Etap 3 - Castle Hall (3) | Rozdział 6 | Solucja Castlevania Lords of Shadow
Aktualizacja:
MINI-GRA - VAMPIRE WARGAME
![]() | ![]() |
Po dotarciu do nowej lokacji gra wyświetli cut-scenkę ze spotkania z wampirzą dziewczynką Laurą #1. Obieca Ci ona pomoc w dotarciu do miejsca pobytu swej matki jeżeli zdołasz pokonać ją w grze przypominającej swego rodzaju wampirze szachy #2.
![]() | ![]() |
Gra powinna teraz otworzyć dziennik głównego bohatera, w którym omówione zostaną zasady. Co ciekawe, mini-grę możesz opuścić, wybierając przycisk Skip Wargame #1. Na taki krok nie radzę się jednak decydować, gdyż gra nie jest zbyt skomplikowana #2, a za odniesienie zwycięstwa możesz zdobyć 1500 punktów doświadczenia.
Oto krótkie omówienie najważniejszych zasad gry:
1) Rozgrywana mini-gra ma charakter turowej bitwy. Oznacza to, że każda ze stron wykonuje swoje ruchy na zmianę. Nie ma też żadnego limitu odnośnie ilości czasu przyznawanego na podjęcie decyzji. Pośpiech jest zresztą bardzo niewskazany.
2) Każda ze stron domyślnie dysponuje sześcioma jednostkami - dwoma wilkołakami, dwoma wampirami oraz dwoma nekromantami.
3) Jednostki mają swoje paski zdrowia, które można podejrzeć w dowolnej chwili (tyczy się to też oddziałów wroga) poprzez przytrzymanie lewego triggera. Zielony kolor oznacza pełnię zdrowia, żółty odniesione obrażenia, a czerwony, że dana jednostka znajduje się na skraju śmierci.
4) Gra nie pozwala na swobodne wybieranie jednostek. O tym jakiemu typowi jednostek można wydać rozkaz decyduje los, a konkretnie pojawiające się na ekranie koło fortuny.
5) Jeżeli koło fortuny wybrało rodzaj jednostek, których gracz ma dwie sztuki (np. dwa wilkołaki), to od niego zależy, której z nich chce użyć.
6) Jeżeli koło fortuny wybrało nieistniejący już rodzaj jednostek (np. dwa stracone wcześniej wilkołaki), to gracz traci dany ruch.
7) Akcją jednostki w danej turze może być przesunięcie jej na inne pole, wykonanie ataku lub odpalenie jej specjalnej umiejętności. Nie można natomiast wykonać jednocześnie dwóch akcji, czyli np. przemieścić ją w inne miejsce w połączeniu z wyprowadzeniem przez nią ciosu.
8) W miarę rozwoju bitwy zwiększana jest liczba ruchów przyznawanych graczowi w danej turze. Jeżeli mianowicie stracił on co najmniej dwie jednostki to przysługują mu dwa ruchy w obrębie tury, a jeżeli stracił co najmniej cztery jednostki to przysługują mu trzy ruchy.
Rodzaje jednostek używanych w trakcie tej mini-gry:
![]() | WILKOŁAKI (WEREWOLVES) Umiejętności: Standardowy atak - przycisk B Uwagi: Główną zaletą wilkołaków jest to, że mogą pokonywać dwa pola planszy w jednym ruchu. Sprawia to, że są w stanie szybciej zbliżyć się do jednostek wroga. Ich wadą jest natomiast słaba odporność na ataki przeciwników, przez co mogą zginąć łatwiej od wampirów. W rezultacie warto je wykorzystywać przede wszystkim do umiejętnie przeprowadzonych działań ofensywnych. |
![]() | WAMPIRY (VAMPIRES) Umiejętności: Standardowy atak - przycisk B Wyssanie energii życiowej z wroga - przycisk X Uwagi: Główną zaletą wampirów jest ich bardzo duża wytrzymałość na ataki wroga. Wampiry mogą dodatkowo wysysać energię ze stojących obok nich przeciwników w celu leczenia własnych ran, przy czym zastępuje to niestety standardowy atak. Wadą wampirów jest zadawanie przez nie mniejszych obrażeń od wilkołaków, przez co atakowane cele wolniej tracą punkty zdrowia. |
![]() | NEKROMANCI (NECROMANCERS) Umiejętności: Magiczny atak - przycisk B Przyzwanie zombiaka - przycisk Y Uwagi: Główną zaletą nekromantów jest to, że mogą oni przyzywać zombiaki, które są bardzo skutecznym narzędziem w odwracaniu uwagi przeciwników. Warto też dodać, że za utratę przyzwanego zombiaka nie są nakładane żadne kary, poza ewentualnym zmarnowaniem ruchu w danej turze. Nekromanci mogą też atakować wrogów z użyciem magii i to nawet z odległości dwóch pól. Oczywistą wadą nekromantów są ich bardzo słabe możliwości defensywne, tak więc nie warto ich przemieszczać po polu bitwy i w sytuacjach krytycznych należy im zapewniać należytą ochronę. |
![]() | ZOMBIAKI (ZOMBIES) Umiejętności: Standardowy atak - przycisk B Uwagi: Zombiaki standardowo nie pojawiają się na polu bitwy, gdyż są one przyzywane przez nekromantów. Nie pojawiają się one też na kole fortuny, gdyż w celu wydawania im rozkazów trzeba wybrać danego potwora po wylosowaniu nekromanty. Podstawową zaletą zombiaków jest to, że na ich miejsce można bezproblemowo przyzywać kolejne stwory. Zombiaki zawsze giną już po jednym ataku, tak więc warto traktować je przede wszystkim jako mięso armatnie pomocne w odwracaniu uwagi jednostek wroga. |
Wskazówki do mini-gry z udziałem Laury:
1) W początkowej fazie bitwy przemieszczaj wilkołaki oraz wampiry w stronę jednostek wroga. Nekromanci powinni pozostawać na polach startowych, zajmując się w sytuacji wylosowania tej właśnie kategorii jednostek przyzywaniem zombiaków.
2) W miarę możliwości nie przekraczaj połowy planszy i nie próbuj za wszelką cenę zbliżyć się jednostek wroga. Może się to skończyć bardzo źle, a mianowicie otoczeniem posiadanego potwora lub znalezieniem się na celowniku wrogich nekromantów (pamiętaj, że zasięg ich czarów to aż dwa pola).

3) Dąż do osłabiania konkretnych jednostek przeciwnika, rozstawiając swoje oddziały w taki sposób żeby i wilkołaki i wampiry mogły zadawać ciosy po zakończonym losowaniu (powyższy screen).
4) Postaraj się stosunkowo wcześnie pozbawić przeciwnika dwóch jednostek takiego samego typu. Najprościej będzie to osiągnąć z wilkołakami, a to dlatego, że są one mniej odporne od wampirów, a Laura z chęcią wysyła je "na pożarcie". Unikaj jednocześnie takich strat po swojej stronie, gdyż zwiększa to znacząco ryzyko marnowania tur w sytuacji wylosowania przez grę nieistniejącej już klasy. Wycofuj więc swoje wilkołaki jeżeli utracą zbyt dużo punktów zdrowia i wykorzystuj opcję "kradzieży" energii życiowej wampirów, przywracając je do pełni sił.

5) Koniecznie wykorzystuj przyzywane przez nekromantów zombiaki do odwracania uwagi sił przeciwnika. Warto je rozmieszczać w pobliżu wrogich nekromantów (powyższy screen). Ustawiaj je jednocześnie na takich polach by nie znalazły się w pobliżu wszystkich trzech rodzajów jednostek. Powód jest prosty - przeciwnik będzie mógł je wtedy od razu zabić. Utratą zombiaków nie musisz się bardzo przejmować, gdyż ich głównym zadaniem jest wspomniane odwracanie uwagi. Laura zresztą dość często podejmuje złe decyzje i wycofuje w ich stronę wylosowane jednostki, marnując w ten sposób kolejne ruchy.
6) Sytuacja skomplikuje się nieco po utracie przez Laurę dwóch jednostek (i w końcówce po utracie czterech jednostek), gdyż będzie mogła wtedy wykonywać dwa (później trzy) ruchy w obrębie jednej tury. Pamiętaj o wspomnianym już wcześniej dążeniu do pozbawienia jej całych klas jednostek, dzięki czemu częściej będzie traciła możliwość wykonania ruchu.

7) Laurze na sam koniec bitwy pozostanie najprawdopodobniej dwóch nekromantów lub jeden nekromanta i jeden wampir. Jeżeli doszło do takiego obrotu sprawy, to polecam zagrać bardziej defensywnie (powyższy screen), pozwalając wampirowi lub nekromancie na zbliżenie się na Twoją połowę. Polegaj jednocześnie na swoich nekromantach, przyzywając zombiaki i wykonując ataki z ich użyciem.
![]() | ![]() |
Jak już wcześniej wspomniałem, wygranie mini-gry nagrodzone zostanie pozyskaniem aż 1500 punktów doświadczenia #1. Zbadaj teraz prawy górny narożnik nieaktywnej już planszy do gry. Natrafisz tu na martwego rycerza #2, który będzie miał przy sobie Light Magic Gem (Klejnot magii światła).
![]() | ![]() |
Możesz skierować się w lewo #1. Skorzystaj z pokazanego na drugim screenie #2 wyjścia z tego pomieszczenia, co pozwoli Ci zakończyć ten etap.
WYZWANIE (TRIAL) DLA TEGO ETAPU:
W celu zaliczenia wyzwania musisz nie doprowadzić do utraty więcej niż trzech własnych jednostek w mini-grze szachowej. W zdecydowanej większości przypadków na jej koniec przy życiu pozostaje dwóch nekromantów i jeden wampir. Jeżeli stracisz zbyt dużą liczbę jednostek, to całą bitwę możesz oczywiście powtórzyć poprzez wczytanie ostatniego checkpointu.
0
- Castlevania: Lords of Shadow - poradnik do gry
- Castlevania: Lords of Shadow - poradnik do gry
- Rozdział 6
- Etap 1 - Castle Courtyard (1) | Rozdział 6 | Solucja Castlevania Lords of Shadow
- Etap 1 - Castle Courtyard (2) | Rozdział 6 | Solucja Castlevania Lords of Shadow
- Etap 2 - Maze Gardens (1) | Rozdział 6 | Solucja Castlevania Lords of Shadow
- Etap 2 - Maze Gardens (2) | Rozdział 6 | Solucja Castlevania Lords of Shadow
- Etap 2 - Maze Gardens (3) | Rozdział 6 | Solucja Castlevania Lords of Shadow
- Etap 3 - Castle Hall (1) | Rozdział 6 | Solucja Castlevania Lords of Shadow
- Etap 3 - Castle Hall (2) | Rozdział 6 | Solucja Castlevania Lords of Shadow
- Etap 3 - Castle Hall (3) | Rozdział 6 | Solucja Castlevania Lords of Shadow
- Etap 4 - Refectory (1) | Rozdział 6 | Solucja Castlevania Lords of Shadow
- Etap 4 - Refectory (2) | Rozdział 6 | Solucja Castlevania Lords of Shadow
- Rozdział 6
- Castlevania: Lords of Shadow - poradnik do gry
Komentarze czytelników
juz_sam_nie_wiem Pretorianin
W sekcji z dodatkowymi przedmiotami jest błąd z ilością posiadanych przedmiotów, np. sztyletów można mieć od 5 do chyba 30, a nie do dziesięciu, podobnie jest z wodą święconą i z wróżkami.
Trial w etapie Oblivion Lake - jedyną dodatkową umiejętnością, która jest wymagana do ukończenia tego wyzwania jest posiadanie Dark Crystal. Nie potrzeba do tego sprintu, bo czas zaczyna biec dopiero do drugim uderzeniu golema ręką o lód (wtedy dopiero można się na niego wspinać). Zaraz po zakończeniu filmiku prezentującego bossa należy użyć Dark Crystal, dzięki czemu do zniszczenia każdej runy potrzebny będzie tylko jeden atak. Przemieszczać się po nim należy używając kierunek + skok (lewa gałka analogowa + A na X360). W momencie, gdy przechodzimy ten etap po raz drugi lub kolejny i nie ma już podpowiedzi kiedy należy wykonać odskoczenie od ręki potwora po zniszczeniu pierwszej pieczęci - należy to wykonać dopiero wtedy, gdy golem bierze zamach ręką na bohatera, nie zaś od razu po dotarciu do tego miejsca - w przeciwnym wypadku nie będzie gdzie już uciec i golem nas strąci. Gdy nie uda się wykonać misji w odpowiednim czasie nie należy jej kończyć, ponieważ wtedy Kryształ przepadnie, należy w miejscu, w którym się zawaliło przenieść się na mapę świta i rozpocząć etap od nowa.
Trial w etapie Enchanted Forest - najprościej go wykonać łapiąc goblina i wykonując egzekucje nacisnąć jednocześnie atak (X na X360) oraz kierunek na lewej gałce. Potworek pobiega przez chwilkę i następnie eksploduje, czasami zabijając też pozostałe gobliny.
Na początku poradnika jest też miejsce, gdzie wyrazy się powtarzają, ale nie chce mi się już szukać gdzie:P
czesiol Chorąży

Ja mam inną koncepcję na zdobycie triala w Oblivion Lake. Sprint do bossa, po czym sięgnąć po Demon Soul gdyż titan jest na to wrażliwy, podczas gdy ta "kobieta" atakuje schodzi znacznie więcej hp jak przy uderzeniach na zwykłych symbolach ;)
d.suchta Legionista
Mam pytanie.
Czy aby gra zaliczyła mi trofeum za przejście gry na palladynie to muszę, zacząć nową grę i ukończyć grę na tym poziomie trudności, czy wystarczy zmienić poziom trudności w menu i przejść każdy rozdział wymaksowaną postacią, która przeszedłem grę na poziomie trudności warrior ?
misio ssj Generał
Wystarczy zmienic poziom trudnosci ,a trofeum wpadnie :)
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.