Etap 2 - The Clockwork Tower (1) | Rozdział 8 | Solucja Castlevania
Aktualizacja:
Etap 2 - The Clockwork Tower
STATYSTYKI ETAPU:
Sekrety | 1 klejnot życia (Life Gem) 1 klejnot magii światła (Light Magic Gem) |
Nowe elementy wyposażenia | Brak |
Potwory | Brak |
Bossowie | Mechanical Monstrosity |
Krótkie podsumowanie | Podstawowym utrudnieniem tego etapu jest konieczność wykonywania wielu precyzyjnych skoków przy jednoczesnym unikaniu różnorakich pułapek. Pewnym pocieszeniem jest to, że w przypadku zawalenia danego skoku gra zazwyczaj cofa na ostatnią półkę, a nie do poprzedniego checkpointu. Czeka Cię też nowa walka ze znaną Ci już mechaniczną bestią, ale tym razem jest ona znacznie prostsza. |
DOTARCIE NA NAJWYŻSZY POZIOM WIEŻY ZEGAROWEJ
![]() | ![]() |
Rozpocznij eksplorację wieży zegarowej poprzez przejście po dwóch metalowych belkach #1. W obu przypadkach musisz się oczywiście pilnować i w razie chwilowej utraty równowagi przytrzymywać prawy trigger. Docelowo musisz dotrzeć do pokazanej na drugim screenie #2 niewielkiej półki.
![]() | ![]() |
Wykonaj tu skok w stronę niewidocznej z tego miejsce niżej położonej LEWEJ półki #1. Po wylądowaniu zbadaj ciało rycerza i zabierz Light Magic Gem (Klejnot magii światła). Wykonaj skok w stronę poprzedniej półki. Tu zaczekaj na pojawienie się ruchomej platformy, na którą musisz oczywiście przeskoczyć #2.
![]() | ![]() |
Zaczekaj aż ruchoma platforma przetransportuje Cię w prawo i przeskocz na jeden z trybików pracującej maszyny #1. Ponownie uzbrój się w cierpliwość, gdyż musisz zostać przetransportowany w nowe miejsce. Wykonaj skok po zbliżeniu się do pokazanej na drugim screenie krawędzi #2, której musisz się oczywiście chwycić.
![]() | ![]() |
Podciągnij się i przesuń w prawo, tak by znaleźć się tuż obok pracującej maszyny #1. Założeniem tej scenki jest wykonanie skoku w stronę nowej krawędzi w momencie gdy maszyna nie pracuje #2.
![]() | ![]() |
Przesuń się maksymalnie w prawo i zaczekaj aż będziesz mógł zeskoczyć na nowy trybik wielkiej maszyny, który pojawi się bezpośrednio pod głównym bohaterem #1. Pozostań na tym trybiku aż zbliżysz się do nowej ściany. Zauważ, że możesz teraz przeskoczyć na ruchomą platformę po prawej stronie #2. Jeżeli nie widzisz platformy, to będziesz musiał przeskoczyć na poprzedni ruchomy trybik, gdyż w przeciwnym wypadku zostałbyś zepchnięty po zderzeniu się ze ścianą.
![]() | ![]() |
Zaczekaj aż ruchoma platforma przetransportuje Cię na wyższy poziom #1. Musisz tu oczywiście wykonać poprawny skok w stronę prawej półki. Wejdź w interakcję z nowym obrotowym mechanizmem #2, dzięki czemu doprowadzisz do wysunięcia się nowego metalowego elementu i podniesienia się centralnej platformy.
![]() | ![]() |
Przejdź po pierwszej metalowej belce, a następnie skręć w lewo i skorzystaj z drugiej #1. Po dotarciu do miejsca, w którym widoczne są wyładowania chwyć się pierwszej krawędzi #2 i następnie złap się zlokalizowanego nad Twoją głową interaktywnego zaczepu.
![]() | ![]() |
Założeniem tej sceny jest dwukrotne odbicie się od ściany, gdyż drugie odbicie będzie znacznie silniejsze #1. Wybierz jednocześnie górny kierunek na gałce analogowej, dzięki czemu przelecisz nad pierwszą przeszkodą. Musisz dotknąć ściany w miejscu pojawiania się drugiej przeszkody #2 i oczywiście w momencie gdy jest nieaktywna.
![]() | ![]() |
Po dotknięciu butami ściany SZYBKO podciągnij się do góry żeby uniknąć porażenia prądem #1 i tym samym spadnięcia na dół. Złap się krawędzi i przesuwaj w prawo, wykonując po drodze pojedynczy skok #2.
![]() | ![]() |
Po dotarciu do ściany musisz ponownie odczekać na moment gdy będziesz mógł zeskoczyć na pracujący pod Tobą trybik wielkiej maszyny #1. Tym razem po drodze należy przeskoczyć na niewielki balkonik #2 i z niego z powrotem na trybik.
![]() | ![]() |
Zaczekaj aż ruchoma platforma zbliży się dostatecznie do ściany #1 i wykonaj skok w stronę nowej interaktywnej krawędzi. Przesuń się tu w prawo, opuszczając się dopiero po znalezieniu się nad niewielkim balkonikiem #2.
0
- Castlevania: Lords of Shadow - poradnik do gry
- Castlevania: Lords of Shadow - poradnik do gry
- Rozdział 8
- Etap 1 - Outer Wall (1) | Rozdział 8 | Solucja Castlevania Lords of Shadow
- Etap 1 - Outer Wall (2) | Rozdział 8 | Solucja Castlevania Lords of Shadow
- Etap 2 - The Clockwork Tower (1) | Rozdział 8 | Solucja Castlevania
- Etap 2 - The Clockwork Tower (2) | Rozdział 8 | Solucja Castlevania
- Etap 3 - Olrox (1) | Rozdział 8 | Solucja Castlevania Lords of Shadow
- Etap 3 - Olrox (2) | Rozdział 8 | Solucja Castlevania Lords of Shadow
- Etap 4 - The Throne Room (1) | Rozdział 8 | Solucja Castlevania Lords of Shadow
- Etap 4 - The Throne Room (2) | Rozdział 8 | Solucja Castlevania Lords of Shadow
- Rozdział 8
- Castlevania: Lords of Shadow - poradnik do gry
Komentarze czytelników
juz_sam_nie_wiem Pretorianin
W sekcji z dodatkowymi przedmiotami jest błąd z ilością posiadanych przedmiotów, np. sztyletów można mieć od 5 do chyba 30, a nie do dziesięciu, podobnie jest z wodą święconą i z wróżkami.
Trial w etapie Oblivion Lake - jedyną dodatkową umiejętnością, która jest wymagana do ukończenia tego wyzwania jest posiadanie Dark Crystal. Nie potrzeba do tego sprintu, bo czas zaczyna biec dopiero do drugim uderzeniu golema ręką o lód (wtedy dopiero można się na niego wspinać). Zaraz po zakończeniu filmiku prezentującego bossa należy użyć Dark Crystal, dzięki czemu do zniszczenia każdej runy potrzebny będzie tylko jeden atak. Przemieszczać się po nim należy używając kierunek + skok (lewa gałka analogowa + A na X360). W momencie, gdy przechodzimy ten etap po raz drugi lub kolejny i nie ma już podpowiedzi kiedy należy wykonać odskoczenie od ręki potwora po zniszczeniu pierwszej pieczęci - należy to wykonać dopiero wtedy, gdy golem bierze zamach ręką na bohatera, nie zaś od razu po dotarciu do tego miejsca - w przeciwnym wypadku nie będzie gdzie już uciec i golem nas strąci. Gdy nie uda się wykonać misji w odpowiednim czasie nie należy jej kończyć, ponieważ wtedy Kryształ przepadnie, należy w miejscu, w którym się zawaliło przenieść się na mapę świta i rozpocząć etap od nowa.
Trial w etapie Enchanted Forest - najprościej go wykonać łapiąc goblina i wykonując egzekucje nacisnąć jednocześnie atak (X na X360) oraz kierunek na lewej gałce. Potworek pobiega przez chwilkę i następnie eksploduje, czasami zabijając też pozostałe gobliny.
Na początku poradnika jest też miejsce, gdzie wyrazy się powtarzają, ale nie chce mi się już szukać gdzie:P
czesiol Chorąży

Ja mam inną koncepcję na zdobycie triala w Oblivion Lake. Sprint do bossa, po czym sięgnąć po Demon Soul gdyż titan jest na to wrażliwy, podczas gdy ta "kobieta" atakuje schodzi znacznie więcej hp jak przy uderzeniach na zwykłych symbolach ;)
d.suchta Legionista
Mam pytanie.
Czy aby gra zaliczyła mi trofeum za przejście gry na palladynie to muszę, zacząć nową grę i ukończyć grę na tym poziomie trudności, czy wystarczy zmienić poziom trudności w menu i przejść każdy rozdział wymaksowaną postacią, która przeszedłem grę na poziomie trudności warrior ?
misio ssj Generał
Wystarczy zmienic poziom trudnosci ,a trofeum wpadnie :)
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.