarczy zmienic poziom trudnosci ,a trofeum wpadnie :)
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.