Etap 5 - Abbey Tower (2) | Rozdział 5 | Solucja Castlevania Lords of Shadow
Aktualizacja:
WSPINACZKA NA SZCZYT WIEŻY
![]() | ![]() |
Skorzystaj ze zniszczonych schodów i wykonaj skok w stronę znajdującej się po prawej stronie krawędzi #1. Podciągnij się tu do góry, a następnie przesuwaj w prawo, wykonując po drodze jeden skok #2.
![]() | ![]() |
Przesuń się w prawo i doskocz do znajdującej się nieco dalej krawędzi #1. Pokonaj tu narożnik, po czym podciągnij się. Przesuwaj się w prawo #2. Zauważ, że tutejsze fragmenty ściany są niestabilne, w rezultacie czego będą po kilku sekundach odpadały. Oznacza to, iż nie będziesz mógł po drodze wykonywać żadnych przestojów.
![]() | ![]() |
Pokonaj narożnik i nadal przesuwaj się w prawo #1. Podciągnij się następnie do góry i szybko złap się znajdującego się bezpośrednio nad Tobą zaczepu #2. Musisz tego dokonać zanim krawędź, której się trzymasz odpadnie wraz z innymi.
![]() | ![]() |
Przemieszczaj się teraz ku górze, a główny bohater po chwili złapie się nowej krawędzi #1. Przeskocz w prawo i ponownie SZYBKO ustaw się w miejscu, w którym będziesz się mógł złapać interaktywnego zaczepu #2.
![]() | ![]() |
Podciągnij się trochę do góry, a następnie zacznij biegać po ścianie, wychylając gałkę analogową na przemian w lewo i w prawo. Wykonaj skok w momencie znalezienia się w najwyższym prawym punkcie #1, a powinieneś wylądować na bardzo niewielkiej skalnej półce #2.
![]() | ![]() |
Podciągnij się tu, a następnie skieruj w lewo #1. Po dotarciu do przepaści uaktywnij opcję sprintu i doskocz do widocznej w oddali krawędzi #2.
![]() | ![]() |
Przemieszczaj się w lewo, zaczynając od wykonania skoku w stronę drugiej krawędzi #1. Po pokonaniu narożnika przesuwaj się w lewo do momentu, w którym znajdziesz się w pokazanym na drugim screenie miejscu #2.
![]() | ![]() |
Śmiało się tu opuść, a to dlatego, że pod Tobą znajduje się mało widoczna skalna półka. Zbadaj ciało rycerza #1, a zdobędziesz drugi Life Gem (Klejnot życia). Powróć do miejsca, w którym wykonywałeś duży skok. Teraz dla odmiany przemieszczaj się w prawo #2.
![]() | ![]() |
Po dotarciu do końcowej części krawędzi zaczekaj aż bohater odchyli się za siebie #1 i wciśnij przycisk skoku. Powinno Ci to pozwolić na złapanie się wyższej krawędzi. Teraz przesuwaj się w lewo. Podciągnij się do góry i ustaw w takim miejscu żeby bohater ponownie odchylił się za siebie #2. Możesz wcisnąć przycisk skoku.
![]() | ![]() |
Zignoruj niewygodne ustawienie kamery i przemieszczaj się tu w prawo #1. Po chwili będziesz musiał przyśpieszyć, a to dlatego, że kolejne fragmenty ściany zaczną odpadać. Szybko pokonaj narożnik i zatrzymaj się pod nowym interaktywnym zaczepem #2. Skorzystaj z haka.
![]() | ![]() |
Podciągnij się trochę do góry i przygotuj do wykonania dość trudnego manewru. Zacznij mianowicie biegać po ścianie (wychylanie gałki w lewo i w prawo). Skok będziesz musiał wykonać niedaleko lewego narożnika, a konkretnie po ujrzeniu zaczepu znajdującego się za rogiem #1. Złap się tego zaczepu i kieruj się ku górze #2.
![]() | ![]() |
Chwyć się tu nowej krawędzi i przemieszczaj w lewo #1. Zatrzymaj się dopiero po znalezieniu się w miejscu, w którym gra uaktywni ostatni już interaktywny zaczep. Skorzystaj z haka #2.
![]() | ![]() |
Skieruj się do góry i zatrzymaj po znalezieniu się przy zabarykadowanej okiennicy #1. Wciśnij przycisk X w celu odbicia się od ściany #2 i zarazem przebicia się przez okno.
![]() | ![]() |
Obejrzysz teraz ciekawą scenkę przerywnikową, w trakcie której odbierzesz mnichowi artefakt znajdujący się w wieży #1. Samemu szaleńcowi się już niestety nie poszczęści #2. ;-) Już po wyjściu z wieży główny bohater spotka młodego chłopca, który poprosi go o uratowanie terroryzowanych przez potwory mieszkańców pobliskiej wioski. Tym zajmiemy się już w kolejnym etapie.
WYZWANIE (TRIAL) DLA TEGO ETAPU:
W celu zaliczenia wyzwania musisz zniszczyć 100 interaktywnych przedmiotów w wyznaczonym przez grę limicie czasowym. Zauważ, że niszczenie kolejnych obiektów (są to głównie beczki i skrzynie) doprowadza do odnawiania widocznego w prawym górnym rogu ekranu licznika. W miarę możliwości nigdzie się więc na dłużej nie zatrzymuj, ignorując też pojawiające się potwory. Jeżeli masz z nimi problemy, to rozważ zaliczanie tego wyzwania na najniższym poziomie trudności.
0
- Castlevania: Lords of Shadow - poradnik do gry
- Castlevania: Lords of Shadow - poradnik do gry
- Rozdział 5
- Etap 1 - Veros Woods (1) | Rozdział 5 | Solucja Castlevania Lords of Shadow
- Etap 1 - Veros Woods (2) | Rozdział 5 | Solucja Castlevania Lords of Shadow
- Etap 2 - Wygol Village (1) | Rozdział 5 | Solucja Castlevania Lords of Shadow
- Etap 2 - Wygol Village (2) | Rozdział 5 | Solucja Castlevania Lords of Shadow
- Etap 3 - Abbey Catacombs (1) | Rozdział 5 | Solucja Castlevania Lords of Shadow
- Etap 3 - Abbey Catacombs (2) | Rozdział 5 | Solucja Castlevania Lords of Shadow
- Etap 3 - Abbey Catacombs (3) | Rozdział 5 | Solucja Castlevania Lords of Shadow
- Etap 4 - Abbey Library (1) | Rozdział 5 | Solucja Castlevania Lords of Shadow
- Etap 4 - Abbey Library (2) | Rozdział 5 | Solucja Castlevania Lords of Shadow
- Etap 5 - Abbey Tower (1) | Rozdział 5 | Solucja Castlevania Lords of Shadow
- Etap 5 - Abbey Tower (2) | Rozdział 5 | Solucja Castlevania Lords of Shadow
- Etap 6 - Brauner | Rozdział 5 | Solucja Castlevania Lords of Shadow
- Etap 7 - Castle Sewers (1) | Rozdział 5 | Solucja Castlevania Lords of Shadow
- Etap 7 - Castle Sewers (2) | Rozdział 5 | Solucja Castlevania Lords of Shadow
- Rozdział 5
- Castlevania: Lords of Shadow - poradnik do gry
Komentarze czytelników
juz_sam_nie_wiem Pretorianin
W sekcji z dodatkowymi przedmiotami jest błąd z ilością posiadanych przedmiotów, np. sztyletów można mieć od 5 do chyba 30, a nie do dziesięciu, podobnie jest z wodą święconą i z wróżkami.
Trial w etapie Oblivion Lake - jedyną dodatkową umiejętnością, która jest wymagana do ukończenia tego wyzwania jest posiadanie Dark Crystal. Nie potrzeba do tego sprintu, bo czas zaczyna biec dopiero do drugim uderzeniu golema ręką o lód (wtedy dopiero można się na niego wspinać). Zaraz po zakończeniu filmiku prezentującego bossa należy użyć Dark Crystal, dzięki czemu do zniszczenia każdej runy potrzebny będzie tylko jeden atak. Przemieszczać się po nim należy używając kierunek + skok (lewa gałka analogowa + A na X360). W momencie, gdy przechodzimy ten etap po raz drugi lub kolejny i nie ma już podpowiedzi kiedy należy wykonać odskoczenie od ręki potwora po zniszczeniu pierwszej pieczęci - należy to wykonać dopiero wtedy, gdy golem bierze zamach ręką na bohatera, nie zaś od razu po dotarciu do tego miejsca - w przeciwnym wypadku nie będzie gdzie już uciec i golem nas strąci. Gdy nie uda się wykonać misji w odpowiednim czasie nie należy jej kończyć, ponieważ wtedy Kryształ przepadnie, należy w miejscu, w którym się zawaliło przenieść się na mapę świta i rozpocząć etap od nowa.
Trial w etapie Enchanted Forest - najprościej go wykonać łapiąc goblina i wykonując egzekucje nacisnąć jednocześnie atak (X na X360) oraz kierunek na lewej gałce. Potworek pobiega przez chwilkę i następnie eksploduje, czasami zabijając też pozostałe gobliny.
Na początku poradnika jest też miejsce, gdzie wyrazy się powtarzają, ale nie chce mi się już szukać gdzie:P
czesiol Chorąży

Ja mam inną koncepcję na zdobycie triala w Oblivion Lake. Sprint do bossa, po czym sięgnąć po Demon Soul gdyż titan jest na to wrażliwy, podczas gdy ta "kobieta" atakuje schodzi znacznie więcej hp jak przy uderzeniach na zwykłych symbolach ;)
d.suchta Legionista
Mam pytanie.
Czy aby gra zaliczyła mi trofeum za przejście gry na palladynie to muszę, zacząć nową grę i ukończyć grę na tym poziomie trudności, czy wystarczy zmienić poziom trudności w menu i przejść każdy rozdział wymaksowaną postacią, która przeszedłem grę na poziomie trudności warrior ?
misio ssj Generał
Wystarczy zmienic poziom trudnosci ,a trofeum wpadnie :)
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.