Etap 3 - The Dead Bog (1) | Rozdział 1 | Solucja Castlevania Lords of Shadow
Aktualizacja:
Etap 3 - The Dead Bog
STATYSTYKI ETAPU:
Sekrety | 4 klejnoty życia (Life Gem) 3 zwoje (Scroll) 1 arka bractwa (Brotherhood Ark) |
Nowe elementy wyposażenia | Hak (Hook Tip) |
Potwory | Goblin Naiad |
Bossowie | Swamp Troll |
Krótkie podsumowanie | Trzeci etap jest już znacznie dłuższy od dwóch poprzednich. Najwięcej problemów sprawi Ci zapewne unikanie stworów skrywających się w wodzie. W końcowej części tego poziomu czeka Cię dość wymagająca potyczka z bossem, a także sekcja platformowa. |
PRZEPRAWA PRZEZ BAGNA
![]() | ![]() |
Ruszaj prosto #1. Po dotarciu do nowej lokacji zbadaj ciała dwóch poległych templariuszy #2. Przy ciele opartym o skały odnajdziesz Life Gem (Klejnot życia), a przy ciele leżącym kawałek dalej na ziemi Scroll (zwój). W tym drugim przypadku z treścią zwoju możesz zapoznać się z poziomu dziennika głównego bohatera.
![]() | ![]() |
Podejdź teraz do ruin zlokalizowanych po lewej stronie i wciśnij przycisk A by chwycić się krawędzi #1. Przesuwaj się w prawo, a po dotarciu do przerwy #2 wychyl gałkę analogową w prawo i dopiero wtedy wciśnij przycisk A.
![]() | ![]() |
Możesz się już opuścić #1 i podejść kawałek do przodu, co zaowocuje wyświetleniem scenki przerywnikowej. Musisz teraz stoczyć pierwszą potyczkę z grupką goblinów #2. Stwory te są na szczęście mało wytrzymałe, tak więc powinny ginąć bez większych problemów.
![]() | ![]() |
Niektóre gobliny mogą podrzucać Ci pod nogi granaty, podobne do tego z obejrzanej niedawno scenki przerywnikowej. W takiej sytuacji warto wciskać prawy trigger stojąc niedaleko granatów, dzięki czemu główny bohater będzie je automatycznie odrzucał #1. Walcz tak długo aż gra wyświetli nowy filmik #2, który będzie jednocześnie stanowił ostrzeżenie przed bagiennymi potworami zwącymi się Naiad.
![]() | ![]() |
Skieruj się w stronę bagien #1. W trakcie przeprawy przez tę część bagien i kolejne Twoim głównym dążeniem powinno być to żeby nie dać się złapać podwodnym kreaturom. Poruszaj się tylko wtedy gdy nie wykazują one oznak życia lub gdy widoczne są jedynie bąbelki #2. Nie możesz natomiast dopuścić do tego żeby znaleźć się w miejscu pojawienia się rozpływających się na boki fal, gdyż to właśnie wtedy możesz zostać złapany. Na szczęście opisane wyżej trzy zjawiska występują na zmianę. Całość sprowadza się do wymierzenia właściwego momentu rozpoczęcia przeprawy, tak by zdążyć przed "uaktywnieniem się" stworów.
![]() | ![]() |
Jeżeli zostaniesz złapany przez potwory, to będziesz się mógł wybronić poprzez zaliczenie scenki QTE #1. Jej zawalenie oznacza niestety śmierć i powrót do ostatniego checkpointu (zazwyczaj na brzeg). Oprócz tego unikaj wchodzenia w miejsca oznaczone zieloną mgiełką, gdyż ma ona trujące działanie. Docelowo musisz dotrzeć na niewielką wysepkę #2. Należy w tym miejscu dokonać wyboru dalszej ścieżki. Jako że obie ścieżki prowadzą do różnych sekretów, proponuję najpierw wybrać lewą, a następnie powrócić w to miejsce i skorzystać z prawej. Nie jest to jednak wymagane, gdyż możesz wybrać tylko jedną ścieżkę i dotrzeć nią do miejsca, w którym obie drogi się zbiegają (wtedy nie będzie już można powrócić do tego "skrzyżowania").
LEWA ŚCIEŻKA
![]() | ![]() |
Zacznij od kontynuowania przeprawy przez bagna #1, ponownie uważając na podwodne kreatury. Po wyjściu z wody rozważ skorzystanie z pobliskiej fontanny regenerującej pasek zdrowia, a następnie ruszaj po schodach na górę #2.
![]() | ![]() |
Wkrótce powinieneś dotrzeć do nowego obozowiska goblinów #1, z którymi będziesz się oczywiście musiał uporać. Podobnie jak wcześniej, uważaj na podrzucane przez nie granaty, w miarę możliwości je odrzucając. Po wygranej walce wybierz prawą odnogę #2, przeskakując nad powalonym drzewem.
![]() | ![]() |
Musisz teraz ponownie przejść przez wodę #1. Tradycyjnie już nie daj się złapać lub w ostateczności pomyślnie zaliczaj scenki QTE. Po znalezieniu się na niewielkiej wysepce zbadaj ciało templariusza #2, dzięki czemu pozyskasz nowy Life Gem (Klejnot życia).
![]() | ![]() |
Pozostań na wysepce i wybierz lewą odnogę, ponownie wskakując do wody, gdzie czekają na Ciebie podwodne stwory #1. Kawałek dalej czeka Cię jeszcze jedna taka przeprawa #2.
![]() | ![]() |
Kieruj się cały czas prosto, a dotrzesz do miejsca, w którym po raz kolejny będziesz musiał wejść do wody #1. Po znalezieniu się na nowej wysepce skieruj się wgłąb ekranu #2. Tu do ominięcia jest kilka podwodnych kreatur, tak więc musisz zachować szczególną ostrożność.
![]() | ![]() |
Po wyjściu z wody możesz skierować się w lewo, gdzie odnalazłbyś nową fontannę #1. Po swojej prawej stronie odnajdziesz natomiast ciało templariusza #2, a przy nim Scroll (Zwój).
![]() | ![]() |
Jeżeli chcesz już teraz wydostać się z bagien, to musiałbyś udać się dalej wgłąb ekranu, a po przejściu przez kolejne bagna dotarłbyś do miejsca zeskoczenia na niższą półkę #1. Ja jednak polecam powrócić tą samą drogą #2 do skrzyżowania, czyli miejsca, w którym po raz pierwszy spotkałeś podwodne stwory.
0
- Castlevania: Lords of Shadow - poradnik do gry
- Castlevania: Lords of Shadow - poradnik do gry
- Rozdział 1
- Etap 1 - Besieged Village | Rozdział 1 | Solucja Castlevania Lords of Shadow
- Etap 2 - Hunting Path | Rozdział 1 | Solucja Castlevania Lords of Shadow
- Etap 3 - The Dead Bog (1) | Rozdział 1 | Solucja Castlevania Lords of Shadow
- Etap 3 - The Dead Bog (2) | Rozdział 1 | Solucja Castlevania Lords of Shadow
- Etap 3 - The Dead Bog (3) | Rozdział 1 | Solucja Castlevania Lords of Shadow
- Etap 4 - Pan's Temple | Rozdział 1 | Solucja Castlevania Lords of Shadow
- Etap 5 - Oblivion Lake (1) | Rozdział 1 | Solucja Castlevania Lords of Shadow
- Etap 5 - Oblivion Lake (2) | Rozdział 1 | Solucja Castlevania Lords of Shadow
- Rozdział 1
- Castlevania: Lords of Shadow - poradnik do gry
Komentarze czytelników
juz_sam_nie_wiem Pretorianin
W sekcji z dodatkowymi przedmiotami jest błąd z ilością posiadanych przedmiotów, np. sztyletów można mieć od 5 do chyba 30, a nie do dziesięciu, podobnie jest z wodą święconą i z wróżkami.
Trial w etapie Oblivion Lake - jedyną dodatkową umiejętnością, która jest wymagana do ukończenia tego wyzwania jest posiadanie Dark Crystal. Nie potrzeba do tego sprintu, bo czas zaczyna biec dopiero do drugim uderzeniu golema ręką o lód (wtedy dopiero można się na niego wspinać). Zaraz po zakończeniu filmiku prezentującego bossa należy użyć Dark Crystal, dzięki czemu do zniszczenia każdej runy potrzebny będzie tylko jeden atak. Przemieszczać się po nim należy używając kierunek + skok (lewa gałka analogowa + A na X360). W momencie, gdy przechodzimy ten etap po raz drugi lub kolejny i nie ma już podpowiedzi kiedy należy wykonać odskoczenie od ręki potwora po zniszczeniu pierwszej pieczęci - należy to wykonać dopiero wtedy, gdy golem bierze zamach ręką na bohatera, nie zaś od razu po dotarciu do tego miejsca - w przeciwnym wypadku nie będzie gdzie już uciec i golem nas strąci. Gdy nie uda się wykonać misji w odpowiednim czasie nie należy jej kończyć, ponieważ wtedy Kryształ przepadnie, należy w miejscu, w którym się zawaliło przenieść się na mapę świta i rozpocząć etap od nowa.
Trial w etapie Enchanted Forest - najprościej go wykonać łapiąc goblina i wykonując egzekucje nacisnąć jednocześnie atak (X na X360) oraz kierunek na lewej gałce. Potworek pobiega przez chwilkę i następnie eksploduje, czasami zabijając też pozostałe gobliny.
Na początku poradnika jest też miejsce, gdzie wyrazy się powtarzają, ale nie chce mi się już szukać gdzie:P
czesiol Chorąży

Ja mam inną koncepcję na zdobycie triala w Oblivion Lake. Sprint do bossa, po czym sięgnąć po Demon Soul gdyż titan jest na to wrażliwy, podczas gdy ta "kobieta" atakuje schodzi znacznie więcej hp jak przy uderzeniach na zwykłych symbolach ;)
d.suchta Legionista
Mam pytanie.
Czy aby gra zaliczyła mi trofeum za przejście gry na palladynie to muszę, zacząć nową grę i ukończyć grę na tym poziomie trudności, czy wystarczy zmienić poziom trudności w menu i przejść każdy rozdział wymaksowaną postacią, która przeszedłem grę na poziomie trudności warrior ?
misio ssj Generał
Wystarczy zmienic poziom trudnosci ,a trofeum wpadnie :)
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.