Etap 3 - Abbey Catacombs (3) | Rozdział 5 | Solucja Castlevania Lords of Shadow
Aktualizacja:
ROZWIĄZANIE ZAGADKI
![]() | ![]() |
Do rozwiązania jest tutaj zagadka, przy czym jest ona prostsza niż mogłoby się wydawać. Całość mianowicie polega na wykorzystywaniu portalu znajdującego się w jednym ze słabo oświetlonych korytarzy #1, który będzie Cię przenosił do świecącej się runy #2. Cała zabawa będzie polegała na zmienianiu miejsca pojawiania się świecącej runy, tak by docierać w pozornie niedostępne miejsca.
![]() | ![]() |
Zacznij od dokładnego zbadania okolicy, gdyż odnajdziesz tu dwa sekrety. Na początek odszukaj martwego rycerza w jednym z nieoświetlonych korytarzy w górnej części ekranu #1. Będzie on przechowywał Scroll (Zwój). Następnie rozejrzyj się po głównej części dziedzińca. Także i tu natrafisz na martwego sojusznika, który ma przy sobie Scroll (Zwój) #2.
![]() | ![]() |
Skieruj się teraz w stronę wschodniej części dziedzińca i odszukaj mniej wytrzymały fragment ściany #1. Uaktywnij magię cienia, przytrzymaj lewy trigger i wychyl gałkę analogową w stronę ściany, dzięki czemu przebijesz się na drugą stronę. Podnieś odnaleziony tu nowy drewniany element mechanizmu #2.
![]() | ![]() |
Przenieś drewniany element na dziedziniec i zamontuj go w centralnym mechaniźmie #1. Wykonanie tej akcji doprowadzi niestety do pojawienia się w okolicy dwóch dziur, z których będą wychodziły ghule. Dodatkowo wkrótce zjawią się tu nowe wampiry #2.
![]() | ![]() |
Przystąp do atakowania potworów, rozprawiając się ze wszystkimi ghulami i wampirami #1. Nie licz jednak na to, że będziesz miał spokój, gdyż nowe ghule będą wychodziły z dziur w dość regularnych odstępach czasu. Nie możesz sobie więc pozwolić na przestoje. Podejdź do centralnego mechanizmu i wejdź z nim w interakcję. Aktualnie powinien on być zwrócony w zachodnią stronę #2.
![]() | ![]() |
Przesuwaj mechanizm w prawo aż będzie on wskazywał północ (runa pojawi się za zabarykadowanym przejściem) #1. Wciśnij szybko Y żeby poprosić Zobeka o przytrzymanie mechanizmu. Biegnij teraz w prawo i następnie skręć w stronę dolnej części ekranu #2.
![]() | ![]() |
Udaj się teraz w lewo i szybko zbliż się do znajdującego się tu portalu #1. Jeżeli wszystko poprawnie zostało wykonane, to zostaniesz przeteleportowany do północnej części dziedzińca #2. Zbadaj leżące tu ciało, a odnajdziesz Light Magic Gem (Klejnot magii światła).
![]() | ![]() |
Musisz teraz szybko powrócić do centralnej części dziedzińca, a to dlatego, że Zobek jest już prawdopodobnie atakowany przez ghule. Zbadaj obszar po prawej stronie i zauważ, że będziesz tu mógł przystąpić do wspinaczki #1. Po znalezieniu się na górze przeskocz w prawo #2. Powróć na dziedziniec i rozpraw się ze wszystkimi potworami, które w międzyczasie się tu pojawiły.
![]() | ![]() |
Ponownie skorzystaj z centralnego mechanizmu. Przesuwaj go w prawo tak długo aż będzie wskazywał wschodni korytarz (runa pojawi się za kratą) #1. Wciśnij Y i poproś Zobeka o pomoc, a następnie szybko skieruj się do portalu (tego samego co wcześniej) #2.
![]() | ![]() |
Po tym jak zostaniesz przeteleportowany skorzystaj z fontanny życia, a następnie zbadaj ciało rycerza #1, dzięki czemu zdobędziesz Scroll (Zwój). W celu wydostania się z tego miejsca musisz użyć kołka na interaktywnym mechaniźmie #2, zaliczając kilka scenek QTE. Po raz kolejny zajmij się ghulami, które pojawiły się na dziedzińcu.
![]() | ![]() |
Po raz ostatni już skieruj się do centralnego mechanizmu. Tym razem przesuwaj go w prawo tak długo aż runa pojawi się w południowej części placu (za dużą bramą) #1. Zawołaj Zobeka (Y) i pobiegnij do portalu #2.
![]() | ![]() |
Przeniesienie się w nowe miejsce doprowadzi do zaliczenia tej zagadki #1 i tym samym odblokowania przejścia do biblioteki. Możesz już skierować się do nowo odblokowanego korytarza #2, co doprowadzi do zakończenia tego etapu.
WYZWANIE (TRIAL) DLA TEGO ETAPU:

W celu zaliczenia wyzwania nie możesz pozwolić na to żeby Zobek został powalony przez potwory. Najwięcej problemów sprawi Ci zapewne pierwsza bitwa z wampirami, do której dojdzie już na samym początku misji. Pamiętaj o korzystaniu z buteleczek z wodą święconą w celu szybkiego ogłuszania i likwidowania wampirów. Po skorzystaniu z mechanizmu podnoszenia kraty i poproszeniu Zobeka o pomoc pozostań w tym miejscu, likwidując kolejną grupę wampirów (powyższy screen). Dopiero wtedy pobiegnij do kolejnej lokacji i SZYBKO przepchnij dwukrotnie statuę w celu odblokowania przejścia. Gdy tylko do tego dojdzie dołącz do Zobeka i wspólnie zajmijcie się pozostającymi przy życiu wampirami.

Drugi trudny moment to końcówka misji, czyli zagadka na dziedzińcu (powyższy screen). Po zlikwidowaniu wszystkich ghuli i wampirów od razu nakieruj mechanizm na południowe wyjście. Nie zapomnij powrócić do Zobeka po skorzystaniu z portalu, tak by rozprawić się z resztą potworów.
0
- Castlevania: Lords of Shadow - poradnik do gry
- Castlevania: Lords of Shadow - poradnik do gry
- Rozdział 5
- Etap 1 - Veros Woods (1) | Rozdział 5 | Solucja Castlevania Lords of Shadow
- Etap 1 - Veros Woods (2) | Rozdział 5 | Solucja Castlevania Lords of Shadow
- Etap 2 - Wygol Village (1) | Rozdział 5 | Solucja Castlevania Lords of Shadow
- Etap 2 - Wygol Village (2) | Rozdział 5 | Solucja Castlevania Lords of Shadow
- Etap 3 - Abbey Catacombs (1) | Rozdział 5 | Solucja Castlevania Lords of Shadow
- Etap 3 - Abbey Catacombs (2) | Rozdział 5 | Solucja Castlevania Lords of Shadow
- Etap 3 - Abbey Catacombs (3) | Rozdział 5 | Solucja Castlevania Lords of Shadow
- Etap 4 - Abbey Library (1) | Rozdział 5 | Solucja Castlevania Lords of Shadow
- Etap 4 - Abbey Library (2) | Rozdział 5 | Solucja Castlevania Lords of Shadow
- Etap 5 - Abbey Tower (1) | Rozdział 5 | Solucja Castlevania Lords of Shadow
- Etap 5 - Abbey Tower (2) | Rozdział 5 | Solucja Castlevania Lords of Shadow
- Etap 6 - Brauner | Rozdział 5 | Solucja Castlevania Lords of Shadow
- Etap 7 - Castle Sewers (1) | Rozdział 5 | Solucja Castlevania Lords of Shadow
- Etap 7 - Castle Sewers (2) | Rozdział 5 | Solucja Castlevania Lords of Shadow
- Rozdział 5
- Castlevania: Lords of Shadow - poradnik do gry
Komentarze czytelników
juz_sam_nie_wiem Pretorianin
W sekcji z dodatkowymi przedmiotami jest błąd z ilością posiadanych przedmiotów, np. sztyletów można mieć od 5 do chyba 30, a nie do dziesięciu, podobnie jest z wodą święconą i z wróżkami.
Trial w etapie Oblivion Lake - jedyną dodatkową umiejętnością, która jest wymagana do ukończenia tego wyzwania jest posiadanie Dark Crystal. Nie potrzeba do tego sprintu, bo czas zaczyna biec dopiero do drugim uderzeniu golema ręką o lód (wtedy dopiero można się na niego wspinać). Zaraz po zakończeniu filmiku prezentującego bossa należy użyć Dark Crystal, dzięki czemu do zniszczenia każdej runy potrzebny będzie tylko jeden atak. Przemieszczać się po nim należy używając kierunek + skok (lewa gałka analogowa + A na X360). W momencie, gdy przechodzimy ten etap po raz drugi lub kolejny i nie ma już podpowiedzi kiedy należy wykonać odskoczenie od ręki potwora po zniszczeniu pierwszej pieczęci - należy to wykonać dopiero wtedy, gdy golem bierze zamach ręką na bohatera, nie zaś od razu po dotarciu do tego miejsca - w przeciwnym wypadku nie będzie gdzie już uciec i golem nas strąci. Gdy nie uda się wykonać misji w odpowiednim czasie nie należy jej kończyć, ponieważ wtedy Kryształ przepadnie, należy w miejscu, w którym się zawaliło przenieść się na mapę świta i rozpocząć etap od nowa.
Trial w etapie Enchanted Forest - najprościej go wykonać łapiąc goblina i wykonując egzekucje nacisnąć jednocześnie atak (X na X360) oraz kierunek na lewej gałce. Potworek pobiega przez chwilkę i następnie eksploduje, czasami zabijając też pozostałe gobliny.
Na początku poradnika jest też miejsce, gdzie wyrazy się powtarzają, ale nie chce mi się już szukać gdzie:P
czesiol Chorąży

Ja mam inną koncepcję na zdobycie triala w Oblivion Lake. Sprint do bossa, po czym sięgnąć po Demon Soul gdyż titan jest na to wrażliwy, podczas gdy ta "kobieta" atakuje schodzi znacznie więcej hp jak przy uderzeniach na zwykłych symbolach ;)
d.suchta Legionista
Mam pytanie.
Czy aby gra zaliczyła mi trofeum za przejście gry na palladynie to muszę, zacząć nową grę i ukończyć grę na tym poziomie trudności, czy wystarczy zmienić poziom trudności w menu i przejść każdy rozdział wymaksowaną postacią, która przeszedłem grę na poziomie trudności warrior ?
misio ssj Generał
Wystarczy zmienic poziom trudnosci ,a trofeum wpadnie :)
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.