Etap 4 - Waterfalls of Agharta (1) | Rozdział 2 | Castlevania Lords of Shadow
Aktualizacja:
Etap 4 - Waterfalls of Agharta
STATYSTYKI ETAPU:
Sekrety | 2 klejnoty magii światła (Light Magic Gem) 2 zwoje (Scroll) |
Nowe elementy wyposażenia | Magia cienia (Shadow Magic) |
Potwory | Lesser Lycanthrope Giant Spider Greater Lycanthrope Small Troll Cave Troll |
Bossowie | Brak |
Krótkie podsumowanie | Etap ten składa się z dużej ilości trudnych walk, ale nagrodą za ich wygrywanie będzie możliwość ujeżdżania kolejnych potężnych bestii. Więcej czasu niż zazwyczaj spędzisz też na wykonywaniu niebezpiecznych powietrznych akrobacji. W końcowej części etapu wynagrodzony zostaniesz medalionem magii cienia, odblokowując tym samym nowe zagrania taktyczne i umiejętności. |
DOTARCIE DO MAUZOLEUM
![]() | ![]() |
Zaczekaj aż kamera zjedzie na sam dół i przystąp do zabawy. Na początek zbadaj ciało rycerza #1, dzięki czemu pozyskasz Scroll (Zwój). Wybierz teraz jedyne dostępne przejście, a po znalezieniu się w nowej lokacji wykonaj pojedynczy skok #2.
![]() | ![]() |
Czeka Cię tu walka z nowym wielkim pająkiem #1. Nie różni się ona niczym szczególnym od poprzednich, tak więc nadal musisz unikać uwięzienia w pajęczynie, leczyć truciznę magią światła oraz w razie potrzeby zrzucać z siebie potwora #2. W miarę możliwości dobrze byłoby regularnie wydawać zdobywane punkty doświadczenia, dzięki czemu będziesz mógł korzystać z coraz lepszych umiejętności i łatwiej odnosić kolejne zwycięstwa.
![]() | ![]() |
Walcz tak długo aż pająk zacznie się "świecić" #1, sygnalizując możliwość jego ujarzmienia. W tym celu podbiegnij do bestii i wciśnij prawy trigger. Nie zapomnij o rozwiązaniu dobrze Ci znanej scenki QTE #2, gdyż w przeciwnym wypadku akcja zakończy się niepowodzeniem, a pająk odzyska nieco sił.
![]() | ![]() |
Zapoznaj się z dodanym do kodeksu opisem sterowania. Nie musisz nikogo atakować. Zamiast tego ustaw pająka na wprost oznaczonego przez grę drzewa #1. Wciśnij Y w celu skorzystania z pajęczyny i następnie wciskaj rytmicznie wskazany przez grę przycisk #2, dzięki czemu uda Ci się powalić drzewo.
![]() | ![]() |
Możesz już dobić pająka (lewy + prawy trigger) #1. Zbadaj okolice ciała pokonanej bestii, a odnajdziesz pierwszy dla tej lokacji Light Magic Gem (Klejnot magii światła). Podejdź ponownie do krawędzi i tym razem użyj haka #2 w celu przedostania się na nową półkę.
![]() | ![]() |
Biegnij teraz w lewo, wykonując po drodze dwa skoki #1 (muszą one być dobrze wymierzone jeśli nie chcesz spaść w przepaść). Zatrzymaj się dopiero po dotarciu do skał i opuść się w oznaczonym przez grę miejscu #2.
![]() | ![]() |
Przesuwaj się teraz w lewo, aż dotrzesz do wielkiej ściany #1. Poczekaj aż główny bohater obejrzy się za siebie i wciśnij przycisk skoku w celu przedostania się na znajdującą się za jego plecami niewielką półkę. Tu musisz się dwukrotnie wspiąć #2, dzięki czemu będziesz mógł kontynuować przeprawę.
![]() | ![]() |
Zbliż się do krawędzi. Gra powinna w tym miejscu oddalić kamerę #1, sygnalizując jednocześnie możliwość skorzystania z haka. Po wylądowaniu na nowej półce będziesz musiał przystąpić do walki z wielkim wilkołakiem #2.
![]() | ![]() |
Zacznij od wykorzystania wszystkich posiadanych sztyletów. Podstawowym utrudnieniem jest tu oczywiście niewielka powierzchnia pola bitwy, tak więc musisz się ratować skokami i częściej niż dotychczas leczyć się z pomocą magii światła #1. Po wygranej walce podejdź do klifu i dwukrotnie się podciągnij #2.
![]() | ![]() |
Ustaw się w takim miejscu, by gra odblokowała znajdujący się nad Tobą interaktywny zaczep #1. Musisz oczywiście użyć haka. Podciągnij się trochę do góry, a następnie zacznij biegać na boki #2, wychylając gałkę analogową odpowiednio w lewo i w prawo.
![]() | ![]() |
Puść się w momencie gdy będziesz znajdował się w najwyższym lewym punkcie, co pozwoli Ci bezpiecznie wylądować na nowej półce #1. Biegnij tu w lewo, wykonując nowy skok przed wodospadem #2. Skieruj się do pobliskiego tunelu, gdzie w formie krótkiej cut-scenki pokazana Ci zostanie dalsza część mapy.
![]() | ![]() |
Przygotuj się, bo po przejściu przez krótki tunel zostaniesz zaatakowany przez nowe potwory #1. Najpierw proponuję zająć się szybką eliminacją zwykłych wilkołaków. Dopiero po tym jak uda Ci się ich pozbyć (i zebrać kule energii) przystąp do atakowania wielkiego wilkołaka #2. Pamiętaj o wykonywaniu częstych uników, jak również skoków w momentach gdy uderza on o ziemię.
![]() | ![]() |
Po zakończonej bitwie zbadaj obszar po lewej stronie. Odnajdziesz tu martwego rycerza #1, a przy nim nowy Scroll (Zwój). Udaj się teraz w prawo. Zatrzymaj się przy wielkim podświetlonym obiekcie #2 i użyj haka.
![]() | ![]() |
Jak można się łatwo domyślić, będziesz teraz musiał rytmicznie wciskać wskazany przez grę przycisk na padzie #1. Doprowadzi to do oderwania się złapanego obiektu i w rezultacie utworzenia mostu. Podejdź kawałek w prawo i ponownie użyj haka na oznaczonym przez grę zaczepie #2.
0
- Castlevania: Lords of Shadow - poradnik do gry
- Castlevania: Lords of Shadow - poradnik do gry
- Rozdział 2
- Etap 1 - Enchanted Forest (1) | Rozdział 2 | Solucja Castlevania Lords of Shadow
- Etap 1 - Enchanted Forest (2) | Rozdział 2 | Solucja Castlevania Lords of Shadow
- Etap 2 - Underground Caves (1) | Rozdział 2 | Castlevania Lords of Shadow
- Etap 2 - Underground Caves (2) | Rozdział 2 | Castlevania Lords of Shadow
- Etap 2 - Underground Caves (3) | Rozdział 2 | Castlevania Lords of Shadow
- Etap 3 - Labyrinth Entrance (1) | Rozdział 2 | Castlevania Lords of Shadow
- Etap 3 - Labyrinth Entrance (2) | Rozdział 2 | Castlevania Lords of Shadow
- Etap 4 - Waterfalls of Agharta (1) | Rozdział 2 | Castlevania Lords of Shadow
- Etap 4 - Waterfalls of Agharta (2) | Rozdział 2 | Castlevania Lords of Shadow
- Etap 4 - Waterfalls of Agharta (3) | Rozdział 2 | Castlevania Lords of Shadow
- Etap 5 - Agharta (1) | Rozdział 2 | Castlevania Lords of Shadow
- Etap 5 - Agharta (2) | Rozdział 2 | Castlevania Lords of Shadow
- Etap 6 - Dark Dungeon (1) | Rozdział 2 | Castlevania Lords of Shadow
- Etap 6 - Dark Dungeon (2) | Rozdział 2 | Castlevania Lords of Shadow
- Etap 7 - Sanctuary Entrance (1) | Rozdział 2 | Castlevania Lords of Shadow
- Etap 7 - Sanctuary Entrance (2) | Rozdział 2 | Castlevania Lords of Shadow
- Etap 8 - Sanctuary of Titans (1) | Rozdział 2 | Castlevania Lords of Shadow
- Etap 8 - Sanctuary of Titans (2) | Rozdział 2 | Castlevania Lords of Shadow
- Etap 9 - The Black Knight | Rozdział 2 | Castlevania Lords of Shadow
- Rozdział 2
- Castlevania: Lords of Shadow - poradnik do gry
Komentarze czytelników
juz_sam_nie_wiem Pretorianin
W sekcji z dodatkowymi przedmiotami jest błąd z ilością posiadanych przedmiotów, np. sztyletów można mieć od 5 do chyba 30, a nie do dziesięciu, podobnie jest z wodą święconą i z wróżkami.
Trial w etapie Oblivion Lake - jedyną dodatkową umiejętnością, która jest wymagana do ukończenia tego wyzwania jest posiadanie Dark Crystal. Nie potrzeba do tego sprintu, bo czas zaczyna biec dopiero do drugim uderzeniu golema ręką o lód (wtedy dopiero można się na niego wspinać). Zaraz po zakończeniu filmiku prezentującego bossa należy użyć Dark Crystal, dzięki czemu do zniszczenia każdej runy potrzebny będzie tylko jeden atak. Przemieszczać się po nim należy używając kierunek + skok (lewa gałka analogowa + A na X360). W momencie, gdy przechodzimy ten etap po raz drugi lub kolejny i nie ma już podpowiedzi kiedy należy wykonać odskoczenie od ręki potwora po zniszczeniu pierwszej pieczęci - należy to wykonać dopiero wtedy, gdy golem bierze zamach ręką na bohatera, nie zaś od razu po dotarciu do tego miejsca - w przeciwnym wypadku nie będzie gdzie już uciec i golem nas strąci. Gdy nie uda się wykonać misji w odpowiednim czasie nie należy jej kończyć, ponieważ wtedy Kryształ przepadnie, należy w miejscu, w którym się zawaliło przenieść się na mapę świta i rozpocząć etap od nowa.
Trial w etapie Enchanted Forest - najprościej go wykonać łapiąc goblina i wykonując egzekucje nacisnąć jednocześnie atak (X na X360) oraz kierunek na lewej gałce. Potworek pobiega przez chwilkę i następnie eksploduje, czasami zabijając też pozostałe gobliny.
Na początku poradnika jest też miejsce, gdzie wyrazy się powtarzają, ale nie chce mi się już szukać gdzie:P
czesiol Chorąży

Ja mam inną koncepcję na zdobycie triala w Oblivion Lake. Sprint do bossa, po czym sięgnąć po Demon Soul gdyż titan jest na to wrażliwy, podczas gdy ta "kobieta" atakuje schodzi znacznie więcej hp jak przy uderzeniach na zwykłych symbolach ;)
d.suchta Legionista
Mam pytanie.
Czy aby gra zaliczyła mi trofeum za przejście gry na palladynie to muszę, zacząć nową grę i ukończyć grę na tym poziomie trudności, czy wystarczy zmienić poziom trudności w menu i przejść każdy rozdział wymaksowaną postacią, która przeszedłem grę na poziomie trudności warrior ?
misio ssj Generał
Wystarczy zmienic poziom trudnosci ,a trofeum wpadnie :)
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.