Etap 1 - Mountain Fortress (1) | Rozdział 4 | Solucja Castlevania
Aktualizacja:
Rozdział IV
Etap 1 - Mountain Fortress
STATYSTYKI ETAPU:
Sekrety | 1 klejnot życia (Life Gem) 2 klejnoty magii światła (Light Magic Gem) 1 klejnot magii cienia (Shadow Magic Gem) 3 zwoje (Scroll) 1 arka bractwa (Brotherhood Ark) - wymagany kołek (Stake) |
Nowe elementy wyposażenia | Brak |
Potwory | Small Troll Cave Troll Chupacabras |
Bossowie | Ogre |
Krótkie podsumowanie | To stosunkowo długi etap, w trakcie rozgrywania którego czeka Cię dość dużo walk, eksploracji oraz wykonywania akrobacji. W okolicy rozmieszczonych jest także wiele sekretów, tak więc warto podążać zgodnie z poniższym opisem przejścia. Jednym z najważniejszych momentów tego poziomu jest spotkanie z wielkim ogrem, przy czym pokonanie tego bossa nie będzie bardzo trudne. |
DOTARCIE DO FORTECY
![]() | ![]() |
Etap ten rozpocznie się od krótkiej scenki przerywnikowej #1, z której dowiesz się gdzie się znalazłeś, a także, że musisz pokonać wiedźmę zamieszkującą pobliską fortecę. Ruszaj w prawo #2, podążając do celu jedyną dostępną ścieżką.
![]() | ![]() |
Po kilku chwilach dotrzesz do miejsca, w którym znajduje się nowa fontanna energii magicznej #1 i warto z niej oczywiście skorzystać. Możesz kontynuować przeprawę. Po tym jak pojawią się kruki rozejrzyj się po swojej lewej stronie. Odnajdziesz tu ciało poległego członka bractwa #2, a przy nim Scroll (Zwój).
![]() | ![]() |
Podejdź teraz do znajdującej się kawałek dalej bramy #1. W celu przebicia się przez bramę musisz skorzystać z umiejętności Shoulder Charge powiązanej z pozyskanymi niedawno cyklonowymi butami. Zacznij od uaktywnienia magii cienia #2.
![]() | ![]() |
Przytrzymaj teraz lewy trigger i zaczekaj aż wokół głównego bohatera pojawi się płomienny okrąg #1. Możesz już wychylić lewą gałkę analogową w stronę bramy (najprawdopodobniej w górę), dzięki czemu pomyślnie się przez nią przebijesz #2.
PRZEPRAWA PRZEZ FORTECĘ
![]() | ![]() |
Skieruj się tu prosto. Po chwili dotrzesz do rozwidlenia dróg #1 i w pierwszej kolejności powinieneś zbadać prawą odnogę. Za rogiem odnajdziesz kolejnego martwego rycerza #2. Zbadaj jego ciało, a pozyskasz Life Gem (Klejnot życia).
![]() | ![]() |
Powróć do rozwidlenia i tym razem wybierz lewą odnogę. Zatrzymaj się po dotarciu do krawędzi #1, gdzie musisz się oczywiście opuścić. Opuść się po raz drugi i przesuwaj się w lewo, wykonując po drodze jeden skok #2.
![]() | ![]() |
Nadal przesuwaj się w lewo, a dotrzesz do miejsca, w którym bohater odchyli się za siebie #1, sygnalizując chęć przeskoczenia na wyżej położoną półkę. Ruszaj prosto, a po chwili zostaniesz zaatakowany przez grupkę trolli #2. Ich pokonanie będzie oczywiście bardzo łatwe, tak więc nie warto marnować ani energii magicznej ani dodatkowego wyposażenia.
![]() | ![]() |
Fragment tutejszego mostu jest niestety zniszczony, tak więc musisz ponownie skorzystać ze zdobytych niedawno butów. Wychyl gałkę analogową dwukrotnie w górę w celu uaktywnienia opcji sprintu #1 i wciśnij w odpowiednim momencie przycisk skoku #2.
![]() | ![]() |
Po wylądowaniu pozostań w tym miejscu i zajmij się zlikwidowaniem nowych małych trolli, które się tu wkrótce pojawią #1. Zbadaj teraz prawą ścianę, a powinieneś zauważyć, iż będzie ją można zburzyć, ponownie korzystając z cyklonowych butów. Uaktywnij magię cienia, a następnie przytrzymaj lewy trigger #2.
![]() | ![]() |
Wychyl teraz gałkę analogową w prawo, a główny bohater powinien przebić się przez ścianę #1. Możesz już zbadać ciało poległego kolegi #2, przy którym odnajdziesz Shadow Magic Gem (Klejnot magii cienia).
![]() | ![]() |
Dla odmiany skieruj się teraz w lewo. Ustaw się przy krawędzi i w odpowiednim miejscu skorzystaj z haka #1. POZOSTAŃ teraz w tym miejscu, podciągając się na łańcuchu. Po tym jak chwycisz się krawędzi przesuń się w prawo, a gra powinna odblokować nowy interaktywny zaczep #2. Złap się go z użyciem haka.
![]() | ![]() |
Także i w tym przypadku powinieneś kierować się ku górze. Po dotarciu do celu przesuń się w lewo #1, a będziesz mógł wdrapać się na niewielką skalną półkę. Zabierz tu mroczny kryształ oraz zbadaj ciało nowego rycerza #2, odnajdując Light Magic Gem (Klejnot magii światła).
![]() | ![]() |
Musisz teraz powrócić na dół. Opuść się więc, przesuń w prawo i chwyć wyżej położonego zaczepu #1. Zjedź na dół. Zadbaj o to żeby główny bohater chwycił się wykorzystywanej wcześniej krawędzi #2, przesuń się w lewo i użyj haka na dolnym zaczepie.
![]() | ![]() |
Dopiero teraz zacznij biegać po ścianie, wychylając gałkę analogową na przemian w lewo i w prawo. Puść się gdy będziesz nad lewą skalną półką #1. Podążaj tutaj jedyną dostępną ścieżką. Wkrótce dotrzesz do nowej przepaści. Musisz tu w dobrze poznany już sposób uaktywnić opcję sprintu #2, a następnie w odpowiednim momencie wykonać skok.
![]() | ![]() |
Ruszaj po schodach na górę. Przy zniszczonym wejściu do fortecy odnajdziesz martwego rycerza przechowującego Scroll (Zwój) #1. Skieruj się teraz w lewo, przystępując w tym miejscu do wspinaczki #2. Najpierw przesuwaj się ku górze, a następnie w lewo.
0
- Castlevania: Lords of Shadow - poradnik do gry
- Castlevania: Lords of Shadow - poradnik do gry
- Rozdział 4
- Etap 1 - Mountain Fortress (1) | Rozdział 4 | Solucja Castlevania
- Etap 1 - Mountain Fortress (2) | Rozdział 4 | Solucja Castlevania
- Etap 1 - Mountain Fortress (3) | Rozdział 4 | Solucja Castlevania
- Etap 1 - Mountain Fortress (4) | Rozdział 4 | Solucja Castlevania
- Etap 2 - The Crow Witch (1) | Rozdział 4 | Solucja Castlevania Lords of Shadow
- Etap 2 - The Crow Witch (2) | Rozdział 4 | Solucja Castlevania Lords of Shadow
- Etap 2 - The Crow Witch (3) | Rozdział 4 | Solucja Castlevania Lords of Shadow
- Rozdział 4
- Castlevania: Lords of Shadow - poradnik do gry
Komentarze czytelników
juz_sam_nie_wiem Pretorianin
W sekcji z dodatkowymi przedmiotami jest błąd z ilością posiadanych przedmiotów, np. sztyletów można mieć od 5 do chyba 30, a nie do dziesięciu, podobnie jest z wodą święconą i z wróżkami.
Trial w etapie Oblivion Lake - jedyną dodatkową umiejętnością, która jest wymagana do ukończenia tego wyzwania jest posiadanie Dark Crystal. Nie potrzeba do tego sprintu, bo czas zaczyna biec dopiero do drugim uderzeniu golema ręką o lód (wtedy dopiero można się na niego wspinać). Zaraz po zakończeniu filmiku prezentującego bossa należy użyć Dark Crystal, dzięki czemu do zniszczenia każdej runy potrzebny będzie tylko jeden atak. Przemieszczać się po nim należy używając kierunek + skok (lewa gałka analogowa + A na X360). W momencie, gdy przechodzimy ten etap po raz drugi lub kolejny i nie ma już podpowiedzi kiedy należy wykonać odskoczenie od ręki potwora po zniszczeniu pierwszej pieczęci - należy to wykonać dopiero wtedy, gdy golem bierze zamach ręką na bohatera, nie zaś od razu po dotarciu do tego miejsca - w przeciwnym wypadku nie będzie gdzie już uciec i golem nas strąci. Gdy nie uda się wykonać misji w odpowiednim czasie nie należy jej kończyć, ponieważ wtedy Kryształ przepadnie, należy w miejscu, w którym się zawaliło przenieść się na mapę świta i rozpocząć etap od nowa.
Trial w etapie Enchanted Forest - najprościej go wykonać łapiąc goblina i wykonując egzekucje nacisnąć jednocześnie atak (X na X360) oraz kierunek na lewej gałce. Potworek pobiega przez chwilkę i następnie eksploduje, czasami zabijając też pozostałe gobliny.
Na początku poradnika jest też miejsce, gdzie wyrazy się powtarzają, ale nie chce mi się już szukać gdzie:P
czesiol Chorąży

Ja mam inną koncepcję na zdobycie triala w Oblivion Lake. Sprint do bossa, po czym sięgnąć po Demon Soul gdyż titan jest na to wrażliwy, podczas gdy ta "kobieta" atakuje schodzi znacznie więcej hp jak przy uderzeniach na zwykłych symbolach ;)
d.suchta Legionista
Mam pytanie.
Czy aby gra zaliczyła mi trofeum za przejście gry na palladynie to muszę, zacząć nową grę i ukończyć grę na tym poziomie trudności, czy wystarczy zmienić poziom trudności w menu i przejść każdy rozdział wymaksowaną postacią, która przeszedłem grę na poziomie trudności warrior ?
misio ssj Generał
Wystarczy zmienic poziom trudnosci ,a trofeum wpadnie :)
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.