Etap 1 - Bones Forest (1) | Rozdział 9 | Solucja Castlevania Lords of Shadow
Aktualizacja:
Rozdział IX
Etap 1 - Bones Forest
STATYSTYKI ETAPU:
Sekrety | 1 klejnot życia (Life Gem) 1 klejnot magii światła (Light Magic Gem) 2 klejnoty magii cienia (Shadow Magic Gem) 3 zwoje (Scroll) |
Nowe elementy wyposażenia | Serafinowe ramiona (Seraph Shoulders) |
Potwory | Small Troll Headless Burrower Chupacabras Cave Troll |
Bossowie | Brak |
Krótkie podsumowanie | W trakcie przemierzania tego etapu czeka Cię przede wszystkim dużo wymagających skoków, zakładających wykorzystanie nowo pozyskanych serafinowych ramion. Po raz pierwszy spotkasz też nieumarłe stwory chowające się w ziemi (Headless Burrower), przy czym ich eliminacja nie będzie przesadnie trudna. |
PRZEPRAWA PRZEZ LAS
![]() | ![]() |
Po zapoznaniu się z opisem nowo pozyskanych serafinowych ramion udaj się w lewo. Odszukaj tu martwego rycerza #1, który będzie miał przy sobie Shadow Magic Gem (Klejnot magii cienia). Powróć do miejsca startu i dla odmiany wybierz się teraz w prawo #2.
![]() | ![]() |
Zbadaj niewielkie ruiny zlokalizowane bezpośrednio za magicznym lustrem #1. Kamera powinna zmienić tu swoją pozycję, pozwalając Ci na odnalezienie jeszcze jedno martwego sojusznika #2. Rycerz będzie miał przy sobie Light Magic Gem (Klejnot magii światła).
![]() | ![]() |
Możesz już ruszać dalej. W okolicy znajdują się dwie fontanny - po lewej stronie fontanna życia, a po prawej fontanna energii magicznej #1. Po zregenerowaniu sił wybierz jedyną możliwą ścieżkę i zatrzymaj się po dotarciu do klifu #2.
![]() | ![]() |
Nowa interaktywna krawędź znajduje się nad Tobą i jak zapewne zauważyłeś nie doskoczysz do niej w standardowy sposób. Musisz mianowicie skorzystać z serafinowych ramion i w locie po raz drugi wcisnąć przycisk A #1. Po złapaniu się krawędzi wykonaj skok w stronę nowej krawędzi, zlokalizowanej po Twojej lewej stronie #2.
![]() | ![]() |
Powtórz opisany powyżej ruch, tym razem próbując doskoczyć do niewielkiej skalnej półki #1. Tu ponownie będziesz musiał wykonać podwójny skok #2, a więc po znalezieniu się w najwyższym punkcie lotu ponownie wcisnąć przycisk A. Możesz się już wspiąć i kontynuować przeprawę przez las.
![]() | ![]() |
Wkrótce dotrzesz do dużej dziury i paradoksalnie dobrze byłoby do niej wskoczyć. Do zlikwidowania będzie tu niewielka grupka małych trolli #1, co będzie bardzo proste (pamiętaj o tym, że możesz je chwytać). Po wygranej bitwie rozejrzyj się za ciałem pokonanego sojusznika #2, a zdobędziesz Scroll (Zwój).
![]() | ![]() |
Musisz teraz powrócić na górę, a więc najpierw wykonaj skok w celu złapania się interaktywnej krawędzi, a następnie skorzystaj z haka #1. Wycofaj się teraz trochę i zacznij biec w stronę tej samej dziury, wykorzystując opcję sprintu #2.
![]() | ![]() |
Musisz wcisnąć przycisk skoku i następnie w locie powtórzyć ten manewr #1 celem skorzystania z serafinowych ramion. Jeżeli wszystko wykonałeś zgodnie z planem, to wylądujesz na niewielkiej półce #2. Skorzystaj tu z podwójnego skoku w celu złapania się górnej krawędzi.
![]() | ![]() |
Podążaj jedyną możliwą ścieżką #1. Po dotarciu do nowej lokacji gra wyświetli krótką cut-scenkę #2, informując Cię o konieczności stoczenia pierwszej bitwy ze stworami nazywającymi się Headless Burrower. Są to nieumarłe stwory, które będą próbowały atakować Cię na dwa sposoby - z użyciem latających czaszek oraz reszty ich ciał chowających się w ziemi.
![]() | ![]() |
Podstawowym utrudnieniem tej bitwy jest to, że bardzo łatwo możesz być łapany przez stwory przebywające w ziemi #1. W takich sytuacjach musiałbyś rozwiązywać każdorazowo scenki QTE żeby się oswobodzić. Polecam zastosować tu taktykę całkowicie ignorującą atakowanie latających głów i skupiającą się na wykonywaniu silnych uderzeń w ziemię #2. Ataki te najlepiej oczywiście przeprowadzać z powietrza, dzięki czemu w międzyczasie nie zostaniesz przez nikogo złapany.
![]() | ![]() |
Zauważ, że każde uderzenie doprowadza do pojawiania się wszystkich okolicznych potworów, które będą przez kilka sekund ogłuszone #1. Polecam wtedy podbiegać do nich i wciskać prawy trigger #2, dzięki czemu będziesz je likwidował bez konieczności zaliczania dodatkowych scenek QTE. Postaraj się w taki właśnie sposób pozbyć się wszystkich potworów.
![]() | ![]() |
Po wygranej bitwie znajdziesz się na rozstaju dróg i w pierwszej kolejności proponuję skierować się w prawo #1. Wykonaj tu podwójny skok z rozbiegu (opcja sprintu) celem złapania się interaktywnej krawędzi #2.
![]() | ![]() |
Możesz tu przystąpić do wspinaczki #1 z czym nie powinno być żadnych problemów. Po dotarciu na górę zbadaj ciało rycerza #2, który ma przy sobie nowy Scroll (Zwój).
0
- Castlevania: Lords of Shadow - poradnik do gry
- Castlevania: Lords of Shadow - poradnik do gry
- Rozdział 9
- Etap 1 - Bones Forest (1) | Rozdział 9 | Solucja Castlevania Lords of Shadow
- Etap 1 - Bones Forest (2) | Rozdział 9 | Solucja Castlevania Lords of Shadow
- Etap 1 - Bones Forest (3) | Rozdział 9 | Solucja Castlevania Lords of Shadow
- Etap 2 - Woes Moor (1) | Rozdział 9 | Solucja Castlevania Lords of Shadow
- Etap 2 - Woes Moor (2) | Rozdział 9 | Solucja Castlevania Lords of Shadow
- Etap 2 - Woes Moor (3) | Rozdział 9 | Solucja Castlevania Lords of Shadow
- Etap 3 - The Music Box (1) | Rozdział 9 | Solucja Castlevania Lords of Shadow
- Etap 3 - The Music Box (2) | Rozdział 9 | Solucja Castlevania Lords of Shadow
- Rozdział 9
- Castlevania: Lords of Shadow - poradnik do gry
Komentarze czytelników
juz_sam_nie_wiem Pretorianin
W sekcji z dodatkowymi przedmiotami jest błąd z ilością posiadanych przedmiotów, np. sztyletów można mieć od 5 do chyba 30, a nie do dziesięciu, podobnie jest z wodą święconą i z wróżkami.
Trial w etapie Oblivion Lake - jedyną dodatkową umiejętnością, która jest wymagana do ukończenia tego wyzwania jest posiadanie Dark Crystal. Nie potrzeba do tego sprintu, bo czas zaczyna biec dopiero do drugim uderzeniu golema ręką o lód (wtedy dopiero można się na niego wspinać). Zaraz po zakończeniu filmiku prezentującego bossa należy użyć Dark Crystal, dzięki czemu do zniszczenia każdej runy potrzebny będzie tylko jeden atak. Przemieszczać się po nim należy używając kierunek + skok (lewa gałka analogowa + A na X360). W momencie, gdy przechodzimy ten etap po raz drugi lub kolejny i nie ma już podpowiedzi kiedy należy wykonać odskoczenie od ręki potwora po zniszczeniu pierwszej pieczęci - należy to wykonać dopiero wtedy, gdy golem bierze zamach ręką na bohatera, nie zaś od razu po dotarciu do tego miejsca - w przeciwnym wypadku nie będzie gdzie już uciec i golem nas strąci. Gdy nie uda się wykonać misji w odpowiednim czasie nie należy jej kończyć, ponieważ wtedy Kryształ przepadnie, należy w miejscu, w którym się zawaliło przenieść się na mapę świta i rozpocząć etap od nowa.
Trial w etapie Enchanted Forest - najprościej go wykonać łapiąc goblina i wykonując egzekucje nacisnąć jednocześnie atak (X na X360) oraz kierunek na lewej gałce. Potworek pobiega przez chwilkę i następnie eksploduje, czasami zabijając też pozostałe gobliny.
Na początku poradnika jest też miejsce, gdzie wyrazy się powtarzają, ale nie chce mi się już szukać gdzie:P
czesiol Chorąży

Ja mam inną koncepcję na zdobycie triala w Oblivion Lake. Sprint do bossa, po czym sięgnąć po Demon Soul gdyż titan jest na to wrażliwy, podczas gdy ta "kobieta" atakuje schodzi znacznie więcej hp jak przy uderzeniach na zwykłych symbolach ;)
d.suchta Legionista
Mam pytanie.
Czy aby gra zaliczyła mi trofeum za przejście gry na palladynie to muszę, zacząć nową grę i ukończyć grę na tym poziomie trudności, czy wystarczy zmienić poziom trudności w menu i przejść każdy rozdział wymaksowaną postacią, która przeszedłem grę na poziomie trudności warrior ?
misio ssj Generał
Wystarczy zmienic poziom trudnosci ,a trofeum wpadnie :)
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.