Etap 2 - Hunting Path | Rozdział 1 | Solucja Castlevania Lords of Shadow
Aktualizacja:
Etap 2 - Hunting Path
STATYSTYKI ETAPU:
Sekrety | 1 klejnot życia (Life Gem) |
Nowe elementy wyposażenia | Brak |
Potwory | Lesser Lycanthrope Warg |
Bossowie | Brak |
Krótkie podsumowanie | Drugi etap gry to przede wszystkim przejażdżka na koniu, stanowiąca swego rodzaju wprowadzenie do ujeżdżania dzikich bestii spotykanych w kolejnych poziomach. Do stoczenia będą także dwie walki z wilkołakami, pomagające w dalszym zapoznaniu się z ogólną mechaniką walki, między innymi z uwzględnieniem dość pomocnego zsynchronizowanego bloku. |
POŚCIG
![]() | ![]() |
Etap ten rozpocznie się oczywiście od filmiku przerywnikowego. Już po przebudzeniu się główny bohater spotka magicznego konia #1, a także przystąpi do pościgu z udziałem podążających za nim wilkołaków #2.
![]() | ![]() |
Zapoznaj się ze stroną kodeksu, która wyświetlona zostanie na ekranie, gdyż objaśnia ona zasady sterowania. W tym konkretnym przypadku nie będziesz dysponował pełną swobodą działania, a zajmował się jedynie atakowaniem pojawiających się potworów. Przycisk X służy do atakowania bestii (Wargów) #1, a przycisk Y do zadawania obrażeń ich jeźdźcom (są to słabsze wilkołaki) #2. Za każdym razem oprócz przycisku musisz wybrać kierunek ataku, wychylając równocześnie lewą gałkę analogową w lewo lub w prawo.
![]() | ![]() |
Zdecydowanie polecam atakowanie Wargów (większych bestii), a to dlatego, że eliminowanie tych stworów będzie także neutralizowało ich jeźdźców. Każdą bestię będziesz musiał uderzyć około czterech razy, po czym zacznie się ona "świecić" #1. Wciśnij wtedy prawy trigger, a efektowna cut-scenka pokaże jej neutralizację #2.
![]() | ![]() |
W trakcie pościgu musisz się liczyć z ryzykiem upadku, czy to w wyniku zderzenia z Wargiem #1 czy ataku wilkołaka, który przeskoczy na konia #2. W obu przypadkach konieczne jest rozwiązywanie scenek QTE (pamiętaj o wciskaniu dowolnego przycisku dopiero gdy okręgi są niewielkich rozmiarów!). Na szczęście zawalenie scenki QTE nie oznacza śmierci, a jedynie przedwczesne doprowadzenie do pierwszej lub drugiej bitwy tego etapu.
![]() | ![]() |
Do pierwszej bitwy dojdzie nawet wtedy, gdy uda Ci się zabić oba Wargi. Główny bohater zderzy się mianowicie z konarem i spadnie z konia #1. ZANIM przystąpisz do atakowania wilkołaków, pobiegnij w dół, a po lewej stronie odnajdziesz martwego rycerza #2. Zbadaj jego ciało, dzięki czemu zdobędziesz Life Gem (Klejnot życia).
![]() | ![]() |
Dopiero teraz przystąp do walk z przebywającymi w okolicy mniejszymi wilkołakami. Możesz wyprowadzać standardowe ataki #1, rzucać sztyletami #2, a także zapoznać się z zasadami działania kontrataku. Polega on mianowicie na wciśnięciu lewego triggera dokładnie w momencie ataku wilkołaka, pozwalając na zatrzymanie jego ciosu i przystąpienie do natychmiastowej ofensywy.
![]() | ![]() |
Po zlikwidowaniu wszystkich wilkołaków wyświetlona zostanie cut-scenka pokazująca powrót na konia #1. Druga część pościgu niczym szczególnym się nie wyróżnia #2. Także i ta część etapu będzie mogła zakończyć się na dwa sposoby, a mianowicie po zlikwidowaniu nowych Wargów lub w wyniku niezaliczonej scenki QTE.
PRZYSTĄPIENIE DO GŁÓWNEJ BITWY
![]() | ![]() |
Finałowa bitwa tego etapu jest już znacznie trudniejsza, a to dlatego, że weźmie w niej udział Warg #1, podobny do końcowego bossa poprzedniego poziomu. Ja proponuję zacząć od rozprawienia się z mniejszymi wilkołakami #2, zwłaszcza że na ich miejsce nie pojawią się kolejne bestie.
![]() | ![]() |
Dopiero po zlikwidowaniu mniejszych wilkołaków przystąp do atakowania Warga #1. Pamiętaj o wykonywania przewrotów celem unikania szarży w wykonaniu tej bestii. Jeżeli odniesiesz poważniejsze obrażenia, to będziesz mógł skorzystać ze znajdującej się w pobliżu fontanny #2.
![]() | ![]() |
Musisz atakować Warga tak długo aż bestia ta zostanie pokonana (nie ma ona niestety widocznego paska zdrowia). Przed Tobą ostatnia już i zarazem bardzo efektowna cut-scenka, obrazująca pozbycie się pościgu #1 #2. Nie zapomnij wydać pozyskanych punktów doświadczenia na nowe umiejętności, zwłaszcza że przed Tobą wyraźnie trudniejszy etap.
WYZWANIE (TRIAL) DLA TEGO ETAPU:
W celu zaliczenia wyzwania musisz ukończyć etap bez korzystania z opcji leczenia. Nie możesz więc użyć wspomnianej wcześniej fontanny. Jeżeli natomiast poziom ten rozgrywasz dysponując już magią światła (Light Magic), to będziesz musiał ją całkowicie ignorować.
0
- Castlevania: Lords of Shadow - poradnik do gry
- Castlevania: Lords of Shadow - poradnik do gry
- Rozdział 1
- Etap 1 - Besieged Village | Rozdział 1 | Solucja Castlevania Lords of Shadow
- Etap 2 - Hunting Path | Rozdział 1 | Solucja Castlevania Lords of Shadow
- Etap 3 - The Dead Bog (1) | Rozdział 1 | Solucja Castlevania Lords of Shadow
- Etap 3 - The Dead Bog (2) | Rozdział 1 | Solucja Castlevania Lords of Shadow
- Etap 3 - The Dead Bog (3) | Rozdział 1 | Solucja Castlevania Lords of Shadow
- Etap 4 - Pan's Temple | Rozdział 1 | Solucja Castlevania Lords of Shadow
- Etap 5 - Oblivion Lake (1) | Rozdział 1 | Solucja Castlevania Lords of Shadow
- Etap 5 - Oblivion Lake (2) | Rozdział 1 | Solucja Castlevania Lords of Shadow
- Rozdział 1
- Castlevania: Lords of Shadow - poradnik do gry
Komentarze czytelników
juz_sam_nie_wiem Pretorianin
W sekcji z dodatkowymi przedmiotami jest błąd z ilością posiadanych przedmiotów, np. sztyletów można mieć od 5 do chyba 30, a nie do dziesięciu, podobnie jest z wodą święconą i z wróżkami.
Trial w etapie Oblivion Lake - jedyną dodatkową umiejętnością, która jest wymagana do ukończenia tego wyzwania jest posiadanie Dark Crystal. Nie potrzeba do tego sprintu, bo czas zaczyna biec dopiero do drugim uderzeniu golema ręką o lód (wtedy dopiero można się na niego wspinać). Zaraz po zakończeniu filmiku prezentującego bossa należy użyć Dark Crystal, dzięki czemu do zniszczenia każdej runy potrzebny będzie tylko jeden atak. Przemieszczać się po nim należy używając kierunek + skok (lewa gałka analogowa + A na X360). W momencie, gdy przechodzimy ten etap po raz drugi lub kolejny i nie ma już podpowiedzi kiedy należy wykonać odskoczenie od ręki potwora po zniszczeniu pierwszej pieczęci - należy to wykonać dopiero wtedy, gdy golem bierze zamach ręką na bohatera, nie zaś od razu po dotarciu do tego miejsca - w przeciwnym wypadku nie będzie gdzie już uciec i golem nas strąci. Gdy nie uda się wykonać misji w odpowiednim czasie nie należy jej kończyć, ponieważ wtedy Kryształ przepadnie, należy w miejscu, w którym się zawaliło przenieść się na mapę świta i rozpocząć etap od nowa.
Trial w etapie Enchanted Forest - najprościej go wykonać łapiąc goblina i wykonując egzekucje nacisnąć jednocześnie atak (X na X360) oraz kierunek na lewej gałce. Potworek pobiega przez chwilkę i następnie eksploduje, czasami zabijając też pozostałe gobliny.
Na początku poradnika jest też miejsce, gdzie wyrazy się powtarzają, ale nie chce mi się już szukać gdzie:P
czesiol Chorąży

Ja mam inną koncepcję na zdobycie triala w Oblivion Lake. Sprint do bossa, po czym sięgnąć po Demon Soul gdyż titan jest na to wrażliwy, podczas gdy ta "kobieta" atakuje schodzi znacznie więcej hp jak przy uderzeniach na zwykłych symbolach ;)
d.suchta Legionista
Mam pytanie.
Czy aby gra zaliczyła mi trofeum za przejście gry na palladynie to muszę, zacząć nową grę i ukończyć grę na tym poziomie trudności, czy wystarczy zmienić poziom trudności w menu i przejść każdy rozdział wymaksowaną postacią, która przeszedłem grę na poziomie trudności warrior ?
misio ssj Generał
Wystarczy zmienic poziom trudnosci ,a trofeum wpadnie :)
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.