Etap 4 - Refectory (1) | Rozdział 6 | Solucja Castlevania Lords of Shadow
Aktualizacja:
Etap 4 - Refectory
STATYSTYKI ETAPU:
Sekrety | 1 klejnot życia (Life Gem) 2 klejnoty magii cienia (Shadow Magic Gem) 3 zwoje (Scroll) 1 arka bractwa (Brotherhood Ark) - wymagane serafinowe ramiona (Seraph Shoulders) |
Nowe elementy wyposażenia | Brak |
Potwory | Ghoul Animated Armor Skeleton Warrior |
Bossowie | Evil Butcher |
Krótkie podsumowanie | Ostatni etap tego rozdziału zawiera walkę z bossem, przy czym nie będzie ona ani przesadnie długa ani jakoś szczególnie wymagająca. Oprócz tego czeka Cię trochę eksploracji i wspinaczki. W końcówce do rozwiązania jest ponadto nowa zagadka z runami, której pełne rozwiązanie znajduje się oczywiście w poniższym opisie przejścia. |
DOTARCIE DO KUCHNI
![]() | ![]() |
Ruszaj prosto. Zignoruj mijany po drodze lewy korytarz, gdyż udasz się tam dopiero w dalszej części poziomu. Skorzystaj ze znajdującej się nieco dalej fontanny energii magicznej #1. Wejdź teraz do wielkiej jadalni. Gra uraczy Cię tu cut-scenką #2, w trakcie której po raz pierwszy będziesz miał się okazję przyjrzeć Złemu Rzeźnikowi, czyli bossowi tego etapu. Do potyczki z tą bestią dojdzie jednak dopiero za kilka minut.
![]() | ![]() |
Skieruj się po schodach na dół #1. Po znalezieniu się w jadalni przystąp do eliminowania przebywających tu ghuli. Pamiętaj o dwóch rzeczach, a mianowicie o możliwości chwytania potworów #2 w celu wykonywania szybkich egzekucji oraz o konieczności aktywowania magii światła jeżeli zostaniesz przez ghule zatruty.
![]() | ![]() |
Po zakończonych walkach zbadaj całe to pomieszczenie. Zniszcz stoły w lewej części jadalni #1, co powinno doprowadzić do odnalezienia ciała poległego sojusznika #2. Zbadaj je, dzięki czemu pozyskasz Scroll (Zwój).
![]() | ![]() |
Skieruj się teraz do składziku, który zlokalizowany jest na lewo od kominka #1. Po znalezieniu się w środku podejdź do oznaczonego przez grę kotła #2 i zabierz z niego wielki kawał mięsa.
![]() | ![]() |
Powróć do jadalni i połóż przenoszony kawał mięsa na pokazanym na pierwszym screenie półmisku #1. Podejdź teraz do prawego dzwonu #2 i wejdź z nim w interakcję, co doprowadzi do pojawienia się tu nowych ghuli.
![]() | ![]() |
NIE ATAKUJ ghuli, a zamiast tego podejdź do dziur w ścianie, z których wyskoczyły. Zauważ, że możesz w tym miejscu skorzystać z haka #1, co doprowadzi do znalezienia się w wąskim tunelu #2. Podążaj chwilowo jedyną dostępną ścieżką.
![]() | ![]() |
Po kilku chwilach powinieneś dotrzeć do rozwidlenia #1. Na początek skieruj się w stronę dolnej części ekranu. Odnajdziesz tu martwego rycerza #2, który będzie miał przy sobie Shadow Magic Gem (Klejnot magii cienia).
![]() | ![]() |
Możesz teraz skierować się w przeciwną stronę #1. Po kilku chwilach dotrzesz do kuchni, gdzie zmuszony zostaniesz do stoczenia pojedynku z Rzeźnikiem #2.
WALKA Z BOSSEM - EVIL BUTCHER
![]() | ![]() |
Zacznijmy oczywiście od prześledzenia głównych ataków bossa. Rzeźnik będzie przede wszystkim wykonywał dwa rodzaje ciosów w walce wręcz, a mianowicie powolne zamachnięcie #1 oraz uderzenie w ziemię w połączeniu z wytworzeniem fali ognia #2. W szczególności radzę unikać tego drugiego ataku, gdyż może on zadawać poważne obrażenia.
![]() | ![]() |
Butcher będzie też cały czas chodził po kuchni, próbując wykorzystać na swoją korzyść obiekty z otoczenia. Uważaj przede wszystkim na rzucane przez niego noże #1, a także na próby ziania ogniem #2. Na szczęście w tym drugim przypadku wystarczy oddalić się na bezpieczną odległość.
![]() | ![]() |
Jako że boss jest bardzo powolny, zadawanie mu nawet silniejszych ciosów wspomaganych magią cienia nie powinno stanowić dla Ciebie większego problemu #1. Dbaj jednocześnie o to żeby boss nie mógł zjadać mięsa #2 i w ten sposób nieznacznie się leczyć, agresywnie atakując go w takich momentach.
![]() | ![]() |
Po tym jak uda Ci się wyczerpać niemal cały pasek zdrowia Rzeźnika gra wyświetli krótką cut-scenkę, pokazującą jak zakłada sobie na głowę kociołek #1. Zauważ, że pasek zdrowia bossa zmienił kolor na srebrny. Nie możesz go chwilowo atakować, tak więc biegaj wokół niego #2.
![]() | ![]() |
Zaczekaj aż boss zacznie stukać palcem w kociołek #1. SZYBKO wtedy do niego podbiegnij i wykonaj dowolny atak wyprowadzany z powietrza #2.
![]() | ![]() |
Gra powinna podświetlić teraz broń Butchera #1, tak więc błyskawicznie skorzystaj z posiadanego haka. Przygotuj się do rytmicznego wciskania wskazanego przez grę przycisku na padzie #2.
![]() | ![]() |
Po kilku chwilach wyświetlona zostanie nowa cut-scenka, obrazująca pokonanie bossa #1. Po zakończonej walce nie zapomnij zbadać miejsca, w którym znajdowało się ciało potwora. Odnajdziesz tu potrzebny do dalszej eksploracji klucz - Evil Butcher's Key #2.
0
- Castlevania: Lords of Shadow - poradnik do gry
- Castlevania: Lords of Shadow - poradnik do gry
- Rozdział 6
- Etap 1 - Castle Courtyard (1) | Rozdział 6 | Solucja Castlevania Lords of Shadow
- Etap 1 - Castle Courtyard (2) | Rozdział 6 | Solucja Castlevania Lords of Shadow
- Etap 2 - Maze Gardens (1) | Rozdział 6 | Solucja Castlevania Lords of Shadow
- Etap 2 - Maze Gardens (2) | Rozdział 6 | Solucja Castlevania Lords of Shadow
- Etap 2 - Maze Gardens (3) | Rozdział 6 | Solucja Castlevania Lords of Shadow
- Etap 3 - Castle Hall (1) | Rozdział 6 | Solucja Castlevania Lords of Shadow
- Etap 3 - Castle Hall (2) | Rozdział 6 | Solucja Castlevania Lords of Shadow
- Etap 3 - Castle Hall (3) | Rozdział 6 | Solucja Castlevania Lords of Shadow
- Etap 4 - Refectory (1) | Rozdział 6 | Solucja Castlevania Lords of Shadow
- Etap 4 - Refectory (2) | Rozdział 6 | Solucja Castlevania Lords of Shadow
- Rozdział 6
- Castlevania: Lords of Shadow - poradnik do gry
Komentarze czytelników
juz_sam_nie_wiem Pretorianin
W sekcji z dodatkowymi przedmiotami jest błąd z ilością posiadanych przedmiotów, np. sztyletów można mieć od 5 do chyba 30, a nie do dziesięciu, podobnie jest z wodą święconą i z wróżkami.
Trial w etapie Oblivion Lake - jedyną dodatkową umiejętnością, która jest wymagana do ukończenia tego wyzwania jest posiadanie Dark Crystal. Nie potrzeba do tego sprintu, bo czas zaczyna biec dopiero do drugim uderzeniu golema ręką o lód (wtedy dopiero można się na niego wspinać). Zaraz po zakończeniu filmiku prezentującego bossa należy użyć Dark Crystal, dzięki czemu do zniszczenia każdej runy potrzebny będzie tylko jeden atak. Przemieszczać się po nim należy używając kierunek + skok (lewa gałka analogowa + A na X360). W momencie, gdy przechodzimy ten etap po raz drugi lub kolejny i nie ma już podpowiedzi kiedy należy wykonać odskoczenie od ręki potwora po zniszczeniu pierwszej pieczęci - należy to wykonać dopiero wtedy, gdy golem bierze zamach ręką na bohatera, nie zaś od razu po dotarciu do tego miejsca - w przeciwnym wypadku nie będzie gdzie już uciec i golem nas strąci. Gdy nie uda się wykonać misji w odpowiednim czasie nie należy jej kończyć, ponieważ wtedy Kryształ przepadnie, należy w miejscu, w którym się zawaliło przenieść się na mapę świta i rozpocząć etap od nowa.
Trial w etapie Enchanted Forest - najprościej go wykonać łapiąc goblina i wykonując egzekucje nacisnąć jednocześnie atak (X na X360) oraz kierunek na lewej gałce. Potworek pobiega przez chwilkę i następnie eksploduje, czasami zabijając też pozostałe gobliny.
Na początku poradnika jest też miejsce, gdzie wyrazy się powtarzają, ale nie chce mi się już szukać gdzie:P
czesiol Chorąży

Ja mam inną koncepcję na zdobycie triala w Oblivion Lake. Sprint do bossa, po czym sięgnąć po Demon Soul gdyż titan jest na to wrażliwy, podczas gdy ta "kobieta" atakuje schodzi znacznie więcej hp jak przy uderzeniach na zwykłych symbolach ;)
d.suchta Legionista
Mam pytanie.
Czy aby gra zaliczyła mi trofeum za przejście gry na palladynie to muszę, zacząć nową grę i ukończyć grę na tym poziomie trudności, czy wystarczy zmienić poziom trudności w menu i przejść każdy rozdział wymaksowaną postacią, która przeszedłem grę na poziomie trudności warrior ?
misio ssj Generał
Wystarczy zmienic poziom trudnosci ,a trofeum wpadnie :)
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.