Etap 3 - Castle Hall (1) | Rozdział 6 | Solucja Castlevania Lords of Shadow
Aktualizacja:
Etap 3 - Castle Hall
STATYSTYKI ETAPU:
Sekrety | 1 klejnot życia (Life Gem) 1 klejnot magii światła (Light Magic Gem) 2 zwoje (Scroll) 1 arka bractwa (Brotherhood Ark) - wymagane serafinowe ramiona (Seraph Shoulders) |
Nowe elementy wyposażenia | Brak |
Potwory | Vampire Warrior Animated Armor |
Bossowie | Brak |
Krótkie podsumowanie | Kluczowym momentem tego etapu jest przystąpienie do bardzo rozbudowanej mini-gry, przypominającej pod wieloma względami szachy. Oprócz tego do rozwiązania będzie jedna prosta zagadka, a także będziesz musiał poradzić sobie z dużą ilością wampirów. W tym drugim przypadku istotne jest wpuszczanie do zamku promieni słonecznych, tak by zatrzymać dalsze pojawianie się stworów. |
PRZEPRAWA PRZEZ ZAMEK
![]() | ![]() |
Etap ten rozpocznie się od krótkiego filmowego wprowadzenia, z którego dowiesz się o konieczności natychmiastowego przystąpienia do walk z wampirami #1. W trakcie tych potyczek #2 pamiętaj o stosowaniu silniejszych ciosów, o unikaniu ataków potworów z powietrza oraz o korzystaniu z buteleczek z wodą święconą, pomocnych w ogłuszaniu większych grup.
![]() | ![]() |
Za każdym razem gdy zlikwidujesz grupę wampirów będziesz miał kilkanaście sekund na wpuszczenie do środka promieni słonecznych. W tym celu zwróć uwagę na wielkie okiennice znajdujące się na lewej ścianie. Podbiegaj do pierwszej okiennicy od lewej #1 oraz pierwszej od prawej #2, wciskając prawy trigger w celu pociągnięcia za sznurek.
![]() | ![]() |
W przypadku środkowej okiennicy sprawa będzie o tyle utrudniona, że najpierw będziesz musiał oderwać kilka drewnianych belek #1, łapiąc je z pomocą haka i rytmicznie wciskając wyznaczony przez grę przycisk na padzie. Dopiero po usunięciu wszystkich desek możliwe będzie złapanie sznurka #2.
![]() | ![]() |
W trakcie wykonywania opisanych powyżej czynności będziesz dość regularnie atakowany przez nowe wampiry #1. Ważne jest w rezultacie to żeby działać szybko, dzięki czemu nie będzie konieczne pokonanie zbyt wielu grup wampirów. Po odsłonięciu co najmniej jednej okiennicy polecam też stosować trik polegający na walczeniu z wampirami w oświetlonych miejscach #2, dzięki czemu będą one otrzymywały dodatkowe obrażenia.
![]() | ![]() |
Walki zakończą się w momencie odsłonięcia środkowej okiennicy, albowiem oświetli ona dziurę, z której wychodziły do tej pory wampiry #1. Po zakończonej bitwie pozostań w tej lokacji i udaj się w stronę dolnej części ekranu. Odszukaj tu dobrze znaną Ci statuę #2 i ustaw się na prawo od niej.
![]() | ![]() |
Skorzystaj z mrocznej rękawicy (przytrzymanie lewego triggera oraz X) #1 w celu przesunięcia statuy po szynie w lewo. Obróć nią teraz w taki sposób żeby promienie słoneczne skierowane zostały w stronę widocznego w oddali i niezbadanego jeszcze pomieszczenia #2. Chwilowo nic Ci to jeszcze nie da, ale krok ten będzie wymagany do rozwiązanie jednej z zagadek tego etapu i niepotrzebnie byłoby się tu później wracać.
![]() | ![]() |
Możesz już skierować się w stronę kolejnej sali. Podejdź do kraty i skorzystaj ze znajdującego się tu mechanizmu #1. W tej nowej części zamku czekają Cię walki z kolejnymi wampirami, które będą dodatkowo wspomagane przez ożywioną zbroję #2.
![]() | ![]() |
Zdecydowanie polecam skupić się jedynie na eliminowaniu wampirów #1, a to dlatego, że ożywiona zbroja porusza się na tyle wolno, że łatwo można jej unikać. Podobnie jak w przypadku poprzedniej lokacji, pomiędzy kolejnymi walkami będziesz musiał ściągać zasłony z lewych okiennic. Na początek radzę się zająć okiennicami na lewym #2 i prawym końcu, gdyż jako jedyne wymagają one wyłącznie pociągnięcia za sznurek (musisz oczywiście użyć haka).
![]() | ![]() |
Teraz zajmij się drugą okiennicą od lewej, wyrywając kolejne deski #1. Na koniec pociągnij za sznurek i zauważ, że promienie słoneczne oświetliły dziurę, z której wychodziły wampiry #2. Oznacza to, że nie musisz obawiać się pojawiania kolejnych potworów.
![]() | ![]() |
Możesz już zająć się wyeliminowaniem pozostających przy życiu wampirów, a następnie przystąpić do atakowania ożywionej zbroi #1. Podobnie jak w przypadku wcześniejszych walk z tymi bestiami, musisz najpierw wyrwać zbroi tarczę, a na sam koniec ją dobić (scenka QTE i wciskanie wyznaczonego przycisku) #2.
![]() | ![]() |
Poświęć teraz chwilkę na zbadanie tej lokacji. Pomiędzy trzecią i czwartą okiennicą natrafisz na ciało rycerza #1. Zbadaj je, a zdobędziesz Scroll (Zwój). Skieruj się teraz w prawo. Musisz wejść w interakcję z dobrze znanym Ci mechanizmem, odblokowując tym samym przejście do kolejnej części zamku #2.
![]() | ![]() |
Tu skieruj się w lewą stronę i przystąp do niszczenia obiektów z otoczenia #1. Musisz w ten sposób doprowadzić do odsłonięcia interaktywnej krawędzi na lewej ścianie, której będziesz się mógł chwycić #2.
![]() | ![]() |
Podciągnij się tu do góry i przedostań na niewielką półkę #1. Obróć się w prawo i zbadaj ciało rycerza #2, dzięki czemu zdobędziesz Life Gem (Klejnot życia). Możesz już zeskoczyć na dół.
![]() | ![]() |
Zbadaj teraz centralną część tego pomieszczenia, a pomiędzy rzędami ławek odnajdziesz kolejnego martwego sojusznika #1. Tym razem za sprawą zbadania jego ciała otrzymasz Scroll (Zwój). Przejdź w prawo, ustaw się przy nowej statule i popchnij ją w lewo #2 z pomocą mrocznej rękawicy.
![]() | ![]() |
Ponownie podejdź do tej samej statuy. Tym razem będziesz ją chciał popchnąć do zabezpieczonej już wcześniej poprzedniej sali zamku #1. Udaj się tam i wejdź w interakcję ze statuą. Musisz nią obracać w taki sposób żeby promienie się od niej odbiły i poleciały w stronę widocznego w oddali ołtarza #2.
0
- Castlevania: Lords of Shadow - poradnik do gry
- Castlevania: Lords of Shadow - poradnik do gry
- Rozdział 6
- Etap 1 - Castle Courtyard (1) | Rozdział 6 | Solucja Castlevania Lords of Shadow
- Etap 1 - Castle Courtyard (2) | Rozdział 6 | Solucja Castlevania Lords of Shadow
- Etap 2 - Maze Gardens (1) | Rozdział 6 | Solucja Castlevania Lords of Shadow
- Etap 2 - Maze Gardens (2) | Rozdział 6 | Solucja Castlevania Lords of Shadow
- Etap 2 - Maze Gardens (3) | Rozdział 6 | Solucja Castlevania Lords of Shadow
- Etap 3 - Castle Hall (1) | Rozdział 6 | Solucja Castlevania Lords of Shadow
- Etap 3 - Castle Hall (2) | Rozdział 6 | Solucja Castlevania Lords of Shadow
- Etap 3 - Castle Hall (3) | Rozdział 6 | Solucja Castlevania Lords of Shadow
- Etap 4 - Refectory (1) | Rozdział 6 | Solucja Castlevania Lords of Shadow
- Etap 4 - Refectory (2) | Rozdział 6 | Solucja Castlevania Lords of Shadow
- Rozdział 6
- Castlevania: Lords of Shadow - poradnik do gry
Komentarze czytelników
juz_sam_nie_wiem Pretorianin
W sekcji z dodatkowymi przedmiotami jest błąd z ilością posiadanych przedmiotów, np. sztyletów można mieć od 5 do chyba 30, a nie do dziesięciu, podobnie jest z wodą święconą i z wróżkami.
Trial w etapie Oblivion Lake - jedyną dodatkową umiejętnością, która jest wymagana do ukończenia tego wyzwania jest posiadanie Dark Crystal. Nie potrzeba do tego sprintu, bo czas zaczyna biec dopiero do drugim uderzeniu golema ręką o lód (wtedy dopiero można się na niego wspinać). Zaraz po zakończeniu filmiku prezentującego bossa należy użyć Dark Crystal, dzięki czemu do zniszczenia każdej runy potrzebny będzie tylko jeden atak. Przemieszczać się po nim należy używając kierunek + skok (lewa gałka analogowa + A na X360). W momencie, gdy przechodzimy ten etap po raz drugi lub kolejny i nie ma już podpowiedzi kiedy należy wykonać odskoczenie od ręki potwora po zniszczeniu pierwszej pieczęci - należy to wykonać dopiero wtedy, gdy golem bierze zamach ręką na bohatera, nie zaś od razu po dotarciu do tego miejsca - w przeciwnym wypadku nie będzie gdzie już uciec i golem nas strąci. Gdy nie uda się wykonać misji w odpowiednim czasie nie należy jej kończyć, ponieważ wtedy Kryształ przepadnie, należy w miejscu, w którym się zawaliło przenieść się na mapę świta i rozpocząć etap od nowa.
Trial w etapie Enchanted Forest - najprościej go wykonać łapiąc goblina i wykonując egzekucje nacisnąć jednocześnie atak (X na X360) oraz kierunek na lewej gałce. Potworek pobiega przez chwilkę i następnie eksploduje, czasami zabijając też pozostałe gobliny.
Na początku poradnika jest też miejsce, gdzie wyrazy się powtarzają, ale nie chce mi się już szukać gdzie:P
czesiol Chorąży

Ja mam inną koncepcję na zdobycie triala w Oblivion Lake. Sprint do bossa, po czym sięgnąć po Demon Soul gdyż titan jest na to wrażliwy, podczas gdy ta "kobieta" atakuje schodzi znacznie więcej hp jak przy uderzeniach na zwykłych symbolach ;)
d.suchta Legionista
Mam pytanie.
Czy aby gra zaliczyła mi trofeum za przejście gry na palladynie to muszę, zacząć nową grę i ukończyć grę na tym poziomie trudności, czy wystarczy zmienić poziom trudności w menu i przejść każdy rozdział wymaksowaną postacią, która przeszedłem grę na poziomie trudności warrior ?
misio ssj Generał
Wystarczy zmienic poziom trudnosci ,a trofeum wpadnie :)
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.