Etap 1 - Necromancer's Abyss (2) | Rozdział 11 | Solucja Castlevania
Aktualizacja:
DOTARCIE DO MIEJSCA WALKI Z PIERWSZYM BOSSEM
![]() | ![]() |
Możesz już wykonać podwójny skok w stronę nowo odblokowanej półki, która skrywana była za rozwiązaną przed chwilą zagadką #1. Skieruj się tu do czerwonego portalu #2, który przeniesie Cię za skały.
![]() | ![]() |
W nowej lokacji po raz pierwszy spotkasz żniwiarzy (Reaper) #1. Walki z tymi potworami będą bardzo specyficzne i zarazem niezwykle trudne. Żniwiarze są mianowicie w stanie zadawać bardzo poważne obrażenia. W zależności od wybranego poziomu trudności i długości paska zdrowia bohatera mogą wystarczyć nawet dwa udane ataki z ich strony żeby bohater zginął #2. W celu zwiększenia swoich szans w walce ze Żniwiarzami proponuję powrócić do wcześniejszych etapów celem zgromadzenia jak największej liczby pominiętych klejnotów życia i zarazem maksymalnego wydłużenia paska energii życiowej.
![]() | ![]() |
Jedyną dobrą wiadomością jest to, że żniwiarze będą dość szybko ginęli. Wyprowadzaj silniejsze ataki #1, a w przypadku walk z większymi grupami używaj buteleczek z wodą święconą oraz ciosów o charakterze obszarowym #2. Nie zapomnij też o możliwości wykonywania uskoków, zwłaszcza że zamachnięcia w wykonaniu żniwiarzy są dość wyraźnie sygnalizowane.
![]() | ![]() |
Po wygranej bitwie skieruj się w stronę dolnej części ekranu. Zeskakuj na niższe półki, a dotrzesz do martwego sojusznika #1, który ma przy sobie Life Gem (Klejnot życia). Możesz już skierować się do nowego czerwonego portalu #2, zlokalizowanego na lewo od miejsca, w którym walczyłeś ze żniwiarzami.
![]() | ![]() |
Zauważ, że portal "wyrzucił Cię" w powietrzu. Podobne akcje będą częstym zjawiskiem w przyszłości, tak więc musisz być gotowy do szybkiego wykonywania ruchów. W tym przypadku chodzi o konieczność wykonania podwójnego skoku #1 w celu wylądowania na górnej półce. Podejdź do znajdującego się tu lustra i wejdź z nim w interakcję (prawy trigger) #2, dzięki czemu przeniesiony zostaniesz w nowe miejsce.
![]() | ![]() |
Podejdź tu trochę do góry i zaczekaj aż zjawi się pierwsza ruchoma platforma, na którą będziesz mógł przeskoczyć #1. W analogiczny sposób przeskocz na dwie kolejne ruchome platformy #2.
![]() | ![]() |
Docelowo powinieneś zostać przetransportowany na znacznie większą i zarazem nieruchomą platformę #1. Przygotuj się, bo będzie tu do zlikwidowania kolejna grupka żniwiarzy. Nie zapomnij o stosowaniu ataków obszarowych #2 oraz o wykonywaniu częstych uników, dzięki czemu nie znajdziesz się nagle na skraju śmierci.
![]() | ![]() |
W oddali powinieneś teraz zauważyć platformę z interaktywną krawędzią. Przystąp do sprintu #1, wybij się i w powietrzu wykonaj podwójny skok #2, dzięki czemu dolecisz do jednej z dwóch krawędzi. Możesz się już wspiąć na właściwą półkę.
![]() | ![]() |
Tu czekają Cię kolejne trzy skoki pomiędzy ruchomymi platformami #1. Docelowo pozwolą Ci one dotrzeć do miejsca, w którym znajduje się nowe lustro #2. Wejdź w interakcję z tym obiektem, a zostaniesz przeniesiony do miejsca stoczenia walki z pierwszym bossem tej lokacji.
WALKA Z BOSSEM - NECROMANCER
![]() | ![]() |
Już wkrótce na arenie pojawi się nekromanta (Necromancer) #1, z którym przystąpisz do bezpośredniej walki. Boss ten nie jest szczególnie niebezpiecznym oponentem w walce wręcz. Omówieniu bezpośrednich ataków nekromanty nie ma co poświęcać zbyt wiele miejsca, gdyż tak na dobrą sprawę jest to jedynie dobrze znana Ci fala ognia #2, której można łatwo uniknąć szybko wykonanym uskokiem na bok.
![]() | ![]() |
Zdecydowanie częściej boss będzie chciał korzystać z pomocy przyzywanych przez siebie potworów, a mianowicie zombiaków #1. Na szczęście to co mogłoby wydawać się mocną stroną nekromanty, jest jego słabością. Zauważ mianowicie, że boss przeznacza na przyzwanie potworów część swojego paska zdrowia, tak więc likwidując zombiaki #2 częściowo przyczyniasz się także do osłabiania nekromanty.
![]() | ![]() |
Do eliminacji zombiaków polecam stosować przede wszystkim ataki obszarowe #1, a to dlatego, że buteleczki z wodą święconą bardziej przydadzą Ci się w starciach ze żniwiarzami. Jeżeli natomiast chodzi o atakowanie samego nekromanty, warto wspierać się atakami magicznymi #2, choć skuteczne są też między innymi wróżki wspierane przez magię światła, pomocne w tymczasowym ogłuszaniu przeciwnika i odbieraniu mu sporych ilości punktów zdrowia.
![]() | ![]() |
Musisz walczyć tak długo aż nekromanta straci niemal cały pasek zdrowia i zostanie ogłuszony #1. Szybko podbiegnij do bossa i wciśnij prawy trigger. Przygotuj się do rytmicznego wciskania jednego z przycisków na padzie #2.
![]() | ![]() |
W celu dobicia nekromanty będziesz ponadto musiał zaliczyć jedną scenkę QTE #1. Zauważ, że w okolicy odblokowane zostały dwa lustra #2. Pomogą Ci one w dotarciu do nowych części planszy i zarazem w otwarciu znajdującej się tu metalowej bramy.
0
- Castlevania: Lords of Shadow - poradnik do gry
- Castlevania: Lords of Shadow - poradnik do gry
- Rozdział 11
- Etap 1 - Necromancer's Abyss (1) | Rozdział 11 | Solucja Castlevania
- Etap 1 - Necromancer's Abyss (2) | Rozdział 11 | Solucja Castlevania
- Etap 1 - Necromancer's Abyss (3) | Rozdział 11 | Solucja Castlevania
- Etap 1 - Necromancer's Abyss (4) | Rozdział 11 | Solucja Castlevania
- Etap 1 - Necromancer's Abyss (5) | Rozdział 11 | Solucja Castlevania
- Etap 2 - The Dracolich (1) | Rozdział 11 | Solucja Castlevania Lords of Shadow
- Etap 2 - The Dracolich (2) | Rozdział 11 | Solucja Castlevania Lords of Shadow
- Rozdział 11
- Castlevania: Lords of Shadow - poradnik do gry
Komentarze czytelników
juz_sam_nie_wiem Pretorianin
W sekcji z dodatkowymi przedmiotami jest błąd z ilością posiadanych przedmiotów, np. sztyletów można mieć od 5 do chyba 30, a nie do dziesięciu, podobnie jest z wodą święconą i z wróżkami.
Trial w etapie Oblivion Lake - jedyną dodatkową umiejętnością, która jest wymagana do ukończenia tego wyzwania jest posiadanie Dark Crystal. Nie potrzeba do tego sprintu, bo czas zaczyna biec dopiero do drugim uderzeniu golema ręką o lód (wtedy dopiero można się na niego wspinać). Zaraz po zakończeniu filmiku prezentującego bossa należy użyć Dark Crystal, dzięki czemu do zniszczenia każdej runy potrzebny będzie tylko jeden atak. Przemieszczać się po nim należy używając kierunek + skok (lewa gałka analogowa + A na X360). W momencie, gdy przechodzimy ten etap po raz drugi lub kolejny i nie ma już podpowiedzi kiedy należy wykonać odskoczenie od ręki potwora po zniszczeniu pierwszej pieczęci - należy to wykonać dopiero wtedy, gdy golem bierze zamach ręką na bohatera, nie zaś od razu po dotarciu do tego miejsca - w przeciwnym wypadku nie będzie gdzie już uciec i golem nas strąci. Gdy nie uda się wykonać misji w odpowiednim czasie nie należy jej kończyć, ponieważ wtedy Kryształ przepadnie, należy w miejscu, w którym się zawaliło przenieść się na mapę świta i rozpocząć etap od nowa.
Trial w etapie Enchanted Forest - najprościej go wykonać łapiąc goblina i wykonując egzekucje nacisnąć jednocześnie atak (X na X360) oraz kierunek na lewej gałce. Potworek pobiega przez chwilkę i następnie eksploduje, czasami zabijając też pozostałe gobliny.
Na początku poradnika jest też miejsce, gdzie wyrazy się powtarzają, ale nie chce mi się już szukać gdzie:P
czesiol Chorąży

Ja mam inną koncepcję na zdobycie triala w Oblivion Lake. Sprint do bossa, po czym sięgnąć po Demon Soul gdyż titan jest na to wrażliwy, podczas gdy ta "kobieta" atakuje schodzi znacznie więcej hp jak przy uderzeniach na zwykłych symbolach ;)
d.suchta Legionista
Mam pytanie.
Czy aby gra zaliczyła mi trofeum za przejście gry na palladynie to muszę, zacząć nową grę i ukończyć grę na tym poziomie trudności, czy wystarczy zmienić poziom trudności w menu i przejść każdy rozdział wymaksowaną postacią, która przeszedłem grę na poziomie trudności warrior ?
misio ssj Generał
Wystarczy zmienic poziom trudnosci ,a trofeum wpadnie :)
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.